Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Larsine »

I går aftes blev det første til et spil Innovation med Eik og Laban. Jeg klarede mig ellers meget godt i starten, men gik som sædvanlig i stå da vi nåede op i de højere tidsperioder, og jeg fik ikke splayet nogle af mine kort. Eik vandt på at psykoanalysere alle kortene, og huske hvilke kort der lå under hinanden i alle andres bunker.

Laban og jeg spillede yderligere 3 spil Innovation, men kun et af dem var jeg lige ved at vinde, for atter at gå i stå da vi kom op i tidsaldrene. Det tredje spil blev ret interessant idet hverken Laban eller jeg scorede nogen særlige point. Laban havde scoret de to første tidsaldre og 3 special achivements, inden han mistede alle sine point. Jeg havde således 2 point mod Labans 0 point, og kunne hver action trække 6 kort (12 kort per runde), og der var kun et kort i 9. tidsalder, så næste runde ville jeg trække dette kort og alle kort i 10. tidsalder og trække et fra 11. tidsalder og vinde spillet med mine 2 point. Men Laban satsede hele butikken, og fik et kort ned, som han kunne vinde på, og gjorde det.

Jeg elsker Innovation, men vinder absolut ikke min del af spillene, hvilket jo bare er tegn på at jeg skal spille det mere.

Vi sluttede af med et spil Zooloretto Mini, da Laban skulle låne det til sine børn. Det vandt jeg til gengæld helt suverænt.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Post by Frouvne »

Der er for alvor gået sommerferiestemning i den hos os. Tirsdag spillede vi tre spil The Ravens of Thri Sahashri. Onsdag blev det til to spil Cardline: Globetrotter. Torsdag er det blevet til endnu et spil Cardline: Globetrotter og fem spil The Ravens of Thri Sahashri.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Tirsdag spillede Martin, Eivind og jeg Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island - Voyage of the Beagle (vol. 1) scenario 4 - og tabte!

Så i går, torsdag, prøvede vi så igen med samme resultat. De 10 runder gik dog noget hurtigere, så vi blev enige om at prøve en 3. gang på tirsdag. 8/10

I stedet prøvede vi så Dominion. Adventures
Vi spillede startscenariet 2 gange (udelukkende med kort fra udvidelsen), og jeg vandt begge gange med to forskellige taktikker. Først satsede jeg på Journey-kort: det virkede godt i starten, jeg fik hurtig købt de første 6 Provinser. Derefter gik spillet i stå, så Martin nåede at hale ind på mig. Så fik jeg heldigvis købt den sidste provins, og lukkede spillet.

Vi prøvede det igen, og denne gang gik jeg udelukkende efter andre kort - og det gik langt bedre: 9 /10
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Jonezy »

Der var bag-building dag i Taastrup igår, hvor Carsten (Carlei) og jeg fik selskab af Pejk (Pejk) og Thomas (Bostrup) til en herlig eftermiddag og aften med gode spil.

Carsten og jeg nåede lige en Summoner Wars dyst inden de to andre dukkede op. Carsten den kylling valgte at være Guild Dwarves fremfor Mountain Vargath imens jeg mere modigt kastede mig ud i nye Deep Benders fremfor Jungle Elves. Det endte dog som en god match-up, hvor jeg fik lagt et tungt pres på hans summoner Oldin, men desværre kom hans lorte champ Gror og smadrede alt med sin hammer lige da jeg var ved at få krammet på ham. Så vendte slagets gang og jeg blev overvældet af dværge, men da jeg var helt overmandet lavede Carsten alligevel en brøler som næsten kostede ham sejren ved at lade Oldin stå åben, men han slap med skrækken og vandt dysten.

Så var de andre dukket op og vi gik i gang med Hyperborea, som var en del af bag-building programmet, da man laver sine aktioner ved at bruge kuber i forskellige farver, som man trækker op af en pose. Man kan så få flere kuber og dermed forbedre sin chance for at lave bestemte aktioner. Det endte så som en opvisning i, hvordan en spiller har forståelse for spillet og de 3 andre ikke har, da Thomas sønder pryglede os ved at abuse sine gule mænds evne til at bruge VPs på at få flere kuber ud af posen i sin tur. Helt klart et spil, man nok (eller ihvertfald mig...) lige skal prøve et par gange, da os tre som ikke havde prøvet det før famlede os lidt frem, men jeg har fået appetit på mere og glæder mig til at udforske spillet noget mere selvom der er nogle flaws og måske også nogle balance problemer med nogle af racerne.

Vi fortsatte i bag-building stilen med Orléans, som nu er blevet pimpet med meeples istedet for for slidte tiles. Thomas og Pejk havde ikke prøvet det før, men det afholdt ikke Thomas fra at køre med klatten igen og nappe sejren lige foran næsen af Carsten med god brug af vindmøllen og kontoret. Jeg prøvede at lave en strategi med brug af en masse håndværkere og bondemænd, men det var et håbløst foretagende, da jeg ikke fik nok point på development tracket og jeg sluttede da også klart sidst. Det var dog ikke 62 point håbløst, men det var fandme ikke imponerende... Det skal på bordet snart igen, da de nye meeples højnede oplevelsen og jeg bliver simpelthen nød til at tage sammen og blive bedre til det spil.

Pejk fik overtalt os til at få afprøvet hans Galaxy of Trian spil, som Carsten havde lånt siden tirsdag og sat sig ind i. Det er en Carcassonne klon, hvor man lægger tiles i rummet og får forskellige slags point alt efter hvad man færdig bygger og har dominans i. Oveni er der så nogle twister med rumskibe, mining og rumstationer. Tile laying er sjovt og hyggeligt, men det her spil kræver nok at alle har helt styr på hvad der scorer hvad og det havde vi ikke, da det virkede (eller os var vi bare trætte eller Carsten håbløs til at forklare....;)) for over kompliceret for hvad slags spil det egentlig var. Thomas vandt naturligvis og jeg ender nok på en hmmmmm oplevelse. Efterspørger det nok ikke, men Pejk kan nok godt overtale mig til at give det en chance til en anden gang.

Thomas besluttede at kalde enden på en triumferende spildag og tog hjemad. Jeg var egentlig på vej samme vej, men lod mig alligevel overtale til en 3-mands dyst i Pejks hjemmelavede PnP version af Valeria: Card Kingdoms og det var godt. Valeria er en Machi Koro klon, som smider alt det irriterende fra det spil væk og forbedrer det. Man køber citizens som aktiverer ved forskellige terningeslag som så giver dig might, gold eller magic, som du så bruger til at nakke monstre og købe nye citizens eller områder med, hvilket så giver VPs. Det geniale er så at man skal slå med 2 terninger og hver ternings øjne, samt summen giver alle 3 activation af dine kort, så alle få næsten noget hele tiden og det føles godt. Det næste geniale er, at det er enormt dyrt at stacke de samme kort og lave giga komboer som vinder spillet for dig, da kortene bliver dyrere og dyrere jo flere du har af samme slags. Hemmelige missionskort, områder med sær egenskaber og lækkert artwork hjalp også med til en fed oplevelse. Eneste anke er at de missionskort eller Dukes, som de hedder måske har nogle balance problemer, men der hjalp det så heller ikke at vi spillede nogen af dem forkert, så det må stå sin prøve over flere spil. Selvom jeg fik høvl i begge spil, som vi nåede (primært pga. de nævnte Duke issues, men dem spillede vi som sagt også forkert, så det var ikke mig egen skyld helt... Kun næsten...;)) var jeg suverænt underholdt og ser frem til at modtage min egen version om et halvt års tid.

Lækker spildag trods øretæver og altid hyggeligt at game med med-germangamers!
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Jens_Hoppe »

Jonezy wrote:Det endte så som en opvisning i, hvordan en spiller har forståelse for spillet og de 3 andre ikke har, da Thomas sønder pryglede os ved at abuse sine gule mænds evne til at bruge VPs på at få flere kuber ud af posen i sin tur.
Bare rolig, han sønderprygler også os andre, når vi spiller det... ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Sir William »

Havde Kasper forbi i aftes, til vores årlige "War of the Ring" dyst. Efter jeg sidste år vandt med Shadow army, da The Fellowship blev corrupted på Mount Doom, skulle jeg forsøge mig med The Fellowship.

Skilte hurtig Gandalf og en Hobbit fra gruppen sammen med Gimli, for at rejse mod Fangor. Gimli rejste videre til Erebor og Gandalf kom sikkert til Fangor og jeg havde 2 stk Ente kort, der ville kunne gøre god skade.

Skulle bare lige slå en "Wild of the West" så jeg kunne fremmane Gandalf the White og få en ekstra terning. Det skete så først et sted mellem tur 10 eller 15. Det var ganske katastrofalt, da Ringen var kommet sikkert til Lorien. Men slog også kun sværd og event terninger, og Elver ringene kunne desværre ikke hjælpe mig.

I mellemtiden havde Kasper valgt en meget ødelæggende strategi ved at udslette Gondor, godt nok med tab men pludselig var presset.

Elverne gik i krig, mistede en bastion (Rivendale) men indtog Moria og belejrede hurtigt et andet stronghold. Løb dog tør for enheder i reserven, mistede Lorien. Dværgene kom for sent ind i kampen og Mændene fra North forblev neutrale.

En alt ødelæggende sejr til det onde.

Følte mig hæmmet af, at jeg kun havde 4 terninger og ikke kunne slå Wild of the west og den ene gang jeg gjorde det, var det for sent. Efter spillet kunne jeg se, at det næste character kort kunne have givet mig en mulighed for en sejr på vp.

Ser frem til næste år
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Istanbul: Mocha & Backsheesh blev spillet to gange i går - og begge gange med Martin som vinder. Vi var 5 spillere og det første spil var rimelig tæt. Den nye udvidelse gør spillet mere interessant uden at gøre det længere, selvom man nu spiller til 6 rubiner. Tilgæld er der nye måder at komme rundt på brædtet på. Desuden er der en type kort: kraftfulde Gilde-kort, som kræver at man ikke foretager sig andet turen end at spille kortet. Der er naturligvis også en ny ting at samle på: Kaffe. Som ikke fylder i trillebøren, samt en ny måde at indsamle rubiner på. Absolut anbefalelsesværdig udvidelse! 9/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Tirsdag fortsatte vi med Robinson Crusoe: Voyage of the Beagle. Vi spillede scenarie 4 for tredie gang, men denne valgte vi at få hjælp af hunden (som gerne må benyttes i 3-spiller spil). Da vi samtidig var heldige at trække papegøjen som neutral følgesvend (en af de 5 følgesvende som må benyttes på rejsen) så mere hjælp end vi egentlig behøvede. Dog ikke mere end at vi komfortabelt kunne rejse hjem en dag før tid.

Nu mangler vi blot det afsluttende scenarie, hvor Darwin vender tilbage til England! 9/10

Ligesom sidst sluttede vi aftenen af med 3x Dominion: Adventures. Vi to det andet foreslåede set-up: Expert Intro. Jeg vandt det første spil og Martin de to næste. De tog noget længere tid end første intro - lige indtil 3. spil, hvor Martin lykkedes med en kombo hvor han cyklede igennem sit deck på rekordtid, og hurtig tømte bunken af Provinser. 9/10
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Jonezy »

Der er blevet spillet godt igennem de sidste par dage.

I mandags endte jeg med at tage en tur til Valby og spille med Jesper (Valby2500) og Carsten (Carlei). Vi startede med Deus, som Jesper ikke havde prøvet før. Det endte med et af de længere spil Deus, som jeg har spillet og vi fik alle gang i en masse kort og templer. Desværre fik Carsten en heftig kombo op at køre med de brune kort som alle gav VPs og den malkede han perfekt, så han endte med 72 point inden tempel scoring og så var mine 36 point på templer ikke nok til andet end en hæderlig andenplads. Deus er stadig sjovt, men jeg tvivler på om det ender som en all-time classic for mig, men stadig rart at få det på spilbordet en gang imellem.

Bagefter fik jeg lokket drengene til en omgang Castles of Burgundy og det var som altid en fornøjelse. Carsten viste klassen igen og hev en sejr hjem på 1'er brættet. Jeg fik ikke kæmpet nok om 'først færdig med en farve' bonusserne og det blev mit endeligt. Klasse spil!

Vi sluttede aftenen af med Habour, et såkaldt microgame med masser af dybde hvor man havde en worker som man brugte til at aktivere forskellige bygninger og manipulere med et marked, hvor der er 4 goods som man også selv har og producerer. Så gælder det om at sælge dyrt og købe nye bygninger og første mand til 4 bygninger lukker spillet. Det lykkedes mig sørme at snige en sejr ved at købe dyre bygninger med mange point på. Solidt spil uden det store sus.

Herlig spilaften.

Igår gik turen så til Frederiksberg og Kim (Logos32), hvor vi havde aftalt at jeg skulle have prøvet Mage Wars af, inden vi senere udvidede selskabet med Christian (chr88), Jesper (Affenberg) og Carsten (Carlei).

Kim har længe snakket om at min kærlighed til Summoner Wars ville forsvinde i forhold til storebror Mage Wars, når jeg fik det prøvet og jeg har været nysgerrig på spillet længe, så det var oplagt at bruge en feriedag på at battle i troldmændenes arena.

Kim fik forklaret de fleste regler og jeg fik lov at vælge mage. Jeg valgte Wizard og Kim tog Beastmasteren. Vi tog det stille og roligt indtil Kim kom over til mit hjørne med en masser dumme katte og fugle og gik amok. Jeg var super heldig med terningerne, så det endte med at virke som en lidt mere jævnbyrdig dyst end det nok var indtil Kim fik sat dødsstødet ind.

Vi tog et spil mere, hvor jeg spillede Warlock mod Kims Priestess. Så tog Kim fløjlshandskerne af og giga smadrede mig med en latterlig engel og nogle irriterende spells, da jeg nok noget naivt vadede direkte ned til hans hjørne. Total smask og faktisk en rimelig øv oplevelse, især da jeg den sidste halve time havde set skriften på væggen og bare håbede at det snart var overstået.

Jeg kan klart set potentialet i Mage Wars, men som mange andre 1vs1 skirmish spil bliver det markant bedre (og nok også klart mindre frustrerende...) hvis man virkelig sætter sig ind i spillet og spiller med andre på samme niveau. Jeg kan godt se det sjove i at lave sin egen spellbook, men må nok erkende at jeg ikke kan se mig selv investere så markant i et enkelt spil for at få det bedste ud af det. Især ikke når jeg kan finde meget af det samme i den markant mere lettilgængelige lillebror Summoner Wars. Faktisk kan jeg bedre lide den taktiske puzzle SW giver mig i kun at have 5 kort i hånden hver tur fremfor at have en hel spellbook til din rådighed hvor man skal have styr på omkring 50 spells. Dejligt at få det prøvet omend noget frustrerende, men det er også Kim, som absolut skal være en jerk...

Jesper og Christian var dukket op i mellemtiden og havde spillet Star Realms, grinet af min håbløshed i Mage Wars og startet en omgang The Game, så nu skulle Kim og jeg pludselig vente på dem... :o Det gad vi ikke, så vi tog et par Star Realms dyster istedet. Det er jo så totalt Ascension i rummet med et par twister og ganske underholdende især da spilletiden er på 10 minutter og dermed perfekt til når man man skal vente på at 2 paddehatte bliver færdige med at spille Mage Wars...;)

Carsten nåede dermed også frem og så mig endelig triumfe over jerken Kim i det afsluttende Star Realms spil. Så blev det hele lidt mere tørt og euro-agtigt da Caverna: The Cave Farmers blev hevet frem. Hverken Carsten heller jeg havde prøvet det før, så det var vist på tide at få vores hænder på en af vores hobbys allermest anerkendte spil.

Nu er jeg ikke i total hopla over worker placement mekanikken, men den fungerer faktisk ganske godt i Caverna, da man alligevel har en masse muligheder i sin tur istedet for at man bliver begrænset, som i andre WP spil. Man kunne godt mærke at man var nooben, da det føltes som om at de 3 erfarne hele tiden lige var en tand foran. Christian vandt sikkert, men han er også sådan en tør euro-type.... Mere vigtigt var at jeg vandt 'battle of the noobs' foran Carsten og hev en godt tilkæmpet 4.plads hjem! :D Kan godt se hvorfor spillet er så vellidt i hobbyen og jeg har også mod på mere, men jeg ræser nok ikke lige ud og investere i det selv.

Efter en gåtur og aftensmad stod den på noget langt mere fjollet i Jespers medbragte Pictomania, som er et tegnespil, hvor man skal tegne og gætte hvad de andre tegner samtidigt. Super underholdende, selvom vi var 4 som bare blev bekræftet i hvor elendige vi egentlig er til at tegne, imens vi aldrig havde problemer med at gætte hvad Jesper tegnede... Christian den luskebuks stjal totalt Jespers sejr ved at spille euro-tørt og kedeligt imens Kim sluttede sidst med helt præcist 0 point... :lol: Herligt spil i den mere useriøse ende men med potentiale for god dril.

Vi sluttede en lang spildag af med at se zombie apocalypsen i øjnene med Dead of Winter. Vi skulle skaffe en masse medicin for at finde en kur, men måtte ikke bruge det møg medicin som vi startede med. Desuden var min hemmelige mission at få skaffet 4 item kort til min hånd og da jeg startede med to tænkte jeg, at det nok burde kunne lade sig gøre. Sammen med Carsten fik jeg plyndret hospitalet for medicin og vi fik fundet det meste af det, som vi skulle bruge. Beskyldninger om forræderi fløj naturligvis lystigt hen over bordet uden at vi turde indstille nogen til eksil. Vi nærmede os slutningen og jeg fik travlt med at få skaffet mine item kort inden Jesper så skriften på væggen og i sidste runde, som den lumske forræder han var, begyndte at forpurre alle planer. Men det lykkedes ikke og alle os andre havde fået løst vores hemmelige missioner, så dagen endte med en kæmpe sejr for menneskeheden og nederlag til lumske forræder typer som Jesper!! (Faktisk er Jesper perfekt som forræder i sådanne spil, da han ikke i samme grad som os andre har behov for at thrashtalke og derfor nemt glider under radaren... Men den gik ikke Jesper...;))

Dead of Winter er okey og ganske underholdende med det rigtige selskab såsom gutterne igår, men jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hypen omkring det. Der er ikke særlig mange interessante valg synes jeg og forræder mekanikken giver tension, men det gør den også i Resistance, hvis man vil have sådan en oplevelse. Crossroad systemet eller hvad det hedder, som skaber overraskende story elementer er meget cool, men de kommer oftest til bare at føles som event kort i andre spil, bare lidt mere tilfældigt. Men det er nok bare mig som ikke fatter det, da spillet lader til at nyde kæmpe popularitet.

Alt i alt en super hyggelig og underholdende spildag med nogle fantastiske medspillere, bortset fra Kim, han er en jerk....;)
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by chr88 »

Jonezy wrote:Alt i alt en super hyggelig og underholdende spildag med nogle fantastiske medspillere, bortset fra Kim, han er en jerk....;)
Er helt, helt enig!

Derudover er jeg egentlig ganske enig ift. DoW; det er et fint spil, men ikke meget mere end det, for selve mekanikkerne er ret simple, og jeg er pisse ligeglad med de der crossroad-kort, der imo næsten er spild af tid. Forstår dog godt, hvorfor de er med, men de gør altså ikke noget for mig. Ikke desto mindre har jeg spillet DoW 10 gange nu, hvilket er en del for mit vedkommende, så noget må splllet jo gøre rigtigt.

Pictomania var faktisk meget sjovt, men jeg vil nu nok fremover nøjes med at have kort med fra det næstletteste niveau; dvs. hvor man ikke skal tegne ting som "then", "Hamurabi", "suburb" osv... :) Det var nu ganske fint, selvom jeg ikke var helt oppe at ringe over selve scoringsdelen. Det sjoveste var tidsaspektet og at se, hvor ringe folk er til at tegne - eller, i Kims tilfælde, til at gætte. 0 point er alligevel en præstation i sig selv... :D

Til sidst et godt råd: spil ikke Rory's Story Cubes med flere end 0 personer.
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Logos32 »

ha ha med venner som Jer :D

Jeg kan godt forstå folk foretrækker lillebror SW i forhold til det noget mere krævede, men også langt bedre Mage Wars på samme måde som jeg forstår folk ser GoT uden at læse bøgerne, men er du gal man snyder sig selv for en masse oplevelser :D

Jeg synes faktisk Jon spillede forbavsende godt i Mage Wars og gjorde rigtig mange ting rigtigt, men lige mod Priestess skal der sættes et press ind tidligt så hun ikke bliver uovervindelig stærk :)

Tillykke Jon du har vundet "crybaby" token for evigt :D
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Jonezy »

Logos32 wrote:Tillykke Jon du har vundet "crybaby" token for evigt :D
Den tager jeg sgu gerne på mig, ihvertfald i forhold til Mage Wars, men vi ved allesammen godt, at det er umuligt at have den for evigt når man jævnligt spiller med Christian....;)
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by chr88 »

Jonezy wrote:
Logos32 wrote:Tillykke Jon du har vundet "crybaby" token for evigt :D
Den tager jeg sgu gerne på mig, ihvertfald i forhold til Mage Wars, men vi ved allesammen godt, at det er umuligt at have den for evigt når man jævnligt spiller med Christian....;)
Whinede slet ikke sidst! Men det er der selvfølgelig heller ingen grund til, når man spiller mod så inkompetente modstandere. :)

PS: nice signature du har fået dig, Kim! :D
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Havde sjældent besøg af Klaus fra Silkeborg til Mandagsaftenspil, og han havde medbragt Alien Frontiers med den første Faction-udvidelse. Klaus, Martin og Eivind kæmpede om at bygge deres 6. koloni, og det blev Eivind der sluttede spillet med en sejr. Dette var mit andet spil (efter at Frouvne introducerede spillet på Rubicon tilbage i 2011). Jeg er stadig ikke bjergtaget af spillet, men det da underholdene nok. 7/10
Image
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Da Senzai »

Jeg havde en succes-oplevelse i tirsdags! :D

Jeg og min brætspil-makker har svært ved at finde folk, der vil spille med os en gang om igen. Folk vil gerne spille en sjælden gang imellem, men det er svært at få dem til at deltage fast eller bare ofte, da de har travlt med Arbejde, børn, kæreste, skole og andre fjollede ting.

Så de fleste gange er vi kun mig og ham.

Forrige Lørdags var jeg og min kammerat ( IKKE ham jeg spiller med om Tirsdagen, men en anden kammerat, der bor i Odense, men besøgte mig i forbindelse med sommerferie) i Faraos Cigarer og spille 2-Headed Giant Magic-Origins prerelease turnering - som vi iøvrigt vandt - tak fordi I spurgte! :mrgreen:

Der mødte vi så en fyr, som vi faktisk har set et par gange før til tidligere prereleaser. Altså en vi sporadisk har mødt en eller to gange om året. Super Cool fyr. Han deltager aldrig selv ved 2HG pre-releasen, men han har flere gange været der bare og gå rundt og se mig og min makker spille.

Jeg spurgte ham forsigtigt om han havde en PS4 og om vi skulle være venner der. Det ville han gerne. Jeg tilføjer ham så som ven på PS4´eren.

En aften skrev jeg så verdens længste besked til ham over PS4´eren og fortalte, at jeg og min kammerat spiller hver tirsdag og så gav jeg ham min adresse og tlf nummer i tilfælde af at han vil være med.

Generelt når vi inviterer folk, så er de bare høflige og siger "Det kunne være sjovt" og så sker der ikke mere... men Guess what?!

Så i Mandags aften, så skrev han og spurgte om han måtte komme forbi, tirsdag! :D!

Jeg svarede, så at min tirsdagsmakker lige var nødt til at melde fra, men, at hvis han stadig ville, så kunne vi sagtens spille bare ham og jeg.

Det ville han gerne, så tirsdag, der troppede han om, og vi sad og spillede Summoner Wars i like 5 timer! :D Det var fucking fedt, og jeg tror også, at han synes, at det var sjovt for ellers ville han vel ikke sidde og spille det samme spil med mig i så lang tid! :D

Nu - må vi se om han kommer igen en anden gang, men fedt var det ihvertfald! :D

Han havde ikke prøvet spillet før (han har kun spillet Magic-Kort), så jeg valgte at spille det første Fallen Kingdom deck. Det deck er simpelthen pisse-ringe og hver gang jeg spiller det bliver jeg overrasket over, at jeg kan blive ved med at finde nye grunde til, at decket ikke fungerer! :lol:

Edit: Det er standard-decklisten af alle factioner, vi spiller med. Det giver ikke rigtigt mening, at deck-builde i et Meta, der hedder 2 mennesker :P
Image
Post Reply