Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Larsine »

Var til DR Frit Spil i dag. Et fedt arrangement med Troldspejlet Live og kåring af de 5 guldbrikvindere. Der var vist nok også nogle elektroniske spil, men de opholdt sig for det meste i et tilstødende lokale, så dem kunne man nemt undgå.

Jeg selv fik lov til at spille Drage Rally, og da jeg havde spillet det fik jeg lov til at lære det videre to gange, bl.a. til en familie som var på udkig efter spil til deres børn. Men da vi havde spillet ca. et halvt spil (på ca. 7 minutter), mente de at de ikke havde tid til at spille det færdigt :roll:

Derudover fik jeg også spillet Monster Factory en enkelt gang, og to spil Cacao. Det var også planen at jeg skulle prøve Castle of Mad King Ludwig, men der var kun en enkelt stil til rådighed, og der nåede jeg ikke at komme med i nogle af spillene.

Et ganske fint arrangement, men jeg har da helt klart mine forslag til forbedringer, hvilket Guldbrikken nok skal høre nærmere om.
Anette Andersen
Posts: 2
Joined: Thu Sep 24, 2015 3:00 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Anette Andersen »

Jeg har spillet Catan med min datter og svigersøn.
Det var første gang vi spillede spillet, som jeg lige har købt (nyeste udgave 2015) :-) og det var smadder sjovt og rigtig hyggeligt.
Det blev til et prøvespil med åbne kort og derefter 3 spil.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by JoelP »

BLOOD RAAAAAGE! (Hypen holder. Kun spillet med grundspil og 5-spiller udvidelse indtil videre, man kan sagtens spille det uden kickstarterlir, hvoraf det heldigvis kun er et par monstre, der ikke kommer i almindelig handel senere)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Gunness »

RAAAAAAAH!
Det lyder godt :) Jeg havde kigget en del på KS-kampagnen, men synes alligevel, at det var for dyrt - lige som The Others: 7 Sins. $100 + $15-30 i porto. Ouch.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Gunness »

Anette Andersen wrote:Jeg har spillet Catan med min datter og svigersøn.
Det var første gang vi spillede spillet, som jeg lige har købt (nyeste udgave 2015) :-) og det var smadder sjovt og rigtig hyggeligt.
Det blev til et prøvespil med åbne kort og derefter 3 spil.
Velkommen til forummet, Anette!

Fredag mødtes jeg med et par gamle gymnasiekammerater - en fjerde mand måtte melde fra, så jeg fik desværre ikke mulighed for at teste mit Dogs of War. I stedet blev det til Brass, og det var et vældigt populært valg. Fra starten blev der kæmpet hårdt om at bygge kanaler og jernbaner, snarere end cotton mills og havne, og jeg vandt en snæver sejr ved at få bygget et par skibsværfter i slutningen af hver æra. Fantastisk spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by JoelP »

Gunness wrote:RAAAAAAAH!
Det lyder godt :) Jeg havde kigget en del på KS-kampagnen, men synes alligevel, at det var for dyrt - lige som The Others: 7 Sins. $100 + $15-30 i porto. Ouch.
Sandt. Men man får godt nok også noget for pengene med Cool mini or nots kickstarterprojekter. Spillet kunne dog sagtens stå på egne ben med standees uden at miste en eneste procent af gameplayfornøjelsen
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Jonezy »

Søndag eftermiddag gik med at lære Mani at spille Qwixx og Carcassonne og det var ganske hyggeligt. Også på tide at det Carcassonne spil kom i brug efter jeg fik det foræret af Steen for snart en evighed siden....
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by AndersC »

JoelP wrote:BLOOD RAAAAAGE! (Hypen holder. Kun spillet med grundspil og 5-spiller udvidelse indtil videre, man kan sagtens spille det uden kickstarterlir, hvoraf det heldigvis kun er et par monstre, der ikke kommer i almindelig handel senere)
Joel, fik du en "shipping notice" eller dukkede det uanmeldt op?

Jeg går og venter utålmodigt... :roll:
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by JoelP »

AndersC wrote:
JoelP wrote:BLOOD RAAAAAGE! (Hypen holder. Kun spillet med grundspil og 5-spiller udvidelse indtil videre, man kan sagtens spille det uden kickstarterlir, hvoraf det heldigvis kun er et par monstre, der ikke kommer i almindelig handel senere)
Joel, fik du en "shipping notice" eller dukkede det uanmeldt op?

Jeg går og venter utålmodigt... :roll:
Jeg har endnu ikke fået hverken shipping notice, tracking eller det der ligner
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Stony »

Jeg var i går arrangør af et spille-arrangement på jobbet, hvor nogle kolleger havde vist interesse for mit spilleri.

Jeg havde medbragt et udvalg af spil i den lette ende, som hver især har noget andet at bringe med til bordet, så vi dels kunne nå nogle spil, og få nogle forskelligt artede oplevelser.

Nu er det jo IT jeg arbejder indenfor, og et par af deltagerne er udviklere, så jeg tænkte at Ricochet Robots kunne være fin at starte med.

Derefter blev det mere tilbagelænet med en omgang Dixit: Odyssey. Et spil jeg sædvanligvis gør mig relativt skidt i, og jeg sluttede da også lige midt i feltet.

Da det nærmede sig spisetid, gik vi i gang med en omgang Fauna. Selv om vi "bare" spillede med den lette side af kortene, formåede et par spillere at få formøblet deres kuber ret grundigt. :lol:

Der var nogle der var nødt til at smutte lidt tidligere end resten, så de tilbageværende spillere blev afslutningsvis indtroduceret for Splendor. Jeg tror det udgjorde aftenens bedste oplevelse. Et par stykker spurgte i hvert fald til hvor det eventuelt kunne købes.

Vi stoppede kl. 20.00, og jeg synes alt i alt det blev en hyggelig aften på jobbet sammen med nogle af kollegaerne.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Gunness »

I går fik jeg indviet mit eksemplar af Fantastiqa - jeg har nok ikke helt fanget nuancerne endnu, men det virker som en fin, lille deck builder med en del variationsmuligheder.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by 40crew »

Prøvede min kammerats Evolution i går. Et spil som jeg flere gange har ærgret mig over at jeg ikke fik backet. Både første og anden gang det var på Kickstarter. Så jeg var meget nysgerrig for at få det prøvet. Min kammerats spil er fra 2. udgave, men vi spillede kun grundspillet, for at holde det nogenlunde simpelt.

Selve reglerne er egentlig meget simple, du får nogle kort og kan bruge dem til at forbedre dit dyr eller skabe et nyt dyr. Når runden er slut skal dine dyr fodres med mad fra en pulje man har været med til at lave i starten af runden, eller ved at lade sin kødæder angribe andre dyr. Kompleksiteten opstår når dine dyr er blevet opgraderet med de før omtalte kort, som så "bryder" reglerne. Det kender man fra mange kortspil, og jeg synes det er super fedt, men det gør spillet ret svært at spille første gang, når man ikke kender alle kortene.

Mit første indtryk er smadder positivt, men jeg skal spille det nogle flere gange før jeg vil sætte tal på. For der er nogle ting der taler lidt imod efter første spil. Det bliver hurtigt uoverskueligt med perks de forskellige dyr får, og spillet bliver måske også lidt for "take that" for nogle. I vores spil endte spillets ejermand at sidde med et forkølet dyr, mens vi to andre havde haft en væsentlig større koloni af dyr. Vinderen havde fået opbygget en koloni der ikke kunne rokkes ved, og jeg føler lidt at den eneste måde vi kunne have fravristet ham sejeren på, var ved at rotte os sammen mod ham tidligere i forløbet, og så måske ende op med at ødelægge fornøjelsen for ham.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Mik »

I søndags spillede vi Legendary: Predator 4 gange. Føste gang det gik hurtigt ned af bakke, selvom vi spillede helt efter reglerne. Anden gang nåede vi til det sidste objective før det gik galt, og 3.gang sejrede vi ad helvede til!

Så derfor prøvede vi "det andet" scenarie, og her gik det - naturligvis - også galt.
Det er såmænd et udmærket Legendary-spil. Bedre end originalen med superheltene, og bedre end Villains, men ingen af dem når Legendary Aliens til sokkeholderne! Predator = 8/10, hvor Aliens er 9/10 og Villains/Superhelte er 7.

Bagefter nåede vi lige en omgang Evolution, som jeg har været spiltester på. Jeg mener stadig at Dominic Crapuchettes ikke har fået det optimale ud af spillet, som jo oprindeligt er en Russisk kortspil med terninger fra 2010. 6/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Mik »

Mandag fik vi spillet Terra Mystica m/ Fire & Ice og 5 spillere. Torberne (Ussing og Polack) fik de nye racer medens Martin, Eivind og jeg tog nogle af de ældre racer. 9/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Mik »

Tirsdag fik Jesper, Eivind og spillet Black Fleet før Martin kom. Jesper vandt stort i samme runde som os andre, hvor Eivind kom foran mig på tie-breaker. 8/10

Da Marin kom fik vi spillet Uruk II, som er et de sidste Essen-spil fra sidste år som jeg endnu ikke har fået spillet. Det var et udmærket civilisationsspil, i 5 epoker, som handler om den tidligste Mesopotamiske kultur. Det var faktisk et udmærket civ-spil på Engelsk og Tysk, og som kan købes fra DDD-spiele i Essen. Kan anbefales. 8/10
Image
Post Reply