Hvad har du spillet idag? April 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Larsine »

Onsdag havde vi spilleeftermiddag på arbejde. Det var tredje gang vi afholdte det, men desværre bliver vi færre og færre for hver gang, selvom der er masser af kolleger der siger de gerne vil deltage, men bare lige ikke kan denne gang :-( Næste gang prøver vi at flytte det til en anden dag.

Vi var kun 5 tilmeldte, men en ny kollega kom og spurgte om det var Ok hvis man ikke havde prøvet nogle spil før, og det var det selvfølgelig, så vi endte med at være 6 deltagere.

Medens vi ventede på de sidste 4 spillede Bo og jeg lige et spil Set, og som forventet vandt jeg overlegent, men jeg kunne dog mærke at Bo havde fanget ideen med spillet.

Da vi jo var 6 spillere, og flere af dem havde efterspurgt Ticket to Ride, fandt jeg Team Asia varianten frem, og forklarede regler til denne variant. Bo spillede sammen med Søren, jeg spillede sammen med Sarah, og Anja spillede sammen med den nye kollega Bente. Bo har altid haft en forkærlighed for at bygge tidligt, og når først en person begynder at bygge, så går der ofte panik i de andre, som så også begynder at bygger, osv. Det betød et der lynhurtigt blev lukket i den vestlige del af Asien, og jeg kunne fornemme at flere af spilleren havde billetter som formentligt ikke blev indløst, hvilket viste sig at holde stik, da alle hold havde en billet som gav minus. Da spillet stoppede, førte Bo og Søren med ret mange point, og fik også 10 point for længste rute. Men da der skulle tælles billetter op, hvad de kun gennemført 5 billetter, som dog alle var ret gode. Både mit hold og tøseholdet havde gennemført 7 billetter. Søren og Bo kunne næsten ikke få armene ned, for de lå på 133 point, mod tøsernes 125 point... Men så fik tøserne og mit hold jo de 10 point for flest indløste billetter. Vi var mindst 4 spillere som syntes at det var rigtig sjovt :D

Vi sluttede eftermiddagen af med at 5 af os spillede en gang Las Vegas, og jeg var ret sikker på at vinde, men blev slået af Anja med 30.000,-

Et godt arrangement som helst sikker skal gentages, og helst med lidt flere deltagere.

Om aftenen fik Eik, Michael og jeg spillet Cleopatra and the Society of Architects, som jeg nu har spillet i alt 7 gange. Jeg har hele tiden været lidt i tvivl om jeg kunne lide det eller ej. Der er efter min mening lidt for mange tilfældigheder med i spillet, og forskellen på hvor mange point man kan score er alt for stor. Desuden endte jeg endnu en gang med at blive fodret til krokodillerne da jeg havde brugt lidt for mange at de beskidte ressourcer, men når det er de eneste man får så er man jo nødt til at bruge dem.

Jens ankom lige som vi skulle til at gå i gang med et spil Citadels, hvor vi havde valgt at spille med alle de nye roller fra Dark City udvidelsen. Desværre er der flere at rollerne som er lidt tvetydige, ligesom de umiddelbart ikke passer helt fint med alle bygninger. Specifikt fandt vi at der var flere ting som skete "At the beginning of turn" eller "at the end of turn", uden at det er defineret hvilken af dem der sker først eller sidst. At jeg så har spillet det på nettet og slet ikke var i tvivl om hvordan rollerne fungere gav de andre ikke meget for når jeg ikke kunne vise det sort på hvidt.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Jens_Hoppe »

Jeg spillede to spil Food Chain Magnate i KBK i dag. Ikke engang to "rigtige" spil; det første var et begynderspil (uden reserves, milestones og salaries), hvilket var godt til at introducere en del af begreberne (men det er ikke noget man har brug for at gentage), og det andet spil et "halv-begynderspil" (stadig uden milestones og reserves, men nu MED salaries). Andet spil var væsentligt mere interessant, og jeg ser meget frem til at prøve et "rigtigt" spil med det hele næste gang.

Grundlæggende er FCM ikke særligt komplekst: Spillerne grundlægger restauranter på et bræt med huse og veje. Det gælder om at producere mad og drikke, og sælge dette til de huse i nærheden der efterspørger det (hvilket de typisk gør fordi man har lanceret reklamekampagner mod dem). I bedste 18xx-stil slutter spillet når banken løber tør for penge, og spilleren med flest penge vinder. Til at udvikle restauranten kræves ansatte, og dem drafter man ind i sit "deck" af ansatte som i en klassisk Dominion-agtig deck-builder. Hver runde bestemmer man, hvilke af de ansatte i ens deck der skal arbejde, begrænset af at dem der arbejder denne runde skal kunne placeres ind i en træstruktur af topleder/mellemledere/ansatte. Nye ansatte man drafter til sit deck er alle utrænede og skal ikke have noget i løn, men bliver de trænet/forfremmet, skal man til at betale dem penge hver runde. Kan man ikke det, må man fyre dem (fjerne dem fra decket igen).

Spillet er på mange måder et "anti-eurogame": Det er ekstremt utilgivende - én fejl kan sende dig skrigende ned i afgrunden - og der er ekstremt meget direkte interaktion spillerne imellem i det. I vores andet spil, f.eks., oplavede vi for første gang den sikkert helt banale situation, at en spiller havde lagt alt an på at kunne levere efterspørgslen på øl og pizza i et bestemt hus, men da vi kom til den aktuelle fase var det i stedet mig der kunne gøre det, og min modspillers runde gik med et slag fra visioner om en gylden fremtid til overvejelser om, hvilke ansatte han skulle til at fyre. Ouch.

Jeg var meget imponeret over FCM. Mekanisk er det som sagt ikke særligt komplekst, men det lokker med mange, mange strategier og forskellige måder at gribe spillet an på. Det er et af de spil, som man bagefter ikke kan slippe, men hvor man i stedet tager sig selv i at sidde og overveje alternative strategier til næste gang. Hvordan hulen kunne der gå 6 måneder efter Essen, inden det rigtigt gik op for mig, at dette spil var noget jeg burde kigge nærmere på? :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Mik »

Spillede to gange Dynasties i går. Spillet er så hurtigt og let , så vi kunne let nå to spil på samme aften, når man kun er tre spillere
Det er et fantastisk spil! 9/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Frouvne »

Siden sidst jeg har fået skrevet i denne tråd er det primært IceHouse-brikkerne der har været i brug til nogle puslerier. Forrige week-end udfordrede min søn mig i Magic: The Gathering. Jeg kan mærke, at jeg idag har det lidt ambivalent med det. Det er et fantastisk spil, men når man ikke har alle regler friskt i hukommelsen nager der hele tiden en tvivl om der ikke bliver spillet nogle timing-regler galt ... hvilket givetvis også sker. Men vi fik spillet tre spil og han har lyst til mere. Til den ugentlige spilaften - der vist havde været suspenderet i en måneds tid - kom Brass på bordet. Det er blevet en af de mest benyttede kandidater som to-spillers spil ... og det fungerede også denne aften. Det har langsomt cementeret sin position som en af mine absolutte favoritter. Vi sluttede aftenen af med den gamle klassiker Einfach Genial. Om det stadig er så genialt ved jeg ikke ... men jeg er da stadig frisk på at give det endnu en chance inden det eventuelt bliver fjernet fra samlingen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Tigrillo »

Min kæreste og mig har spillet Small City et par gange nu de sidste dage. Regelbogen er ikke så godt skrevet så der har været en del vi skulle finde ud af og der er en del små regler vi lige skal huske på undervejs, men generelt set har vi nydt det og fået lyst til mere. Jeg frygtede lidt der ikke var så meget interaktion men det er nu ikke så galt. Det er ikke så meget ved to, men nok noget mere ved flere spillere. Nu er vi ved at have basis på plads og skal nok snart prøve nogle af udvidelserne af også. Spillet er dybt men forholdsvist kort så det er ét jeg har lyst til at spille et par gange i streg.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Larsine »

Sidste onsdag startede Michael, Larna og jeg med et spil Colosseum. Det var Michaels første spil, men han så ud til at fange det. Han startede i hvert fald med at lave det største show, og fik derved et podie, hvilket han så fortsatte med at gør, så han endte med alle fire podier, og selvom vi stjal gode tokens fra ham, var han svær at holde tilbage. Og når så Larna og jeg bestemte os for at gå efter det samme show, blev det endnu sværere at hamle op med Michael. Han vandt en stor og fortjent sejr.

Larna tog hjem, men Jens var kommet og vi tog et spil Skt. Petersborg. Jeg plejer normalt altid at glemme at man skal sørge for at få nogle kort der giver indkomst, men ikke i dette spil. Jeg fik lavet en rigtig fornuftig maskine, så genererede masser af indkomst, og så kunne jeg i ro og mag samle bygninger og masser af nobles, og på den måde indhente de andre og overhale dem komfortabelt.

Jens og jeg spillede et spil San Juan (inkl. udvidesler), som Jens vandt knebent.

Vi sluttede med et spil 7 Wonders: Duel hvor vi begge lavede fejl, som så nok endte med at udligne hinanden, og jeg vandt en kneben sejr.

Fredag besøgte vi nogle venner, og der blev spillet masser af forskellige spil. Selv spillede jeg med i tre spil The Resistance: Avalon, som dog alle tre blev vundet af de onde, det ene af dem på at gætte hvem Merlin var.

Jeg spillede også med i to spil Ave Caesar, hvor jeg fik en 2. plads og en 1. plads. Endnu en gang var det sjoveste at spærre for de andre, og tvinge dem uden om Kejsergade. Der var således 2 spillere der ikke nåede gennem Kejsergade, og 2 spillere der ikke kom over målstregen. Altid en fornøjelse.

Det blev også til et spil Æv, Bæv, Busse, som var lige så sjovt som første gang jeg prøvede det. Desværre var der en spiller der røg ud efter 5 minutter, medens spillet endte med at tage ca. 30 minutter. Jeg har dog efterfølgende får en ny udgave af spillet, hvor man kan spille mere taktisk, og der ikke er nogen der ryger ud før spillet slutter. Det håber jeg på at få afprøvet i aften og i weekenden.

Lørdag blev det til et spil Jumping Frog med nogle ændrede regler for at se om de kunne fungere lidt mere strømlinjet, men jeg er ikke sikker på at det fungerer som jeg ønsker det skal.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Stony »

Vi spillede Eclipse igår. Det var et dejligt gensyn. Jeg har ikke spillet det siden 2012. Denne gang blev det med udvidelserne Ship Pack One samt Rise of the Ancients, som jeg gerne lige ville prøvekøre inden jeg skal have det på bordet på Djengis Con.

En enkelt oplevelse mindede mig om, hvorfor jeg til tider har et lidt anstrengt forhold til terningespil. Jeg kastede nogle kræfter ind i at få nogle materialer, og fik bygget to Dreadnoughts. De var desuden blevet opgraderet lidt. Jeg sendte dem ind til hver sin Ancient. Jeg havde lavet lidt hovedregning, og tænkte det burde de fint kunne klare. Det kunne de ikke. Min Dreadnought skulle have 3 hits, for at blive slået ihjel. En Ancient har kun to gule terninger, som giver en skade hver. Mine Dreadnoughts havde Plasma Cannons, og ville derfor kunne slå en Ancient ihjel med blot en enkelt træffer. Der var to Plasma Cannons på hver Dreadnought. Så selv om Ancients ville angribe først, ville de ikke kunne slå mig ihjel i første hug. De ville måske kunne gøre det i anden omgang, såfremt de på fire terninger i alt, slog mindst tre gange 5'er eller højere. Dertil skulle jeg misse med mine terninger, så de i det hele taget ville leve længe nok til at få lov til at angribe anden gang.

Begge mine Dreadnoughts blev nakket i andet angreb. Jeg følte mig lidt bitter. Jeg har efterfølgende regnet lidt på det.

På i alt seks terninger, er der i sagens natur 6 * 6 * 6 * 6 * 6 * 6 = 46656 forskellige kombinationer.
Ud af disse er der på Ancients fire terninger 2 * 2 * 2 * 6 forskellige kombinationer som vil kunne slå mig ihjel med blot fire terninger. (enten en 5'er eller 6'er på de tre første terninger og så et ligegyldigt resultat på den fjerde terning.) Dette skal kombineres med at jeg selv højst må slå 4'ere på mine terninger, da blot en enkelt 5'er eller højere ville slå dem ihjel på stedet. Det giver samlet 2 * 2 * 2 * 6 * 4 * 4 = 768 dræbende kombinationer.
Der er kun 1,64% risiko for det vil ske. Det skete så to gange back-to-back. Sandsynligheden for det er langt under én promille. Så jeg føler selv at det var liiiiiiidt bittert. (Ret mig gerne, hvis der er nogen der mener jeg har regnet forkert.)

Terninger er selvfølgelig fantastiske når man oplever det modsatte, og man stik mod alle odds slår en overlegen fjende ud. Men selv den sejr mister noget af sin sødme, når man godt ved at det var et heldigt terningeslag der afgjorde det.

Så fik jeg det ud af systemet. Det hjalp lidt at jeg endte med at vinde spillet.

Grrrrrrrrr. Terninger. :evil: :lol:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Bostrup »

Stony wrote: Ud af disse er der på Ancients fire terninger 2 * 2 * 2 * 6 forskellige kombinationer som vil kunne slå mig ihjel med blot fire terninger. (enten en 5'er eller 6'er på de tre første terninger og så et ligegyldigt resultat på den fjerde terning.)
Det du udregner er antal kombinationsmuligheder for at slå tre hits på tre terninger og så kaste en fjerde vilkårlig terning.
For at finde sandsynligheden for tre hits på fire terninger, skal du tage højde for at det kan være en hvilken som helst af de fire terninger der misser og ikke nødvendigvis den fjerde.

Sandsynligheden for præcis tre hits (på 5+ svarende til en 1/3) på fire terninger er (1/3)^3 * 2/3 * 4
Dertil kommer sandsynligheden for fire hits på (1/3)^4
Så sandsynligheden for mindst tre hits på fire terninger er (1/3)^3 * 2/3 * 4 + (1/3)^4
Da sandsynligheden for at begge dine plasma cannons misser er (2/3)^2, er den samlede sandsynlighed for et sådan kampforløb
(2/3)^2 * ( (1/3)^3 * 2/3 * 4 + (1/3)^4 ) = ca. 5 pct.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Jonezy »

Kan sgu godt se at jeg er blevet rusten efter 5 år med indskolings matematik.... :lol: Savner sgu helt gode gamle sandsynlighedsregning....
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Stony »

Bostrup wrote:Sandsynligheden for præcis tre hits (på 5+ svarende til en 1/3) på fire terninger er (1/3)^3 * 2/3 * 4
You kinda lost me. Jeg kan følge (1/3)^3 som er sandsynligheden for fem eller seks samtidig på tre terninger. En tredjedel på hver. Opløftet i tredje. Fair nok.
Så tager du særskilt to tredjedele for den fjerde ternings 1-4. Oooookay. Jeg misser lidt hvorfor du først vil tage den ene to tredjedel, og så bagefter tager resten af terningen og lægger til særskilt, men fair nok. Jeg mener vi ender med det samme. To tredjedele plus en tredjedele = ligegyldigt hvilken side den lander på.
Men gange 4???
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Bostrup »

Stony wrote:
Bostrup wrote:Sandsynligheden for præcis tre hits (på 5+ svarende til en 1/3) på fire terninger er (1/3)^3 * 2/3 * 4
You kinda lost me. Jeg kan følge (1/3)^3 som er sandsynligheden for fem eller seks samtidig på tre terninger. En tredjedel på hver. Opløftet i tredje. Fair nok.
Så tager du særskilt to tredjedele for den fjerde ternings 1-4. Oooookay. Jeg misser lidt hvorfor du først vil tage den ene to tredjedel, og så bagefter tager resten af terningen og lægger til særskilt, men fair nok. Jeg mener vi ender med det samme. To tredjedele plus en tredjedele = ligegyldigt hvilken side den lander på.
Men gange 4???
Der er fire måder man kan få præcis tre hits på fire terninger.
1. Hit, Hit, Hit, Miss
2. Hit, Hit, Miss, Hit
3. Hit, Miss, Hit, Hit
4. Miss, Hit, Hit, Hit

Sandsynligheden for hvert enkelt af disse udfald er (1/3)^3 * 2/3.
I denne situation betyder rækkefølgen af terningerne ikke noget og alle fire udfald giver det samme resultat (præcis tre hits). Den samlede sandsynlighed for præcis tre hits er altså fire gange større end sandsynligheden for en given kombination (f.eks. Hit, Hit, Hit, Miss).

Der er kun en måde man kan få fire hits på fire terninger (Hit, Hit, Hit, Hit) med sandsynlighed (1/3)^4.
Sandsynligheden for dette udfald skal altså ikke ganges med fire hvorfor man splitter udregningen op.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Stony »

Ahhhh så faldt tiøren.

Min fejl er at jeg har beregnet sandsynligheden for et eventuelt miss på præcis den fjerde terning, og har derfor ikke fået medregnet muligheden for et miss på en af de tre første terninger der hvor den fjerde terning faktisk rammer. Og det øger naturligvis sandsynligheden noget. Sådan cirka en faktor fire. :)

Men det er så stadig helt ude i promillerne for at gøre det back-to-back, så jeg tillader mig fortsat at være lidt fornærmet over udfaldet. 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Terninger er selvfølgelig fantastiske når man oplever det modsatte, og man stik mod alle odds slår en overlegen fjende ud. Men selv den sejr mister noget af sin sødme, når man godt ved at det var et heldigt terningeslag der afgjorde det.

Så fik jeg det ud af systemet. Det hjalp lidt at jeg endte med at vinde spillet.

Grrrrrrrrr. Terninger. :evil: :lol:
Jeg spillede med og er nok ikke af helt samme opfattelse, når det kommer til terninger; det er jo også dem, der er med til at gøre et spil sjovt og mindeværdigt! Og vi var da et par stykker der morede os kongeligt, da dine Dreadnoughts blev pulveriseret! :lol: Det var fedt at få spillet Eclipse igen efter flere års pause; det er både solidt og elegant. Undervejs fik jeg dog også lyst til at genspille Xia: Legends of a Drift System netop takket være dets terninger og mere episke karakter. På mange planer foretrækker jeg også Eclipse frem for Xia: Legends of a Drift System men når det kommer til rumspil har jeg alligevel også en svaghed for det episke som Eclipse ikke i samme grad formår at levere. Det var i øvrigt sjovt at få prøvet spillet med den første udvidelse som jeg har haft liggende uspillet i årevis. Jeg ved ikke om jeg syntes den er nødvendig, men den virkede heller ikke intimiderende i forhold til forøgelse af sværhedsgrad.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Gunness »

Maibritt og jeg fik spillet Trickerion inkl. de fleste af udvidelserne, så hun er klar til at introducere det på DC i morgen aften. Udvidelserne øger ikke regelkompleksiteten nævneværdigt, men spilmæssigt bliver der mere at holde øje med og der kommer også noget mere dynamik i runderne. Vi lå meget ligeværdigt det meste af tiden, men jeg havde held til at optræde med et show mere end hende og skrabede en del point hjem på den konto. Endnu engang en god oplevelse.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? April 2016

Post by Larsine »

I går startede Eik, Michael, Larna og jeg med en gang Æv, Bæv, Busse, dog stadig efter de gamle regler, da jeg ikke har nået at få klippet kortene ud til de Nye regler, men det når jeg nok til DC. Stadig underholdende.

Bagefter blev det et spil Lords of Waterdeep (inkl. Undermountain fra Scoundrels of Skullport). Vi valgte at spille den lange version, hvor hver spiller starter med 3 agenter. desværre fik Eik Lieutenant questen fra starten af, og hvis den lykkedes inden for de første runder, er den som regel alle pengene værd. Og ganske rigtigt, Eik fik løjtnanten i spil i runde 3, så det gav ham altså 6 ekstra agent-actions i resten af spillet, så selvom han var langt bagud halvvej i spillet, nåede han alligevel at overhale os alle sammen. Jeg havde fået Larissa (som giver bonus for bygninger), så jeg byggede alt hvad jeg kunne, men det var også nogle rigtig gode bygninger. Først da jeg byggede den 5. bygning begyndte Eik at snakke om Larissa. Desværre fik Larna mulighed for at ombygge en af mine bygninger, så jeg endte med kun at have 6 bygninger ved spillets afslutning. Da vi jo spillede med Undermoutain, var der masser af muligheder for at få og spille intrige, og det blev der gjort i stor stil. Jeg undgik dog at få en eneste Mandatory Quest, hvilket var lidt ærgerligt når jeg sad med Expose Lord. Heldigvis var Eik et godt stykke foran os andre da vi begyndte på sidste runde, så han fik en del Mandatory Quests, og det var nok til at stoppe hans fremmarch, og jeg endte med at vinde spillet.

Michael og jeg sluttede af med et spil 7 Wonders: Duel, og det var desværre tydeligt at det var Michaels første spil. Jeg var et skridt fra at vinde på militær, men Michael nåede at stoppe mig. I den endelige optælling endte Michael på 36 point, medens jeg fik det dobbelte.
Post Reply