Hvad har du spillet i dag? December 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Jonezy »

Jeg var samme sted som Frouvne....:)

Ricochet Robots var jeg også hammer dårlig til og var især helt væk i starten, men det blev en smule bedre efter første spil. Lidt stener spil, men også sjovt at prøve at løse puzzlen hver gang, dog ikke når man er helt væk, som jeg var nogle gange. :lol:

Dixit Odyssey var sjovt at prøve igen (tror også jeg var med til at presse på for at spille det) og jeg klarede det også langt bedre end sidst jeg spillede det og fik givet tilpas gode hints til at få point hver gang jeg var 'på'. Super selskabsspil!

Spyfall var også en god oplevelse selvom det blev lige lovlig kryptisk til tider og svarene var lige lovlige 'politiker'-agtige. Bedste øjeblik var nok sidste spil, hvor jeg var spionen og var helt sikker på at vi enten var på polar- eller rumstationen, hvilket så gjorde at jeg svarede at kønsfordelingen nok var blevet mere lige med årene i vores branche, hvorefter de andre skraldgrinede og pegede på mig.... De var nemlig slet ikke på hverken polar- eller rumstationen; de var på korstog! :lol:

Space Alert blev dagens højdepunkt for mig. Som rookie slap jeg af sted med at være ham som skaffede grønne kubes (undskyld energi) ud til skjoldene og kanonerne og så kunne de mere erfarne (de var dog ikke mere erfarne end at vi falmede lidt rundt i reglerne... :wink: ) have styr på de angribende rumskibe og få skudt dem ned. Jeg kan faktisk rigtig godt lide det der hektiske real time element og tror jeg skal udforske den genre lidt mere og især få spillet mit eget Wok Star noget mere. Når alle er i humør til det kan sådanne spil virkelig shine og Space Alert var virkelig en positiv oplevelse.

Top hyggelig dag! :D
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Goblen »

Var samlet onsdag aften hos Thomassvan i spillegruppen, og vi skulle prøve (for fire ud af fem) et nyt spil.

Chain Food Magnate.

Vi skulle bygge fastfood restauranter, rekruttere folk, styre marketing, sørge for drikkevarer. Alt sammen begrænset af hvor mange medarbejdere vi havde, og hvor mange ledere vi havde til at lede dem. Egentlig kunne jeg godt lide spillet, og alligevel er jeg vågnet med sådan lidt en 'meh' følelse. Hvis du træffer et forkert valg så er der ingen vej tilbage; du kan sidde og vente på at tabe spillet uden nogen chance for at komme tilbage. Det kan være det er fordi det var mig der blev ramt af det jeg har det sådan, men normalt i den slags spil begynder jeg at synes det er noget skidt når det sker for andre.

Det bliver ikke et spil jeg selv kommer til at foreslå bliver spillet igen, men hvis det kommer på bordet spiller jeg med.

Efter det spillede vi et gang Ave Caesar - Et spil der endte med at nogle af os mere kørte for at blokere, og dermed glemte at vinde :-)

Hyggelig aften, med en ny deltager (og det er fedt); vi er faktisk efterhånden en stor gruppe.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Larsine »

Det er godt nok ikke meget jeg får spillet i denne måned. To af mine onsdagsspilledage er blevet aflyst, og nu tager jeg til England på fredag, så det var det for onsdagsspilleklubben i dette år.

Men første-fredag-i-måneden klubben havde møde sidste fredag, og det blev til to spil Battlestar Galactica. Begge spil med Pegasus (men uden New Caprica) og Exodus (uden Ionian Nebula). I første spil var vi 5 spillere, og der var en Cylon leader. Men selvom denne Cylon Leader hurtigt infiltrerede os, og lod som om hun holdt med menneskene, troede vi dog ikke på det og hun røg hurtigt i spjældet, og blev der indtil hun begik selvmord. Hun kom aldrig tilbage, og alt hvad hun gjorde fra da af var tydeligvis ikke for menneskehedens bedste. Det gik dog rimeligt godt for menneskene, og vi var kommet ret langt, inden det viste sig at der var endnu en Cylon om bord på Galactica. Men selvom vi blev udfordret både med Boarding Parties og masser af angreb, lykkedes det for menneskeheden at stoppe alle trusler, og vi vandt rimeligt overbevisende :D

I andet spil var vi kun 4 spillere, og igen var der en Cylon Leader. Denne leader infiltrerede også, men virkede dog til oprindeligt at ville hjælpe menneskeheden, så vi lod ham hjælpe os. Da vi var kommet halvvejs fandt jeg dog ud af at jeg selv var en Cylon, men dog tilsyneladende ikke på samme side som vores Cylon Leader, så det var ret op ad bakke. Det var dog lige før det lykkedes da jeg næsten fik menneskehedens befolkning til at forsvinde, men kun næsten og jeg måtte se dem overleve :(
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Goblen »

Samlede i går kollegaer til en gang fredagsbrætspil. Mega fedt at de gider stille op sidste fredag inden jul :-)

Vi fik spillet en del spil, og havde en super god aften:

Startede med Elder Sign - 6 personer. Vi trak en relativ nem old one (hvis sådanne findes). Han fik en doom token når vi lukkede en other worldly portal. Vi havde trukket random characters, men slap godt fra det, og vi havde en god sammensætning. Jeg kan godt lide yatzy elementet af det spil, og terningerne var med os så han blev sendt tilbage og fik ikke ødelagt verden denne dag.

Så spillede vi Betrayal at the house on the hill. Ingen havde de store problemer gennem spillet, og da Omen endelig blev sluppet løs skulle vi foretage en exorsisme. Vi havde allerede de items og rum der skulle til, så den "besatte" person havde egentlig ikke en chance.

Så stod den på One Night Ultimate Werewolf. Flere af de andre havde ikke prøvet det, og efter en "prøveomgang" gik det virkelig løs. Jeg blev konstant beskyldt for at være varulv, og det er måske fordi jeg er sælgeren i firmaet at de gjorde det. Var kun varulv en gang og der undslap jeg at blive beskyldt. Mange af dem havde ikke spillet det før, og det er et fantastisk spil.

Der var et par stykker der gik efter OUWW, og vi kastede os over 10' to kill. To spil hvor vi skulle dræbe vores targets uden at blive opdaget af de andre eller fanget af politiet.

Da de var færdige mente vi at vi var klar til weekend :-)

EDIT: Eva, Sofie og jeg besluttede os for et spil Castles of Burgundy her til aften (lørdag). Mega tæt spil med 10 point mellem 1 (der ikke var mig), og 3 (der var mig). Det spil er bare mega fedt...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Frouvne »

Så nåede Helle og jeg sammen at få spillet vores spil nummer 100 af The Ravens of Thri Sahashri. Det har været sjovt at se, hvordan vores spillestil undervejs har udviklet sig. Et spil der har min varmeste anbefaling, når det snart bliver udgivet i større målestok.

Igår spillede vi ...and then, we held hands, der ligeledes er et samarbejdsspil for to personer med et interessant twist. Jeg bliver ikke i samme grad revet med, men har dog været godt underholdt - særligt efter vi fik ryddet ud i de værste regel-misforståelser.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Goblen »

Onsdagsgruppen mødtes i dag, men faktisk også i går.

I går stod den på to scenarier i Imperial Assault. Ret så fedt spil at komme i gang med; standard dungeon crawl med en ond Empire og fire rebels. Fantasy Flight når de er bedst imo :-) Og så hoppede vi alle lige med på Star Wars hypen.

I dag mødtes vi så til et spil The Gallerist. Det er bare det fedeste spil. Hele tanken med at styre et galleri er bare gennemført. Spillet tager noget længere tid når vi er fire spillere end når vi er to, og det er markant anderledes. Dog synes jeg både to- og fire-player oplevelsen var lige gode.Har spillet det her to gange, og Kanban og Vinhos en gang. Synes det her er det bedre af de tre af Vital Lacerdas spil... og ingen af de andre er dårlige. Alle tunge spil med anerledes mekanismer der virker rigtig godt.

... og så lige den fedeste overraskelse. Thomassvan havde været i den lokale Røde Kors butik, og der var Puero Rico for kr. 10,-. Han har det allerede, så jeg fik det med hjem. Tal lige om en fantastisk julegave. Har skrevet om hvor fede personer der er i onsdagsgruppen, og det holder bare stadig. God tidligt "julegave".

Håber I alle får en rigtig fed jul. Min er startet rigtig godt med to gode spilledage :-)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Larsine »

I går fik Larna oig jeg spillet Cargo Noir to gange. Første gang forsøgte vi at genere hinanden rigtig meget, og det kunne man se både på spillet og på slutresultatet, som lå på 65 point til mig og 60 point til Larna.

I andet spil forsøgte vi nærmest at undgå hinanden, hvilket medførte at vi fik langt mere gang i spillet, og fik langt flere point. Larna endte på 75 point og jeg endte på 95 point.

Jeg glæder mig til at spille det med flere spillere, da jeg tror det bliver ret anderledes.

Og så fik vi spillet et spil Who's Who? Hvor det gælder om at beskrive forskellige personer, rigtige eller fiktive, så dine medspillere kan gætte hvem det er uden at bruge deres navne, eller noget der rimer på navnet. Desværre snød O'Reilly familien og vandt knebent over Wagner familien.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Gunness »

Den 25. spillede Maibritt og jeg først Cyclades, hvor jeg havde held til at sætte mig på en række øer i starten af spillet og således komme godt foran i indtægt. Jeg glæder mig til at få prøvet min Titans-udvidelse.
Derefter stod den på Glory to Rome, hvor hun vandt på at bygge Forum. Super godt spil, meget elegant.

I går fik vi så Trickerion på bordet. Der er mange detaljer at holde styr på, selv om vi kun spillede basisspillet, men mange af dem giver god tematisk mening. Selv om jeg tabte stort var vi begge godt underholdt, især fordi det visuelle passer så godt til temaet.
Ser frem til at prøve det igen en af de nærmeste dage!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Myde »

Det var meningen jeg skulle have introduceret mine forældre til Hansa Teutonica igår, men da min far lagde sig sløj blev vi enige om at gemme det til en anden gang, så mig og min mor hyggede os istedet med Maharani, et hyggeligt lille tile-laying spil fra Queen games, hvor man skal samle en mosaik i paladset. Det fungerer bedst med 3-4 spillere, men er også OK med to. Det største problem er mindre udskiftning at de tilgængelig tiles, da man har færre muligheder for at lægge tiles optimalt i en 2p spiller. Overvejer en variant hvor man ikke bare spiller med 2 farver i 2p, men også må spille på "2 sider" når man lægger ind, så man kan udnytte brikkerne bedre.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by APK »

Godt tilfreds med spilleriet henover julen så langt.

Le Havre - nyanskaffelse der indfriede de høje forventninger. Spillede med søn og hans to fætre (12-15 år). Godt og langt spil, selvom vi spillede den "korte" version.
Camel Cup - julegave til nevø 1. Stor succes med hele familien. Spillede flere spil med forskellig antal. Selv min spil-skeptiske søster var med og nød det...
Karuba - julegave til nevø 2. Også en stor succes. Alle kan være med, men alligevel masser af interessante valg...
Coup - Sjovt spil, men næsten for hurtigt overstået... Vi er måske lidt for trigger-happy i forhold til at udfordre hinanden...

Nu skal Mombasa og Nippon bare på bordet henover de næste par dage og så er julen komplet... :-)
/APK
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Larsine »

d. 26 var langt det meste af O'Reilly klanen samlet, og så skulle der spilles et par spil.

Først det obligatoriske Pakkeleg. Denne gang gik det over tre runder: Først en runde hvor alle pakkerne fra midten af gulvet skulle tages. Herefter en runde på tid, hvor man skulle tage fra de andre spillere. Sidste en runde hvor pakkerne var pakket ud, og man skulle tage fra de andre. Jeg formåede at få to pakker i første runde. Den ene blev stjålet i anden runde, og i tredje runde fik jeg stjålet den sidste pakke, fik fat i en ny pakke, som også blev stjålet.

Derefter blev der spillet et spil Family Fortune, hvor det blev et dansk hold mod et engelsk hold. Desværre fattede vi ikke helt reglerne, og var åbenbart heller ikke klar over at de "rigtige" svar er givet af et panel på 100 (dumme) mennesker, og det gælder ikke om at svare rigtigt, men om at svare det samme som disse (stadig dumme IMO) mennesker. Så et rigtigt svar på dyr der æder mennesker er f.eks. dinosaurer. Af quizspil at være var dette absolut i den dårligere ende, men jeg er måske lidt forudindtaget mht. quizspil.

Jeg fik dog også spillet 4 spil The City, et mod Larna og Lilli, og tre mod Lilli.

Og så fik Larna og jeg spillet endnu et spil Cargo Noir, hvor jeg prøvede en ny strategi, som virkede endnu bedre (start ed et syndikat hurtigst muligt, og så ellers flere skibe). At jeg så også satsede rigtigt og var lidt heldig i sidste runde gjorde det ikke dårligere. Larna endte på 75 point, medens jeg nåede 110 point.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Andrea »

Vi fik sneget lidt brætspil ind i dag, da vi havde inviteret gæster. Det blev til en omgang Vegas Showdown, Dungeon Fighter samt 7 Wonders.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Goblen »

Henover julen har den stået på en del mindre spil, og i dag fik jeg Eva (kæreste) og Sofie (bonusdatter) overtalt til at prøve mit nye Shakespeare. Det er ganske enkelt et fantastisk spil.

Vi skulle opføre et teaterstykke for dronningen af England og spillet handler om hele opsætningen hen til du skal udføre skuespillet, og slutter af med sidste prøve. Du skal hyre skuespillere, skræddere, håndværkere og så skal du selvfølgelig også skrive på dine tre akter og sørge for du har et godt stykke.

Det er ikke et spil hvor du bare høster de vildeste point. Det synes jeg faktisk er fedt. På mine bonuskort fik jeg tre point - og det var mange :-) Det er utrolig nemt at lære, og der er rigtig mange muligheder. I morgen kommer det med ned til årets sidste onsdagsspilledag. Håber det kommer på bordet.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Frouvne »

Igår fik vi spillet et spil The Ravens of Thri Sahashri. Det er det eneste spil, det er blevet til for mit vedkommende i julen! Der er rum for forbedring næste år!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2015

Post by Gunness »

Havde et par gamle venner på besøg, og det blev til to omgange 7 Wonders og to spil Mysterium.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply