Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Mikkel »

Hvad skal man ellers bruge søndag til, andet end en 12-timers brætspilsmarathon!
Første gæst kom kl. 10:30 og den sidste gæst forlod hytten kl 22:30.

Vi startede med at være to spillere. Jan havde ikke prøvet 7 Wonders Duel, så var et oplagt valg. Jeg har prøvet det et par gange, men de her tre spil vi spillede var virkelig intense! Det ene spil sluttede med en militærsejr til Jan i 3. alder i anden sidste kortrække. Jeg var nede og skulle vælge enten det ene eller andet kort, og der var så 50% chance for at et af de kort der gemte sig bag dem var et militærkort. Og var en af dem det, så ville Jan kunne købe kortet og vinde via militærstyrke....og selvfølgelig valgte jeg den forkerte side, for frem kom det satans røde kort. Havde han ikke vundet via den vej, så havde jeg nok nappet ham på point. Jeg vandt sammenlagt 2-1.

Så kom Pejk med de ømme ben (havde været ude og cykle i skoven). Vi lagde ud med to spil Quest for Valeria som er et fedt kortspil med mulighed for at lave fede kombos og derved maksimere udbyttet af sin tur. Pejk nappede sejren i første spil, og jeg vandt det andet spil.

Så var der kun ca en times tid til at Dennis ville komme forbi, så vi tre hev Carcassonne frem. Og her så jeg den største score i min spilkarriere - Pejk fik så vidt jeg husker omkring 230 point! Han trak de brikker han skulle bruge og fik placeret sin sine farmers rigtigt, så han scorede en masse byer til sidst - og vi gjorde ikke! Avs...der fik vi stryg.

Så kom Dennis, og vi hev In The Year of the Dragon frem. For mig en rigtig brainburner - men synes rigtig godt om det. Og her kunne vi heller ikke røre Pejk. Selvom han lå sidst på tur-tracken næsten hele spillet igennem, så fik han spillet sine ture optimalt og vandt helt fortjent en stensikker sejr. Ros her fra.

Jan og Dennis havde ikke prøvet Flamme Rouge, så det skulle da også prøves. Og vi nappede tre spil inden vi stoppede. Men det er så hyggeligt et spil, og selvom man ikke vinder, så er det spil hvor jeg har det sjovt og sidder og griner og kan drille hinanden. Dejligt spil.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by BlueSwan »

Vi havde en suveræn spilledag hos Robert i lørdags, fra kl.10 til kl.21. 11 timer med spil og mad. Det var Robert, Sir William, undertegnede og Brian (ikke medlem af forumet).

Vi lagde ud med et spil Scythe, hvor Robert havde fået udvidelsen med to nye racer. Flere af os var overraskende rustne i reglerne, så vi kludrede lidt rundt i det. Robert vandt en suveræn sejr med Crimea, der generelt har gode resultater hos os. Vi fjernede derefter Crimea. I andet spil vandt jeg en pæn sejr med den nye grønne race, der er enormt dårlig til at bevæge sig, men til gengæld kan få fire af dets områder til at tælle dobbelt. I tredje spil vandt jeg også med Saxons ved at spille den mest aggressive gang Scythe jeg nogensinde har set. Jeg tænkte at hvis jeg skulle vinde med Saxons så var det med at komme ud over stepperne i en hvis fart og få 6 stjerner så hurtigt som overhovedet muligt. Det lykkedes, men jeg vandt med sølle 29 point, hvilket Brians Nordics også havde, men jeg vandt på tiebreakeren. Min følelse efter det spil var lidt blandet, for hvis man spiller en sådan "rush" strategi med Saxons har de andre spillere ikke tid til noget som helst og det gør nok spillet mindre sjovt.

Derefter kom Tzolk'in på bordet for første gang i laaang tid. Første spil vandt jeg på at gå hårdt efter en skull-baseret strategi. Andet spil vandt jeg også, men det var på en strategi med at få mange workers og mad og ikke meget andet - det fungerede også kun fordi bonusscoringerne fra udvidelsen lagde op til en sådan strategi.

Efter aftensmad fik jeg prøvet Stone Age for første gang, hvor Brian vandt på at sulte sine stakkels folk. Et meget hyggeligt spil, som var bedre end forventet. Tror umiddelbart at jeg synes det er bedre end Lords Of Waterdeep i samme vægtklasse.

Endelig rundede vi sagen af med en hurtig gang For Sale, som Robert vandt. En aldeles fremragende spilledag.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Sir William »

Og læg mærke til, at Sir William kun blev nævnt i indledningen :P

Vandt ingen spil, men havde 11 hyggelige timer! 8)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Gunness »

Søndag var jeg forbi Jonezy, hvor vi lagde ud med Orleans i co-op udgave. Jeg har ikke spillet det før, og i første omgang virkede det en smule overvældende med de mange muligheder og mål, der skulle opnås. Men da spillet først kørte, klikkede reglerne og vi strøg lige igennem og vandt spillet (på målstregen 8) ).
Derefter stod den på CMONs Masmorra: Dungeons of Arcadia, der foregår i Arcadia Quest-universet (et spil, jeg ikke har prøvet). Det er en lettilgængelig dungeon crawl-agtig sag med bunker af terninger. Første halvdel af spillet virkede næsten for let, så da vi nærmede os slutningen, blev vi i et anfald af ungdommeligt overmod enige om at skrue sværhedsgraden op. Det skulle vi ikke have gjort - lige så let starten var, lige så udfordrende var slutningen, og vi tabte da også med et brag. Men rigtig hyggeligt var det.
Aftenen blev sluttet af med Glory to Rome og Project: Elite, hvor jeg klokkede rundt i et par regler, men dog ikke værre end at vi hev en sejr i land i femte runde efter at have udryddet horder af aliens. Altså, noget genialt spil er det ikke just, men i det rette selskab fungerer det prima, og vi havde en fest :D

I går fik jeg introduceret min frue til Mechs vs Minions, hvor vi spillede de to prøvebaner samt 1. scenarie. Jeg synes, at spillet er noget sværere med to end med fire spillere, og selv om vi nærmede os målet i scenariet, var vores stakkels mechs så hærget af skader, at det var svært at holde sig i nærheden af bomben. Ka-boom.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by zutcorp »

Enig. Mechs and minions er svært når man kun er to. Vi letter lidt på reglerne herhjemme, for der er ikke sjovt at blive overvældet uden at kunne gøre noget...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Gunness »

^ Er der nogen house rules, du kan anbefale? Rent fysisk er det jo en fordel at have fire mechs til stede på brættet frem for to, og det kan man ikke lave om på. Men der er nok noget andet snedigt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by zutcorp »

Vi spiller den bare på 'easy' og giver lidt flere hitpoints. Desuden synes jeg problemet er værst i starten så jeg overvejer at starte med lidt flere kort,også.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Gunness »

Ok, det lyder jo simpelt og funktionelt :)
Last edited by Gunness on Wed Feb 15, 2017 9:00 am, edited 1 time in total.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Jens_Hoppe »

I KBK fik jeg endelig mit T.I.M.E Stories: Expedition Endurance på bordet. Det gik overraskende hurtigt at komme igennem det: To "runs", svarende til et par timer, vil jeg skyde på.

Expedition Endurance var uden sammenligning det tyndeste af scenarierne indtil nu: Kort, lineært, ingen gåder, ingen udfordring, og næsten ingen valg. At det overhovedet tog to runs skyldes en, øhm, indbygget mekanisme i scenariet. Tematisk var det sådan so-so: Jeg vidste godt på forhånd, hvad scenariet ville handle om, men implementeringen af det var mildest talt ikke særligt inspireret.

Så, lad os da håbe at næste scenarie er bedre!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Goblen »

Fed lørdag. Pludselig havde vi huset fuld til brætspil, og der var masser på bordet. Selv fik jeg spillet

* Tokaido - ENDELIG :-) Jeg synes dette spil er fantastisk i sin simple facon. Det er ikke tit det bliver spillet da dem jeg plejer at spille med synes det er for meget en historie og for lidt et spil. Synes det har meget mere end man lige ser, og jeg ville gerne have Collectors Edition, men av den er dyr.

* Masser af One Night Ultimate Werewolf. Altid sjovt at kaste med beskyldninger og grine. Det betyder absolut intet om man vinder eller taber.

* Sluttede med en gang Colt Express. Det har jeg ikke spillet længe, men det morer mig at spille. Igen ikke så svært, men ganske underholdende.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Myde »

Det blev til et enkelt spil santorini i weekenden, det skulle lige indvies :)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Goblen »

Myde wrote:Det blev til et enkelt spil santorini i weekenden, det skulle lige indvies :)
Hvad var indtrykket?
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Myde »

Goblen wrote:
Myde wrote:Det blev til et enkelt spil santorini i weekenden, det skulle lige indvies :)
Hvad var indtrykket?
Jeg har spillet det tidligere på ugen også - både som 2p og 3p - før jeg købte :)

Jeg kan godt lide det, men det er også ret forskelligt som 2p og 3p.
Men man skal være klar over at det er et abstrakt spil - selvom de nogen steder påstår det ikke er det...og ret taktisk
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Gunness »

Jeg tillader mig lige at springe ind: jeg har indtil videre spillet 11 spil (alle 2P). Det er et rigtig godt spil, hvor temaet er lagt så tykt på, at selv de, der plejer at kede sig bravt over abstrakte titler, måske vil finde det her interessant.

Jeg synes godt, at det kan trække ud - hvis begge spillere er nogenlunde lige dårlige/uerfarne, er det ret let at blokere angreb, og så havner man nemt i en langstrakt omgang træk, der kører i ring. Når det så er sagt, har jeg mestendels kun pænt at sige om det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2017

Post by Frouvne »

Vi spillede et par spil af den nyeste version af RoboRally til aften og mit indtryk er at spillet i høj grad har vundet ved en revision af regler og mekanismer. Jeg var i hvert tilfælde rimeligt underholdt nu til aften var jeg tidligere har kedet mig bravt undervejs.
frouvne, administrator

Image
Post Reply