Gode spil med miniaturer

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Gode spil med miniaturer

Post by Mr.OD »

Hej alle sammen.

Jeg er simpelthen vild med hvordan gode miniaturer kan vække et spil til live :)
Jeg har gode, gamle Heroquest, som ser en del spiltid med vennerne og er p.t. på jagt efter Cthulhu wars og Blood rage.

Jeg er mest til brætspil (dvs. ingen warhammer) og gerne med medium kompleksitet (Mine venner står af hvis det tager for lang tid at forklare reglerne)

Er der andre spil som kan anbefales? :D
Last edited by Mr.OD on Wed Jul 27, 2016 9:04 am, edited 1 time in total.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: God spil med miniaturer

Post by BlueSwan »

Kigger lige med her. Jeg kan også godt lide miniaturer, men er generelt ikke så meget til de spil der typisk anvender miniaturer. Men Blood Rage er da ikke så ringe. War Of The Ring er også ganske fornuftigt, men svært at få på bordet (langt 2-player spil).
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Gode spil med miniaturer

Post by BACON! »

Descent 2nd Edition har lige fået Road to Legend appen, som gør det til et fuldt cooperativt dungeon crawl. Det er ikke så ringe.
Det er ogaå fint uden appen, men så skal en spiller være dungeon masteren.

Battlelore 2nd Edition er også rigtig fint og jeg er stor fan af Forbidden Stars.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Gode spil med miniaturer

Post by Mr.OD »

BACON! wrote:Descent 2nd Edition har lige fået Road to Legend appen, som gør det til et fuldt cooperativt dungeon crawl. Det er ikke så ringe.
Det er ogaå fint uden appen, men så skal en spiller være dungeon masteren.

Battlelore 2nd Edition er også rigtig fint og jeg er stor fan af Forbidden Stars.
Forbidden stars har jeg kigget lidt på. Men jeg synes det virker ret komplekst, og er det ikke noget med at det kan tage op til 5 timer at blive færdig?
Det får mig til at tænke på at jeg aldrig har færdiggjort et spil Risk fordi det altid trækker ud indtil folk ikke gider mere :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Gode spil med miniaturer

Post by Stony »

Forbidden Stars er en reimplementering af StarCraft. Jeg har ikke fået prøvet Forbidden Stars endnu, men jeg vil umiddelbart tro at det falder i kategorien længere spil. Især med mange spillere. Er spilletiden en faktor, så vil jeg gætte på at alt over tre spillere vil være no-go.
Sidst spillet:
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Gode spil med miniaturer

Post by BACON! »

Det er ikke fordi det er vanvittigt komplekst at spille. Læg en ordrebrik skiftevis, og udfør dem en af gangen når alle har lagt 4. Der er næsten ingen bookkeeping, så det tager ingen tid.
Det tog nok 4 timer med tre nye spillere og den ret tidskrævende setup hvor alle skiftes til at bygge en brik til brættet. Ellers er den største tidssluger kampene, hvor de to som ikke deltager bare kan sidde og kigge/planlægge. Det går dog også ret hurtigt når mn lige får taget på det.

Chaos in the Old World er egentlig også super.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Gode spil med miniaturer

Post by Stony »

Jeg rendte lige på følgende geeklist, som måske kunne tjene som inspiration:

https://boardgamegeek.com/geeklist/1421 ... miniatures

Listen er fra 2012, så der er utvivlsomt kommet flere spil til, som nok bør være med.
Sidst spillet:
Image
Post Reply