Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Frouvne »

... så er der (naturligvis) en hjemmeside, der kan hjælpe dig:

http://pick-a-game.com/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Mik »

Hvad nu, hvis man ikke kan lide det der bliver valgt? :mrgreen:
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by 40crew »

Så sælger man det? :wink:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Larsine »

Så mangler vi jo bare at den kan linke til min BGG samling, så den kun foreslår spil som jeg rent faktisk ejer.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Mik »

Jeg ville gå en tand bedre (længere):
Jeg har masser af spil i min samling, som jeg rent faktisk ikke ønsker at spille (f.eks. det originale Arkham Horror eller andenudgaven af Talisman samt hele min AH-samling), men som jeg ikke kunne drømme om at skille mig af med.

Derfor ville den først være brugbar for mig, hvis jeg kunne sætte flueben ved de spil som jeg rent faktisk gerne ville spille.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Larsine »

Så selv efter du har vinget af at du vil spille et spil for 5 spillere, hvor alle er voksne, med høj kompleksitet, stor indlevelse, osv. og siden foreslår lige præcis et spil som opfylder alle krav, og du ejer det, så vil du stadig vælge noget andet.

Tja så tror jeg slet ikke du har brug for siden, men det tror jeg nu heller ikke jeg har.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Jens_Hoppe »

Nærmest uanset hvad jeg vælger af parametre, vil den have mig til at spille Scopa eller Pentago Multi-player, hvad pokker det så end er for nogle spil... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Nærmest uanset hvad jeg vælger af parametre, vil den have mig til at spille Scopa eller Pentago Multi-player, hvad pokker det så end er for nogle spil... :)
Det sidste er et seriøst dårligt spil, som dårligt fortjener at eksistere. Så hvis det er forslagene ... Well, så ville jeg sætte mere lid til tilfældighed ...
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Rasmus Hviid »

Jens_Hoppe wrote:Nærmest uanset hvad jeg vælger af parametre, vil den have mig til at spille Scopa eller Pentago Multi-player, hvad pokker det så end er for nogle spil... :)
Jeg har de specielle kort til Scopa liggende et sted, hvis du insisterer. :wink:

Du kan se mere her: https://en.wikipedia.org/wiki/Scopa
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Svært ved at finde ud af, hvad du skal spille?

Post by Mik »

Larsine wrote:Tja så tror jeg slet ikke du har brug for siden, men det tror jeg nu heller ikke jeg har.
Jeg har naturligvis ikke brug for siden.
Jeg har heller aldrig haft brugt for at Ted Alspachs Start Player eller lignende for at finde ud af hvem der skal begynde.

Jeg har heller ikke (endnu) haft nødig at bruge en randomiser til at finde ud af hvilke kort jeg skal bruge i Dominion eller Heroes of the Multiverse...
Image
Post Reply