Februar måned synger på sidste vers og det er tid til at kigge på, hvad der blev spillet i løbet af måneden.
Min februar var meget ydmyg ... og jeg forventer endda at det kommer til at gå endnu værre i marts måned...
The Game: Extreme - 3
Conan - 2
First Orchard - 2
Robo Rally (2016) - 2
Unlock! - 2
Shephy - 1
Jeg syntes det er værd at fremhæve, at den nyeste version af Robo Rally, Robo Rally (2016), i mine øjne er langt mere interessant end de forrige. Ikke så interessant at jeg forventer at skulle eje det, men så interessant at jeg ikke vil modsætte mig at spille det igen. Unlock! blev prøvet i Tutorial-mode og det prøve-scenarie man gratis kan downloade. Det syntes jeg lover godt for det kommende spil, som forhåbentlig lander snarligt. Et interessant take på Escape Room-trenden, hvor jeg syntes en del af charmen ved det jeg indtil nu har prøvet er at man også får fysiske puzzles, men jeg syntes det fungerede overraskende godt, at der her blot var tale om en stak kort og en App, der primært styrer tiden, som tester dine løsninger og endvidere kan give hints. Månedens spiloplevelse blev dog Conan, hvor jeg dels tror vi havde fat i et bedre scenarie denne gang og hvor vi i hvert tilfælde havde fået lidt bedre fat i reglerne.
Månedens spiloplevelse februar 2017
- Goblen
- 1000+ indlæg
- Posts: 1381
- Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
- Location: Lundby
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 45 times
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
13 Days: The Cuban Missile Crisis - 5
One Night Ultimate Werewolf - 4
Great Western Trail - 3
Tatsu - 3
Tokaido - 2
Vinhos - 2
Colt Express - 1
Kingdomino - 1
Mansions of Madness: Second Edition - 1
Spirits of the Rice Paddy - 1
Terraforming Mars - 1
24 spil i alt. Et mindre end januar.
Der var ingen dårlige spil prøvet i februar. Spirits of the Rice Paddy var lidt fiddly, og bliver oplevelsen ikke bedre så må jeg sælge det.
Great Western Trail er vi blevet rigtig glade for herhjemme. Spiller det med min kone og børn, og fedt at have fundet et mere komplekst spil jeg kan smide på bordet med dem.
Tokaido synes jeg er fantastisk. Især mine drenge har syntes det er latterligt, men efter ikke uanseeligt pres fik jeg det på bordet, og de blev så glade at vi spillede et spil mere. Håber det er en trend der forsætter.
Fik endelig prøvet Mansions of Madness: Second edition, og grunden til farven blå er at her var mine forventninger størst. Dog synes jeg ikke helt de blev indfriet selvom jeg morede mig. Det skal prøves på torsdag igen med færre spillere - det tror jeg bliver godt.
Terraforming Mars er altid godt.
... men vinderen bliver Tatsu. Dette "simple" abstrakte spil spillede jeg med min datter (2 af spillene), og det var skide hyggeligt. Selvom jeg altid taber i det (det er nok ikke så simpelt alligevel), så synes jeg det er for fedt. Det blev den bedste oplevelse med Spirits som den "dårligste".
One Night Ultimate Werewolf - 4
Great Western Trail - 3
Tatsu - 3
Tokaido - 2
Vinhos - 2
Colt Express - 1
Kingdomino - 1
Mansions of Madness: Second Edition - 1
Spirits of the Rice Paddy - 1
Terraforming Mars - 1
24 spil i alt. Et mindre end januar.
Der var ingen dårlige spil prøvet i februar. Spirits of the Rice Paddy var lidt fiddly, og bliver oplevelsen ikke bedre så må jeg sælge det.
Great Western Trail er vi blevet rigtig glade for herhjemme. Spiller det med min kone og børn, og fedt at have fundet et mere komplekst spil jeg kan smide på bordet med dem.
Tokaido synes jeg er fantastisk. Især mine drenge har syntes det er latterligt, men efter ikke uanseeligt pres fik jeg det på bordet, og de blev så glade at vi spillede et spil mere. Håber det er en trend der forsætter.
Fik endelig prøvet Mansions of Madness: Second edition, og grunden til farven blå er at her var mine forventninger størst. Dog synes jeg ikke helt de blev indfriet selvom jeg morede mig. Det skal prøves på torsdag igen med færre spillere - det tror jeg bliver godt.
Terraforming Mars er altid godt.
... men vinderen bliver Tatsu. Dette "simple" abstrakte spil spillede jeg med min datter (2 af spillene), og det var skide hyggeligt. Selvom jeg altid taber i det (det er nok ikke så simpelt alligevel), så synes jeg det er for fedt. Det blev den bedste oplevelse med Spirits som den "dårligste".
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
Jeg skal helt tilbage til juni 2012 for at finde en måned med færre antal registrerede spil.
Kun 19 spil blev det til i februar 2017. De fordeler sig på følgende:
Betrayal at House on the Hill x 2
Can't Stop x 2
Codenames x 2
Flick 'em Up! x 2
The Resistance: Avalon x 2
Tokaido (inkl. Eriku & The New Encounters) x 2
Alhambra (inkl. The Magical Buildings) x 1
Democrazy x 1
Last Will (inkl. Getting Sacked) x 1
Lords of Waterdeep (inkl. Scoundrels of Skullport) x 1
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x 1
Sheriff of Nottingham x 1
Pizza Delivery x 1
Slet ingen nyheder. Til gengæld kom min egen udgave af Flick 'em Up! på bordet for første gang. Sheriff of Nottingham kom også på bordet, men det var helt sikkert for sidste gang. Jeg synes simpelthen det er kedeligt, og jeg mangler en eller anden form for strategi eller taktik i spillet. Det var også måneden hvor et par ældre spil kom på bordet igen, både Democrazy og Alhambra. Mit eget Pizza Delivery blev også testet endnu en gang, og jeg synes efterhånden at det snart er ved at være hvor jeg ønsker det, så det er parat til Fastaval.
Måneden spiloplevelse ender med at være gensynet med Alhambra, som stadig holder.
Kun 19 spil blev det til i februar 2017. De fordeler sig på følgende:
Betrayal at House on the Hill x 2
Can't Stop x 2
Codenames x 2
Flick 'em Up! x 2
The Resistance: Avalon x 2
Tokaido (inkl. Eriku & The New Encounters) x 2
Alhambra (inkl. The Magical Buildings) x 1
Democrazy x 1
Last Will (inkl. Getting Sacked) x 1
Lords of Waterdeep (inkl. Scoundrels of Skullport) x 1
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x 1
Sheriff of Nottingham x 1
Pizza Delivery x 1
Slet ingen nyheder. Til gengæld kom min egen udgave af Flick 'em Up! på bordet for første gang. Sheriff of Nottingham kom også på bordet, men det var helt sikkert for sidste gang. Jeg synes simpelthen det er kedeligt, og jeg mangler en eller anden form for strategi eller taktik i spillet. Det var også måneden hvor et par ældre spil kom på bordet igen, både Democrazy og Alhambra. Mit eget Pizza Delivery blev også testet endnu en gang, og jeg synes efterhånden at det snart er ved at være hvor jeg ønsker det, så det er parat til Fastaval.
Måneden spiloplevelse ender med at være gensynet med Alhambra, som stadig holder.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Posts: 5124
- Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Location: København
- Has thanked: 500 times
- Been thanked: 548 times
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
Februar:
Captain Sonar - 7
Santorini - 5
Mechs vs. Minions - 3
Tajemnicze Domostwo - 3
Conan - 2
Patchwork - 2
Glory to Rome - 1
Masmorra: Dungeons of Arcadia - 1
Orléans - 1
Project: ELITE - 1
Reef Encounter - 1
Timeline: Discoveries - 1
Blandt nyhederne var Captain Sonar og Orléans de sjoveste, men det var nu især godt at få genspillet Conan, Mechs vs. Minions og ikke mindst Reef Encounter.
Captain Sonar - 7
Santorini - 5
Mechs vs. Minions - 3
Tajemnicze Domostwo - 3
Conan - 2
Patchwork - 2
Glory to Rome - 1
Masmorra: Dungeons of Arcadia - 1
Orléans - 1
Project: ELITE - 1
Reef Encounter - 1
Timeline: Discoveries - 1
Blandt nyhederne var Captain Sonar og Orléans de sjoveste, men det var nu især godt at få genspillet Conan, Mechs vs. Minions og ikke mindst Reef Encounter.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Posts: 3743
- Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
- Location: Frederiksberg
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 83 times
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
Puha, sammenlignet med januar var det en lidt tynd omgang, hvis ikke lige det var fordi, jeg havde spillet en masse Terraforming Mars!
Terraforming Mars x10 (deraf 4 solitaire)
Magic: The Gathering x3
Habitats x1
Kingdomino x1
T.I.M.E Stories: Expedition: Endurance x1
Mars fortsætter med at være det store hit, og Expedition Endurance var nok månedens skuffelse...
Terraforming Mars x10 (deraf 4 solitaire)
Magic: The Gathering x3
Habitats x1
Kingdomino x1
T.I.M.E Stories: Expedition: Endurance x1
Mars fortsætter med at være det store hit, og Expedition Endurance var nok månedens skuffelse...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Posts: 1005
- Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
- Location: Helsinge
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
YINSH x8
Min datter Athene på 11 år er blevet meget glad for det og hun er slet ikke ringe til det!
Android: Netrunner x7
Længe ventet gensyn. Er kommet håbløst bagefter. Mangler de sidste 11 data packs!
The Resistance: Avalon x7
Ikke en måned går uden at dette geniale partyspil kommer på bordet med elever. Det usædvanlige er snarere at det ikke er det mest spillede spil. Begynder så småt at nærme mig 400 plays.
Rat Hot x6
Super børnevenligt spil, der også er sjovt for voksne. Har i årevis været en af mine børns favoritter.
Scythe x4
Stadig min favorit blandt 2016 titlerne.
Chess x3
Udødelig klassiker.
Dominion x3
Med fokus på Empires udvidelsen, der er en af de bedste udvidelser hidtil.
Star Wars: Imperial Assault x3
Nyt spil for mig! Overraskende underholdende. Så meget at jeg gik ud og købte et par udvidelser.
Flamme Rouge x2
Nyt spil for mig. En glimrende Ave Caesar variant. Meget underholdende.
Ticket to Ride x2
En af børnenes favoritter.
Tzolk'in: The Mayan Calendar x2
Godt at få spillet dette glimrende WP spil igen. Har stadig aldrig spillet mit eget eksemplar selvom jeg har fået malet hjulene!
Blood Bowl: Team Manager – The Card Game x1
Nyt spil for mig. Underholdende Warhammer-football!
Castles of Mad King Ludwig 1
Jeg led et sjældent nederlag i dette fantastiske gateway spil.
For Sale 1
Friday 1
Great Western Trail 1
Jeg er frygtelig dårlig til det spil. Det kan jeg ikke have siddende på mig, så det må snart på bordet igen.
The Lord of the Rings: The Card Game x1
Gensyn efter en lang pause.
Love Letter Premium 1
Sjovt nok med nye kort, men omvendt bliver det lidt for langt med mindre det spilles hurtigt.
Stone Age 1
Nyt for mig. Klart bedre end forventet. Havde troet at det var alt for light, men det holder - også selv om der er mere held involveret end jeg normalt tolererer i strategispil.
Timeline: Star Wars 1
Vinhos Deluxe Edition 1
Vi slutter af med månedens spiloplevelse. Nyt for mig og hvilket fantastisk spil. Jeg kunne godt lide The Gallerist, men jeg synes umiddelbart at Vinhos er klart bedre. Så godt at jeg efterhånden fortryder at jeg ikke backede Lisboa. Men på den anden side er de her spil alligevel så svære at få på bordet at jeg nok bare burde fokusere på at spille noget mere Vinhos.
Min datter Athene på 11 år er blevet meget glad for det og hun er slet ikke ringe til det!
Android: Netrunner x7
Længe ventet gensyn. Er kommet håbløst bagefter. Mangler de sidste 11 data packs!
The Resistance: Avalon x7
Ikke en måned går uden at dette geniale partyspil kommer på bordet med elever. Det usædvanlige er snarere at det ikke er det mest spillede spil. Begynder så småt at nærme mig 400 plays.
Rat Hot x6
Super børnevenligt spil, der også er sjovt for voksne. Har i årevis været en af mine børns favoritter.
Scythe x4
Stadig min favorit blandt 2016 titlerne.
Chess x3
Udødelig klassiker.
Dominion x3
Med fokus på Empires udvidelsen, der er en af de bedste udvidelser hidtil.
Star Wars: Imperial Assault x3
Nyt spil for mig! Overraskende underholdende. Så meget at jeg gik ud og købte et par udvidelser.
Flamme Rouge x2
Nyt spil for mig. En glimrende Ave Caesar variant. Meget underholdende.
Ticket to Ride x2
En af børnenes favoritter.
Tzolk'in: The Mayan Calendar x2
Godt at få spillet dette glimrende WP spil igen. Har stadig aldrig spillet mit eget eksemplar selvom jeg har fået malet hjulene!
Blood Bowl: Team Manager – The Card Game x1
Nyt spil for mig. Underholdende Warhammer-football!
Castles of Mad King Ludwig 1
Jeg led et sjældent nederlag i dette fantastiske gateway spil.
For Sale 1
Friday 1
Great Western Trail 1
Jeg er frygtelig dårlig til det spil. Det kan jeg ikke have siddende på mig, så det må snart på bordet igen.
The Lord of the Rings: The Card Game x1
Gensyn efter en lang pause.
Love Letter Premium 1
Sjovt nok med nye kort, men omvendt bliver det lidt for langt med mindre det spilles hurtigt.
Stone Age 1
Nyt for mig. Klart bedre end forventet. Havde troet at det var alt for light, men det holder - også selv om der er mere held involveret end jeg normalt tolererer i strategispil.
Timeline: Star Wars 1
Vinhos Deluxe Edition 1
Vi slutter af med månedens spiloplevelse. Nyt for mig og hvilket fantastisk spil. Jeg kunne godt lide The Gallerist, men jeg synes umiddelbart at Vinhos er klart bedre. Så godt at jeg efterhånden fortryder at jeg ikke backede Lisboa. Men på den anden side er de her spil alligevel så svære at få på bordet at jeg nok bare burde fokusere på at spille noget mere Vinhos.
-
- 100+ indlæg
- Posts: 183
- Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
- Location: Vordingborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
13 Days : The Cuban missile Crisis x 4
Hyggeligt 30 minutters 2 personers Twilligth Struggle Light.
K2 x2 Største overraskelse
Bestig bjerget og overlev for flest point. Forholdsvis ligetil og absolut underholdende.
Race! Formula 90 x1
For en gangs skyld havde jeg ikke læst regler på forhånd, det tog en del af oplevelsen, da ham der skulle forklare dem heller ikke var helt med på hvordan det skulle spilles. Helt sikkert et spil jeg skal prøve igen.
Great Western Trail x1
Hører til blandt favoritterne, jeg elsker at der er så mange mulige veje til sejren. Har spillet det en del og synes endnu ikke jeg har fundet en strategi der dominerer, hvor det ikke kan mitigeres af modspillerne.
Vinhos x2
Endnu en favorit - fedt spil med massere af vigtige beslutninger.
Terraforming Mars x1 Største skuffelse
Et spil jeg kun har prøvet 2 gange og som jeg endnu ikke rigtigt synes om. Jeg giver det en chance mere og ser om det ændrer sig ellers er det massere af andet jeg kan spille
Spirits of The Rice Paddy x1
Designet af hvordan man skal flytte rundt på komponenterne er så elendigt at det ødelægger spiloplevelsen for mig. Tror egenligt det ville være et OK spil hvis det ikke var så fiddly.
Mansion of Madness 2nd edition
Et andet type spil end jeg normalt spiller, vi var 5 og det føler jeg er minimum 1 for meget. Det skal absolut spilles igen, men gerne max 3 spillere. Min oplevelse var lidt at det var ren Co-op, altså lige indtil vi var 3 der blev ramt af sindsyge så blev det lidt Dead of Winter agtigt. Lidt synd synes jeg.
Hyggeligt 30 minutters 2 personers Twilligth Struggle Light.
K2 x2 Største overraskelse
Bestig bjerget og overlev for flest point. Forholdsvis ligetil og absolut underholdende.
Race! Formula 90 x1
For en gangs skyld havde jeg ikke læst regler på forhånd, det tog en del af oplevelsen, da ham der skulle forklare dem heller ikke var helt med på hvordan det skulle spilles. Helt sikkert et spil jeg skal prøve igen.
Great Western Trail x1
Hører til blandt favoritterne, jeg elsker at der er så mange mulige veje til sejren. Har spillet det en del og synes endnu ikke jeg har fundet en strategi der dominerer, hvor det ikke kan mitigeres af modspillerne.
Vinhos x2
Endnu en favorit - fedt spil med massere af vigtige beslutninger.
Terraforming Mars x1 Største skuffelse
Et spil jeg kun har prøvet 2 gange og som jeg endnu ikke rigtigt synes om. Jeg giver det en chance mere og ser om det ændrer sig ellers er det massere af andet jeg kan spille
Spirits of The Rice Paddy x1
Designet af hvordan man skal flytte rundt på komponenterne er så elendigt at det ødelægger spiloplevelsen for mig. Tror egenligt det ville være et OK spil hvis det ikke var så fiddly.
Mansion of Madness 2nd edition
Et andet type spil end jeg normalt spiller, vi var 5 og det føler jeg er minimum 1 for meget. Det skal absolut spilles igen, men gerne max 3 spillere. Min oplevelse var lidt at det var ren Co-op, altså lige indtil vi var 3 der blev ramt af sindsyge så blev det lidt Dead of Winter agtigt. Lidt synd synes jeg.
Last edited by Skumle on Thu Mar 02, 2017 11:29 am, edited 4 times in total.
- thomassvan
- 100+ indlæg
- Posts: 226
- Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
- Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
- Location: Præstø
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
For en god ordens skyld var det Race! Formula 90 vi spillede.Skumle wrote:
Formula D x1
For en gangs skyld havde jeg ikke læst regler på forhånd, det tog en del af oplevelsen, da ham der skulle forklare dem heller ikke var helt med på hvordan det skulle spilles. Helt sikkert et spil jeg skal prøve igen.
-
- 100+ indlæg
- Posts: 183
- Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
- Location: Vordingborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
- Contact:
Re: Månedens spiloplevelse februar 2017
Der kan man bare se hvor meget jeg fulgte medthomassvan wrote:For en god ordens skyld var det Race! Formula 90 vi spillede.Skumle wrote:
Formula D x1
For en gangs skyld havde jeg ikke læst regler på forhånd, det tog en del af oplevelsen, da ham der skulle forklare dem heller ikke var helt med på hvordan det skulle spilles. Helt sikkert et spil jeg skal prøve igen.