Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Frouvne »

I den sidste uges tid har jeg primært fået spillet en række børnespil og så lidt små-spil med familien. Der har dog været en spiloplevelse, der har overskygget dem alle, nemlig at jeg har fået spillet de første spil med min lille datter. Vi er stadig på det famlende stadie, hvor vi forsøger at finde et fælles regelsæt, men alene den proces er super-hyggelig. Det spil jeg har valgt at starte med er My Very First Games: Animal upon Animal, der har nogle super-lækre komponenter og som kommer med flere forskellige regelsæt, så man kan tilpasse spillet til forskellige aldersgrupper og både kan spille det som Coop og imod hinanden.
Hannah spiller 01a.jpg
Hannah spiller 01a.jpg (251.67 KiB) Viewed 8330 times
Hannah spiller 02a.jpg
Hannah spiller 02a.jpg (251.87 KiB) Viewed 8330 times
Som man kan se, er sikkerhedsudstyret i orden, når vi spillet stabel-spil hjemme hos os! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Goblen »

Fik prøvet Twiligt Struggle i dag for første gang. Det er fandme et godt spil.

Vi spillede bare early war for at prøve det - og det virkede. Selvom Rusland lavede en total Putin på Trump, og dominerede fra start til slut så var spillet skide sjovt (I kan sikkert gætte hvem jeg var).

Endelig et spil Eva (min kone) synes er rigtig godt. Næste gang tager vi en søndag og spiller hele spillet igennem. Det bliver sjovt.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by BlueSwan »

Goblen wrote:Fik prøvet Twiligt Struggle i dag for første gang. Det er fandme et godt spil.

Vi spillede bare early war for at prøve det - og det virkede. Selvom Rusland lavede en total Putin på Trump, og dominerede fra start til slut så var spillet skide sjovt (I kan sikkert gætte hvem jeg var).

Endelig et spil Eva (min kone) synes er rigtig godt. Næste gang tager vi en søndag og spiller hele spillet igennem. Det bliver sjovt.
Og det spil bliver KUN bedre af at blive spillet mere! Der er så mange facetter i det når man får spillet det nogle gange. Det er sindsygt så godt det spil er. Det er også sjovt online, men face-to-face er og bliver bedst!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Skumle »

Fik endelig prøvet et 18XX (18AL) ved Goblens GameNight i Næstved i Tirsdags.

Det var absolut ikke så intimederende som man ellers hører, og genren er absolut noget der skal undersøges/prøves noget mere.

Massere af beslutningerne og nærmest intet random. :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Gunness »

Har spillet fire spil Santorini her til aften. Grundspillet ville nok snart blive ensformigt, men de forskellige guder giver åbenlyst bunker af variation. Foreløbig har vi prøvet fire forskellige, der alle gav anledning til ret forskellige taktikken. Og så er det jo bare lækkert lavet.

Det køb bliver jeg glad for :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Goblen »

BlueSwan wrote:
Goblen wrote:Fik prøvet Twiligt Struggle i dag for første gang. Det er fandme et godt spil.

Vi spillede bare early war for at prøve det - og det virkede. Selvom Rusland lavede en total Putin på Trump, og dominerede fra start til slut så var spillet skide sjovt (I kan sikkert gætte hvem jeg var).

Endelig et spil Eva (min kone) synes er rigtig godt. Næste gang tager vi en søndag og spiller hele spillet igennem. Det bliver sjovt.
Og det spil bliver KUN bedre af at blive spillet mere! Der er så mange facetter i det når man får spillet det nogle gange. Det er sindsygt så godt det spil er. Det er også sjovt online, men face-to-face er og bliver bedst!
Fedt at høre :-) Har downloadet en strategi-guide, og det ligner standard åbninger hver gang, men håber der er plads til masser af variation.

... og så fik vi i dag prøvet Great Western Trail. Ikke dem jeg normalt spiller med, men med mine to bonusdøtre og Eva. Det er tungt at komme i gang med når de ikke er vant til den slags spil, men de fangede det lige lidt for hurtigt. Det tror jeg kommer på bordet igen med dem :-)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by BlueSwan »

Goblen wrote:
BlueSwan wrote:
Goblen wrote:Fik prøvet Twiligt Struggle i dag for første gang. Det er fandme et godt spil.

Vi spillede bare early war for at prøve det - og det virkede. Selvom Rusland lavede en total Putin på Trump, og dominerede fra start til slut så var spillet skide sjovt (I kan sikkert gætte hvem jeg var).

Endelig et spil Eva (min kone) synes er rigtig godt. Næste gang tager vi en søndag og spiller hele spillet igennem. Det bliver sjovt.
Og det spil bliver KUN bedre af at blive spillet mere! Der er så mange facetter i det når man får spillet det nogle gange. Det er sindsygt så godt det spil er. Det er også sjovt online, men face-to-face er og bliver bedst!
Fedt at høre :-) Har downloadet en strategi-guide, og det ligner standard åbninger hver gang, men håber der er plads til masser af variation.
Der er masser af variation og svære beslutninger. Og så er det værd at huske at den strategi-guide er udtryk for én meget dygtig spillers tanker om spillet. På det seneste har en meget anderledes strategi der åbenbart er meget brugt i Kina vundet frem.

Det er dog ret klart at muligheden for at kuppe battlegrounds er meget attraktiv. Derfor er det også normalt at USSR forsøger at kuppe Iran - eller alternativt Italien - som det allerførste move. En del spiller med handicaps til USA således at USA får lov at placere 1 eller 2 influence ekstra i setup, i lande hvor USA allerede har influence, og her vil man næsten altid placere dem i Iran for at gøre det sværere for USSR at kuppe succesfuldt.

Men i bund og grund synes jeg ikke at du skal læse alt for meget i de guides, med mindre du gerne vil lammetæve din kone! :wink:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Larsine »

Onsdag kom Eik, Michael og Larna, og vi startede med et spil Last Will, denne gang med udvidelsen Getting Sacked, hvor hver spiller starter med et job som giver indtægt hver runde. Man skal derfor ikke bare slippe af med sine penge, men også sørge for at blive fyret fra sit job. Igen fik Larna en kombination hvor hun frit kunne formøble sine penge på driften af en bondegård, og det viste sig atter at være ret effektivt. Michael forsøgte sig med at bruge penge på at vedligeholde en stor byejendom. Eik forsøgte sig med en masse venner der gav ham mange muligheder (ekstra actions). Jeg prøvede at følge trop med en bondegår og ellers spendere mine penge på alt muligt der dukkede op (masser af events kort). Igen viste det sig at Larna havde fundet den perfekte kombination, og hun sluttede med at gå fallit i runde 6. Både Michael og jeg var lige bagved, men ikke tæt nok på, medens Eik lå sidst.

Jens ankom og vi tog et spil Mystic Vale. Normalt er Mystic Vale kun for 2-4 spillere, men der var en BGG bruger der havde lavet kort til en 5. spiller, og den havde jeg printere, klippet og foldet. Vi startede også med 21 level 1 kort, da det jo lå i naturlig forøgelse af det man starter med som 2/3/4 spillere; 12/15/18 kort) og 38 VP tokens (igen en naturlig forøgelse af de 23/28/33 man starter med som 2/3/4 spiller). Jeg fik en rigtig god start, og fik lavet nogle fantastiske kort, men så fik jeg til gengæld 6 rigtig dårlige runder i træk, og nåede aldrig at få noget ud af mine fantastiske kort. Da de kom i spil var der ikke noget fornuftigt at købe, og Eik var allerede løbet far os alle sammen på det tidspunkt. Desværre kom spillet til at tage lidt for lang tid. Normalt plejer Mystic Vale at tage ca. 45 minutter, men jeg tror at vi spillede ca. 90 minutter. Jeg tror dog ikke at det var den 5. spiller, men derimod Eik der var mere end lang tid om sine ture. At han så også fik lavet nogle gode kort betød jo blot at han havde endnu flere valgmuligheder hver gang han havde tur. Ikke sikker på at jeg kommer til at prøve det med 5 spillere igen.

Eik forlod os og vi sluttede af med et spil Waggle Dance. Jeg vandt spillet, men kun lige på et hængende hår, for jeg lavede en kampe fejl i næstsidste runde, hvor jeg kunne have lavet min 4. portion honning, men i stedet for spildte en af mine bier. Det betød at jeg havde ekstra travle i den sidste runde, da Michael også fik lavet sine 5 portion honning. Jeg havde dog færrest bier og flest nektar så jeg vandt alligevel.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Goblen »

BlueSwan wrote:
Goblen wrote:
BlueSwan wrote: Og det spil bliver KUN bedre af at blive spillet mere! Der er så mange facetter i det når man får spillet det nogle gange. Det er sindsygt så godt det spil er. Det er også sjovt online, men face-to-face er og bliver bedst!
Fedt at høre :-) Har downloadet en strategi-guide, og det ligner standard åbninger hver gang, men håber der er plads til masser af variation.
Der er masser af variation og svære beslutninger. Og så er det værd at huske at den strategi-guide er udtryk for én meget dygtig spillers tanker om spillet. På det seneste har en meget anderledes strategi der åbenbart er meget brugt i Kina vundet frem.

Det er dog ret klart at muligheden for at kuppe battlegrounds er meget attraktiv. Derfor er det også normalt at USSR forsøger at kuppe Iran - eller alternativt Italien - som det allerførste move. En del spiller med handicaps til USA således at USA får lov at placere 1 eller 2 influence ekstra i setup, i lande hvor USA allerede har influence, og her vil man næsten altid placere dem i Iran for at gøre det sværere for USSR at kuppe succesfuldt.

Men i bund og grund synes jeg ikke at du skal læse alt for meget i de guides, med mindre du gerne vil lammetæve din kone! :wink:
Hun lammetævede mig. Jeg blev totalt putined, og USA måtte se sig som tabere af early war. Hun har bare et fedt overblik over sådanne spil; det har jeg ikke.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Goblen »

Onsdagsgruppen havde Terraforming Mars på programmet. Det spil er bare godt. Der er så mange veje til sejr at jeg stadig leder efter en af dem :-) Satsede på at få en ressourceproduktion op omkring Steel og det gik godt. De andre gange er jeg gået efter at få Greenerys ind så ville prøve noget nyt. Det virkede faktisk rigtig godt, og jeg vandt ikke alligevel. Ved hvornår det gik galt, for jeg var for lang tid om at tage en omgang hvor jeg købte de dyre kort der rigtig kunne få gang i det.

Det er et rigtig sjovt spil og jeg skal da klart spille det mere.

Hjemme i dag stod den på en gang Great Western Trail med mine to døtre og min kone (hvor fedt er det lige de gider spille?). Satsede denne gang på at få en masse køer, og blev hele tiden blokeret af bygninger der kostede penge. Sidste gang satsede jeg meget mere på bygninger, og begge ting virker. Det her spil er fantastisk. Absolut i min top 5 af all times :-) Tak til Thomassvan og Skumle for at introducere det for mig.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Myde »

Jeg var afsted på forlænget weekend i sommerhus med familien - og selvom der var en del spil med, må jeg desværre rapportere at det spil der blev spillet suverænt mest var pruttespillet "Gas out".

(det var faktisk overraskende sjovt at spille med ungerne... :mrgreen: :lol: )
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Gunness »

Var på besøg hos nogle gamle venner og havde på forunderlig vis fundet plads til Mechs vs Minions i bagagen (yikes, det er stort - i hvert fald lige indtil Gloomhaven ankommer ;) )
Bemeldte venner er normalt ikke glade for samarbejdsspil, men det her var populært, og vi nåede tre missioner.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Kanzler »

Sidste tirsdag bød på et spil jeg havde glædet mig længe til af få prøvet.
Mare Nostrum Empires. Et slags Civilization-light-spil omkring middelhavets antikken.

Vi var 4 fremmødte som henholdsvis tog kontrollen med Grækerne, Egypten, Karthago og Romerne.
Grundelementerne i spillet er relativt simple. Du har dine startregioner som genererer en indkomst enten i form af guld eller forskellige ressourcer.
Med disse kan du f.eks. købe handelskaravaner og markeder, som øger indtjeningen i en af dine eksisterende regioner. Alternativt kan du købe byer eller templer som er med til at generere guld. Problemet er at nabospillerne ofte slikker sig grådigt om munden, når ens regioner bliver tilpas veludviklede, så derfor bruges en del ressourcer på at købe Forter ( til at forsvare end region) samt legioner og Triremes (flåder).
Til sidst kan man bruge guld / ressourcer på at købe helte eller verdens vidundere, som giver diverse bonusser til ens civilization.

Spillet har 4 forskellige victory conditions og man kan vinde militært, ved at bygge Pyramiderne (kræver en hulens masse guld eller ressourcer), ved at købe tilpas mange heroes/wonders eller ved at være dominerende på 3 leadershiptracks (virker svært).

Jeg var godt underholdt i vores spil. Synes det fungerer fint og intuitivt. I starten af turen genererer du indkomst. Herefter er der handel af ressourcer indbyrdes mellem spillerne, hvor man kan tvinges til at sætte ressourcer til salg, som man egentlig ikke ønsker at komme af med. Omvendt kan man også som få fat i ressourcer som man ikke selv har adgang til. Målet er hele tiden at have mange forskellige ressourcer, da købekraften øges betragteligt herved. Efter handel må man afgøre om man vil investere i økonomi eller militær - eller begge.
Kampene i spillet er simple, involverer terninger :D og er underholdende. Man kan lave alliancer på kryds og tværs, men de kan selvfølgelig brydes undervejs.

Slutspillet blev lidt langtrukkent. Da der er flere victory conditions skal man hele tiden holde øje med om en given spiller kan afgøre spillet. Det gør selvfølgelig at de resterende spillere slår på den spiller der er ved at vinde. Herefter er det så en anden der kort efter kan afgøre spillet, hvorefter fokus rettes på at forhindre dette. I vores spil brugte vi således i hvert fald en time, hvor alle oprustede og lavede desperate angreb på hinanden uden vi egentlig kom nogle vegne. Til sidste kunne Romerne hive en militær Sejr hjem, efter at Egypterne og Grækerne havde udslette hinanden i lilleAsien og derfor lige var til at plukke.

Det her er et spil man skal nyde undervejs i spillet. Ha det sjovt mens man handler og senere tæsker løs på hinanden. Indrømmet, jeg er både til temaet, civilizationsspil og slå-på-hinanden-med-terninger-spil, så whats not to like..! Man kan hurtigt få bygget end god hær op - for dernæst at miste den i en fart. Omvendt oplevede vi også at et empirie ret hurtigt kan rejse sig igen, selvom det umiddelbart kan virke besejret.
Det virker til at slutspillet kan ende relativt tilfældigt - og hvem der lige tager de sidste stik med en victory-condition inden de andre får forhindret det kan skifte på et øjeblik. Vores spil tog 3 timer. Kan formentlig godt spillet på 2 timer, men det vil afhænge fra spil til spil.

Jeg var godt underholdt og spiller det meget gerne igen 8)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Larsine »

Sidste weekend var alle mine døtre hjemme, og Lilli forslog at vi skulle spille Small World, hvilket Larna også syntes var en god idé.

Det blev et spil med alle racerne fra diverse udvidelser, og det betød at nogle af dem jeg ikke har set aktive før blev spillet. Det blev et sjovt spil, hvor jeg endte med at vinde en kneben sejr.

Onsdag startede Larna og jeg med to spil 7 Wonders Duel, hvor vi vandt et spil hver.

Derefter fortsatte Laban, Michael, Larna og jeg med to spil Castles of Mad King Ludwig. Jeg synes at det er et meget interessant spil, men jeg er godt nok en skovl til at spille det, for ud af de tre spil jeg nu har prøvet, er jeg blevet nummer sidst i dem alle. det må der gøres noget. Det først spil inkl. regelgennemgang tog ca, 2 timer, men andet spil gennemførte vi på ca. 75 minutter.

Bagefter blev det til 4 spil Ave Caesar.

I denne weekend var jeg så til DUI Brætspilsfestival, sammen med ca. 150 andre. I løbet af festivallen fik jeg spillet:
Das Motorsportspiel, hvor jeg tabte noget så eftertrykkeligt, til Morten Wolffs store glæde.
Resistance: Avalon to gange, hvor jeg formåede at vinde både som Minion og som helt.
Bohnanza - Das Duell, som jeg skulle køre en turnering i lørdag formiddag, så Annemette måtte give mig et lynkursus fredag nat. Jeg var dog ikke særlig imponeret over spillet, og synes at der er mange andre bedre 2-spiller spil.
Mystic Vale, som jeg introducerede og kørte turnering i, og som den gode turneringsleder tabte jeg så stort at jeg ikke kom i finalen. Det gjorde Larna til gengæld, men formåede ikke at vinde.
Woolfy, hvor det lykkedes for os at få bygget murstenshuset, og få alle tre gris i skjul.
Can't Stop, hvor jeg som den eneste spiller ud af tre fik lukket nogen som helst baner.
Zooloretto, hvor jeg fik den største og smukkeste zoologiske have.
Small World, hvor jeg som turneringsleder lammetævede de andre deltagere og vandt med 89 point, medens de andre 4 deltagere endte på 75, 72, 70 og 69 point.
Red Dragon Inn blev besøgt af Deirdre (mig) og Gerki (Morten Wolff), hvor jeg kun vandt på et hængende hår, idet Gerki først snød i kortspil eller stjal næsten alle mine penge, for derefter at forsøge at drikke mig under bordet. det lykkedes dog for mig at drikke Gerki under bordet i sidste øjeblik. Vores spil var blevet opdaget af en del andre, så det blev til endnu et besøg på kroen, denne gang af Zot & Pooky (mig), Fiona (Morten Wolff), Gimli, Gerki, Fleck og Eve. Det blev et lidt langt, men i hovedsagen sjovt spil, dog endte det med at Gerki-spillerne ofrede sig for at hans mor (Gimli-spilleren) skulle vinde spillet. Det er sgu' svært at vinde når man i praksis spiller en mod to. Jeg tror dog fremover at jeg vil holde mig til 4 spillere som maksimum deltagerantal.
Sidst blev det til et spil Jumping Frog, som blev virkelig godt modtaget at spillerne. En af dem ville endda købe et eksemplar med det samme, hvilket dog ikek kunne lade sig gøre. Det endte med at Larna vandt turneringen, medens jeg tog en andenplads.

Og så skulle vi hjem og sove, for det var ikke blevet til meget søvn det døgn.
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2017

Post by Carlei »

Kanzler wrote: Slutspillet blev lidt langtrukkent. Da der er flere victory conditions skal man hele tiden holde øje med om en given spiller kan afgøre spillet. Det gør selvfølgelig at de resterende spillere slår på den spiller der er ved at vinde. Herefter er det så en anden der kort efter kan afgøre spillet, hvorefter fokus rettes på at forhindre dette.
Vi spillede det også i fredags, fire mand. Jeg syntes det var ganske fint og min eneste anke var det jeg har highlightet fra din tekst.
Jeg sad lidt med en fornemmelse af at det ikke kunne betale sig at "indlede" slutspurten som den første, for det ville give dig de andre på nakken, hvorimod hvis du lurepassede lidt, kunne du udnytte at de andre brugte ressourcer mod hinanden i stedet.
Når alle så lurepasser lidt, kan jeg godt se en tendens til at spillet går lidt i hårdknude og trækker ud i længere tid end hvad der for mit vedkommende er sjovt (Så ville jeg foretrække en hurtigere afslutning og muligheden for at spille det igen.)

Da tre af os var nye til spillet, blev vores spil afgjort lidt tilfældigt, og det var også en lidt flad fornemmelse.

Det ville sikkert ændre sig med flere spil på bagen og en bedre forståelse for de forskellige mekanikker, så jeg er ikke modstander af at prøve det igen en dag.
Post Reply