Skal vi kigge nærmere på vores uspillede spil?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Skal vi kigge nærmere på vores uspillede spil?

Post by Frouvne »

Er der interesse for at kigge lidt nærmere på, hvilke spil vi har stående uspillede på hylderne? Jeg kan umuligt ikke være den eneste med det problem selvom omfanget af problemet selvfølgelig nok vil være varierende. Jeg tænkte, at man kunne lave en fælles tråd, hvor man dagligt hiver et af sine uspillede spil ned fra hylden og gør sig nogle overvejelser over hvorfor man erhvervede sig det, hvorfor det aldrig er blevet spillet eller lignende. Den lidet skjulte dagsorden for mit eget vedkommende vil selvfølgelig være enten at få spillene spillet eller alternativt at finde ud af, at det nok er på tide at afhænde nogle af dem. Jeg tænker at øvelsen nok er sjovest, hvis vi er nogle stykker der kaster os ud i processen samtidig, så vi også kan kommentere lidt ind på hinandens uspillede spil. Skriv endelig hvis du er interesseret i at deltage, da jeg ikke har tænkt mig at foretage øvelsen i det offentlige rum medmindre vi er nogle stykker der gør det samtidig. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Skal vi kigge nærmere på vores uspillede spil?

Post by Larsine »

Ja jeg er interesseret, for jeg har også alt for mange uspillede spil. Faktisk startede mine onsdagsspilleaftner netop for at få spillet mine uspillede spil, men der er bare for mange gode nye spil til at det nogensinde blev effektivt.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Skal vi kigge nærmere på vores uspillede spil?

Post by Taibi »

Interessant idé omend jeg nok ville vægre mig ved at skulle gøre det hver dag.

Omvendt hvis der var nok med på den kunne man vel skiftevis tage en dag hver. Så var der måske også større mulighed for at få debatteret det enkelte spil.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Skal vi kigge nærmere på vores uspillede spil?

Post by Gunness »

Spændende projekt! Som Taibi skriver, vil det nok være lidt voldsomt at skulle gøre det hver dag.
Og så tænker jeg personligt ikke, at min samling af uspillede spil er så interessant endda (det er stort set alt sammen alm. "mainstream"-titler). Men en generel diskussion vil jeg da meget gerne være med til :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Skal vi kigge nærmere på vores uspillede spil?

Post by Frouvne »

Fedt! Jo flere jo bedre! Fair nok at man ikke forpligter sig for dagligt at skrive noget. Der er måske også nogle, der har behov for at sætte mere fart i processen end andre... :oops: Vi behøver jo ikke bruge tråden på fuldkommen identisk vis. Skal vi ikke bare sige, at jeg sætter gang i tråden imorgen formiddag, hvis ikke en af jer andre kommer i forkøbet og så kan vi jo se, hvordan det udvikler sig. Hvis flere har fået blod på tanden, er I stadig hjertens velkomne! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Skal vi kigge nærmere på vores uspillede spil?

Post by Frouvne »

Jeg har sat gang i tråden: Vores uspillede spil. I løbet af dagen skal jeg nok tilføje mit første bidrag.
frouvne, administrator

Image
Post Reply