Månedens spiloplevelse juni 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Månedens spiloplevelse juni 2016

Post by Frouvne »

Hvad var månedens spiloplevelse i juni 2016 for dig?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse juni 2016

Post by Larsine »

I Juni blev det til 62 spil fordelt på følgende:

Spyfall x18
Codenames x12
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x6
Bohnanza (inkl. Erweiterungs-Set) x2
Get Bit! x2
King Me! x2
Level X x2
Regatta x2
Steampunk Rally x2
Sun, Sea & Sand x2
Würfel Bohnanza x2
7 Wonders: Duel x1
Dead of Winter: A Crossroads Game x1
Dixit x1
Drum Roll (inkl. diverse udvidelser) x1
Dungeon Roll x1
HINT x1
Jumping Frog x1
Lords of Waterdeep (inkl. Scoundrels of Skullport) x1
Memory x1
Trickerion: Legends of Illusion x1

Kun en enkelt nyt spil, nemlig HINT, og på trods af spillets type var jeg faktisk godt underholdt. Ikke et spil som kommer ind i min spilsamling, men absolut et spil som jeg gerne spiller igen.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Månedens spiloplevelse juni 2016

Post by Jonezy »

Det blev til en ordentlig omgang spil i juni, men det var nok også fordi at der blev spillet seriøst mange børne- og små spil. Nye oplevelser i orange:

Click Clack Lumberjack/Toc Toc Woodman x9
Rhino Hero x4
Ave Caesar x3
Cardline: Marvel x3
The Game: Are you ready to play The Game? x3
Qwixx x3
For Sale x2
UR x2
7 Wonders: Duel x1
Adventure Land x1
Concordia: Salsa x1
Lanterns: The Harvest Festival x1
Leo x1
Master Fox x1
Mysterium x1
No Thanks! x1
Nuns on the Run x1
Orléans: Invasion x1
Pandemic Legacy: Season 1 x1
Russian Railroads: German Railroads x1
Tokaido Collector's Edition x1
Vinhos x1


Click Clack Lumberjack/Toc Toc Woodman, Rhino Hero, Cardline: Marvel, Adventure Land, Leo og Master Fox blev alle spillet på en herlig dag i Bastard Cafeen. Toc Toc Woodman er siden røget i samlingen og Rhino Hero på ønskelisten, så de var klart et hit. Cardline: Marvel var rigtig sjovt at spille med to Marvel hoveder, men også kun derfor. Adventure Land var et charmerende bekendtskab og måske et godt bud på et rigtig godt familiespil, men det røg ikke helt op i toppen af ønskelisten. Leo var ok og Master Fox skuffende.

Af de mere seriøse spil var UR lige lidt for tørt og Knizia-agtig for min smag. 7 Wonders: Duel var en positiv oplevelse og en virkelig god 2-spiller oplevelse (vil dog altid hellere spille Summoner Wars, men det er nok bare mig...). Concordia: Salsa var en af de der top udvidelser som gør et spil bedre; elskede de der forum tiles, som gav unikke egenskaber. Russian Railroads: German Railroads var faktisk ikke helt nyt, da jeg havde prøvet det på Yucata, men endnu en klasse udvidelse, som gør et spil bedre; elsker alle de nye muligheder. Stadigvæk er Concordia og Russians Railroads begge solide spil for mig uden at de får mig helt op og ringe. Vinhos var klart det tungeste jeg spillede og jeg gad egentlig godt lige at får det prøvet igen inden en endelig dom, men det var rimelig klassisk ressource management med et fedt tema, ganske solidt umiddelbart.

Der var herlige gensyn til Orléans: Invasion og Pandemic Legacy: Season 1 (det var vist juli, som vi klarede. Vores kampagne er desværre blevet lidt fragmenteret), som begge mindede mig om hvor gode oplevelser de to spil giver; men månedens oplevelse bliver sgu nok alligevel den fjollede dag på Bastarden med gutterne.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse juni 2016

Post by Frouvne »

En lidt sløv måned - men dog en del bedre end maj.

Crokinole - 10
Vinhos - 2
Assault on Doomrock - 1
Brass - 1
Neolithic - 1
Patchwork - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1

Vinhos, Assault on Doomrock og Neolithic var alle lidt skuffende bekendskaber. Og så ender det som et valg mellem to af mine favoritter: Crokinole og Brass. Hele 10 spil Crokinole er jo i sig selv noget at glæde sig over og forhåbentlig er spillet på vej mod at få en mere prominent placering i huset og dermed mere spilletid. Det må blive månedens spiloplevelse for mig.
frouvne, administrator

Image
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Månedens spiloplevelse juni 2016

Post by Mr.OD »

King of tokyo - 5
Blood rage - 2


King of tokyo er virkelig fantastisk morsomt og et godt gateway spil. Reglerne kan forklares på under 5 minutter.

Blood rage er til gengæld enormt svært at forklare. Ingen tvivl om at spillet har potentiale for at blive fedt når man kender reglerne. Men efter to spil var der stadig nogle regler vi glemte.
Post Reply