Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Frouvne »

Tirsdag aften spillede vi endnu en gang Terraforming Mars. Denne gang draftede vi kortene og det fungerede faktisk rigtig godt. Selvfølgelig tog det lidt ekstra tid men der var til gengæld også hele tiden for mange ting, man gerne ville gøre. Alti alt endnu en rigtig god oplevelse med spillet. Jeg har nu spillet det fem gange og mange forskellige muligheder er prøvet af. Jeg har spillet det solo og med både to og tre spillere, har spillet med og uden Corporations, med og uden udvidelseskortene og har nu også forsøgt os med at drafte. Corporations ser jeg ingen grund til at undlade at spille med men til gengæld gjorde udvidelseskortene ikke noget for min spiloplevelse. Det kan være det vil det på et senere tidspunkt men lige nu tilføjer det i mine øjne kun noget til spillængden og det er ikke nødvendigt. Solo fungerer fint og det ser ud til at det er korrekt, at tre spillere ikke skal bruge me tid end to og så er spillet nok mere interessant med den ekstra spiller.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Goblen »

Torsdag (i går) holdt jeg endnu et frivilligt arrangement under kultur i Næstved i Grønnegadens Kulturcenter. 30 mennesker mødte op for at spille brætspil, og jeg fik selv spillet et par spil Kingdomino.

Ellers var der super meget på bordet, og de fleste af dem er ikke hverdagsbrætspillere som os herinde, så det er fedt at få budskabet lidt udbredt :-)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Larsine »

Onsdag spillede Eik, Michael og jeg et prototypespil som jeg skal spilteste for et amerikansk firma, og stort set mere kan jeg ikke sige. Spillet var dog mere interessant end det forrige jeg spiltestede for dem, og det virkede også noget mere færdigt. Det er dog ikke lige min type spil, men rent mekanisk og tematisk kan jeg godt se at det fungerer, og jeg er ret sikker på at det nok skal blive udgivet og blive en succes.

Eik forlod os, og indtil Jens kom fik Michael og jeg spillet endnu et af Kosmos 2-spiller spil, denne gang Dracula. Desværre var jeg lidt for ivrig og endte med at løbe ind i Draculas amulet 4 gange, og derved havde Michael vundet.

Så skulle en af mine fødselsdagsgave afprøves, nemlig Kill Doctor Lucky, spillet hvor vi alle prøver at få dræbt Doctor Lucky af forskellige årsager, medens de andre prøver at beskytte ham. Det blev til to spil, hvor Jens og Michael vandt et hver. Det var meget fornøjeligt, men jeg tror at det fungerer bedre med flere spillere.

Vi sluttede aftenen tro med et spil San Juan (inkl. udvidelser). Et spil som endte meget tæt, med 32, 31 og 30 point. Men det var mig der trak det længste strå. Altid en fornøjelse at spille netop dette spil.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Andrea »

I går havde jeg et par venner på besøg. En af dem havde taget Codenames med, og det snuppede vi 6 omgange af, inden vi gik over til Bloody Inn. Sidstnævnte har jeg kun prøvet i forkortet udgave, så det var fedt at få spillet det et par gange, så vi fik et bedre indtryk af, hvad spillet kan byde på. Et udmærket spil med et sjovt og Halloween-agtigt tema :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Gunness »

Vi fik sørme også spillet Codenames nogle gange i lørdags, da vi var på besøg hos et par venner. Det fungerer virkelig godt som party/gateway-spil. Og så rundede vi af med Divinare.

Store spiloplevelser er det ikke, men det smager da lidt af fugl.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by APK »

Lørdag var tilsyneladende store Codenames-aften - vi spillede også 4-5 spil med vore gæster... :-)
Altid en stor success, og det røg vist på flere ønskesedler til juleaften...
/APK
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Larsine »

Fredag fik jeg igen spillet en prototype. Samme spil som onsdag, men med nye scenarier og forskelligt antal spillere. Min holdning til spillet har ikke ændret sig, og jeg synes stadig det er jævnt kedeligt, bortset fra de sidste par omgang som mest minder om en matematikopgave.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Stony »

Vi fik spillet Terraforming Mars igen i går. Det var for mit vedkommende det femte spil, og jeg kan fortsat glæde mig over hvor forskelligt spillene kan udvikle sig. I går konstaterede vi tørt, at Mars - også efter den var blevet beboelig - stadig var den røde planet. Der blev ikke placeret ret mange greeneries. Dels fordi ingen af os havde et af de firmaer, som trækker i den retning, men også fordi jeg bl.a. spillede nogle bygninger, der ved at spendere lidt strøm kunne hæve iltniveauet, hvilket eliminerede et af incitamenterne for at bygge greeneries.

Det blev et forholdsvis jævnbyrdigt løb, hvor jeg - til min stooooore glæde - kunne konstatere at min ærkefjende "Der Kanzler von Smörum" trak det korteste strå, efter at han i to ud af sine tre første spil havde trukket sig ud som sejrherre.

Det blev på de spillede kort, at jeg trak det sidste stik hjem, hvor jeg scorede en hel del mere end mine konkurrenter. Jeg var selv lidt overrasket over at trække 27 point hjem på den konto, så jeg måtte lige have et billede. :lol:
IMG_1210.JPG
IMG_1210.JPG (58.02 KiB) Viewed 8730 times
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Goblen »

Stony wrote:Vi fik spillet Terraforming Mars igen i går. Det var for mit vedkommende det femte spil, og jeg kan fortsat glæde mig over hvor forskelligt spillene kan udvikle sig. I går konstaterede vi tørt, at Mars - også efter den var blevet beboelig - stadig var den røde planet. Der blev ikke placeret ret mange greeneries. Dels fordi ingen af os havde et af de firmaer, som trækker i den retning, men også fordi jeg bl.a. spillede nogle bygninger, der ved at spendere lidt strøm kunne hæve iltniveauet, hvilket eliminerede et af incitamenterne for at bygge greeneries.

Det blev et forholdsvis jævnbyrdigt løb, hvor jeg - til min stooooore glæde - kunne konstatere at min ærkefjende "Der Kanzler von Smörum" trak det korteste strå, efter at han i to ud af sine tre første spil havde trukket sig ud som sejrherre.

Det blev på de spillede kort, at jeg trak det sidste stik hjem, hvor jeg scorede en hel del mere end mine konkurrenter. Jeg var selv lidt overrasket over at trække 27 point hjem på den konto, så jeg måtte lige have et billede. :lol:
IMG_1210.JPG
Det er på tide jeg snart får prøvet det brætspil. Alle siger det er genialt.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Jens_Hoppe »

Jeg tilbragte weekenden med tre af KBK-gutterne, hvor vi havde arrangeret en "after-Essen" sommerhustur. Det var en stor succes: Vi fik spillet en masse, drukket øl og cocktails, spist god mad (schnitzel!), og generelt bare hygget os.

Vi havde medbragt en lang række Essen-spil, men endte med at vende tilbage til de samme to store spil: Terraforming Mars, og Great Western Trail, i min optik de ubetinget bedste spil fra Essen af dem jeg har spillet.

Alt i alt blev det til det følgende:

Crokinole x7
Terraforming Mars x4
Great Western Trail x2
Fuji Flush x2
Kingdomino x2
TROLL x1
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by JoelP »

Fik spillet Terraforming Mars i weekenden og lad mig da bare slutte mig til hyldestkoret. Men det ku godt nok godt trænge til en deluxe edition
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Frouvne »

JoelP wrote:Fik spillet Terraforming Mars i weekenden og lad mig da bare slutte mig til hyldestkoret. Men det ku godt nok godt trænge til en deluxe edition
Ja, det virker ærlig talt som en budget-model, man får i hånden. Men mon ikke også deluxe-udgaven dukker op før eller siden og så kan den forhåbentlig drive komponent-standarden op i nærheden af hvad man forventer af en standard-udgave i dag.

Vi spillede i øvrigt også Terraforming Mars i tirsdags, men det har Stony allerede berettet om, så det behøver jeg vist ikke jokke rundt i.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Frouvne »

I tirsdags røg Great Western Trail på bordet og det kan jeg godt forstå er blevet vel modtaget. Ikonografien skal lige ind under huden, men så er det jo et ganske intuitivt spil, jeg allerede glæder mig til at få prøvet igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Frouvne »

Vi fik prøvet The Game: Extreme igår. På baggrund af hvad jeg havde hørt om spillet, havde jeg forventet en mere ekstrem oplevelse; vi lykkedes i hvert tilfælde med kun at sidde tilbage med 12 kort, hvilket var et væsentlig bedre resultat end jeg havde forventet i første spil. Men måske faldt kortene heldigt. Vi fik i hvert tilfælde mod på flere spil og det var en interessant variant af det oprindelige spil. Jeg er ikke sikker på, jeg bedre kan lide det end originalen - det tror jeg faktisk ikke - men det var sjovt at have nogle nye ting at fokusere på i spillet. Og godt tænkt, at man stadig kan spille originalen med det nye sæt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2016

Post by Larsine »

Allan har du lagt mærke til at du er den eneste der stadig skrive i denne tråd ;-)
Post Reply