Terra Mystica regelspørgsmål.

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Terra Mystica regelspørgsmål.

Post by Pejk »

Vi var nogen der spillede det for første gang i går, og på et tidspunkt tog jeg bonus kortet med +1 til skibe så jeg kunne lave en by af mine 2 settlelments på hver side af en flod. Så fik jeg min første by. I næste runde havde jeg ikke den bonus så nu var de to settlements ikke længere forbundet, så nu er spørgsmålet om jeg må lave den ene del til en ny by. (Den del hvor bytile ikke er lagt)?
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Terra Mystica regelspørgsmål.

Post by Mik »

Pejk wrote:Vi var nogen der spillede det for første gang i går, og på et tidspunkt tog jeg bonus kortet med +1 til skibe så jeg kunne lave en by af mine 2 settlelments på hver side af en flod. Så fik jeg min første by. I næste runde havde jeg ikke den bonus så nu var de to settlements ikke længere forbundet, så nu er spørgsmålet om jeg må lave den ene del til en ny by. (Den del hvor bytile ikke er lagt)?
Byg en bro, så hænger "byen" sammen igen. Men vent med at bygge byen indtil du har bygget færdig på hver sin side af floden.
Image
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Re: Terra Mystica regelspørgsmål.

Post by Haekle »

Mik wrote:
Pejk wrote:Vi var nogen der spillede det for første gang i går, og på et tidspunkt tog jeg bonus kortet med +1 til skibe så jeg kunne lave en by af mine 2 settlelments på hver side af en flod. Så fik jeg min første by. I næste runde havde jeg ikke den bonus så nu var de to settlements ikke længere forbundet, så nu er spørgsmålet om jeg må lave den ene del til en ny by. (Den del hvor bytile ikke er lagt)?
Byg en bro, så hænger "byen" sammen igen. Men vent med at bygge byen indtil du har bygget færdig på hver sin side af floden.
Du kan kun lukke byer med bygninger, der er directly adjacent, så sin sail technology er slet ikke relevant (medmindre, du spillede mermaids), da bygninger, som er furbundet via sail technology, kun er indirectly adjacent. Så for at lukke en by med bygninger på begge sider af en flod, skal du bygge en bro, før det kan blive til en by (medmindre, du er mermaids). Du kan se reglerne for adjacency på side 11 i regelbogen og reglerne for byer på side 14 i regelbogen. : -)
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Terra Mystica regelspørgsmål.

Post by BlueSwan »

Ja, sail er relevant ift at kunne sprede sig på kortet (og dermed bygge nye byer) og i forhold til diverse endgame scoringer der kræver sammenhæng, men sail kan IKKE bruges til at lave en by!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Terra Mystica regelspørgsmål.

Post by Pejk »

Tak for svarene, så blev vi også klogere i dag :D
Image
Post Reply