Hvad har du spillet i dag? December 2016

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Frouvne »

Den sidste del af december bød for mit vedkommende på en blanding af The Game: Extreme og Fabled Fruit, der p.t. er de spil, der rammer bordet, når vi skal spille noget herhjemme. Nytårsaften byder altid på en sidste mulighed for lidt spil, da den fejres sammen med min bror og hans familie. The Game: Extreme ramte også bordet ved denne lejlighed og så fik vi langt om længe spillet Escape the Room: Secret of Dr. Gravely's Retreat. Jeg syntes det fungerede noget bedre end forgængeren, dels fordi sværhedsgraden var øget en smule og dels fordi vi endte i den situation, at vi i spillets afsluttende fase følte os lidt tidspressede. Vi klarede det dog med en komfortabel tidsmæssig margen ... men sådan må det jo også gerne ende - det skal bare helst undervejs se ud som om, der er en risiko for at det kan gå galt. Og sådan var det denne gang.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Andrea »

Vi nåede heldigvis at få spillet lidt mere brætspil i juleferien, hvor vi havde venner på besøg. Vi fik spillet et par omgange Five Tribes, hvilket var en rigtig god oplevelse, og så fik vi også genopfrisket Among the Stars. Det blev også til et par omgange Splendor og sidst men ikke mindst til en hurtig omgang The Walking Dead Cardgame (i Take 5-versionen).
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2016

Post by Gunness »

Det har ikke været nogen pragende jul på spillefronten, men lidt har vel også ret - et spil Qwirkle med min søster, et spil Pandemic mest til ære for familiens yngste (jeg er liiiidt træt af det på nuværende tidspunkt) samt et i øvrigt ganske spændende og tæt spil Dogs of War med nogle gamle gymnasiekammerater. Det er et rigtig godt spil, men det kan nok ikke helt holde til at blive strukket ud til næsten 4 timer (!). Men folk var glade og diskuterede og forhandlede i et væk, så det var jo hyggeligt nok.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply