Så skal vi igen på jagt efter månedens spiloplevelse!
Min måned bød på følgende spil:
The Ravens of Thri Sahashri - 19
Eminent Domain: Microcosm - 4
Cardline: Globetrotter - 3
Discoveries - 2
Innovation - 2
Age of Empires III: The Age of Discovery med Empires: Builder Expansion - 1
Ave Caesar - 1
Brass - 1
Crokinole - 1
Schotten-Totten - 1
Sylvion - 1
Timeline: American History - 1
Timeline: Historical Events - 1
I denne måned udmærkede The Ravens of Thri Sahashri sig med 19 gennemspilninger. Den hårdeste konkurrence m.h.t. positiv opmærksomhed kom fra genspilninger af gamle travere som Age of Empires III: The Age of Discovery, Brass og Crokinole. En enkelt nyerhvervelse gjorde sig positivt bemærket, Sylvion, men da det kun blev spillet en enkelt gang og dette i den simpleste udgave, er det endnu for tidligt at drage en endelig dom over dette spil. Så The Ravens of Thri Sahashri løber med æren. Det er ikke længere en udfordring at vinde spillet, hvilket vi som oftest gør, men det er stadig en udfordring af optimere scoren. De signaler der kan sendes og de manipulationer vi kan foretage med de kort, der er på bordet, bliver stadig mere sofistikerede, hvorfor jeg tror, der snildt er yderligere 50 spil eller mere for os, så vi kan nå op over de 100 gennemspilninger.
Månedens spiloplevelse juli 2015
- Goblen
- 1000+ indlæg
- Posts: 1381
- Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
- Location: Lundby
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 45 times
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
Love Letter: Batman 10
The Resistance 5
One Night Ultimate Werewolf 3
Colt Express 2
Guillotine 2
Walk the Plank! 2
7 Wonders 1
Cosmic Encounter 1
Kingsburg 1
Russian Railroads 1
Tzolk'in: The Mayan Calendar 1
Det var en måned alene med gode spiloplevelser. Masser af spil på ferien med familien. De er alle markeret med en grim grøn
Selvom jeg hyggede rigtig meget med Tzol og Cosmic Encounter med spillegruppen er det klart Kingsburg der vinder. Det er ganske enkelt et fantastisk spil. Russian Railroads er altid sjovt også. Så blev mit spillerum færdigt - jeps jeg har et sådan med alle mine brætspil, et bord kun til det, og masser af plads til at hygge.
Selvom jeg nu bor i Lundby som er langt fra kbh. håber jeg sgu stadig på et tidspunkt at invitere til en gang spil, og at folk så gider kigge forbi.
/Brian
The Resistance 5
One Night Ultimate Werewolf 3
Colt Express 2
Guillotine 2
Walk the Plank! 2
7 Wonders 1
Cosmic Encounter 1
Kingsburg 1
Russian Railroads 1
Tzolk'in: The Mayan Calendar 1
Det var en måned alene med gode spiloplevelser. Masser af spil på ferien med familien. De er alle markeret med en grim grøn
Selvom jeg hyggede rigtig meget med Tzol og Cosmic Encounter med spillegruppen er det klart Kingsburg der vinder. Det er ganske enkelt et fantastisk spil. Russian Railroads er altid sjovt også. Så blev mit spillerum færdigt - jeps jeg har et sådan med alle mine brætspil, et bord kun til det, og masser af plads til at hygge.
Selvom jeg nu bor i Lundby som er langt fra kbh. håber jeg sgu stadig på et tidspunkt at invitere til en gang spil, og at folk så gider kigge forbi.
/Brian
-
- 50+ indlæg
- Posts: 57
- Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
- Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
Timeline: Historical Events 33
Hanabi 10
Imperial Settlers 8
Lost Cities 5
Casino 4
Innovation 3
Jungle Speed 3
Trivial Pursuit 3
Bezzerwizzer 2
Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) 1
For Sale 1
Ora et Labora 1
Steam 1
Ticket to Ride: Nordic Countries 1
Imperial Settlers har klart været månedens spil for mig med 4 "rigtige" spil og 4 solo-spil (jeg spiller normalt aldrig brætspil solo).
Et hyggeligt og forholdsvis hurtigt spil, der flyder godt. Mere taktisk end strategisk, men med fin dybde ift. hvor "let" det er.
Hanabi 10
Imperial Settlers 8
Lost Cities 5
Casino 4
Innovation 3
Jungle Speed 3
Trivial Pursuit 3
Bezzerwizzer 2
Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) 1
For Sale 1
Ora et Labora 1
Steam 1
Ticket to Ride: Nordic Countries 1
Imperial Settlers har klart været månedens spil for mig med 4 "rigtige" spil og 4 solo-spil (jeg spiller normalt aldrig brætspil solo).
Et hyggeligt og forholdsvis hurtigt spil, der flyder godt. Mere taktisk end strategisk, men med fin dybde ift. hvor "let" det er.
Sidst spillet:
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
50 spil blev det til I løbet af juli måned, og spillene bar præg af at være sommerferiespil:
The City 11
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) 9
Innovation 7
Sequence 5
Limes 4
7 Wonders (inkl. Babel, Wonder Pack, Leaders & Stevie i forskellige kombinationer) 3
Last Night on Earth: The Zombie Game 3
Colt Express 2
Kæmpe klodsmajor 2
Love Letter 2
Würfel Bohnanza 1
Zooloretto Mini 1
Ingen nyheder, og ingen spil der var specielt meget bedre end de andre.
The City 11
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) 9
Innovation 7
Sequence 5
Limes 4
7 Wonders (inkl. Babel, Wonder Pack, Leaders & Stevie i forskellige kombinationer) 3
Last Night on Earth: The Zombie Game 3
Colt Express 2
Kæmpe klodsmajor 2
Love Letter 2
Würfel Bohnanza 1
Zooloretto Mini 1
Ingen nyheder, og ingen spil der var specielt meget bedre end de andre.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Posts: 3743
- Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
- Location: Frederiksberg
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 83 times
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
Ikke overraskende blev det på grund af ferie ikke til så meget brætspil i juli. I første halvdel af måneden var jeg et par gange i KBK, hvor det stod på Copper Country den ene gang (flot, flot, spil med super tema, men skuffende mekanisk) og Mage Knight Board Game den anden. MKBG var et full conquest scenarie, men med kun tre spillere var nedetiden og samlet spilletid lige til at klare. For en gangs skyld gik det mig også godt - jeg slagtede drager og one-shottede en by, og endte endda med at vinde - og det gjorde jo kun oplevelsen bedre (normalt dræber jeg bare et par orker, hvorefter jeg får rodet mig ud i en sump i hjørnet et sted)...
I ferien er det blevet til lidt småspil; Elevenses, Incan Gold, og Samurai Spirit med familien. Jeg har også soloet et par spil; Space Hulk: Death Angel (lidt kedeligt og mekanisk repetitivt) og Dawn of the Zeds (2nd ed. quick start scenarie; en del bedre end SH:DA, men stadig undertiden lidt kedeligt).
Mage Knight Board Game må være månedens spil, men som man kan se, har det ikke fået meget udfordring.
I ferien er det blevet til lidt småspil; Elevenses, Incan Gold, og Samurai Spirit med familien. Jeg har også soloet et par spil; Space Hulk: Death Angel (lidt kedeligt og mekanisk repetitivt) og Dawn of the Zeds (2nd ed. quick start scenarie; en del bedre end SH:DA, men stadig undertiden lidt kedeligt).
Mage Knight Board Game må være månedens spil, men som man kan se, har det ikke fået meget udfordring.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
- Mik
- 2500+ indlæg
- Posts: 3642
- Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
- Location: København Nørrebro
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
Jeg fik spillet 16 spil i alt i juli:
7x Dominion Adventures
5x Robinson Crusoe: Adventures on Cursed Island - Voyage of the Beagle (Vol.1)
2x Alien Frontiers med Faction pack
2x Istanbul med Mokka & Schmeergeld
Egentlig ville jeg gerne skrive udvidelsen til Istanbul på som favorit, men jeg kommer nok ikke uden om at erkende at Adventures har sprøjet nyt liv i min interesse for Dominion. Og nu vil jeg helst ikke have flere udvidelser: Jeg kunne lige akkurat klemme de sidste kort ned i kufferten, og nu står de så stramt, at det er lidt af en pine at bytte kort...
7x Dominion Adventures
5x Robinson Crusoe: Adventures on Cursed Island - Voyage of the Beagle (Vol.1)
2x Alien Frontiers med Faction pack
2x Istanbul med Mokka & Schmeergeld
Egentlig ville jeg gerne skrive udvidelsen til Istanbul på som favorit, men jeg kommer nok ikke uden om at erkende at Adventures har sprøjet nyt liv i min interesse for Dominion. Og nu vil jeg helst ikke have flere udvidelser: Jeg kunne lige akkurat klemme de sidste kort ned i kufferten, og nu står de så stramt, at det er lidt af en pine at bytte kort...
- Pejk
- 100+ indlæg
- Posts: 124
- Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
- Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
- Location: Espergærde
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
Slet ikke nogen skidt måned, masser at sjove og gode oplevelser!
Love Letter 9
Splendor 9
Valeria: Card Kingdoms 5
Maharani 3
Timeline: Historical Events 3
Dead of Winter: A Crossroads Game 2
Euphoria: Build a Better Dystopia 2
Five Tribes 2
King of Tokyo 2
Citrus 1
Dixit Odyssey 1
Elder Sign 1
Galaxy of Trian 1
Heartland 1
Hyperborea 1
Istanbul 1
King of New York 1
Orléans 1
Love Letter 9
Splendor 9
Valeria: Card Kingdoms 5
Maharani 3
Timeline: Historical Events 3
Dead of Winter: A Crossroads Game 2
Euphoria: Build a Better Dystopia 2
Five Tribes 2
King of Tokyo 2
Citrus 1
Dixit Odyssey 1
Elder Sign 1
Galaxy of Trian 1
Heartland 1
Hyperborea 1
Istanbul 1
King of New York 1
Orléans 1
- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Posts: 1472
- Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Location: Taastrup (København)
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 177 times
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
Booyah! Det har vist været sommerferie, da jeg er helt oppe på 66 spil for juli måned. Det har været en fornøjelse....
Rise of Augustus - 5
Ave Caesar - 5
Timeline: Historical Events - 4
Deus - 3
Maharani - 3
King of Tokyo (med Power Up udv.) - 3
Sentinels of the Multiverse - 3
DC Comics Deck-Building Game - 2
Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game - 2
Mage Wars Arena - 2
Orléans - 2
Runebound: Mists of Zanaga - 2
Star Realms - 2
Tajemnicze Domostwo - 2
Valeria: Card Kingdoms - 2
Age of Empires III: The Age of Discovery - 1
Alea Iacta Est - 1
Alhambra - 1
Black Fleet - 1
Cargo Noir - 1
The Castles of Burgundy - 1
Caverna: The Cave Farmers - 1
Citrus - 1
Dead of Winter: A Crossroads Game - 1
Dragonscroll - 1
Eine Frage der Ähre - 1
Galaxy of Trian - 1
Harbour - 1
Hyperborea - 1
Kingdoms - 1
Lost Cities - 1
Pastiche - 1
Pictomania - 1
Runebound (Second Edition) - 1
Sheriff of Nottingham - 1
Splendor - 1
Summoner Wars: Alliances Master Set - 1
Tobago - 1
Zombicide - 1
Lidt ramblings... Tror faktisk at 'Tile Laying'-dag sammen med Carlei, Myde og Peyk var toppen, da det var en super hyggelig dag, hvor vi blandt andet spillede Maharani, Citrus og Rødbedespillet (Eine Frage der Ähre) og jeg kan sgu godt lide tile laying. Af nye spil havde jeg stor fornøjelse ved at få prøvet Valeria: Card Kingdoms, og glæder mig til jeg får fingrene i mit eget eksemplar. Det tog det bedste fra Machi Koro og gjorde det endnu bedre. Jeg spillede ikke noget super øv, men Galaxy of Trian behøver jeg nok ikke spille igen og jeg tør ikke spille Mage Wars mere efter Kim den jerk tonsepryglede mig...
Rise of Augustus - 5
Ave Caesar - 5
Timeline: Historical Events - 4
Deus - 3
Maharani - 3
King of Tokyo (med Power Up udv.) - 3
Sentinels of the Multiverse - 3
DC Comics Deck-Building Game - 2
Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game - 2
Mage Wars Arena - 2
Orléans - 2
Runebound: Mists of Zanaga - 2
Star Realms - 2
Tajemnicze Domostwo - 2
Valeria: Card Kingdoms - 2
Age of Empires III: The Age of Discovery - 1
Alea Iacta Est - 1
Alhambra - 1
Black Fleet - 1
Cargo Noir - 1
The Castles of Burgundy - 1
Caverna: The Cave Farmers - 1
Citrus - 1
Dead of Winter: A Crossroads Game - 1
Dragonscroll - 1
Eine Frage der Ähre - 1
Galaxy of Trian - 1
Harbour - 1
Hyperborea - 1
Kingdoms - 1
Lost Cities - 1
Pastiche - 1
Pictomania - 1
Runebound (Second Edition) - 1
Sheriff of Nottingham - 1
Splendor - 1
Summoner Wars: Alliances Master Set - 1
Tobago - 1
Zombicide - 1
Lidt ramblings... Tror faktisk at 'Tile Laying'-dag sammen med Carlei, Myde og Peyk var toppen, da det var en super hyggelig dag, hvor vi blandt andet spillede Maharani, Citrus og Rødbedespillet (Eine Frage der Ähre) og jeg kan sgu godt lide tile laying. Af nye spil havde jeg stor fornøjelse ved at få prøvet Valeria: Card Kingdoms, og glæder mig til jeg får fingrene i mit eget eksemplar. Det tog det bedste fra Machi Koro og gjorde det endnu bedre. Jeg spillede ikke noget super øv, men Galaxy of Trian behøver jeg nok ikke spille igen og jeg tør ikke spille Mage Wars mere efter Kim den jerk tonsepryglede mig...
- Da Senzai
- 100+ indlæg
- Posts: 124
- Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
- Location: København
- Been thanked: 10 times
Re: Månedens spiloplevelse juli 2015
Magic: The Gathering 2
Smash Up 2
Eldritch Horror 1
Munchkin Legends 1
Sentinels of the Multiverse 1
Summoner Wars: Master Set 1
Zombicide 1
Eldritch Horror og Smash Up må være det bedste.
Zombicide er meget sjovt med nye mennesker, der ikke er gamere, men hvis jeg spiller med folk, der "godt kan" spille spil, så vil jeg hellere spille noget andet
Smash Up 2
Eldritch Horror 1
Munchkin Legends 1
Sentinels of the Multiverse 1
Summoner Wars: Master Set 1
Zombicide 1
Eldritch Horror og Smash Up må være det bedste.
Zombicide er meget sjovt med nye mennesker, der ikke er gamere, men hvis jeg spiller med folk, der "godt kan" spille spil, så vil jeg hellere spille noget andet