T.I.M.E Stories regelspørgsmål (uden spoilers!)

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

T.I.M.E Stories regelspørgsmål (uden spoilers!)

Post by Mikkel »

Hej,

jeg planlægger at hive T.I.M.E Strories frem i weekend og spille det sammen med min kone.

Jeg har et par spørgsmål (der kommer sikkert flere) efter at have læst regelbogen:

- Efter man har lavet setup, og kort A er læst op Time Captain, så skal man efter tur læse kortene op for andre spillere. Når de er læst op, er det så rigtigt forstået at ALLE disse briefing-kort blot lægges til side med tekst-siden opad, så man undervejs kan tjekke om man er i mål eller ej? De er ikke længere hemmelige...?

- Tests:
Når man kommer ud for en test, så skal der rulles terninger. Kan man rulle løs og klare udfordringen inden for samme TU? Eller ruller man én gang og ser om man klarer den, så ruller den nye Time Captain for TU's og så ruller man igen for at komme videre med udfordringen? Eller kan man rulle flere gange for at klare udfordringen inden for samme TU?
Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: T.I.M.E Stories regelspørgsmål (uden spoilers!)

Post by goldbaek »

Mikkel wrote:- Efter man har lavet setup, og kort A er læst op Time Captain, så skal man efter tur læse kortene op for andre spillere. Når de er læst op, er det så rigtigt forstået at ALLE disse briefing-kort blot lægges til side med tekst-siden opad, så man undervejs kan tjekke om man er i mål eller ej? De er ikke længere hemmelige...?
Det kan I egentlig gøre som I har lyst. Med undtagelse af de kort, hvor der er regel/symbol-forklaringer, plejer vi at lægge dem væk, da vi synes det er mest i spillets ånd. Men det er bestemt ikke lige så vigtigt som med location-kortene.
Mikkel wrote:- Tests:
Når man kommer ud for en test, så skal der rulles terninger. Kan man rulle løs og klare udfordringen inden for samme TU? Eller ruller man én gang og ser om man klarer den, så ruller den nye Time Captain for TU's og så ruller man igen for at komme videre med udfordringen? Eller kan man rulle flere gange for at klare udfordringen inden for samme TU?
I en enkelt TU kan hver karakter ENTEN rulle et (og kun et) test-slag ELLER bevæge sig fra et felt til et andet. Hvis en test ikke er klaret når alle karakterer har enten rullet en gang eller bevæget sig en gang, bruges 1 TU yderligere og man får dermed nye forsøg til at klare testen. Men man behøver ikke nødvendigvis at klare alle tests - kun dem, der er låst SKAL klares for at man kan bevæge sig videre. Håber dette gi'r mening, ellers vil jeg gerne forsøge at beskrive det lidt bedre :)
Og i øvrigt - ved tests bruger man aldrig Time Captain Dice. Den bruges udelukkende når man som gruppe bevæger sig fra en lokation til en anden.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: T.I.M.E Stories regelspørgsmål (uden spoilers!)

Post by Mikkel »

Det var meget fint beskrevet - tak! :D

Jeg har et spørgsmål vedr. de her tests:
Når jeg sidder med kortet i hånden - hvorpå testen er - så er det eneste min medspiller kan se, det er hvor mange skjolde testen har (da jeg lægger dem ned under feltet). Jeg må ikke under nogen omstændigheder vise kortet, når vi ikke står på samme felt? Det eneste jeg kan gøre er at fortælle hvorfor jeg ruller terninger og hvem det er jeg er oppe imod?
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: T.I.M.E Stories regelspørgsmål (uden spoilers!)

Post by Jonezy »

Alle som står på det samme felt må se kortet, men der er forskel på felt og lokation. Hvis de bare er på samme lokation kan man ikke se hinandens kort, men man må godt fortælle hvad der foregår.
Image
Post Reply