Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Larsine »

Fredag eftermiddag blev det til endnu et testspil af Jumping Frog mit spil til Fastaval. Denne gang blev Larna og Lilli kastet ind ind i spillet. Larna kunne godt huske at have spillet noget lignende for mange år siden, men kunne slet ikke huske detaljer. Jeg havde indført en del af de ændringer som jeg havde snakket med Michael og Eik om, og i hvert fald en af dem havde stor betydning, idet vi nu undgik at vinderen af det enkelte heat kom til at sidde og vente, og at det ikke var en kæmpe fordel at vinde et heat. Der var dog stadig noget omkring pointfordelingen, idet Lilli vandt de første to runder, og kun kunne blive slået af mig, hvis jeg vandt det næste heat, hun ikke fik nogen point i de tredje heat og hun samtidig ofrede point på at komme længere frem, hvilket hun naturligvis aldrig ville gøre. Jeg havde et alternativt forslag til point, og hvis vi havde spillet med dem, var det blevet langt mere spændende, men stadig ikke helt godt. Men ellers havde de begge god feedback, og i hvert fald visse ting jeg skal overveje.

Jeg fik også skrevet min synopsis til Fastaval, og fik produceret en større og bedre prototype, som dog ikke er helt færdig, og så kom jeg i tanke om China Moon, som jeg straks stjal nogle frøer fra som passer perfekt til spillet.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Mik »

Annemette havde desværre lagt Rubicon på Consimsøndagen, men den blev - så vidt jeg ved - desværre aflyst.

Rubicon startede på vanlig vis med en omgang Das Motorsportsspiel, men da Lars Wagner havde meldt afbud, måtte vi se om os efter en ny champion... og det blev Lars Hvilshøj som hev sejren hjem efter en kørefejl, som nær havde givet sejren til Morten Wolf!

Det var et spændende løb, som foregik på en spanske, hvis navn jeg ikke lige husker.
Desværre blev dette mit sidste løb, selvom jeg ellers elsker spillet. En mindre blodprop siden sidste år har gjort det svært for mig at stå op i flere timer, og jeg lavede også den ene kørefejl efter den anden. Så efter 2 timers kørsel måtte jeg se min bil udgå efter 2 sorte flag :cry:

Hvis ikke min situation forbedres inden næste år, må jeg desværre indse at mine evner ikke rækker længere... 10/10

Det blev også til følgende spil:
Orleans
Castle of Mad King Ludwig
Istanbul
2x Limes
(2-spiller turneringsspillet, som blev vundet af Joanna)
Terra Mystica
La Isla
som jeg vandt!
San Juan samt
6 Nimm't

En dejlig weekend i Ølstykke, som var et udmærket spillested i dejlig nærhed af København!
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by BlueSwan »

Kastede mig ud i et solospil af Fire In The Lake for at lære reglerne. Damn, det er kompliceret - især med de bots der skal bruges for at spille solo. Prøvede et "short game" scenarie. Det lykkedes mig at tabe allerede ved første coup, så der blev kun spillet de første 6 kort af de ialt 24 eventkort i det "short game scenario", så reelt fik jeg spillet 1/4 af et short game og det tog mig stadigvæk en små 3 timer. Men OK, der er også rigtig meget at lære. Det ærgerlige ved denne slags spil er at det nok kræver 4 virkelig dedikerede spillere for at få det optimale ud af det.

Men det er helt sikkert et interessant spil og nok det mest komplicerede spil jeg ejer. Skal prøves snart igen, mens jeg stadigvæk har nogle af reglerne nogenlunde frisk i erindring.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Goblen »

Det blev til et enkelt spil The Voyages of Marco Polo i går med bl.a. Thomassvan herinde fra forummet. Han inviterede ned, og det var et fantastisk spil. Har virkelig gerne ville prøve det efter jeg så Rahdos review af det.

Da jeg elsker spil som Kingsburg og Castles of Burgundy var det oplagt at dette også ville være lige noget for mig. Det er et fedt tema hvor du skal rejse rundt i Kina, handle og etablere handelshuse og hele tiden skal tænke hvordan udnytter jeg mine terninger bedst muligt. Samtidig er det fedt at både lave og høje slag kan have stor effekt. Det handler ikke kun om at slå 6'ere hele tiden.

De forskellige personer med evner var rigtig godt tilpasset hinanden.

Skal absolut prøves igen.

/Brian
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Mik »

I går blev det til endnu et spil Orleans, samtidig med at jeg fik besked fra dlp Spiele, at der udkommer en udvidelse i Essen bestående af 3 varianter til spillet: en to-spiller version, hvor man kæmper om at nå 4 mål først samt to versioner for 3-5 spillere: en co-op hvor man sammen kæmper imod en invasion samt en regulær udvidelse.

Efter dette udmærkede spil, som Martin sikkert vandt igen-igen, spillede vi også lige en omgang 6 Nimm't, som jeg tabte!
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Jonezy »

Var en tur i Valby og spille med Jesper (Valby2500) og Merete (Myde) igår og det var som vanligt total hyggeligt, bortset fra at Jesper er begyndt på at lave hustler tricks for at vinde nu....

Vi startede med Ginkgopolis, som de to andre er helt tossede med. Jeg har prøvet det med dem en gang før, hvor jeg fandt det okey uden at jeg kom helt op at ringe over det. Ginkgopolis har flere coole elementer som jeg godt kan lide nemlig tile laying, engine building og drafting, så det er sjovt at jeg ikke er så tosset med det som de andre. Måske det er fordi, at det lige er abstrakt nok...

Vi spillede med en lille udvidelse med nogle park-tiles, som jeg så holdt mig fra, da jeg overhovedet ikke kunne se nogen fordele i at bruge dem, da de kun hjalp en lille smule til ved area control scoringen i slutscoringen, men jeg skulle blive klogere... Faktisk tror jeg at jeg efter aftenens spil er blevet lidt mere hooked på Ginkgopolis og jeg havde egentlig også meget godt styr på det, med en solid strategi om at spamme kort, som gav mig bonusser når jeg byggede ovenpå andre tiles. Jeg lukkede også spillet med en hostile takeover af Jespers blå område og lå lunt til en sejr, da Jesper den hustler trold frem fra regelbogen kunne orientere os om at de der park tiles, som han selvfølgelig havde bygget en masse af, faktisk scorede VPs alt efter hvor mange tiles de lå op ad, og bum så scorede Jesper lige en 15-20 point ekstra og sneg sig forbi mig i scorings regnskabet... Det havde måske været meget godt at vide inden slutscoringen Jesper!!!! :twisted:

Så det endte altså lidt anti-klimatisk, men selve gameplayet var faktisk ret sjovt, men Merete siger at det bliver meget mere kaotisk og mindre sjovt med flere spillere, så man skal nok holde sig til 2- og 3-spiller spil. Det er ihvertfald et spil i den meget taktiske ende, hvor man må få det bedste ud af den hånd man nu har fået og sådan noget gameplay kan jeg sgu egentlig ret godt lide. Så selvom Jesper er en hustler-fis var det en god oplevelse og jeg er klar på at spille det igen.

Efter en ordentlig spandfuld sushi var vi lidt flade, eller rettere Merete og jeg var flade (Jesper er altid frisk!), så jeg foreslog 7 Wonders og den blev der for en sjælden gangs skyld sagt ja til. Vi tog 2 spil vanilje 7 Wonders, hvor Jesper og jeg nappede en sejr hver, begge sejre grundlagt af en solid kombo militær, blå kort og wonder-byggeri. 7 Wonders er sgu en cool gamers filler; jeg elsker draftingen og i hver tur har man næsten en benhård beslutning at skulle tage. Tror jeg endelig er ved at være klar til at udforske nogle af de mange udvidelser. 7 Wonders holder altså i min bog!

Super hyggeligt som sagt og altid skønt at blive hustlet! :)
Image
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Da Senzai »

Torben og Michael dukkede op til en omgang Sentinels of the Multiverse!

Vi besluttede også for at prøve kræfter med Vengeance mode, da jeg har haft kortene liggende et års tid uden, at vi har spillet det.

Torben kørte Sky-Scraper endnu engang, jeg forsøgte mig med en af mine favoriter, Bunker, mens at Michael spillede flere forskellige. Hvis jeg husker rigtigt havde han fat i Fanatic, Baccarat, Necro og så kan jeg ikke lige huske den sidste

I Vengeance Mode spiller man mod ligeså mange skurke, som der er spillere.

Baron Blade er blevet træt af at få hug, så han havde Ermine og Prolateriat (staves ? :P) med sig.

I starten var det ret forvirrende at skulle holde styr på så mange skurke og der var også lidt mere kompliceret board-states end, hvad vi er vandt til ved normalt spil. Det tog dog ikke mere end 1-2 kampe og så havde vi rimeligt godt styr på det.

Tilgengæld fik vi mega klø. Det tog os 4 forsøg at besejre Baronen og hans onde kumpaner, men sjovt var det! Jeg er dog ikke helt sikker på, at sejren i spil fire kan tilskrives os, da det var Atlantianernes Sentry Guns, der pløkkede det hele, og vi var lidt heldige, at the Kraken fik sine arme omkring Baron Blade og spiste ham i sidste øjeblik! - men okay! En Sejr er en Sejr! :D

Jeg synes også helt klart, at der er mere spil i Vengeance mode end, der er i normalt Sentinels.

I Vengaence er der fuldt fart på fra start og man er nødt til hele tiden at ændre plan og træffe beslutninger, da der via de tre skurkes kortbunker foregår så meget hele tiden. Hvorimod at ved normale spil, der har man for det meste mere tid til at bygge sit bord op og One-Shotte den store bad-guy,

Fedt spil, jeg spiller gerne Vengeance igen :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Larsine »

I går kom Eik med sin venindes søn Jonathan, som gerne vil med til Viking-Con igen I år, men var I tvivl om hvilke spil han kunne melde sig til. Laban og Michael havde meldt at de kom lidt senere end normalt, så vi tre gik i gang med et spil Lords of Waterdeep, så Jonathan kunne få prøvet det inden VC. Men vi var knapt nået to runder før Laban kom, og umiddelbart efter ankom Michael. I vores LoW skulle jeg samle Arcana og Skulduggery quests, hvilket specielt med Arcana gik fremragende. Eik satte selvfølgelig sig selv i spidsen, hvilket betød at jeg sendte et par mandatory quests i hans retning, og fik en tilbage samt stjålet en troldmand som jeg skulle have brugt. I mellemtiden sad Jonathan stille og roligt og byggede quests, og pludselig lå han 30 point foran os andre. Men jeg fik en god afslutning, selv om min 25 points quest ikke blev udført, lå jeg kun få point bagved Eik og Jonathan. Efter optælling af adventurers og penge lå vi endnu mere tæt. Men jeg havde 9 quests som gav mig 4 point hver og endte på 130 point. Eik havde kun 4 quests og endte på 116 point. Jonathan havde misforstået at han kunne samle to forskellige quests, og havde kun to quests som gav bonus og endte på 114 point.

Medens vi spillede færdigt fik Laban introduceret Michael til Innovation, som Laban selvfølgelig vandt stort.

Eik gik hjem, men Jens ankom, og Laban, Michael og Jens blev introduceret til Jumping Frog, denne gang i den nye deluxe udgave (større bræt og brikker, opdateret grafik) med lidt ændrede regler. Det viste sig at med 4 spillere kommer spillet til at tage ca. 1 time, og det kan blive rigtig ondt, idet de tre andre spiller nogle gange kan formå at køre en anden spiller ud af pladen. Personligt har jeg ikke noget problem med det, og mener blot at man skal planlægge ud fra det. Jens havde mange forslag til forandringer, f.eks. at det skulle være på tid, at man skulle spille i par, at der skulle være flere træ og åkande brikker, og en masse andet. Michael mente at forbedringerne fra forrige version var gode. Laban havde ønsker om at kunne ændre retningen på flodens strøm, forslag om specielle brikker som gav fordele eller ulemper når man står på dem. Vi fik spillet to hele spil, og tog så lige 1/3 spil mere. Pointsystemet så til gengæld ud til at fungere fornuftigt, og spillet er på rette spor.

Vi sluttede aftenen med et spil San Juan (inkl. udvidelser), og jeg kørte en rushing startegi med et Poor House, Smithy og masser af små bygninger. Da jeg havde 10 bygninger havde Michael kun 6 bygninger, og Jens og Laban havde 7 hver. Desværre fik Michael bygget en Guild Hall, og da jeg lukkede spillet fik Michael desværre en Tobacco Storage på bordet og vandt med 24 point mod mine 22. Jens endte på 20 og Laban måtte tage til takke med 15 point. Interessant spil og Michaels første sejr i San Juan.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Andrea »

I går havde gemalen og jeg fornøjelsen af at spille Dead of Winter sammen med Gunness og Maibritt. Spillet overraskede positivt og kandiderer pt. til at være det bedste zombiespil, jeg endnu har spillet. Herligt :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Jonezy »

Taastrup drengene Steen (Stony), Jan (Uhre), Carsten (Carlei) og jeg selv var samlet hos Carsten igår.

Carsten og jeg nappede en hurtig dyst Qwixx imens vi ventede på de andre og Steen nåede at være med i Carstens revanche kamp inden Jan dukkede op. Qwixx er sgu en super lille hurtig terninge filler, som har den smukke egenskab at man også 'er på' i de andres ture. Tror jeg skal blive lidt bedre til at få Qwixx ind i 'hurtig filler rotationen', så det ikke altid ender med Love Letter.

Så kom Jan og vi gik i gang med aftenens altoverskyggende hovedspil, nemlig Arkwright. Arkwright er økonomi spil i den tunge ende og jeg frygtede det allerede lidt på forhånd, da det ikke lige er min favorit genre for at sige det mildt. Efter næsten 2 timers regelforklaring var vi klar til at styre fabrikker i industrialiseringens England. I Arkwright bygger man op til 4 fabrikker med hver deres produkt, nemlig brød, tekstil, bestik og lamper og så handler det om at bestyre sine fabrikker så optimalt som muligt, så man både får råd til at købe sine egne aktier fra banken og får deres værdi til at stige. Vinderen er den som har den største værdi af egne aktier når spillet slutter. I løbet af spillet forbedrer man så sine fabrikker og sælger til kolonierne og hjemmemarkedet, hvor hjemmemarkedet er en hård kamp om udbud og efterspørgsel.

Jeg gik målrettet efter en strategi om at shippe til kolonier for at tjene boksen og få min aktie værdi til at falde (aktionærer kan ikke lide overseas shipping...) for så at købe alle mine aktier billigt på det rigtige tidspunkt og så booste deres værdi. Sikkert en hæderlig plan og en valid strategi, hvis man ikke klovner rundt som mig... Det tog for lang tid for mig at sætte min shipping op ordentligt til at score big bucks, så skiftet til at købe min aktier og booste dem kom alt for sent, så tror aldrig jeg ville have været i nærheden af sejren. En sejr som Carsten nok havde fået, da han havde fundet en markant bedre balance imellem shipping og hjemmemarkedet og som sammen med Steen havde 'bestik-markedet' for sig selv (brøler af Uhre og mig at lade dem have det for sig selv).

Men vi nåede ikke at spille færdigt, da vi efter 4 timer stadig manglede en hel runde (ud af 5) og Steen måtte forlade os. Og det er så spillets helt store anke. Det er simpelthen for langt og nedetiden brutal når der går seriøs Opti-Arne i den (og der bliver jeg værre og værre i løbet af spillet, så jeg er også skyldig....).

Jeg må erkende at de her helaftens optimerings økonomi spil ikke er for mig. Jeg finder det ikke interessant og selv om jeg er matematiklærer gider jeg ikke alle de udregninger non-stop. Det er heldigvis helt suverænt hyggeligt at spille med drengene så det bliver aldrig en dårlig oplevelse, men jeg vil aldrig forslå den slags spil selv og fremover skal jeg være helt sikker på at drengene virkelig brænder for det hvis jeg skal være med, da jeg meget meget hellere ville spille nogle 1-1½ times Feld-agtige euros i stedet. Problemet med den slags øko-opti spil er også at man misser en masse dynamikker og små-regler i de første par spil og det først bliver rigtig godt efter en håndfuld spil og den tids investering er bare urealistisk for mig, især da genren ikke fanger min interesse.

Efter at have pakket Arkwright væk fik Jan og Carsten mig overtalt til en hurtig omgang Heck Meck, som jeg aldrig har prøvet før og det var sgu en meget sjov terninge filler med god dril, hvor Carsten den røver slog så herre nederen i starten, at vi næsten fik ondt af ham, men så skiftede han til 'Golden Boy Wonder' mod slutningen og nappede sejren.

Super hyggelig aften, men min hjerne gør stadig ondt....;)
Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Carlei »

Arkwright var absolut et interessant bekendtskab, men som Jon allerede har beskrevet tog det lidt for lang tid. Når 3-4 produkter skal optimeres i forhold til produktion, pris, efterspørgsel, appeal, salg på oversøisk marked etc. og alt sammen set i forhold til hvad alle andre foretager sig, så går der hurtigt AP i den. Det vil sikkert blive lidt bedre med flere spil på bagen, men jeg tvivler på at spilletiden kan komme meget under fire timer med fire spillere!

Men er man til den slags spil så kan det anbefales, for der er rigtig mange spændende mekanismer i spillet, og det føltes også godt balanceret. Jeg var rigtig godt underholdt undervejs, men kunne dog som resten af gruppen godt mærke trætheden til sidst.

Da Jon havde forladt os efter at have fået tæv i Heck Meck, spillede Jan og jeg et enkelt spil Würfel Bonanza hvor terningerne også var med mig. Så var det også blevet tid til at se dyner, efter en hyggelig aften med Taastrup drengene.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Jonezy »

Efter tungt økonomi spil fredag blev det lørdag til en masse småspil i den meget lette ende på Bastard Café sammen med mine to kammerater Jan og Lars (ikke brugere her på forummet).

Vi endte med at spille:

Monza x2
Love Letter Batman
King of New York x2
Blackfleet
Can't Stop x2
Loopin Louie (faktiske en masse spil og også en håndfuld, hvor vi havde gang i 2 Loopin Louie spil og styrede en arm på hvert spil simultant... Total kaos og mægtig grineren.... :lol: )
Tier auf Tier: Gipfelstürmer x3
Tier auf Tier x3

Kort sagt: HABA børnespil er ganske gode til voksne mænd, som er lidt fjollede. Love Letter Batman er nemmere at få på bordet hos tegneseriedrengene end det almindelige prinsesse Love Letter. King of NY er markant mere fiddly end King of Tokyo og jeg fortrækker altså det mere simple King of Tokyo (men så er Power Up udvidelsen altså et must!). Blackfleet er et top drille spil med lækre komponenter. Can't Stop er en solid klassiker og Loopin Louie er jo ren verdensklasse til os som ikke er sluppet af med det indre legebarn.

Alt i alt en super fed dag og en rigtig rar måde at være sammen på imens vi også lige ordnede verdens situation.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Larsine »

Fredag var vi samlet i Kirke Stillinge, og selvom vi var 6 spillere kom mit Jumping Frog en tur på bordet til en demonstration, hvilket gave en del feedback som jeg i hvert fald vil arbejde videre med.

Men derefter blev det til en gang Shadows over Camelot (inkl. Merlins Company), som i starten gik meget godt, men så pludseligt gik rigtig dårligt. F.eks. var Rune og jeg gået i kamp med Saxerne, og havde rimeligt styr på kampen, men i løbet af ingen tid tabte vi den alligevel. Ligeledes gik Henrik efter Picterne, uden at der var en eneste Pict til stede, og jeg kom ham til hjælp, og vi blev alligevel løbet over ende. Gralen som vi ellers havde helt styr på, var vi nødt til at opgive, for at koncentrere os om andre quests eller samle kræfter på Camelot, for blot at se gralen glide længere og længere ud i glemslen. Vi blev også overrendt af de syv hekse, Mordred og Vivianne, som alle ville os det onde. Til sidst sendt vi Martin (som Kong Arthur) ud for at kæmpe mod Lancelot, hvilket lykkedes da jeg kunne fodre ham med gode fight kort, meden jeg fik andre kort retur som jeg kunen bruge bedre. Alligevel gik der ikke lang tid før vi var på spanden med masser af katapulter omkring Camelot, som Rune dog slog i et væk idet han kunne slå terning før han spillede kort, og han slog forbavsende lavt. Men vi nåede op på 6 sorte sværd, og havde kun to hvide, og Martin foretog den anklage, som jeg var enig med ham i, nemlig at Poul måtte være forræder, idet han havde spillet suboptimalt, inkl. at smide et Merlin kort væk. Poul var desværre ikke forræder, og vi havde nu tabt med 7 sorte sværd mod kun et hvidt sværd. Storsmilende vendte Martin derfor sit loyalitetskort og afslørede at han var den onde.

Bagefter tog vi et spil Last Night on Earth, hvor vi endnu en gang spillede scenariet The Manor House. Martin og Rune spillede zombier, og Martin mente at han havde en plan. Planen var at samle zombierne i klumper, for på den måde at kunne undgå at menneskene styrede zombierne væk fra huset. Tanken var at de stadig kunne lokkes væk, men at de i så store grupper ville nedkæmpe menneskene i nærkamp. Den del af det kom til at holde, men til gengæld var de store gruppe af zombier et let bytte for shotguns og andre AoE våben (som vi dog ikke fik nær nok af). På et tidspunkt lykkedes det for mig at skyde 6 zombier med et enkelt skud. Alligevel nåede vi kun ca. halvvejs får der stod 9 zombier i huset, og menneskene måtte indse at de havde tabt kampen.

En hyggelig aften, som dog blev lidt ødelagt af at vi påkørte et rådyr på vej hjem. Heldigvis kom der en jæger forbi umiddelbart efter, og han sørgede for en aflivning af dyret. :?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Jonezy »

Efter at have været ude af huset for at spille brætspil fredag og lørdag underholdt jeg Mani hjemme igår.

Vi nappede 2 spil Splendor, som faktisk også er ganske hyggeligt som to-spiller, dog kunne man godt se hvem som spiller meget brætspil og hvem som ikke gør, da jeg vandt begge spil rimelig nemt.

Derefter fik jeg overtalt Mani til Ticket to Ride: Switzerland, da jeg aldrig har prøvet det og det skulle være ok med 2 spillere. Det var også hyggeligt og twisten med alle tunnelerne var meget sjov og gav noget risk/reward feel. Igen vandt den rutinerede gamer, da jeg fik blokket en livsvigtig rute for Mani. Og hun tog det helt pænt...!! :shock:

Spil holder også til kæreste hygge! :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - September 2015

Post by Larsine »

Fik testet Jumping Frog endnu en gang, denne gang med Lisa og Larna. Lisa kunne slet ikke se at mine brune brikker skulle forestille træ, men syntes ellers godt om spillet. Larna sikrede sig to gode placeringer og en vinderplacering, hvilket var nok til at sikre hende sejren. Jeg fik en vinder, en OK og en dårlig placering og en samlet anden plads, medens Lisa fin en vinder og to OK placeringer, men da hun brugte lidt for mange fluer ( = point) på at fodre sin frø, endte hun samlet sidst.

Og nu hvor spillet er blevet udvalgt til Fastaval 2016, skal der ske noget seriøs spiltest til så det kan blive rigt sprødt. Og så skal jeg have snakke med min kones ieces mand som er grafisk designer, for de træstykker skal bare sidde lige i skabet :D
Post Reply