Hvad har du spillet idag? April 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Larsine »

Djengis Con Fredag

Djengis Con startede godt med to spil Klask! som jeg vandt overbevisende, og overlod derefter spillet til spillere som formentligt lå mere på samme niveau. Jeg hoppede derefter med på to spil spil The City, hvor jeg vandt det første med en klassisk langsom start med høj indkomst, for til sidst at bygge masse af store pointkort. Andet spil snakker vi så til gengæld ikke om.

Efter aftensmad blev det tid til at få spillet Trickerion: Legneds of Illusion. Et spil som jeg havde glædet mig meget til, for det ser godt ud. Det levede op til forventningerne, men der altså ting i det spil som er lavet på lidt for komplicerede måder, og regelbogen er stadig hverken den nemmeste at læse, eller at bruge som opslagsværk. Jeg er sikker på at spillet ville have være en del nemmer og dermed også bedre, hvis der havde været en rigtig spilredaktør ind over det. Men nu fik jeg i det mindste knækket koden, og så må jeg jo se at få spillet min egen version.

Medens vi ventede på sidste spiller til Colosseum, blev det lige til to spil Ave Caesar, hvor det som altid er en fornøjelse at tvinge de andre ud på omveje, eller uden om Kejsergade, så ligegyldigt med om man selv vinder (med jeg vandt da det ene af spillene).

I Colosseum gik Larna som sædvanligt efter Cirkus Maximus, medens jeg fik fornøjelsen af at gå efter shows med både. Det gjorde Claus også, men han fik heldigvis ikke råd til det stor show. Da vi havde opført vores sidste show, lå jeg forrest men delte desværre pladsen med Larna, og da Larna ikke havde brugt penge på et stort show, havde hun fleste penge og vandt derfor på tiebreak.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Larsine »

Djengis Con Lørdag

Lørdag startede med et 7 spiller Steampunk Rally, og jeg havde egentligt frygtet at det ville tage længere tid, men for det meste var vi to og to der checkede at vi alle gjorde det rigtigt, så ingen kom til at misbruge deres opfindelse på irregulære måder. Jeg fik Brødrene Wright, så jag kunne naturligvis flyve, og kom nemt over de fleste bjerge. Jeg var da også den første der krydsede slutlinjen, men spillet slutter jo først den efterfølgende runde. Selvom jeg forsøgte at stoppe de andre med dårligt vejr, så havde jeg selv så lidt bevægelse at jeg desværre blev overhalet og dermed måtte nøjes med en førstetaber placering. Stadig et fornøjeligt spil, og godt at det ikke tager for lang tid selvom man er 7 spillere.

Efter frokost blev det et spil Saint Petersburg i den nye 2nd edition og med Markeds udvidelsen så vi kunne spille 5 spillere. Desværre viste det sig at arbejderne blev udtømt i løbet af 5 runder og spillet sluttede før det rigtigt kom i gang. En enklet spiller var oppe på 5 nobels, og flere af os havde 4 nobels, men det er jo ingen ting i forhold til hvad man plejer. Med spil der slutte så hurtigt (hvor jeg er vandt til 8-10 runder), skal man i hvert fald spille en anden strategi end den jeg plejer at spille. Jeg er stadig glad for min 1st edition, og kan godt acceptere at det kun er for 2-4 spillere.

Bagefter spillede vi Dynasties: Heirate & Herrsche, hvor en af de store mekanismer er "du deler, jeg vælger". Det fungerede rigtig godt syntes jeg, medens der var en spiller der var godt utilfreds med tilfældighederne i spillet, for der indgår både terninger og kort. Jeg synes dog netop at det med at man f.eks. skal rulle de 3 terninger, dele dem i to puljer, og modstanderen så skal vælge mellem puljerne, opvejer der tilfældighed der er i terningslagene. Desuden er der, efter min mening, ingen af terningslagene der rigtig dårlige. At jeg så vandt spillet gjorde det ikke dårligere. Nok ikek et spil jeg kommer til at eje, men gerne et jeg spiller igen.

Om aftenen stod den på masser af småspil.

4 spil Patchwork, hvor jeg markant forbedrede mit resultat (-15 i første spil, -5 i andet, 24 i tredje og 18 i fjerde spil). Meget simpelt men fascinerende spil.

5 spil Spyfall, som jeg godt kan se ideen med, men var ikke helt klar på hvornår jeg kunne råbe værksted, op pludselig var det åbenbart for sent. Det skal prøves igen.

2 spil Codenames, et hvor vi arbejde sammen, og så et hvor jeg arbejde mod Michael, og vandt sammen med Anders på en super gæt af tre kort i sidste runde.

2 spil 7 Wonders: Duel, et mod Larna der vandt over mig med Science, hvilket jeg aldrig har set lykkedes før. Og et mod Michael, hvor jeg var så tæt på at invadere hans by, men dummede mig, og måtte derfor nøjes med en kneben point sejr.

1/3 spil Jumping Frog, hvor vi stoppede efter en tur gennem banen, da det var alt for sent.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Gunness »

Et kort sammendrag af weekendens spil med en masse flinke mennesker:

Fredag:
Cuba Libre - jeg synes, at både tema og mekanismer er spændende, især pga. asymetrien. men det er også en kende uoverskueligt at holde øje med fire forskellige sæt actions. Så selv om vi alle havde prøvet det før, blev der lystigt slået op i regler hele aftenen. Det hele begyndte at klikke lidt mere hen mod slutningen, og jeg tror, at hvis det bliver prøvet igen snart, vil det nok glide nemmere. Lidt frustrerende og alligevel sjovt, ikke mindst pga. det gode selskab.
Codenames x2 - sjovt spil selv om jeg er hamrende elendig til det ;)
Timeline: Star Wars - nok det svageste spil i serien, jeg har prøvet endnu, men i det mindste gik det hurtigt.

Lørdag:
Dogs of War - fungerede godt med fem spillere. Der var ikke helt så mange forhandlinger og trusler, som jeg havde regnet med, men det var alligevel stærkt underholdende. Og så ikke ét ord om resultatet!
Jaipur - er altid hyggeligt.
Expedition: Northwest Passage - fint, lille tile-laying spil, hvor man udforsker et polarområde med hhv. skib og hundeslæde. Spillet har en indbygget timer, så en vis del af spillepladen hele tiden er frosset til og ens skib derfor ikke kan komme videre. Jeg kunne godt lide push your luck-elementet.
Shakespeare - blander en masse mekanismer og scoringssystemer til en underholdende cocktail. Man skal prøve at bygge et teaterstykke op ved at hyre skuespillere, skræddere og håndværkere til kulisserne - samtidig med, at man skal lave en behagelig atmosfære på teatret - samtidig med, at man skal skrive stykket - samtidig med, at man skal bygge selve teatret op. Det fungerede rigtig godt og det spiller jeg meget gerne igen.
Carson City - cowboy-worker placement med det twist, at man kan stille op til duel og dermed jage andre væk fra den plads, man har udset sig. Jeg valgte en mere pacifistisk (læs: kedelig!) tilgang og prøvede bare at bygge en solid økonomi op i stedet. Det gik også ganske udmærket.
Dark Moon - videreudvikling af BSG Express-spillet. Sidst på aftenen er det altid skægt med noget mere letbenet, og det er en virkelig fin mekanisme, at man ikke kan vide, om spillerne bidrager med noget negativt til puljen, fordi de er forrædere, eller ganske enkelt bare fordi de er dårlige til at rulle terningerne :D Det blev liiiidt langt, men ellers prøver jeg det meget gerne igen.
Patchwork - ind imellem fik jeg spillet tre omgange af denne lille sag med varierende succes.

Søndag:
Burgle Bros. - måske var vi alle bare i det rette, halvtrætte/fjollede humør, for spillet klikkede bare for mig søndag morgen. Efter en blid start var vores bande under konstant OG stigende pres fra start til slut, og det var stærkt underholdende. Selv for et samarbejdsspil går der meget "group think" i den, men det er der virkelig også brug for, når man ikke altid kan forudsige, hvilken vej vagten vil tage rundt på etagen og hvornår man med fordel kan sætte en alarm i gang for at distrahere ham. Der er mange skjulte overraskelser i de forskellige decks og i rummenes placering, men det bidrager bare til spændingen. Vi fejlede lige akkurat i allersidste runde, men med det rette selskab var det i alt fald sjovt. Spillets største udfordring er nok spilletiden - ikke at jeg kedede mig undervejs, men mere, at det ville være lettere at få på bordet, hvis det var lidt kortere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by BlueSwan »

Gunness wrote:Et kort sammendrag af weekendens spil med en masse flinke mennesker:

Fredag:
Cuba Libre - jeg synes, at både tema og mekanismer er spændende, især pga. asymetrien. men det er også en kende uoverskueligt at holde øje med fire forskellige sæt actions. Så selv om vi alle havde prøvet det før, blev der lystigt slået op i regler hele aftenen. Det hele begyndte at klikke lidt mere hen mod slutningen, og jeg tror, at hvis det bliver prøvet igen snart, vil det nok glide nemmere. Lidt frustrerende og alligevel sjovt, ikke mindst pga. det gode selskab.
Hov, jeg havde ikke prøvet det før! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Gunness »

Ups, right you are! Det må være derfor, du klarede dig så glimrende! :D (og nej, det er ikke ironisk ment!)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Goblen »

Fredag:

Love Letter: Mens vi sad og ventede på folk faldt til fik vi et hurtigt spil Love Letter.

Enclave: Zakon Krańca Świata: Jesper_Norris introducerede dette spil som jeg havde signet op til fordi jeg synes det lød for vildt. Det var faktisk en ganske god start på con'en, og spillet var både spændende og anderledes. En god mekaniske med at du brugte din turn order på at afgøre hvilket område der skulle aktiveres.

Dragonscroll: Et spil med super fede komponenter. Jeg kunne rigtig godt lide dragerne og det simple tile laying. Det gjorde jeg købte Taibis version.


Lørdag:

Patchwork x5: Et fedt spil. Det fik vi spillet en del i klanen; mange tak for intro Tigrillo (tror jeg nok det var). Har nu bestilt min egen kopi.

Concordia x2: Havde signet op på spillet præsenteret af Valby2500. Handle varer i antikkens Rom lyder sjovt, og det er spillet faktisk også. Et lille element hand management, ressource management, kan man kalde det area control? Og et gennemført tema. Om aftenen fik jeg spillet et spil mere med Stony.

Expedition: Northwest Passage: Dette spil får jeg ikke spillet nok. Håbede folk signede op og det gjorde de. Fire spillere i dette gode tile laying game med et fantastisk tema. Vi fandt ikke Sir John Francis, men vi kortlagde Nordvest-passagen.

Shakespeare: Et spil jeg virkelig nyder at spille. Introducerede det efter Expedition, og oplevelsen var rigtig god. Det er ikke komplekst at spille, men der er mange små regelelementer. Når man har spillet en runde så er det lært, og så kører det bare.

PitchCar: Et lille hurtigt spil. Klanen spillede det sammen, og vi morede os med at flippe vores "biler" afsted.

Ricochet Robots: Her blev jeg bare out classed af Stony, mine børn og min bror. Jeg er åbenbart ikke klog nok til dette spil, og jeg havde intet overblik. Blev fræset over.

Codenames: Positivt overrasket. Sjovt og underholdende. De gamle vandt over de unge 2-1.

Smider lige d. 1 maj med da den hører til DC:

Søndag:

Det var den korte dag.

Karuba x2: Sjovt tile laying bingo. Dette spil er jeg nød til at finde.
Summoner Wars x2: Betydeligt bedre som brætspil end som app. Morede mig meget med mine Jungle Elves. Jonezy dette spiller jeg gerne meget mere med dig.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by BlueSwan »

Jeg fik spillet hele 8 nye spil på Djengis Con og flere af dem var relativt tunge. Udover de nye der er nævnt nedenfor fik jeg også spillet lidt Patchwork (x3) og Codenames (x2) til at udfylde hullerne.

Cuba Libre: Åbenbart det nemmeste af COIN-spillene men stadigvæk i den tunge ende. Egentlig er mekanismerne ikke komplicerede, men at få overblik over dine og andres handlemuligheder og gennemskue hvad der er klogt og dumt, er straks mere vanskeligt. F.eks. troede jeg egentlig at mine Castro-tropper havde vundet, men så havde Batista-regeringen lige en handlemulighed, der forhindrede det. Så det endte med at spillet kun var halvvejs og ingen rent faktisk opfyldte deres winning criteria. Mafiaen var dog tættest på og fik dermed sejren. Overall et ret godt spil som jeg meget gerne spiller igen.

Timeline: Star Wars: Timeline er en fin filler, men i Star Wars udgaven er det ikke voldsomt interessant. Det kræver i hvert fald at man er på nogenlunde samme niveau indenfor kendskab til de tre oprindelige SW film, hvilket vi så også heldigvis var. Spiller heller andre udgaver af Timeline.

Concordia: Regnede med at det var noget for mig og det var et bestemt også. En rigtig god euro, som jeg tror man kan spille mange gange før det bliver trivielt. Fed deckbuilding/hand management mekanisme og jeg kan lide at hele scoringen ligger efter spillet er slut. Jeg havde forventet at Jesper ville vinde, men han blev kun nummer tre og jeg hentede en af mine få sejre på DC. Nok et spil jeg skal eje.

Food Chain Magnate: Nok det spil jeg havde set mest frem til og det skuffede ikke. Dog kan jeg godt forstå at de lægger op til at man starter med et introspil, for spillet er fuldkommen nådesløst. Tror at Robert og TerrifiedTuna følte sig lidt kørt over. Jeg havde omkring 4 gange så mange penge/point som dem til sidst, til gengæld blev jeg slået lige så eftertrykkeligt af Bostrup der havde omkring 3 gange så mange penge som mig - og omkring 10 gange så meget som nummer tre. Synes egentlig at jeg havde gang i en OK strategi, men udnyttede ikke de mange muligheder spillet ellers giver for at bekæmpe hinanden. Spillet har mange muligheder er fuldstændig unikt og bør spilles en del mere - så godt at jeg forhåbentlig snart får mit eget eksemplar ind ad døren.

King's Forge: En fin terninge-filler, der også appellerer til eurogamers. Fik bank i første spil, men lå godt til i andet spil, der dog måtte afbrydes grundet middagen.

Blood Rage: Jeg forstår absolut godt hypen omkring dette spil. Drafting-fasen er sjov, selve spillet og combat er sjovt (og ikke alt for tilfældigt), man kan score point på at tabe og miniaturerne er fantastiske. Dog ultimativt nok ikke et spil jeg behøver at eje, selvom miniaturerne trækker.

Dark Moon: Dybest set en light-udgave af Battlestar Galactica. Fungerer fint som netop det. Dog var min hjerne smeltet på dette tidspunkt, så jeg kunne næsten ikke overskue at være traitor. Prøvede derfor at opføre mig pænt, men blev alligevel afsløret. Havde jeg været lidt skarpere havde jeg indset at jeg på et tidspunkt (før jeg blev afsløret) faktisk havde en chance for at vinde spillet, men sådan skulle det ikke blive.

Madeira: Og det bedste til sidst. Søndag morgen skulle vi spille Madeira og efter 5 kvarters regelintroduktion (!) kom vi igang. Jeg bliver nødt til at prøve det igen før jeg kan komme med en egentlig vurdering af HVOR godt det er, men mit umiddelbare indtryk var at spillet er fantastisk og det bedste af de ellers mange gode nye spil jeg prøvede på DC. Spillet er komplekst men mekanismerne er virkelig fede og giver rigtig god mening når man spiller det. Specielt prissætningsmekanismerne (hvis man kan kalde dem det) er super elegante og velfungerende. Spillet er også langt så selvom vi startede med regelforklaring lidt over 8:30, var vi endnu ikke færdige kl.13, da frokosten blev serveret. Der var dog kun få minutter tilbage, så vi afsluttede det og det er jeg meget glad for - det havde godt nok været bittert at måtte pakke et så langt og fedt spil sammen lige før endscoring.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Mik »

Spillede Marco Polo i går, med de nye characters - og med Martin og Eivind.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Larsine »

Mik wrote:Spillede Marco Polo i går, med de nye characters - og med Martin og Eivind.
Hvilket jo så foregik I maj, og ikke i april :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Frouvne »

Jeg fik aldrig skrevet om mine spiloplevelser på DjengisCon og det er synd og skam, da den for mit vedkommende udelukkende var fyldt med gode oplevelser.

Fredag aften startede med Cuba Libre, der for mig var week-endens hovedspil. Taget i betragtning at jeg har spillet spillet to gange før syntes jeg stadig, at mit overblik er meget dårligt. En af årsagerne er naturligvis at der er gået alt for lang tid imellem gennemspilningerne men en anden er, at de fire faktioner spilles helt forskelligt og har forskellige ting, de ønsker at opnå. Det er et spil, hvor der sker noget fra start til slut, da spilområdet er meget begrænset. De mange regelopslag trak naturligvis lidt ned for oplevelsen... men jeg har været godt underholdt fra start til slut i alle mine tre spil.

Fredag aften blev rundet af med et par spil Codenames, der altid er hyggeligt.

Lørdag blev indledt med Byzantium, som jeg gerne har villet spillet i årevis. Det var meget uoverskueligt at forstå hvad man kunne og hvorfor man skulle gøre det. Så det virkede som om vi alle var temmelig famlende, da vi kastede os ind i spillet. Det var dog klart vejen frem at kaste sig ud i det og undervejs åbenbarede spillets nuancer sig da også for os. Alt i alt en meget spændende spiloplevelse. Langt fra Martin Wallaces letteste spil at kaste sig over men absolut i den mest interessante ende af hans spil.

Om eftermiddagen fik jeg lejlighed til at spille Keyflower, som jeg tidligere har fået et meget fint indtryk af. Denne gang var det med Merchant-udvidelsen, som jeg ikke umiddelbart syntes tilføjede noget synderligt interessant. Men et fantastisk spil, som det var en fornøjelse at få spillet igen.

I løbet af lørdagen blev det til et par spil Patchwork.

Om aftenen fik jeg først spillet 1775, som er et rigtig underholdende spil, hvor det gerne ender med at bølge frem og tilbage. Og så kan jeg rigtig godt lide ideen om, at man samarbejder parvis mod hinanden.

Dagen blev afsluttet med Dark Moon der er et traitor-spil i et Battlestar Galactica univers. Som traitors var vi nok lidt for tilbageholdne, men det er jo risikoen, når det er første gang man prøver et spil. Grundideen med spillet, hvor folk grundet dårlige terningeslag meget let kan komme til at fremstå som om de har urent mel i posen fungerede umiddelbart rigtig fint. Jeg glæder mig i hvert tilfælde til at vende tilbage til spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Jonezy »

Goblen wrote:Summoner Wars x2: Betydeligt bedre som brætspil end som app. Morede mig meget med mine Jungle Elves. Jonezy dette spiller jeg gerne meget mere med dig.
Det må vi finde ud af. :)



Og så er det vist også på tide jeg får færdiggjort min kladde omkring Djengis...:):


Fredag:

Som altid en fornøjelse at møde op til Djengis, men det er altid sådan lidt 'stor familie fest'-agtigt og man skal lige i gang. Det smukke er så at jeg ikke behøver at forklare hvor håbløse ungerne er i den danske folkeskole, men i stedet straks kan kaste mig ud i snakke om Days of Wonders nye hit og hvor meget man egentlig kan lægge i en Rahdo runthroughs.....:D

Første modul bestod af Evolution efterfulgt at udvidelsen Evolution: Flight. Det er et spil, som jeg har haft svært ved at få på bordet og denne seance fik heldigvis vist, at der er en grund til at det stadig ligger på hylden. Med et stort fedt rovdyr som kunne spise sin egen vægt efter den ikke var sulten mere vandt jeg første spil knebent. Det trick var der så andre som brugte i Flight spillet, men det nyttede ingenting da Sofies dræber undulater smadrede os fuldstændigt. :lol: Super god start på connen og det spil skal spilles mere! Flight er ikke en must-have udvidelse dog, men mere noget som kan skabe lidt variation, hvis man spiller spillet meget, og det gør jeg jo.... :roll:

Derefter røg jeg med i en tre mands omgang The Castles of Mad King Ludwig, hvilket også var et herligt gensyn. Det hjalp nok at jeg med mine slut bonus kort lige akkurat vandt med et point. :D Virkelig et sjovt og solidt spil.

Jeg sluttede fredag med en omgang Powerboats. Har prøvet det før, hvor jeg tror vi spillede med nogle andre regler eller husregler, da jeg synes at kunne erindre at man kunne blokere meget mere end vi gjorde her. Stadig ganske hyggeligt, men det var altså terningerne der drillede her og ikke dine modspillere.


Lørdag:

Dogs of War stod på programmet lørdag morgen efter at have snakket med Jacob om det siden han fik det en gang sidste år. Et CMoN spil uden terninger!!!?? Det var virkelig en godt designet spil måske bortset fra de forskellige factions abilities, hvor man køber krigsmaterial til 6 forskellige familier som altid er i krig og så får man skjolde i de forskellige familie farver, som kan give point til sidst i spillet alt efter hvordan de har klaret sig i krigene. Thomas vandt stort og jeg sluttede på en hæderlig 3.plads, men den var vist ikke så hæderlig alligevel, da min special abilty var blandt de bedste. Virkelig et fedt spil, som jeg godt gad at dyrke noget mere. Du siger bare til Jacob!

Conquest of Nerath var next up på programmet. Det er et spil Jeppe, Martin og jeg har snakket om at få spillet de sidste to Djengis Conner, så nu skulle det være og Karsten joinede os. Det er stort set Axis and Allies sat i en fantasy setting og det er trods alt sjovere at smadre drager efter hinanden end ubåde, ihvertfald i min bog. Det var klassisk area control terninge fest med lidt for meget nede tid imellem ens ture (som til gengæld var mega fede) og jeg tror jeg må erkende, at jeg er vokset fra den slags ballade. Men skal det være, så var Conquest of Nerath ikke noget dårligt bud. Karsten og Martin vandt desværre på episk rullet terninger i sidste runde, men det skal også siges at Karsten er en værre competitiv lømmel som ikke lod Jeppe lave en mulligan med nogle drager placeringer lige før sidste runde; nogle placeringer som Jeppe hårdnakket mener kunne have svinget det hele til vores fordel... Havde sgu nok tabt alligevel Jeppe, da de der d10'ere var jinxede....:D

Inden maden nåede jeg lige næsten 2 spil King's Forge sammen med Dingo, Jesper og Kasper og det var egentlig en okey lille terninge filler med lidt beslutninger.

Lørdag aften stod den på portvin og tile laying hygge sammen med Carsten, Jesper og Tommy. Vi nåede 2x Karuba, Lanterns, Eine Frage der Ähre (AKA Rødbede-Spillet), Maharani, Isle of Skye, Sanssouci og Suburbia. Jeg syntes at det var super hyggeligt, men ved ikke om de andre synes at det var lige så hyggeligt. Jeg elsker den puzzlely feel på din tur i tile laying spil, men det er sjældent den helt store brain burner og oftest kan de spille lidt sig selv, når man får øje på den optimale placering. Det er lidt ligesom mors mad, det er ikke super udfordrende og interessant, men hold kæft hvor er det lækkert og bare rart! :D Skal lige noteres at jeg endnu en gang vandt Rødbede-Spillet....;) Fed aften; håber at der er nogle som er friske på en tile-hygger igen næste år....:)


Søndag:

Min Summoner Wars turnering nåede aldrig rigtig de helt store højder, men jeg nåede da 2 dyster mod Jeppe. Han var Mountain Vargath mod mine Vargath Vanguards, som jeg aldrig havde prøvet at spille med. Jeppe havde ikke prøvet Summoner Wars før, så første spil var et prøvespil, hvor han som alle andre der spiller Sunderved og Mountain Vargath gik for aggressivt til værks og kom for alt frem med Sunderved. Haps, så var han fældet. Andet spil var straks noget mere interessant, da Jeppe fik presset mig helt bagud og jeg måtte lave alle mulige selvforsvars ninja tricks for at overleve. Jeg fik pinget Sunderved et par gange, men måtte ud i en hail mary med min Summoner for at lokke Sunderved helt frem og fik med nød og næppe fældet ham med en kombo af flyvende engle-drenge. Min summoner havde et liv tilbage... Summoner Wars er bare fedt!

Min Djenigs sluttede af med 2 omgange Karuba og tror det lykkedes at skaffe flere fans til dette herlige bingo tile laying familie spil.


Som altid, en al for fed weekend og tak til alle min medspillere for hyggelige oplevelser og Steen for at organisere rammerne til disse oplevelser! :)
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by JoelP »

Et CMON spil uden terninger siger du?

B_OOD R_GE

Vil du gætte eller spinne lykkehjulet igen? :P
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Jonezy »

JoelP wrote:Et CMON spil uden terninger siger du?

B_OOD R_GE

Vil du gætte eller spinne lykkehjulet igen? :P
Den er sgu svær Joel....;)

CMoN har vist en del spil uden terninger, men man tænker bare plastic og terninger når man hører at et spil er fra CMoN...:)
Image
Post Reply