Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Larsine »

I går tog Larna og jeg et lille spil Carcassonne: The Castle, og selvom Larna er danmarksmester I Carcassonne, og skal til VM til efteråret, så har jeg dog spillet langt flere spil af denne udgave, og det viste sig. Jeg førte det meste af spillet og tog alle bonusbrikkerne lige foran Larna, og hun endte med at tabe med ca. 30 point.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Larsine »

Onsdag var vi kun tre til at spille. Michael havde aldrig prøvet Thurn & Taxis, så det skulle han da have lov til. Jeg forsøgte mig med den sædvanlige strategi hvor jeg hurtigst muligt kommer af med alle mine posthuse. Desværre opdagede Michael det, og nåede at få opgraderet sin karet til en 7'er karet i runden før jeg kunne afslutte. Så jeg måtte tage en chance, og trak Lodz, kortet som gav mig mulighed for at bygge mine sidste tre posthuse, og få et posthus i samtlige områder rundt om Bayern og fuldføre endnu en region. I alt tror jeg det gave mig en bonus på 10 point. Ved pointoptælling endte Larna på 9 point. Michael på 22 point og jeg på 26 point.

Vi snuppede endnu et spil, og denne gang var Michael mere opmærksom på at få bygget sine posthuse, så han ikke fik så mange minuspoint. Slutresultatet blev at Larna endte på 20 point, jeg endt på 22 og Michael på 26.

Thurn & Taxis er og bliver et godt spil IMO.

Derefter blev det til to spil Limes, hvor Michael vandt første spil på en tiebreak, og andet spil på point. Andet spil var særdeles frustrerende, da Larna blev ved med at trække brikker som ingen af os syntes var sjove.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Goblen »

Vi var fire der var samlet til at bruge hele vores lørdag på brætspil, og vi kom godt i gang med The Great Zimbabwe. Det har jeg ikke prøvet før, og havde hverken set video eller læst regler. De andre var heldigvis tålmodige med mig. Synes pladen og hele konceptet virkede underligt, men da vi kom i gang blev jeg ganske begejstret for det. Fik dog kørt min VR for langt op og startede forkert. Endte med at satse på at have masser af køer så jeg kunne betale det jeg ville - det virkede ikke, men ganske godt underholdt.

Så spillede vi Tesla vs. Edison: War of the Currents. Det kommer jeg så aldrig til at spille igen. Det kostede mig lidt på humørkontoen at se at spillet alene handler om at bygge op til sidste runde hvor man så skal veksle aktier rundt i et stort cirkus. Hvad du laver for at få strømmen rundt i USA er ikke relevant. Føler jeg spildte min tid.

Efter det, og jeg tror det var for mit humørs skyld, spillede vi The Grizzled. Det spil er ganske enkelt fantastisk. Coop om første verdenskrig og kammeratskabet mellem soldater. Det blev til tre spil, og to af dem var så tæt på. Har stadig ikke overlevet krigens rædsler.

Tilbage til de tungere spil og Nippon kom på bordet. Det er lang tid siden jeg har spillet det, og jeg tror jeg har lavet samme fejl før - at gå efter kontrakterne i stedet for at tænke min placering af indflydelse. Fik mega smæk, men jeg kan stadig rigtig godt lide spillet. Man kunne tro at nu har jeg sikkert lært det, men det tror jeg ikke.

Vi sluttede af med Orleans. Et spil jeg syntes var elendigt første gang jeg prøvede det, men efter et spil mere blev jeg sgu glad for det. Bagbuilding og drawing kan jeg rigtig godt lide. Valgte primært at satse på mine bondekoner, og få dem hurtigt. Bygge ost i store mængder og så rejse rundt i Orleans og samle flere ressourcer. Det virkede ikke, men jeg morede mig over spillet.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Larsine »

Fredag aften var Larna var på besøg og Eik og hans kærest Gitte kom forbi til lidt hygge og spil. Vi startede med Ticket to Ride: Pennsylvania, hvor man jo ud over de sædvanlige ting også kan få aktier hver gang man bygger en strækning. I slutningen af spillet uddeles der så point for aktieholderne i de forskellige selskaber. Jeg trak 5 billetter der slet ikke passede sammen, så jeg beholdte den mindste og trak to tilfældige af de resterende fire, ikke den bedste start. Eik havde derimod fået en fantastisk start, for han beholdte fire af sine billetter. Eik startede også med at bygge med det samme, og byggede stort set alle de små strækninger i det syd-østlige hjørne, til stor frustration for Lisa, Gitte og Larna. Jeg skulle heldigvis slet ikke ned i det hjørne så det passede mig fint. Det betød dog også at Eik satte sig på aktierne i mange af selskaberne, men jeg forsøgte at undgå at komme i aktiekrig med de andre og tog aktier i de selskaber de ikke var interesseret i. Da vi skulle tælle point op, fik jeg helt klart flest på billetter da jeg havde trukket nogle lange billetter og endt med at få dem til at passe godt sammen. Eik og Larna havde dog gennemført lige så mange billetter så vi fik alle tre de 15 ekstra point for det. Eik fik flest point for aktier, men Larna og jeg lå lige bagefter, og samlet set endte jeg lige over 200 point med alle de andre bagved.

Derefter tog vi to spil The City. I første spil fik jeg en perfekt springvandsstrategi til at fungere, og vandt. det gjorde jeg til gengæld ikke i andet spil hvor intet fungerede og jeg endte sidst. Sjovt nok endte vores andet spil stik modsat af første spil, så sammenlagt klarede vi det alle lige godt (eller dårligt).

Søndag havde vi besøg af Lisbeth og Khurt, og spillede Mahjong. Det var meget hyggeligt, men hvor ville jeg gerne have at vi spillede efter de rigtige regler frem for den variant som Lisbeth og Khurt spiller :-(
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Frouvne »

I går fandt vi Race for the Galaxy frem, hvilket efterhånden er lang tid siden. Der har altid været nogle ting, der ikke har været helt intuitive for mig i.f.t. handelsdelen i det spil, men vi har alligevel haft stor fornøjelse og lysten til igen at rode lidt med det er bestemt til stede. At der er et tidsmæssigt sammenhæng med at spillet er kommet i en iOS-version er måske ikke helt tilfældig og det kan da i hvert tilfælde give mulighed for at få lidt mere rutine i spillet.

Ellers har den de seneste tre spil-gange stået på Pax Renaissance, som andre har rapporteret om. Spillet efterlod forskellige oplevelser hos deltagerne og har delt os i dem, der helst undgår spillet og så os andre som nok bare er blevet endnu mere nysgerrige. Og der er jeg altså i den sidste kategori, der både er blevet interesseret grundet lysten til at dykke mere ned i temaet men i høj grad også en nysgerrighed til om i hvilket grad man kan være bedre til via spillets mekanikker at komme til at kontrollere kortet og dermed de muligheder man selv og ens modspillere har.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Jens_Hoppe »

Knizias Wettlauf nach El Dorado kom på bordet i går i KBK, og det blev til to tre-personers spil.

El Dorado er et væddeløbsspil, hvor spillerne konkurrerer om at få deres figur hurtigst over en række store hex-tiles (som hver består af en masse små hex-felter), og nå El Dorado som den første. Mekanisk benytter spillet sig af en simpel deck-building mekanisme, hvor man spiller kort i sin tur for at rykke, samt for at købe nye kort til decket. Kort kommer i tre farver (grønne kort tillader ryk gennem junglen, blå kort = ryk over vand og gule kort = ryk gennem landsbyer eller køb nye kort), men udover forskellige varianter (styrker) af disse er der også en række specialkort, med unikke evner. Nogle kort er engangs; når man har spillet dem, ryger de helt ud af decket, og visse felter på brættet lader også en trimme sit deck, og komme af med de svageste kort.

På nogle felter på brættet placeres fra start en række hule-brikker (optional rule), og rykker en spiller hen ved siden af en hule, får han en af hulebrikkerne i feltet. Disse engangs-brikker kan gemmes til senere, og fjernes fra spillet når de er blevet brugt. Effekterne svarer for nogle brikker til de farvede korts, mens andre har mere unikke effekter. Det at man kan sidde og hamstre hulebrikker gør, at man senere i spillet kan tage nogle gevaldigt lange ture (når man starter sin tur med både en række hulebrikker og sin hånd af kort, og måske endda kan trække endnu flere hulebrikker i sin tur). Spillebrættet kan sammensættes på mange forskellige måder, og reglerne kommer med en række forslag til nemme, mellem og svære "scenarier". Brættet er i det hele taget interessant designet: Nogle hex-tiles er ret åbne, og det er nemt at komme igennem dem, mens andre introducerer nogle gevaldige flaskehalse (som man forhåbentlig havde set på forhånd, så man har tunet sit deck til at klare dem, og ikke først opdager problemet når man står lige foran det)!

El Dorado var (måske overraskende?) sjovt, synes jeg. Det er ikke noget tungt spil, og det er i hvert fald ikke den næste E&T eller Amun-Re - de Knizia-tider er nok forbi - men som en typisk Knizia let/mellemvægter fungerede det rigtigt godt - og så er det hurtigt. Der er masser af tænke over og potentiale for at bygge seje, degenererede decks, og man kan planlægge nogle supereffektive ture, når først decket er tunet til det. Reglerne er rimeligt ligetil (uden mærkelige undtagelser og andre skarpe hjørner), men de mange specialkort man kan tilkøbe til sit deck gør, at spillet ikke virker generisk og kønsløst.

Spillet er på typisk Knizia-vis mekanisk bundsolidt, og man sidder aldrig med den-der "det virker mærkeligt, kan det virkelig passe, at det skal være sådan?" fornemmelse. Og det er jo rart!

Nu er El Dorado jo nomineret til Spiel des Jahres, og man kan godt undre sig over, om ikke det måske er lige tungt nok til den pris (havde det været en Kennerspiel des Jahres nominering, tror jeg ikke at nogen ville have løftet et øjenbryn). Sjovt var det i hvert fald. 7.5/10.


Vi nåede selvfølgelig også en gang til Mars, men mine Interplanetary Cinematics havde desværre ikke ordentligt gang i maskinen, selv om de fik bygget en masse greeneries og cities...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sifosi
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 28
Joined: Tue Jan 04, 2011 2:46 pm
Location: Holstebro

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Sifosi »

Jeg havde inviteret ind til spilaften i Holstebrogruppen i går aftes. Vi endte med at blive 9 i min lejlighed, så det summede herligt af brætspil hele aftenen.

Jeg startede med et spil Adrenalin, som var venligt udlånt af Holstebro Bibliotek. Vi var 4 spillere, hvoraf 2 havde prøvet det før, jeg var ikke en af disse. Efter lidt regelforklaring, havde vi nogenlunde fat i konceptet og tog resten ind via "learning by doing". Jeg endte med at være en alien i kilt (min fortolkning) og samlet mig et maskingevær og en electroscythe til at sprede kaos med.

Det kneb lidt med at få samlet point i starten og jeg må have været langt nede undervejs, men jeg virkede til at være den eneste, som var opmærksom på de point der skulle deles ud efter spillet via skade tildelt stadig levende modstandere. Jeg samlede 10 point ind via denne skade og endte med at vinde med 2 sølle point.

Et virkelig sjovt spil, hvor vi havde masser af sjov med at indgå verdens tyndeste alliancer, tigge for vores liv og bare sprede død og ødelæggelse. Jeg spiller det meget gerne igen.

Herefter skruede vi tempoet gevaldigt ned og nappede et spil Hanabi, mens vi ventede på at det andet bord skulle blive færdigt. Hanabi er et super hyggeligt spil, og vi havde masser af sjov med spillet og de til tider noget håbløse situationer folk blev sat i. Vi endte med 19 point, hvor vi dog indrømmet til tider befandt os lige på grænsen af, hvad spillet tillader af snak, men det er ligegyldigt, Hanabi skal først og fremmest være sjovt, og det var det.

Det andet bord var stadig ikke færdige, så vi nåede 2-3 hænder Love Letter, det kan man altid spille.

Et par stykker havde forladt os, så vi var 7 tilbage til aftenens sidste spil, jeg endte i et spil Pandemic. Vi var 3 spillerede og da der var en ny spiller med, så holdt vi os til medium sværhedsgrad. Meget langt hen af vejen gik vi let igennem spillet, vores kombi af Researcher, Dispatcher og Operations Expert fungerede ganske fint og vi fik relativt hurtigt sat to kure på brættet og var ikke rigtig pressede. Ved spillets afslutning var Europa dog blevet til en stor bakteriebombe og der var en risiko for, at vi ville løbe tør for de blå cubes, men vi gik fint igennem med kun 4 outbreaks.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Goblen »

Fed lørdag :-) Min kone står pludselig og spørger om ikke vi skal spille et spil Castles of Mad King Ludwig - det siger jeg ikke nej til, og min yngste datter ville også være med. Det er bare et spil jeg ikke får spillet nok, simpelt og ligetil, og med masser af nye gale slotte hver gang det spilles. Spillet var ret straight forward da vi scorede for flest musikrum, madrum og utilityrum. Vandt ikke en eneste af dem, og mine hemmelige bonusser hjalp mig lige lidt da de ting jeg skulle bruge blev købt for næsen af mig hver gang.

Efter første spil blev det til et mere. Her gik det lidt bedre, og mit slot blev fyldt med haver. Det passede godt med en score-tile og med en hemmelig bonus. Stadig tre vanvittige slotte - fedt spil.

God måde at bruge tid med familien på.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Larsine »

Onsdag var vi igen kun tre (Larna, Michael og mig). Vi startede med en gang Flamme Rouge Grand Tour, bestående af tre etaper. Jeg klarede det meget godt i den ene etape, men åbenbart rigtig dårligt i de andre etaper, for sammenlagt endte mit hold sidst. Michael endte både med at vinde holdkonkurrencen og få en kører i den guld trøje. Flamme Rouge er rigtig godt, og det bliver meget bedre af at spille med Grand Tour reglerne.

Derefter blev det et spil Lords of Waterdeep, inkl. Scoundrels of Skullport udvidelsen. Jeg syntes umiddelbart ikke at det gik så godt, og på intet tidspunkt lå jeg forrest i løbet af spillet. Michael lå næsten forrest hele spillet, og det betød naturligvis at jeg kom til at spille tre mandatory quests på ham. Jeg oplevede desuden at få ikke mindre end 6 plot quests, hvilket burde være en fordel, men det betød bare at jeg blev mindre fokuseret. Derudover fik jeg lavet en masse mindre quests, og da vi talte point op var det den afgørende faktor, for jeg havde 12 quests der gave bonus (+48 point), og det vare mere end rigeligt til at jeg endte forrest. Stadig et WP spil som jeg synes holder.

Jens var ankommet, og havde tid til et hurtigt spil, hvilket blev Penguin Party i kortspilsudgaven. Hvis nogen har prøvet Penguin med små plastikpingviner kender de grundideen, men i kortspilsudgaven fungere spillet rent faktisk. Efter fire runder var det tydeligt at jeg ikke var den bedste til at styre mine pingviner. Eneste trøst var at Larna var dårligere end mig.

Jens forlod os igen, og vi sluttede aftenen af med to spil Qwixx. Første spil gik OK, men andet spil gik forrygende. Stadig en rigtig god filler.

Torsdag var vi i sommerhus med min mor og far. Vi fik dem introduceret til Heckmeck/Pickomino, og spillede to spil. Senere på dagen foreslog min mor endda om ikke vi skulle spille "det der terningspil med ormene", og det blev til yderligere to spil. Rart at de endelig gider at spille andet end Five Crowns, hvilket vi naturligvis også fik spillet en enkelt gang.

Fredag tog Larna og jeg til Københavns Spilfestival, og der var langt fra så mange besøgende som jeg havde troet. Det var meget nemt at komme til, både i Bastard Café og i alle de andre steder. Jeg tror desuden at det er første gang jeg har set ledige borde på en fredag aften. Larna og jeg startede med at spille Magic Maze, for når nu det er nomineret til SdJ så skal det da testes. Første scenarie gik slet ikke, så det spillede vi en gang til hvor vi denne gang havde levet en plan, og så lykkede det. Derefter spillede vi andet sceanrie, og det gik igen galt, så vi snakkede om en plane og forsøgte endnu en gang, men det gik også galt for vi endte med ikke at kunne finde de sidste to udgange. Ret sjovt og anderledes spil, som jeg meget gerne prøver igen, og helst med lidt flere spillere.

Så blev det til to spil Adventure Time Fluxx. Vi havde begge spillet Cthulhu Fluxx, så vi kendte grundprincippet, men Larna har set flere afsnit af Adventure Time så det ville hun gerne prøve. Det endte med at jeg vandt begge spil. Synes stadig Fluxx er sjovt, men man skal altså ikke spillet det på grund af strategierne eller taktikken.

Vi fik prøvet Match Madness i en megaversion. Jeg synes at det var så sjovt at vi endte med at købe en standard udgave af spillet.

Medens vi spiste lidt frokost vandt jeg over Larna i et spil 7 Wonders Duel.

Senere fik vi spillet Verräter sammen med Jeppe Ø. og Jeppe Norsker. Verräter er jo inspirationskilden til Citadels, og det fungerede rigtig godt. Det blev slet ikke dårligere af at jeg vandt, og det endda uden at være forræder en eneste gang.

Jeppe Norsker havde også lige et par spil med som vi kunne teste, så det blev til et spil Ice Pilot hvor man skiftes til enten at passe eller smide en isklump (spændeskiver) på et bræt indtil der kun er en spiller der ikke har passet. Herefter dækkes pladen til og man skal så manøvrere sit magnetskib gennem farvendt uden at ramme isklumperne. Det er ret svært men sjovt.

Andet spil var en piratudgave af Stock Bubbles, hvor hele aktiedelen er fjernet. Jeg har aldrig prøvet originaludgaven, men der er altid noget sjovt over at bygge høje ting der er ujævne og se det hele falde sammen når ingen forventer det. Jeg lå til at vinde spillet, lige indtil det var mig der ikke kunne bygge en nem stabel af guldmønter.

En ret hyggelig dag.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Andrea »

I går havde vi venner på besøg til en omgang brætspil. Vi kastede os over Tales of the Arabian Nights. Et hyggeligt spil, men desværre var det så længe siden, vi sidst havde spillet det, at vi havde glemt et par af vores egne husregler - såsom at skære ned på det antal victorypoints, man skal have for at vinde - ellers bliver spillet simpelthen for langt. Nå, men det husker vi vel til en anden gang... og hvis man var rigtig smart, lagde man også en seddel i æsken, hvor det står højt og tydeligt... :roll:
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Jonezy »

Får skrevet for lidt herinde efterhånden... Må vi lave om på...

Havde gang i pappet her henover weekenden.

I fredags kom min kammerat Lars forbi og vi fortsatte sammen med Mani vores kampagne i Arcadia Quest: Pets, hvor vi kom igennem bane 4. Efter 2 gyldne sejre til Mani på de første to baner vandt jeg tredje bane ret sikkert, og da terningerne mest var med Lars i starten af denne omgang (gal den dreng kan rulle de hvide forsvars-terninger... Godt at han ikke har Spike...:)) troede jeg faktisk ikke rigtigt på det. Men da Lars og Mani fik dejligt blokeret for hinanden midt på brættet stak jeg af med mine helte og gik på jagt efter heksen og brugte terninge-karma-guderne til at rulle uber golden i mit første forsøg på heksen og haps ny win til Tiger Guilden! :)

AQ bliver stadigt mere underholdende for mig. Det er terninger, fjol og broken komboer i stor stil og hvis man tager for det det er og ikke lader sig frustrere over diverse øv- og opture er det skide skægt. De andre er dog lidt trætte af mine helte Lang-Lang og Bjor, da de har henholdvis 6 og 7 liv (men ikke noget forsvar, hvilket er meningen, da de der åndsvage forsvars terninger alligevel altid ruller blankt...) og derfor har det indtil nu ikke rigtigt kunne betale sig at gå efter dem, da de næsten har været umulige at nakke i et hug. De andre har nogle svag pisser helte som dør hele tiden (men så har de naturligvis nogle ret seje abilities, men det glemmer man hurtigt når de endnu engang er blevet knockoutet af en irriterende Orc eller Hedgehornet), hvilket de desværre har gjort noget ved, da de har draftet samtlige rustninger som er dukket op i draften, så næste bane burde blive tæt.

Top underholdning!

Lars og jeg tog så 2 dueller i Toc Toc Woodman, hvor vi fik hakket plastic træet i stykker med plastic øksen med en sejr til hver. Ganske fornøjeligt.


Henover lørdag og søndag fik Mani og jeg også taget hul på Sherlock Holmes Consulting Detective: Jack the Ripper & West End Adventures, som er en stand-alone udvidelse til Sherlock Holmes Consulting Detective. Det var et total hit og virkelig en rigtig god kæreste oplevelse. Vi sprang Jack the Ripper sagerne over og spillede Case 5: Dr. Goldfire og hyggede os med at følge samtlige leads og lege Sherlock Holmes, hvilket naturligvis gav en pivringe score, men det tror jeg ikke man skal gå så højt op i med dette spil. Det er egentlig mere en oplevelse end et spil, men det generer overhovedet ikke mig (jeg er også stor beundrer af Time Stories som også er markant mere en oplevelse end et spil) og det generer ihvertfald heller ikke Mani, som bliver ved med at spørge hvornår vi skal spille igen. :D
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2017

Post by Larsine »

På månedens sidste dag var vi tre til at spille. Vi startede med to spil Match Madness, hvor Eiks kombinationsskills viste sig at overgå os andre. Jeg fik godt nok løst mange opgaver, men det var dem til 1 og 2 point, hvorimod Eik havde løst opgaver til 3 point og derved gik hen og fik flest point i alt.

Laban ankom lige da vi havde sat op til Thurn und Taxis med udvidelsen Glanz und Glory. Bortset fra et nyt kort at bygge postruter på, var der også lidt ændringer i reglerne i forhold til grundspillet. Desværre fik jeg startet rigtig dårligt og kunne slet ikke abstrahere fra de originale regler, hvilket kostede mig mange point i de første runder. Jeg forsøgte at rette op på det, hvilket også gik fint, men slet ikke fint nok. Eik vandt overlegent.

Derefter blev det til endnu et spil Match Madness så Laban også kunne få stryg af Eik.

Laban tog hjem og vi andre sluttede med 2 spil Can't Stop som Eik vandt.

Det må vist siges at være Eiks aften.
Post Reply