Hvad har du spillet i dag? December 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Skumle »

Besøgte Grønnegadens Kassernes Kulturcenters brætspils aften igår, som Brian (Goblen) herindefra arrangerer.

Super hyggeligt arrangement hvor det blev til følgende letfordøjelige spil

2 x Splendor
3 x Ave Cesar
3 x TimeLine (General interests)

I aften bliver det forhåbentlig til en gang Great Western Trail med Onsdagsgruppen. :D
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Goblen »

Spillede Great Western Trail i går med onsdagsgruppen. Spillet er rigtig godt. Jeg suttede mås til det i går, men havde stadig en god aften.

Er lidt ked af jeg ikke fik købt det i Essen.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Larsine »

Det står lidt sløjt til med at få spillet her i december, og så hjalp det jo ikke at jeg var inde og se Rogue One på en af mine ellers faste spilleaftner.

Men lørdag var vi på besøg hos nogle venner, og skulle spille pakkeleg, dag med en variant hvor man efter tur trækker et kort fra en bunke, som fortæller hvad man skal gør, f.eks. bytte sine pakker med en anden spiller, stjæle en pakke, tage en pakke fra bunken, bytte plads osv. I forhold til den almindelige pakkelege hvor man bare slår terninger i et værk var det anderledes, men lige så uinteressant.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Gunness »

^ Jo tak, den udgave af pakkeleg plejer jeg også at blive hevet igennem hver jul. Hvis det endelig skal være, så foretrækker jeg klart den "rene" terninge-udgave.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Larsine »

I går aftes meldte en del af de ellers fast spillere afbud, og vi blev derfor kun Laban, Larna og mig.

Jeg havde bestemt at vi skulle spille Last Will, min gave fra Secret Santa. Larna og jeg havde spillet en gang før, hvor Larna havde tværet os ud i runde 6 med en yderst effektiv strategi med et par bondegårde, nogle hunde og en forvalter. I det første spil forsøgte jeg at gøre hende kunsten efter, men det kunne jeg ikke. Faktisk formåede Larna at vinde i runde 5, hvor hverken jeg eller Laban var i nærheden af at have brugt vores penge.

Vi to endnu et spil, hvor Laban forsøgte at spille helt uden at investere i ejendomme og med sin egen personlige tjener og alt for mange besøg på restaurant, samt en skrædder der konstant solgte ham nyt tøj til besøget i teateret, formåede Laban lige at knibe sig uden om Larna i runde 6. I dette spil formåede vi trods alt alle sammen at gå konkurs, men det var dog Laban det fik det største underskud og dermed vandt.

Vi tog et tredje spil, hvor vi satte startkapitalen op til £90 (mod de £70 vi tidligere havde spillet med). Denne gang fik jeg kort der helt klart sagde at jeg skulle satse på restaurantbesøg. Jeg fik en dårlig start, og de andre var allerede nede på £50 medens jeg stadig lå over £80, men det var kun fordi jeg var ved at opbygge mine kombinationer. Da først det hele virkede kunne jeg nemt formøble £25 (eller mere med lidt held) pr. runde, og det gjorde at jeg i runde 6 havde en gæld på £23 medens både Larna og Laban stadig havde penge tilbage.
User avatar
Sifosi
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 28
Joined: Tue Jan 04, 2011 2:46 pm
Location: Holstebro

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Sifosi »

Tirsdag var der møde i Holstebrogruppen, der var 5 fremmødte.

Vi starter med et spil Scythe, et spil, som har haft svært ved rigtig at fange mig, mens andre i gruppen har været helt oppe i den lyserøde sky, når det skulle på bordet.

Det var mit 4. eller 5. spil, og for første gang følte jeg, at jeg fik lagt et strategi, og fik den til at fungere så nogenlunde. Vi spillede for første gang med udvidelsen og de to nye racer, men jeg trak det gamle gule traktorfolk i militaristisk udgave og fik scoret mine stjerner på bla. meget hurtigt at få bygget alle mine mechs og at få enlisted mine brikker tidligt. En af de andre spillere skulle gå tidligt, så jeg rushede en afslutning, for at få gjort det færdigt mens han stadig var der og efterlod dermed en stribe point på brættet ved ikke at sprede mig ud. Jeg endte med at tabe med to point til den mest pacifistiske strategi jeg endnu har set, men havde spillet kørt den ekstra runde, som jeg burde have ladet den gøre, så havde jeg klart vundet. I øvrigt en rigtig god oplevelse med spillet, klart den bedste jeg har haft, muligvis influeret af, at jeg næsten vandt for første gang. Jeg skal vist have genovervejet min stilling til at spille det noget oftere.

Herefter var der to som forlod selvskabet og de sidste tre gik i gang med Imhotep, som var mit bytte efter en ferie i Staterne. Jeg har været lidt lunken overfor Imhotep, da det har været og stadig er en letvægts spil i højere grad end jeg havde regnet med. Det viser sig dog her en håndfuld gennemspilninger inde, at spillet kan blive dejligt ondt. :-) Der blev kørt tre forskellige strategier, jeg gik efter Statuekortene, Lars gik efter at fylde Burial Chamber op med hans brikker, men Judith gik hårnakket efter obelisken. Da røgen havde lagt sig, vandt jeg med 3-4 point, men det var meget tæt til det sidste.

Judith forlader os også, og med kun Lars og undertegnet tilbage bliver vi enige om 7 Wonders Duel, som han havde fået af Secret Santa og ikke havde prøvet før, og jeg lærte meget gerne fra mig, da jeg syntes det er et fantastisk spil. I det første spil, hvor Lars altså var nybegynder, gør jeg som enhver god læremester bør gøre og prygler ham på langs, på tværs og fra siden, både science og militær var langt fra at afgøre spillet, men jeg får kørt en effektiv udsultningsstrategi på ressourcer og vinder 83-55 på point, en uhørt pointsum i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet.
Lars forlanger omgående revanche og andet spil bliver nærmest en direkte modsætning af det første, jeg har utrolig svært ved at samle ressourcer af nogen afskygning og bliver sultet i knæ. Det lykkes mig at holde nogenlunde trit på de rå point, men Lars sidder på Von Ands pengetank, mens jeg bor på fattiggården, det kombineret med at jeg ikke har sten og at de via hans kort koster 6 mønter pr. styk, fører at jeg til sidst må bøje mig for hans militærmagt.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by digter »

Der var stille på papbaren i går, så jeg fik muligheden for spille det nye Conan. Vi spilleje 2 gange og konklusion må være: Det er ikke hypen værdigt!

Med glædelige julehilsner fra den sure Grinch ;)
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Andrea »

I går spillede jeg Dixit sammen med svigerfamilien. Vi havde købt det til nevøen. Han havde ønsket sig et par spil, vi ikke lige kunne finde, men så tænkte jeg, at han muligvis ville kunne lide Dixit - og det viste sig heldigvis at være rigtigt. Dejligt med en upcoming brætspiller i familien :)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Goblen »

I går blev det til et enkelt fem-personers Honshu der er et tile laying kortspil med en fed mekanisme. Har spillet det med flere forskellige antal spillere og det virker godt ligegyldigt antallet af spillere.

Havde forudbestilt det til Essen, og fortrød så snart det var bestilt (og bestilt). Men det er virkelig virkelig godt.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Jonezy »

Goblen wrote:I går blev det til et enkelt fem-personers Honshu der er et tile laying kortspil med en fed mekanisme. Har spillet det med flere forskellige antal spillere og det virker godt ligegyldigt antallet af spillere.

Havde forudbestilt det til Essen, og fortrød så snart det var bestilt (og bestilt). Men det er virkelig virkelig godt.
Godt at høre! Har nemlig fået det i julegave. Det er dog lige min type spil med sådan noget puzzle-agtig tile laying (dog med kort)....:)
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by JoelP »

Jeg har kun prøvet Honshu med 4, men det var rigtig godt. Pas på spillere med AP dog, det fungerer bedst i raskt tempo, og den forkerte spiller kan blive låst af overvejelser og point-tælleri
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Goblen »

JoelP wrote:Jeg har kun prøvet Honshu med 4, men det var rigtig godt. Pas på spillere med AP dog, det fungerer bedst i raskt tempo, og den forkerte spiller kan blive låst af overvejelser og point-tælleri
Det har vi ikke oplevet så meget, men jeg kan forestille mig at det kan dræbe spillet.

@Jonezy: Glæd dig :-) Det er et rigtig godt spil.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Frouvne »

Vi fiko spillet seks spil Fabled Fruit idag. Vi er omtrent igennem den første tredjedel af spillet og som det Legacy-spil det er, har det markant ændret karakter undervejs. Jeg er meget nysgerrig på, hvorsan det kommer til at udfolde sig, men forestiller mig dog også, at en komplet gennemspilning med to spillere vil være nok. Til gengæld kunne det være interessant at prøve spillet med tre eller fire spillere, da det helt klart ville forskyde hvilke kort, der er mest interessante og dermed utvivlsomt ændre spillets karakter. Spillet giver helt sikkert fin valuta for pengene selvom der ikke er noget revolutionerende ved det og det nok vil være glemt om et par år.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Goblen »

Hentede Fuse i dag som jeg købte på Facebook.

Fik prøvet tre spil, og da hvert enkelt spil kun tager 10 minutter var det hurtigt klaret. Vi klarede en gang at demontere alle bomberne, men de andre gange sprængte båden i luften.

Masser af stress og terningerul - ganske underholdende.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Goblen »

Der var intet onsdagsspil i denne uge, men vi samledes nogle stykker i går til en gang Great Western Trail. Mega fedt spil.

Førstepladsen blev hentet i de sidste to ture og 2-4 pladsen havde kun 4 point imellem sig. Sjovt når spil bliver så tætte.
Post Reply