Hvad har du spillet i dag? November 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2015

Post by Larsine »

Min kone brækkede armen i mandags, hvilket har betydet ind til flere afbrydelser af nattesøvnen, og når nu man var vågen, kunne man jo lige så godt tænke lidt på sit kommende Fastaval spil, og det medførte en kæmpe tilføjelse til spillet.

Den tilføjelse fik Larna og jeg spilteste i fredags for første gang, og der er potentiale i spillet, som dog naturligvis skal testes og ændres en del gange før det helt fungerer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2015

Post by Frouvne »

Min søn havde fremstillet en pnp-version af Roll Player, der pt er på Kickstarter, så det skulle jeg prøve til aften i solo-versionen instrueret af ham. Jeg tror ikke, det er noget stort spil, men det skal nok blive ganske hyggeligt og da det har en overkommelig spilletid og temaet har hans store interesse, skal vi nok få det på bordet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2015

Post by Frouvne »

To mand troppede vi op til den ugentlige spilaften. Vi lagde for med et spil Raptor, som jeg har haft store forventninger til. I første omgang blev det noget af en fuser. Jeg håber, at oplevelsen delvist afspejler en meget famlende strategi fra min side. Det skal i hvert tilfælde prøves igen. Vi fortsatte med Steam, som vi vist begge har genfundet kærligheden til på det sidste. Til lejligheden havde jeg kigget mine uspillede udvidelser igennem og fundet Belgium & Luxembourg-kortet i Steam: Map Expansion #1. Hvis man ser bort fra at jeg i første runde kørte mig selv totalt ud på et sidespor, hvilket jeg vil påstå afgjorde spillet inden det egentlig kom i gang, så gav kortet en rigtig god og trang spiloplevelse. Vi sluttede af med en gang Brass for to spillere, hvilket har været en stor succes, hver gang vi har prøvet det. Et godt eksempel på en uofficiel udvidelse, man ikke skal rynke på næsen af. Den fungerer!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2015

Post by Myde »

Er vi stadig i november? :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2015

Post by Stony »

Vi spillede så hurtigt, så selv om vi startede først i december, så sluttede vi sidst i november. No shit!
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2015

Post by Goblen »

Vi var samlet syv til onsdagsbrætspil hos Thomassvan. Til første spil var valget mellem Bora Bora og Stone Age. Jeg valgte Stone Age, og det er anden gang jeg prøver det. Synes det er et sjovt spil, og jeg var totalt outclassed - tabte stort. Troede jeg kunne fokusere på økser og så kort der gav bonus på baggrund af det. Ikke en god strategi i det spil :-)

Næste spil er en af mine absolutte ynglings-spil Castles of Burgundy. Vi kørte med "custom" regionerne, og ligegyldigt hvad jeg gjorde så slog terningerne lige som de skulle, og min strategi viste sig at være rigtig - lykkedes mig i sidste runde at fylde et 6'er-by-område ud, og da det samtidig var mit sidste by-område gav det mange point :-) Første gang jeg har scoret over 200 point i det spil.

Som altid en rigtig hyggelig aften. Glæder mig til næste onsdag.

/Brian
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2015

Post by Jonezy »

Nåede lige at slutte november af med 2 spil The Voyages of Marco Polo sammen med Merete (Myde) og Jesper (Valby 2500) her i mandags. Det er et spil som jeg prøvede i sommers hos Robert og som jeg fandt så interessant, at jeg måtte have min egen kopi af det. Det var et herligt gensyn og jeg elsker virkelig de randomme setup, samt de meget forskellige karakterer med meget forskellige abilities, som man spiller med.

I første spil var jeg ham, som kunne rejse igennem en by og som ikke behøvede at stoppe for at putte en bygning ned. Jeg fik ikke rejst nok, men løste mine startende goal cards og fik en plads i Beijing, så min slutscoring gjorde at jeg kom helt op og delte 1.pladsen med Jesper, da ingen af os havde kameler til at vinde tie-breakeren.

I andet spil var jeg Kublai Khan og startede i Beijing, men det gik katastrofe, især mod slutningen, da jeg var blevet afhængig af at slå 6'ere og det kunne jeg så bare slet ikke. Lektie lært, lad være med at bygge dig selv op i en krog, det ender bare i frustration. Merete vandt med ham som får ekstra ressourcer, når vi andre går på bazaaren; og primært grundlagt på malkning af nogle by kort, som gav mange point.

Fedt at spille igen og jeg synes virkelig at det er et godt spil som jeg endda ikke en gang er særlig god til, og jeg glæder mig alligevel allerede til næste gang. Tror også Merete synes at det var sjovt, mens Jesper havde en heller anden anke, som jeg ikke helt forstod om at det randomme setup nogen gange ville blive så ubalanceret at sidste spilleren ikke ville kunne vinde... Jeg håber på at lokke ham til at spille det lidt mere os alligevel dog! :)
Image
Post Reply