Hvad har du spillet idag? Februar 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? Februar 2016

Post by Larsine »

I går aftes satte Eik, Michael og jeg op til et spil Drum Roll, og efter de først tre forberedelsesrunder annoncered Jens sin ankomst, så vi startede forfra. Jeg fik en elendig start, bl.a. med en Fire Dancer, som Eik gav videre til mig, som kostede mig 8 penge og kun gav 5 point. Men til gengæld fik jeg også en Dragon Dancer, som producerede trailers, og fik point for trailers. Da der også var en Coachman tilgængelig, som gav trailers i hvert show, og en Supply Manager tilgængelig, som gør trailers dobbelt så effektive, bestemte jeg mig for at forsøge at udnytte dette. Det lykkedes næsten, for selvom jeg ikke have noget imponerende cirkus, så endte jeg med at score 7 point på min Dragon Dancer, og 7 point på et investmentkort som gav point for trailers, samt en del point for almindelige perfomers, og med mine store besparelser i løn var det forholdsvis nemt at få det til at løbe rundt. Desværre dummede jeg mig to gange i spillet. Første gang var da jeg kom til at købe en performer (for 3 penge) som jeg ikke havde den første kube til, og de andre stemte for at vi skulle stoppe runden, hvilket betød at min performer blev sur, skulle have kompensation (3 penge igen), gik sin vej, og jeg mistede et point og den ene kube jag havde givet til hende. Anden gang var i en runde hvor jeg kun havde 2 penge, men alligevel havde sat en action disc på feltet med at købe performers, og den billigste performer så kostede 3 penge, spild af action. Så disse to fejl kostede mig minimum 8 penge, en kube og et point, forudsat at jeg blot havde brugt de to actions på at passe i stedet for, og de kunne have været udnyttet langt bedre end en pass. Eik forsøgte at superoptimere hans cirkus, ved bl.a. at have rigtig meget personale som gav bonus men ikke skulle have løn, og det fungerede rimeligt godt. Jens havde et stort og dyrt cirkus, så han havde bruge for rigtig mange penge, hvilket betød at han ikke kunne score point for alle sine performers, da han havde bruge for indtægterne fra dem i stedet. Michael var ude i noget af det samme, og han nåede heller ikke at score alle sine performers. Slutresultatet blev at Eik fik 50 point, jeg fik 50 point, Jens fik 48 point og Michael endte på 43 (SVJH). Men da Eik havde flere penge end mig vandt han på en tiebreak. Så tabet af sejren skyldtes altså udelukkende mine to fejl i løbet af spillet :-(

Men stadig et spil som jeg elsker, og syntes bliver spillet alt for lidt.
Post Reply