Hvad har du spillet i dag? August 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Larsine »

Tirsdag skulle Larna på Riget, og efter alt det formelle var overstået tog vi en tur ind til byen for at hygge os. Vi endte til sidst på Bastard Cafe, hvor vi spist og spillet. Vi startede med Patchwork som ingen af os havde spillet siden Djengis Con. Dengang skulle vi spille fire spil før jeg havde styr på spillet og vinde over Larna. Det var ret tydeligt at Larna havde meget mere styr på hvad hun gjorde end jeg havde, i hvert fald det første spil hvor jeg endte med minuspoint. I andet spil fik jeg rettet lidt op på det, og først i tredje spil følte jeg at jeg havde styre på spillet igen, og det lykkedes for mig at vinde.

Bagefter tog i et spil Ticket to Ride Switzerland et spil som Larna har spillet til døde på hendes telefon. Alligevel lykkedes det for mig at vinde over hende.

Tilbage på Riget fik vi spillet ******, som jeg stadig spiltester. Da vi var færdige med spillet, proklamerede Larna at "Det gider jeg aldrig spille igen". Hun syntes simpelthen at det var for kedeligt. Vi sluttede af med to spil Würfel Bohnanza. I det første spil fik jeg slet ikke et ben til jorden og Larna vandt 14-4. I andet spil var det næsten omvendt og jeg endte med at vinde 14-7.

Onsdag aften var vi endelig flere end 2 spillere, idet båden Eik, Laban og Jens kom på besøg. Vi startede med to spil Flamme Rouge. Jeg ved stadig ikke helt hvad jeg synes om spillet, og jeg kunne godt tænke mig en version hvor man rent faktisk kunne køre på bakker, for det bliver lidt trivielt bare at køre på en fald bane. de andre kunne godt lide spillet, men der var ingen der var ved at falde ned af stolen af begejstring.

Bagefter spillede vi ******, og som 4-spiller er det ret anderledes idet man spiller i par, og har mulighed for at sende kort over til sin medspiller. Jeg må sige at det fungerede bedre end som 2-spiller spil, men det virker ærlig talt ikke som et helt færdigt spil.

Jens gik hjem, meden vi andre spille Noa/Animals on Board som Michael havde købt. Et ret sjovt spil at typen "jeg deler - du vælger". Første spil viste jeg virkelig hvordan det skal spilles, medens jeg i andet spil viste hvordan man ikke skal gøre det. Jeg synes at spillets nominering til Guldbrikken er helt på sin plads.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Frouvne »

Tog et solo-spil af mit nye eksemplar af The Manhattan Project: Chain Reaction for at få reglerne ind under huden. Det er super-intuitivt, så det gled meget let. Jeg endte med en score på 46 point, hvilket jeg tror, er en helt fornuftig score. Det bliver næppe et af mine foretrukne solo-spil, men der er tilpas meget kød på det, til at jeg glæder mig til at få det prøvet med flere spillere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Goblen »

Onsdagsgruppen var fire samlet i går.

Vi skulle prøve The Cave. Tile laying og action point - for godt til at være sandt. Et ret fedt spil synes jeg. Godt tema.

Derefter en gang Ra - igen. Det er ved at være fast på onsdagsprogrammet :-)
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Hammeren »

I Holstebro gruppen var vi samlet Torben, Claus, Dennis og undertegnede til det nyligt modtaget Scythe.

Første spil gik ok, dog med nogle regelopslag, men ikke mange, blev vundet af undertegnede med få point til nummer to. Jeg lukkede også spillet.

Andet spil der flød det hele lidt bedre, da alle nu havde en forståelse for spillet, det blev en sejr til Torben med få point til nummer to. Torben lukkede også spillet. Gad vide om det er en begyndende tendens?

Scythe blev rigtig godt modtaget hele vejen rundt, og kommer helt sikkert på bordet næste gang vi mødes i gruppen. Imponerede var vi også over komponent kvaliteten og niveau.(Vi spillede med en collectors edition, på det store bræt)
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by JoelP »

Sidst vi spillede Scythe blev ham, der lukkede nummer sidst (ud af 4)
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by JoelP »

Men ellers vil man vel kun lukke, hvis man forventer at vinde på det? I første spil lukkede jeg og vandt, men kunne have placeret min 6. Stjerne 3-4 runder før. Så havde jeg tabt
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Goblen »

Onsdagsgruppen så en genganger som jeg synes er fantastisk. Vi spillede Dead of Winter - et suverænt spil jeg ikke får spillet nok.

Var overbevist om at der ikke var en betrayer, men det var der. Dog fik vi løst objectivet da jeg var heldig at trække den sidste medicin vi skulle bruge, og han nåede ikke at få vores moral ned på 0 (han sad lige efter mig, og troede han havde en omgang mere til det).

Den kommende periode bliver spændende med brætspil. En velgørende organisation skrev til mig mens vi spillede for at høre om jeg vil lave et brætspilsarrangement for en af deres børnegrupper. Bliver rigtig fedt :-) Og så skal vi snart samles i Grønnegadens café.

Så god onsdag :-)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Jens_Hoppe »

I går fik jeg spillet Escape the Room: Mystery at the Stargazer's Manor med ungerne. Det var en rimelig succes med ungerne, som nød at løse gåderne, men jeg syntes det var en anelse kedeligt. I virkeligheden har det nok noget at gøre med, at jeg ville have foretrukket et spil med lidt mere historie i (a la T.I.M.E Stories), mens dette spil (som den "escape room" øvelse det jo er) mere var en serie abstrakte gåder. Reelt kunne man godt have skippet hele "Stargazer's Manor" temaet uden at miste det store, vil jeg mene.

Det betød også, at jeg ikke havde noget problem med gådernes sværhedsgrad - men det hænger sammen med at jeg ikke rigtigt efterspurgte svære gåder i første omgang. Det meste af det var ret banalt, og kun til sidst skulle man lige "indse" noget for at avancere. Vi brugte godt og vel en time på det hele. 6/10.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Frouvne »

Tirsdag spillede vi Nippon, der er et af de spil, jeg har bemærket, men som ikke har gjort nok indtryk på mig, til at det har hastet med at få det hverken købt eller prøvet. Spillet var dog en rigtig behagelig oplevelse. Selvom os der ikke havde prøvet det langt fra spillede optimalt og da heller ikke kom i nærheden af Stonys score, så var sammenhængene i spillet ret lette af få øje på og det blev en god oplevelse, hvor vi på trods af sub-optimalt spil ikke følte, at vi famlede rundt i blinde. Et spil jeg gerne spiller igen men som dog ikke slog benene væk under mig og skal erhverves.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Frouvne »

De seneste dage har vi prøvet at have en kort stund om eftermiddagen, hvor hele familien laver noget sammen. Et par dage har nogle små-spil været en del af det og vi har således spillet lidt Terra og Timeline: Diversity.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Jens_Hoppe »

I går i KBK fik jeg spillet Ravens of Thri Sahashri. Det var lige dele mærkeligt og sjovt, og jeg kunne vældigt godt lide det. Vi vandt første spil med Osprey's grundregler (det var ikke så svært), men da vi i 2. spil introducerede reglerne fra første konvolut, fik sværhedsgraden mere end et par nøk opad. Vi endte med at tabe spillet, men det var så tæt på, som det overhovedet kunne være.

Vi havde mere end et par regelspørgsmål, så nu vil jeg i gang med at nærlæse afklaringer på BGG om, præcist hvordan man definerer en 7'er gruppe i Atman'en! :)

Sjovt, spændende, 8/10 (måske lidt lavere når entusiasmen har lagt sig).


Dernæst blev det til to forsøg med Beyond Baker Street. BBS er et hyggeligt, lille, Hanabi-agtigt kortspil, hvor spillerne sammen skal spille kort ud for tre "leads". Kortene skal være samme farve som lead'et, og summen af de spillede kort må ikke overskride tallet på lead'et. Rammer man lead'ets tal præcist kan man "bekræfte" det, og bekræfter man alle tre leads, vinder man spillet - hvis man vel at mærke samtidigt har spillet kort med sum præcist 20 i "impossible" bunken. Ryger man over 20 i impossible, eller bruger man i det hele taget for lang tid, taber man spillet. Character-kort tilfører nogle undtagelser og specialregler til spillet.

BBS var sjovt og hurtigt. Jeg er ikke den store Hanabi-fan, og satte pris på at BBS virkede mindre tørt end Hanabi. Specielt tematisk er det på den anden side ikke, og man kommer nemt til at sidde og snakke om "den blå 3'er", hvilket måske er lidt synd, når nu der er lagt så meget i at Sherlock Holmes'ificere spillet. 7/10.


På de andre borde var det de store spils aften; der blev spillet spritnye Mare Nostrum-spil på to borde, Scythe på et andet, og Terra Mystica-nørderne sad selvfølgelig hvor de plejede. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2016

Post by Gunness »

Maibritt og jeg nåede et spil Scythe mere i går - hvilket fik min samlede statistik for august op på fire spil. Og ikke et ord om, at to af dem var Dixit og Timeline :oops:

Vi kørte samme setup som sidst, og det blev et langt mere ligeværdigt spil denne gang. Jeg satsede på at opgradere og deploy'e mechs, mens hun gik mere efter at indtage områder og finde encounters. Der er mange strategier at kaste sig over.
Spillet er som sådan ok til to, men jeg ville ønske, at kortet var mindre, når man ikke var flere spillere. LIge nu er der ikke rigtig nogen grund til at erobre områder fra hinanden, fordi der er så mange steder at snuppe. På den anden side... når man nu spiller Saxony, der kan lægge ubegrænset antal stjerner for at gå i kamp, er man jo næsten forpligtet ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply