Hvilke dele af Tuscany-udvidelsen bruger i=

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Hvilke dele af Tuscany-udvidelsen bruger i=

Post by Haekle »

Jeg har investeret i Viticulture (Essential edition) og Tuscany. Legacykonceptet virker ærligt talt noget retarderet i denne sammenhæng, så jeg har tænkt mig at vælge hvilke dele af Tuscany, der skal være med fra start.

Jeg har kigget lidt på BGG, men jeg vil også gerne lige høre lidt om jeres erfaringer : -).

Jeg spiller spillet for første gang på lørdag sammen med tre venner. Vi har alle tre spillet ret mange Workerplacementspil før, så avancerede regler er ikke i sig selv et problem.

Hvilke dele af Tuscanyudvidelsen bør vi spille med?
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvilke dele af Tuscany-udvidelsen bruger i=

Post by JoelP »

Det nye board, structures, advanced visitors (husk at pille nogen af grundsætsvisitors ud, jvf regelbogen), new visitors, mama/papa, marklån, patronage (kan evt udelades) og en gang imellem osteudvidelsen
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvilke dele af Tuscany-udvidelsen bruger i=

Post by Taibi »

Min kone og jeg tilføjede dem én efter én, men det var mest for hyggens skyld i tier 2. Dem fra tier 1 kom med med det samme.

Umiddelbart er jeg begejstret for dem alle og føler helt klart at det er nødvendigt at spille med det udvidede bræt. Derudover synes vi begge, at Special Workers er en fantastisk udvidelse fordi den giver det enkelte spil en twist eller to i forhold til hvad arbejderen kan og åbner op for nye muligheder. Når det er sagt, så er der ikke så mange ben i dem, så det er ganske overskueligt at starte med alle tier 1 og 2 udvidelser.

Vi har endnu ikke (efter Tuscany udkom) spillet med tier 3 udvidelser. Tidligere har vi spillet med Arboriculture, men synes ikke nødvendigvis den tilfører spillet så meget. De anbefaler at man kun spiller med én tier 3 udvidelse og det råd vil jeg helt klart følge hvis du tager dem med.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply