Hvilke regler til Blood Bowl?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by Mikkel »

Jeg har et ældre eksemplar af Blood Bowl stående på hylden. Jeg tror det er 3. udgave.

Jeg har aldrig før spillet BB, men kunne rigtig godt tænke mig at komme i gang med det - men hvor skal jeg starte?
Der skulle være udkommet en Living Rulebook 6, men nu kender jeg ikke de forgående udgaver af reglerne.

Vil det for mig være en god ide at glemme de regler der ligger i æsken og så i stedet kaste mig ud i 6 udgave af regelbogen?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by Larsine »

Mikkel wrote:Vil det for mig være en god ide at glemme de regler der ligger i æsken og så i stedet kaste mig ud i 6 udgave af regelbogen?
IMO: Ja, reglerne er blevet testet og gradvist rettet til gennem mange år, og det meste på baggrund af spillernes tilbagemeldinger.
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by goldbaek »

Velkommen til Blood Bowl! Det er et fantastisk spil, som har givet mig hundredevis af timers sjov - og frustration - gennem de sidste 22 år :)

Jeg vil anbefale dig at droppe de gamle regler og i stedet bruge disse:
http://www.thenaf.net/wp-content/upload ... 6/CRP1.pdf

De er i øvrigt også 99,9% identiske med reglerne i den nye udgave, der udkommer på fredag.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by Mikkel »

goldbaek wrote:Velkommen til Blood Bowl! Det er et fantastisk spil, som har givet mig hundredevis af timers sjov - og frustration - gennem de sidste 22 år :)

Jeg vil anbefale dig at droppe de gamle regler og i stedet bruge disse:
http://www.thenaf.net/wp-content/upload ... 6/CRP1.pdf

De er i øvrigt også 99,9% identiske med reglerne i den nye udgave, der udkommer på fredag.
Tak! :)

Så har jeg lidt læsestof til de kolde aftener!
Har du nogle gode råd til en begynder, så hold dig endelig ikke tilbage :wink:
Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by goldbaek »

Mikkel wrote:Har du nogle gode råd til en begynder, så hold dig endelig ikke tilbage :wink:
I så fald vil jeg anbefale at du holder dig til Humans og Orcs til at starte med. Der er en grund til, at de gang på gang er i starter-sættet - de giver en all-round god introduktion til spillets forskellige mekanismer. Så kan du altid bygge på med optionelle liga-regler, nogle af de mere avancerede skills mv. hen ad vejen.
Derudover vil jeg anbefale dig at læse denne pdf: http://bloodbowl.dk/upload/The%20art%20 ... ocking.pdf - den giver en rigtig god beskrivelse af den mest centrale spilmekanisme, Blocking.
Så tror jeg, at du er meget godt på vej :)
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by zutcorp »

Og så er computer versionen på tilbud i disse dage på steam. Det er ok sjovt.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by Mikkel »

zutcorp wrote:Og så er computer versionen på tilbud i disse dage på steam. Det er ok sjovt.
Tak :)

Pejk herinde fra prøver også at få mig over på den digitale udgave, men jeg vil gerne slå mine terninger selv ;)
Image
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvilke regler til Blood Bowl?

Post by Da Senzai »

Jeg har spillet åndssvagt meget Blood Bowl på PS4 - og det er sygt fedt!

Jeg blev dog meget træt til sidst af alle de utallige Chaos hold og Dværge, der laver konstant Cages. Dem er der mange af i den åbne ladder. Det blev så dumt til sidst, at ofte, når jeg mødte Chaos hold, så blev det ren og skær spite-matches, hvor det gjaldt for min Claw, Mighty Blow Storm Vermin om at skade så mange af deres spillere så muligt, så Chaos-spillerne kunne prøve, hvordan det er!

Det begynder at blive dumt, når man laver go for it, bare for at hoppe på en Chaos Warrior, der ligger ned - men nøj, jeg blev træt af dem! xD

Men super fedt spil ellers især, når man spiller mod andet end Chaos :D

Jeg har også spillet meget som Bretonnia! De er også rigtigt seje! :D
Image
Post Reply