El Grande på dansk

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

El Grande på dansk

Post by BACON! »

Jeg har fået fat i et El Grande på dansk, og fordi jeg generelt er lidt skeptisk over danske oversættelser vil jeg lige høre om der er nogen fejl eller mangler som jeg skal være opmærksom på i forhold til reglerne.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: El Grande på dansk

Post by Larsine »

Der gå væmmelige rygter om at den danske udgaver er meget fejlbehæftet, men umiddelbart har jeg kun fundet en enkelt garverende fejl, mht hvor man må indsætte cabaleros, og jeg har spillet det adskillige gange med stor fornøjelse.

Læs evt. mere her:
https://boardgamegeek.com/thread/700510 ... -el-grande

Jeg tror rygtet opstået fordi Øvre Kastilien og Nedre Kastilien ligger omvendt når man ser på kortet. Men jeg har ladet mig fortælle at det er korrekt placeret, da navngivningen ikke tog hensyn til vores normale N/Ø/S/V orientering af kortet, men af hvordan de ligger geografisk i forhold til alt muligt andet.

Man kan sagtens spille efter de danske regler, men de er lidt anderledes end de engelske (som sikkert også er anderledes end de tyske).
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: El Grande på dansk

Post by BACON! »

Godt jeg spurgte så, tak for det :)
Jeg tror jeg følger de engelske regler for det rent mekaniske. Det engelske marked er trods alt noget større end det danske så de er nok noget mere præcise.
Jeg kan se at Øvre Kastilien og Nedre Kastilien hedder Gamle og Nye Kastilien på alle mulige andre sprog så det er nok bare en tosset navngivning som vi lære at leve med.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
Post Reply