Hvad har du spillet i dag? April 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Jonezy »

Vi åbner mit og spiller det. Jeg vil også være med, hvis jeg har tid...:)
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Goblen »

Jonezy wrote:Vi åbner mit og spiller det. Jeg vil også være med, hvis jeg har tid...:)
Thanks :-)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Gunness »

Jonezy wrote:Vi åbner mit og spiller det. Jeg vil også være med, hvis jeg har tid...:)
Du har tid! Det er jeg ret sikker på - det er et hurtigt spil :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Frouvne »

Den sidste uges tid har den kun stået på mindre spil som LYNGK, The Ravens of Thri Sahashri og The Game: Extreme. Og det er jo alt sammen meget godt. Men det var nu rart med en spilaften, hvor gearet lige blev strammet lidt. Der blev holdt generalprøve på Vast: The Crystal Caverns, som jeg skal spille på DC. Og da der er ret forskellige regler for hver spiller, syntes jeg, det havde været lidt tungt at sætte mig ind i spillet og få en fornemmelse af, hvordan det hele spiller sammen. Heldigvis ville spilgruppen hjælpe mig med et prøvespil. Og der var undervejs en del regelopslag og der var også ting, som undervejs ikke blev helt afklaret men ikke noget der gjorde, at jeg ikke syntes, spillet fungerede. I mine øjne er spillet meget originalt og det har det da også fået meget ros for. Og så syntes jeg sådan set, det så ud til at fungere meget godt. Jeg er i hvert tilfælde meget spændt til at få det prøvet igen i weekenden og jeg tror helt klar at oplevelsen nu bliver endnu bedre end den ellers var blevet. Min største frygt for spillet er om rollerne er lige interessante at spille. Men det vil givetvis blive afklaret i de kommende gennemspilninger.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Jens_Hoppe »

Der blev selvfølgelig spillet Terraforming Mars i går. To fem-personers spil nåede vi (med corporate era og draft, som sædvanlig). Jeg kom skidt igennem første spil, men i andet spil var jeg Tharsis Republic, og der kørte alt på skinner: Jeg endte med at føre på TR tracket efter sidste runde, jeg havde snuppet 2 milestones OG 2 awards, og derudover dominerede jeg også brættet med greeneries og cities. Ka-ching!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Goblen »

Ingen bedre måde at fejre en dag til DC end to spil Great Western Trail. Det blev til to rigtig gode spil.

Det er et fantastisk godt spil, og vi kunne nå to her til aften. Det skyldes vi alle kendte det, og så kører det faktisk rimelig hurtigt.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Neumann »

Her er naturligvis lidt stille i DC-weekenden, men i går var det jo International Tabletop Day, og det kunne også mærkes på Roskilde Bibliotek, hvor en større gruppe - påfaldende amerikansktalende - entusiaster stod for et rimeligt velbesøgt arrangement.

Jeg var desværre forhindret i rigtigt at deltage, men kiggede da lige forbi et øjeblik og måtte til min ærgelse konstatere, at jeg missede muligheden for et spil Fury of Dracula. Til gengæld blev det da til et enkelts spil Agricola med datteren her i weekenden. Det vandt jeg knebent med sølle 32-30. Det skyldtes primært en fåremotor+væv, jeg fik op at køre, men hvad udvidelser og familieforøgelser angik, kom vi på forunderlig vis til at gå hinanden i vejen på det grusomste, så det blev lige akkurat til 5/4 arbejdere i sidste runde.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Frouvne »

Sent lørdag aften sluttede en dejlig DC-weekend for mig. Inden da havde jeg fået spillet rigelige mængder af brætspil i godt selskab.

Weekenden startede med tre scenarier Conan. Det første scenarie fór heltene hovedløst frem og blev ikke overraskende slagtet på kort tid. I andet forsøg gik det noget bedre ... men i sidste ende måtte heltene bukke under for overmagten. I tredje forsøg kom et nyt scenarie på bordet, hvor heltene var oppe imod en stor drage og det faldt dem åbenbart mere naturligt at slås imod den, for her endte det i sidste ende med en sejr. Fredag blev rundet af med et par spil FUSE, der stadig kan få pulsen op.

Lørdag startede ud med Vast: The Crystal Caverns, der er super-originalt; hvornår har du sidst spillet hule i et spil?! Inden frokost kunne der lige presses et spil Sagrada ind, der er et hyggeligt lille terning-spil, der minder mig lidt om Roll Player. Nydeligt spil.

Lørdag eftermiddag fik jeg langt om længe prøvet det spil, jeg havde set mest frem til: Pax Renaissance. Ingen af os havde prøvet det før og det taget i betragtning kombineret med spillets kompleksitet syntes jeg vi nåede langt i processen med at tilegne os spillet og vi nåede da også igennem to hele spil selvom der stadig er mange detaljer vi slet ikke har overblik over. Alt i alt en meget lovende oplevelse. Vi kølede hjernen ned med et spil Kodama: The Tree Spirits, der er et af de spil, der sætter en i godt humør. Om aftenen spillede jeg Tramways og desværre havde jeg ikke godt nok styr på komponenter og regler. Syntes dog alligevel vi fik en god spiloplevelse ud af det, som har givet mig mod på igen at finde spillet frem selvom jeg stadig nok syntes at auktionsformen er en smule fjollet. Det er lidt ærgerligt, når resten af spillet virker så bundsolidt som det gør.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Goblen »

Også deltagende på DC, og med masser af brætspil i oplevelseskurven:

Fredag blev det indledningsvis til et hurtigt spil Villages of Valeria. Det er jeg blevet ret glad for, og det er hurtigt at spille, nemt at forklare.Det første modul stod på Mechs vs. Minions. Jeg skulle forklare regler og de andre valgte vi ikke behøvede at spille tutorial-missionen. Det betød at vi nåede at spille mission 1 og 2. Begge var close calls, og det var hyggeligt. Så spillede vi Colt Express. Har spillet det flere gange og har moret mig over det, det er bare som om tiden er løbet fra min interesse i det spil, men godt selskab gjorde det sjovt. Et spil jeg har glædet mig til at prøve og som nu skal bestilles er Sagrada. Flot, og med masser af terninger. Det kan jeg egentlig godt lide.

Dag 2 startede med Clank! Ret fedt take på deck-building, og jeg morede mig utrolig meget over det og selvom jeg var en af de to dragen åd i andet spil så morede jeg mig meget :-) Sagrada blev spillet igen - det skal jeg finde. Et spil der efterhånden er blevet spillet 10+ gange af mig er Terraforming Mars. Det kom på bordet, og mit mining corporation var ikke stærke nok til at tage sejren, men alligevel ganske fedt spil. Sjovt hver gang. Mine drenge er ikke udpræget glade for Cthulu-universet, og slet ikke i brætspilsform, så de var meget tøvende da jeg foreslog Mansions of Madness 2nd edition. Thomassvan hev os igennem regelforklaringen, og vi hyggede os gevaldigt med at få tæv indtil vi skulle spise. De fik ham lokket med på et spil mere efter aftensmaden, så tror jeg gerne vil benytte muligheden for at låne det Thomas. Jeg troede da jeg meldte mig til at jeg skulle spille Colony, men det viste sig at være Colonists. Lidt andet spil, langt fra hvad jeg plejer, men rigtig godt. Taibi gennemgik det roligt og godt, og så kastede vi os ud i at bygge vores by op. Vi nåede to af fire æraer, og jeg spiller det meget gerne igen. Det var blevet sent så vi sluttede med en hurtig gang Terraforming Mars.

Søndag spillede vi to spil på DC. Det blev til et spil The Dwarves der bygger på en kendt tysk fantasy-serie. Vores dværge tabte kampen til de onde Älfar, men vi morede os da undervejs. Terningerne var ikke med os desværre. Vi sluttede DC af med endnu flere terninger da vi spillede Steampunk Rally. Rart at få besøgt det igen.

Da vi kom hjem blev vi enige om at et spil Puerto Rico var på plads. Ingen af os er gode til det, og ville sikkert irritere en god spiller med vores valg. Men vi morer os meget når vi spiller det.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by zutcorp »

Havde iøvrigt et fedt Djengiz con. Fra værst til bedste oplevelse var:
Conan (ikke for mig),
Inis (blev for langt ellers fedt spil),
Concordia (tight!),
A feast for Odin (fedt tema)
Flamme Rouge: Gran tour (fan!) :-D.
Selve connen, godt selskab og sjove snakke om vores fælles hobby!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Stony »

Ja, jeg fik sjovt nok også spillet lidt på Djengis Con. Ikke ret mange fillers. Jeg er nok stadig tilbøjelig til at gå i "organiserings-mode" så snart de skemalagte spil er overstået. Men jeg fik faktisk spillet spil i alle fem moduler.

Lidt i omvendt rækkefølge, blev det i de tre sidste moduler til spil hvor jeg selv var regelforklarer. Det omfattede Brass, Terraforming Mars samt Terra Mystica.

I de to første moduler, vil jeg gerne sende en stor tak til LuluChia, som havde påtaget sig at introducere til tre spil, som alle er en del af min spilsamling, men jeg endnu ikke har fået prøvet. Det udnyttede jeg naturligvis prompte, ved at skrive mig selv på disse moduler. Det blev til en gennemgang og gennemspilning af Islebound, Aeon's End og Clank!

Islebound var strengt taget ikke en del af min samling da jeg tilmeldte mig, men jeg tænkte at jeg ville bestille det hjem og tage det med, så der var et eksemplar, men Taibi overhalede mig indenom. :lol:
Last edited by Stony on Mon May 01, 2017 12:12 pm, edited 2 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Jonezy »

Goblen wrote:Det var blevet sent så vi sluttede med en hurtig gang Terraforming Mars.
Eh...?!

Jeg har aldrig været i nærheden af at komme under 2 timer tror jeg...
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Goblen »

Jonezy wrote:
Goblen wrote:Det var blevet sent så vi sluttede med en hurtig gang Terraforming Mars.
Eh...?!

Jeg har aldrig været i nærheden af at komme under 2 timer tror jeg...
Det gjorde vi heller ikke :-)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Jonezy »

Goblen wrote:
Jonezy wrote:
Goblen wrote:Det var blevet sent så vi sluttede med en hurtig gang Terraforming Mars.
Eh...?!

Jeg har aldrig været i nærheden af at komme under 2 timer tror jeg...
Det gjorde vi heller ikke :-)
Men det føles hurtigt når man spiller, fordi det er så sjovt...:)
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2017

Post by Jonezy »

Min Djengis var også fyldt ed gode spiloplevelser....

Fredag startede med 7 Wonders med Leaders udvidelsen (som jeg ikke havde prøvet før). 7 Wonders er altid sjovt og hyggeligt og jeg tænker altid at jeg burde spille det noget mere, men mange af dem som jeg normalt spiller med gider det ikke rigtigt desværre.

Efter maden stod jeg for et Terraforming Mars modul, hvor det viste sig at der kun var en, som ikke havde prøvet det før, så det gled rimelig nemt. Jeg var Thorgate, som får rabat på power kort og jeg fik da også bygget en masse power kort, men jeg fik sgu ikke rigtig gang i nogen VP maskine, så jeg sluttede håbløst sidst, men selv når man slutter sidst er Terraforming Mars en fornøjelse. Virkelig blevet et af mine yndlingsspil.

Jeg blev lokket til en omgang Clank efterfølgende og det var en rart bekendtskab. Et rimelig afslappende deckbuilder spil med risk/reward element. Kan godt forstå at det er blevet populært.

Min fredag sluttede med Adrenaline, hvor vi spillede som en flok noobs der bare tog den første og bedste gun og plokkede den nærmeste konkurrent, hvilket gjorde det hele meget random. Tror faktisk der kan komme markant mere dybde i det spil end vi fik ud af det. Mest underholdende var dog at Christian (chr88) var klart dårligst, hvilket altid medfører verdensklasse whining... :lol:

Lørdag morgen blev en introduktion til Too Many Bones, som er noget af en mundfuld. Der er et halv ton terninger og chips i det spil, hvor man har en character hver som har 16 (!!) unikke terninger som skal bruges på en masse forskellige måder i en form for individuel tech-træ. Jeg var Boomer som byggede og smed med hjemmelavede granater, hvilket var top underholdende. Det er svært at forklare spillet hurtigt, men det var super interessant og jeg vil vildt gerne gå på opdagelse i det igen snart.

Lørdag eftermiddag stod på minion smadder i Mechs vs. Minions, hvor vi vi nåede mission 1, 2 og 3 (som vi tabte). Jeg havde ikke prøvet mission 3 før og det er missonen hvor man finder ud af, hvad der er i den lille kasse, hvor der stikker en økse ud... :mrgreen: Yes mand, det var sjovt, kaotisk og meget underholdende.

Lørdag aften startede med Project Elite, som jeg virkelig synes er sjovt. Det er realtime alien smask, hvor man lige får en puster ind imellem, da missonerne foregår i 2-minutters varighed. Vi vandt en mission og tabte en mission, da vores kommunikation ikke lige var top notch under al stressen. Elsker det! (Og Allan, du siger bare til hvis du synes det fylder for meget på dine hylder derhjemme....;))

Efter alien smask samarbejdede vi i Magic Maze, som er et spil hvor man ikke må snakke sammen, hvilket vi nok snød ret meget med ved at lave mmmmm-lyde på mange forskellige måder mikset med vilde fagter. Sjovt og originalt.

Vi fulgte op med Witness, som var endnu et originalt smarbejdsspil, hvor man skal løse en sag ved at hviske til hinanden. Alle har en unik oplysning, som de hvisker videre og så skal man svare på 3 spørgsmål til sidst, som ikke altid er så straightforward, som man tror. Virkelig en anderledes og super cool oplevelse.

I de sene nattetimer prøvede Carsten og jeg det første scenarie i escape room spillet Unlock. Det var så seriøst svært og efter at have brugt 5 hints og siddet fast et utal af gange kom vi ud af laboratoriet med formlen og fik en score på 1 ud af 5... Interessant, men rigtig rigtig svært.

Søndag nåede jeg kun et spil, men det var også Feast for Odin. Jeg er ikke hverken den store Uwe-lover eller specielt vild med worker placement mekanik, men Feast for Odin var lige min kop thé når vi er ovre i den genre. Man kunne gå vildt mange veje og tetris puzzlen var sjov. Det kunne jeg godt se mig selv dyrke noget mere det spil.

Virkelig en god con også på spille fronten for mig, hvor jeg fik spillet en masse sjovt, originalt og interessant. Tak til alle mine medspillere, som var med til at gøre spillene til rigtig gode oplevelser hele vejen rundt.
Image
Post Reply