Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Goblen »

Vi fik prøvet Steampunk Rally i går, og skulle lige i gang med det. Spillede med kæresten og den yngste bonusdatter; de er ikke brætspillere så drafting mekanismen med de fire kort skulle de lige vænne sig til. Det betød at de første par ture draftede vi med åbne kort, men det gjorde intet. Spillet virkede helt som det skulle. Sjovt koncept med:

1. Draft.
2. Fjern terninger (ventiler).
3. Race.
4. Skade.
5. Ryd op.

Og så forfra. Det lyder simpelt men den maskine man får bygget hen af vejen hvor delene begynder at supplere hinanden er fantastisk, og spillet er meget levende.

Glæder mig til drengene kommer så vi kan spille det igen :-)

Redigerer den lige da jeg stadig er den sidste der har skrevet i denne thread.

Vi spillede lige et enkelt spil Qin. Er normalt ikke til abstrakte spil, og idéen om at overtage Kina ved at placere sine pagoder på farver virker tynd. Ikke destromindre synes jeg spillet er skide sjovt.

/Brian
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Gunness »

Det seneste stykke tid er det mest blevet til diverse gamle travere som Modern Art, Stone Age og Mr. Jack Pocket. I onsdags fik jeg så spillet Alien Frontiers med Maibritt, og det endte som vanligt meget tæt, denne gang afgjort af de to point-tech cards.

I går aftes havde jeg så Kanzler på besøg. Vi lagde ud med Julius Caesar, som ingen af os havde prøvet før. Det var nu gevaldigt underholdende. Af en eller anden grund har jeg aldrig fået prøvet Hammer of the Scots, men dette her skulle være meget i stil med det.
Som Pompejus fik jeg hurtigt sendt nogle skibe ud på havet og forsøgte at erobre nogle af de isolerede point-byer, mens Cæsar (blandt venner kaldet Julle) drog østpå og indtog Byzans og Athen. Men efter et lynangreb mod Rom vendte krigslykken, og Pompejus kunne erklære sig for sejrherre efter første runde (den går nok ikke næste gang ;)). Glimrende spil.

Til gengæld fik jeg stryg i de to efterfølgende spil Summoner Wars, hvor mine Benders blev most af Sand Goblins.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Mik »

Det blev til 2 spil Legendary Encounters. Alien hos Jobindex i går, hvor jeg beklageligvis lærte dem spillet på den hårde måde. Jeg havde ikke spillet det i næsten et år, så troede at jeg kunne blot skimme reglerne. Det betød at glemte at der kun blev trukket Strike-kort for hvert Scratch et monster i combat-zonen gave - ikke så underligt at vi alle døde inden spillere kom igang :oops:

Heldigvis blev folk underholdt godt, så de fleste hopper nok på spillet igen næste gang. 9/10
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Kanzler »

Gunness wrote: I går aftes havde jeg så Kanzler på besøg. Vi lagde ud med Julius Caesar, som ingen af os havde prøvet før. Det var nu gevaldigt underholdende. Af en eller anden grund har jeg aldrig fået prøvet Hammer of the Scots, men dette her skulle være meget i stil med det.
Som Pompejus fik jeg hurtigt sendt nogle skibe ud på havet og forsøgte at erobre nogle af de isolerede point-byer, mens Cæsar (blandt venner kaldet Julle) drog østpå og indtog Byzans og Athen. Men efter et lynangreb mod Rom vendte krigslykken, og Pompejus kunne erklære sig for sejrherre efter første runde (den går nok ikke næste gang ;)). Glimrende spil.
Så kan Cæsar lære ikke at lade forsvaret af livsvigtige Rom være op til usle Markus Antonius, mens Cæsar selv bruger tiden på at more sig med skønne slavinder mens han indtager Byzanz og Athen. Eneste undskyldnig for Antonius må være at der desværre var vulkanudbrud i Rom kort inden Pompejus angreb, hvilket gjorde at tropperne var lidt kuldsvedne allerede inden kampen startede.

Nej, dybest set forregnede jeg mig og havde faktisk overset at Pompejus ville vinde spillet hvis han indtog Rom. Dertil mente jeg nok at mine styrker i Rom var stærke nok til at slå en nogenlunde ligeværdig angrebshær, men det viste sig at være en kende naivt. Næste gang må jeg nok lade selveste Cæsar stå for forsvaret af Rom.

Er helt klar på endnu et spil. Virker som et glimrende spil, som formentlig nemt kan spilles på 2-3 timer. Igår tog det dog kun 1. time.... :roll:
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Jonezy »

Igår var jeg en tur i Vanløse og besøge Kasper (Da Senzai), da vi havde planlagt en Summoner Wars dag.

Kamp 1: Vi startede med en opvarmnings dyst, hvor mine Cave Goblins var oppe imod deres udviklede storebror Cave Filth. Kasper havde dog for travlt med at få gang i sit fængsel, så min horde af billige gobbere kom ned i nærheden af hans summoner i ekspres-fart og selv en ondskabfuld plan, der fik bugt med min toptunede champ Blarf kunne ikke stoppe horden, som fik krammet på The Warden.

Så dukkede Torben og Michael op og vi valgte hver en faktion til en lille mini-turnering alle mod alle.

Kamp 2: I første dyst var mine Swamp Orcs oppe imod Michaels 2nd Summoner Cloaks. Michael fik ikke gjort hurtigt nok kål på mine tidlige Savagers, som i bedste mini-champ stil fik skabt totalt kaos, så min sump kunne spredes og der kunne dukke Vine Walls op over det hele. Med en listig Ensnare fik jeg lokket hans summoners bodyguards væk og fik slagtet Jexik med et par Savagers i hvad der var en rimelig hurtig dyst.

Kamp 3: Den dyst var så hurtig, at Michael fik chancen for en hurtig revanche. Den gang fik han desværre hurtigt gjort kål på mine Savagers, så jeg fik ikke det tidlige pres på. Istedet blev det en lang og sej kamp, hvor jeg til sidst havde Jexik helt presset, men de satans Cloaks havde desværre lige det perfekte trick i ærmet, så i en episk runde fik Michael omringet min stakkels Mugglug med 3 hidsige commons med et grimt event kort, som gjorde at han kunne teleportere på mine mure, og det overrumplede mine sump orker totalt, og chokket blev ikke mindre, da Mugglug blev slået til pindebrænde og Michaels Cloaks kunne triumfere.

Kamp 4: Mine Swamp Orcs skulle rejse sig mod Kaspers Vargath Vanguards. Kasper var desværre vildt dygtig til at bevæge sin hær i smuk formation, så de var meget svære at gøre kål på, men Kasper havde taget sin summoner Moyra med til fronten og det er altid farligt i SW. En godt timet Ensnare fik smadret hans formation, så jeg kunne bruge selveste Mugglug til et frontal angreb og episk Summoner vs. Summoner fight midt på brættet i midten af en kæmpe sump. Orker er kujoner og Mugglug fik første slag og den fordel lader en rigtig ork sgu ikke gå fra sig, så Moyra faldt som den første.

Kamp 5: Mine triumferende Swamp Orcs skulle denne gang op imod Torbens 2nd Summoner Guild Dwarves, som havde haft en lang dag med 2 nederlag i lange og udmattende kampe. En match-up som jeg frygtede, da dværgene som regel kan knuse mure i rekord-fart, men det blev en lidt akavet dyst, hvor jeg endte med at smadre hans mure. Hans kort, som kunne ødelægge alle mine mure på een gang, kom heldigvis først relativt sent, da jeg havde fået lagt pres på med 2 champs på hans bane halvdel og dværgene blev hæmmet af deres fokus på ubevægelige tårne. Det endte skidt for dværgene efter en udmarvende dyst, hvor jeg var i angreb det meste af tiden og Bolvi, dværgenes summoner, måtte lade livet til sidst.

Vores mini turnering var slut og både Cloaks og Sump Orker lod sig hylde.

SW er sgu monster fedt. Elsker alle variationerne og det simple, men alligevel hjernevridende taktiske gameplay. En klassiker i mine øje.

Vi sluttede dagen af med at drengene introducerede mig for Smash Up. Vi nåede en omgang i teams og en omgang alle mod alle. I team udgaven var mine Steampunk Vareulve parret med Kaspers tidsrejsende-'noget som jeg har glemt' og Kaspers rutine hjalp hos til en kneben sejr på trods af Michaels helt latterligt irriterende feer.... I alle mand for sig selv udgaven skete der et mindre mirakel da mine kødædende blomster-ninjaer endte med en overraskende sejr. Den blev så grundlagt, da de der ninjaer har flere kort, som man kan spille når en base skal scores og det gav altså en god omgang billige og nemme point. Eller også var drengene bare flinke mod nooben.....:)

Det var fedt at få prøvet Smash Up og jeg spiller der gerne igen, men det bliver nok ikke noget som jeg SKAL eje.

Super hyggelig dag!
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Mik »

Mandag blev det til endnu en omgang Orleans med 5 spillere, og denne gang klarede jeg noget bedre :wink:
Kun to point efter Martin - som naturligvis vandt igen - Martin: 119VP, Mik: 117 VP, Polack: 101, Eivind: 88, Torben Ussing: 82. Spilletiden er efterhånden nået ned på timer, og vi vil meget gerne have nogle flere bygningen. Så spørgsmålet er om efterhånden skal til at bruge den officielle variant, hvor hver spiller må smide en bygning ud af spillet inden man begynder.
[/9b]/10

Bagefter sluttede vi af med en omgang 6 Nimm't, hvor Eivind vandt klart: i de to første runder fik han kun 1 point, og han endte med ialt 11 point (modsat største taber, som fik over 80 point - spillet slutter, hvis nogen akkumulerer mere end 66 point, så det var en heftig slutspurt). Det var heldigvis ikke mig 8/10
Last edited by Mik on Wed Sep 02, 2015 8:46 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Andrea »

I går spillede jeg sammen med Maibritt og Elin. Førstnævnte var så flink at introducere os for Terra Mystica, som jeg længe har ønsket at prøve - og jeg må sige, at spillet levede op til forventningerne og mere til. Et herligt spil med masser at lave og gode variationsmuligheder.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - August 2015

Post by Helle »

Andrea wrote:I går spillede jeg sammen med Maibritt og Elin. Førstnævnte var så flink at introducere os for Terra Mystica, som jeg længe har ønsket at prøve - og jeg må sige, at spillet levede op til forventningerne og mere til. Et herligt spil med masser at lave og gode variationsmuligheder.
Det var godt .... Følte mig kun lidt snydt over ikke at kunne. Havde endda øvet mig på introduktion til Raven spillet. Det er jo lidt svært, når de to sider er forskellige - og hemmelige. Det må du have til gode!
Post Reply