Vores uspillede spil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Jeg forstår. Men jeg er så vidt jeg husker aldrig gået i gang med at læse reglerne men er blot blevet intimideret og har så holdt mig væk. Lysten til spillet er der nok også i mindre omfang end tidligere, hvor jeg gerne ville prøve alt jeg kunne få fingrene i, så det ender nok med at blive stående, hvor det står.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Vores uspillede spil

Post by Gunness »

Nu har AH jo også altid gjort en dyd ud af at få deres regler til at ligne noget fra et jura-kursus. Men det skulle jo helst heller ikke være sjovt. Eller hvordan er det nu... :lol:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Vores uspillede spil

Post by Jens_Hoppe »

Michael_Olsen wrote:
Frouvne wrote:Blandt de titler som jeg tænker dette gælder for er Gunslinger, som ser super-fedt ud, men som jeg tænker, at man i dag ville have lavet noget mere tilgængeligt.
Jamen, så ville man ikke have fået så godt et spil ud af det. Gunslinger er, efter min mening, en klassiker
Enig, jeg har spillet en masse Gunslinger, og det er et supersjovt spil. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Samlingen byder også på flere andre Avalon Hill spil såsom Merchant of Venus, der nok kommer til at lide samme skæbne som Gunslinger. Trods alt tror jegf aktisk, der er større sandsynlighed for at Gunslinger kommer i brug en dag...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Republic of Rome. Det var fedt omend lidt intimiderende at læse reglerne. Sidenhen har jeg fundet ud af, at en af de mekanismer der på papiret tiltalte mig nok er en af dem jeg afskyr mest, nemlig at alle spiller mod alle men samtidig spiller sammen mod systemet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Vores uspillede spil

Post by Gunness »

RoR er et af de spil, jeg i lang tid gerne har villet prøve. Lad os finde en dag :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Min passion for Diplomacy har fået mig til at købe de spil, der bygger på systemet i det omfang de har været tilgængelige. Ideen har aldrig været, at de nødvendigvis skulle spilles - og det er de så sandelig heller ikke blevet! Så til listen kan jeg tilføje: Machiavelli og Colonial Diplomacy.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Gunness wrote:RoR er et af de spil, jeg i lang tid gerne har villet prøve. Lad os finde en dag :)
... eller måske ikke j.f.:
Frouvne wrote:Republic of Rome. Det var fedt omend lidt intimiderende at læse reglerne. Sidenhen har jeg fundet ud af, at en af de mekanismer der på papiret tiltalte mig nok er en af dem jeg afskyr mest, nemlig at alle spiller mod alle men samtidig spiller sammen mod systemet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Vores uspillede spil

Post by Gunness »

Det så jeg godt - men det kunne jo være, at det ikke var så slemt i praksis.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Vores uspillede spil

Post by Mr.OD »

Det kræver nok lidt baghistorie.

Jeg har førhen været meget interesseret i musik og havde eget hjemmestudie hvor jeg indspillede.
Jeg kørte fuldstændig død i musikken, og ville gerne skifte til en hobby hvor jeg kunne være mere social sammen med vennerne. Det blev så brætspil.

Jeg ejede i forvejen de mest typiske brætspil + Hero quest, og vi havde egentlig altid hygget os med at spille disse, så hvorfor ikke udvide med mere interessante spil?

Jeg endte derfor med at sælge alt mit musik grej, og stod tilbage med et 2 cifret tusinde beløb. Meget røg til lån, men jeg endte nok med at bruge omkring 7-8.000 på brætspil (jep, du læste rigtigt). Jeg skovlede simpelthen alt ind der havde interesse :D

Dette har resulteret i at vores lille spilgruppe er meget "bagefter" og stadig har en del spil vi har spillet 0 eller 1 gang. Heriblandt et komplet Cthulhu wars med alle expansions. Så jeg har et enkelt brætspil til omkring 4.000kr stående på hylden, som har stået der ubrugt i 3 måneders tid nu :shock:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Så langt så godt. Men der er desværre stadig lang vej endnu. For mit eget overbliks skyld, er jeg lige nødt til at rekapitulere, hvilke spil jeg har haft nævnt:

Volldampf
CO₂
Battle of Five Armies
El*Alamein
PitchCar Mini
Urban Sprawl
Mythgardia
Bios Megafauna
Fire in the Lake
Tide of Iron
Pax Porfiriana
Andean Abyss
El Caballero
Thunderbolt Apache Leader
Pax Baltica
Kogge
Maestro Leonardo
Up Front
Medina
Gunslinger
Merchant of Venus
Republic of Rome
Machiavelli
Colonial Diplomacy


Når jeg kigger ned over listen kan jeg se, at der faktisk er rigtig mange af dem, hvor jeg har været nået så langt, at jeg har haft læst reglerne og dermed egentlig forberedt mig på at spille dem. Og så er de af den ene eller den anden grund ikke kommet på bordet. Og når jeg så næste gang skal til at læse op på reglerne igen, kan det være svært at finde motivationen. Der er til gengæld ikke et eneste af spillene, det er lykkedes mig at få på bordet efter, at de er kommet på listen. For en dels vedkommende er lysten der dog til at få dem på bordet - når jeg genser listen tror jeg dog også, jeg er moden til at smide nogle stykker af dem på min næste salgsliste.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Jeg har været rimelig begejstret for Ignacy Trzewiczeks spil så der kom et spil med et så originalt spil som Prêt-à-Porter var jeg naturligvis nødt til at få fingrene i det. Og så er det bare aldrig kommet til bordet. Nu er han jo traditionelt heller ikke den, der får lavet de mest elegante regelbøger, så måske det har haft en smule indflydelse på, at jeg ikke er kommet i gang med det.
frouvne, administrator

Image
Culkasi
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 37
Joined: Tue May 28, 2013 5:13 pm
Favoritspil: http://www.boardgamegeek.com/collection ... dgame&ff=1
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Culkasi »

Frouvne wrote:Jeg har været rimelig begejstret for Ignacy Trzewiczeks spil så der kom et spil med et så originalt spil som Prêt-à-Porter var jeg naturligvis nødt til at få fingrene i det. Og så er det bare aldrig kommet til bordet. Nu er han jo traditionelt heller ikke den, der får lavet de mest elegante regelbøger, så måske det har haft en smule indflydelse på, at jeg ikke er kommet i gang med det.
Det er nu ellers et ret godt spil, så det bør du gøre :)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Vores uspillede spil

Post by Frouvne »

Culkasi wrote:
Frouvne wrote:Jeg har været rimelig begejstret for Ignacy Trzewiczeks spil så der kom et spil med et så originalt spil som Prêt-à-Porter var jeg naturligvis nødt til at få fingrene i det. Og så er det bare aldrig kommet til bordet. Nu er han jo traditionelt heller ikke den, der får lavet de mest elegante regelbøger, så måske det har haft en smule indflydelse på, at jeg ikke er kommet i gang med det.
Det er nu ellers et ret godt spil, så det bør du gøre :)
Jeg tror nu også, at det er et af de spil, der ikke ryger videre før jeg har prøvet det. Der er desværre bare en tendens til, at når først spillene har stået et vist stykke tid på hylderne, bliver det sværere for mig at tage dem ned og også at overbevise folk om, at det er et spil, vi skal spille.

Et andet spil jeg har stået uspillet på hylderne er March of the Ants. Det fik fine ord med på vejen og har et tema, keg godt kan lide. Der er nok stor konkurrence fra Myrmes, der på mange måder minder om det og som er bundsolidt. Men det kunne være sjovt at skabe sine egne myreracer, så det kommer forhåbentlig på bordet.
frouvne, administrator

Image
Post Reply