Spørgsmål/tanker til Pandemic Legacy Season one - SPOILERS

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Spørgsmål/tanker til Pandemic Legacy Season one - SPOILERS

Post by Sir William »

Fik afsluttet vores 4 player kampagne af Pandemic Legacy her i lørdags, efter 15 spil lykkedes det os at gennemføre og også få en ganske pæn score.

Vi lavede nogle fejl undervejs (både i starten med relations og så senere omkring Sacrifice), som både må formodes at have hjulpet os men også efterfølgende givet nogle problemer, særligt da min foretrukne karakter viste sig at være en forræder. Problemet var nok her, at man ikke rigtig turde slå noget op på BGG, da det jo kunne give nogle spoilers.

Desværre var December måned en rimelig - i min øjne - underlig fornemmelse, et klimaks som skuffede en del.

De første 11 måneder var udfordrende og spændende, hvor vi til tider troede vi var home free for lidt efter, sidde med vores popo i vandskorpen. Så forventningerne var vel høje da vi kom til december, men med karakteren Soldier og så Binoculars, så var det rimelig nemt.

Om det måske også skyldtes andre forhold, så som hvilken farver der tidligere i spillet var blevet påvirket (blå) sammenholdt med den ene mission i december måned samt udviklingen af selvsamme kort, men om alt er så tog det ingen tid at komme gennem december måned.

Samtlige blå kort var i vores spil blevet lavet om til equipment, da de reelt ikke havde megen anden funktion. Og med missionen på Atlanta, hvor man skulle bruge blå kort, og Soldier som kunne tage 1 equipment op som en aktion, så blev han jo bare placeret i Atlanta. Plus det var jo meget forudsigeligt, at alle byerne skulle vaccineres, og vi havde inddæmmet de fleste områder så zomiberne ikke kunne sprede sig.

Så de 2 missioner til slut i spillet var rimelig nemme.

OG ja, vi fejlede nogle enkelte missioner herunder vores første forsøg på November, men det var mest min fejl da jeg ikke lyttede til hvad Pernille sagde og jeg fokuserede på noget andet. Havde jeg lyttet til hende, så havde vi vundet. Men tabte første forsøg, men det gav jo så nogle fordele senere, da vi havde regnet en af de mulige missioner til december ud og derfor kunne starte med at vaccinere byer allerede i november.

Er der andre som havde en tilsvarende blandet afslutning på spillet? Og havde det udviklet sig anderledes, hvis CodA havde været en anden farve?
Post Reply