Hvad har du spillet i dag? Juni 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2017

Post by Goblen »

I går var vi samlet til brætspil med torsdagsgruppen der igen havde min ældste søn med.

Startede med en klassiker fra Martin Wallace - Liberté. Trækker i trådende bag kulisserne i den franske revolution, og var det ikke for de tre forskellige måder spillet kan lukkes på og vindes på tror jeg spillet havde været lige omkring OK. Men pga. de tre muligheder er spillet så meget bedre. Vi spillede 2nd edition og der er det noget nemmere at skille farverne ad. I går lykkedes det de radikale at starte en revolution da de overlegent vandt valget. Det betød at den med mest indflydelse hos dem lige det øjeblik vandt - det var ikke den der førte på point.

Så spillede vi Stockpile advanced edition. Et auktionsspil hvor du byder på aktier. Det er som om der mangler noget - et eller andet element der lige giver spillet det sidste twist. Det kommer vi nok ikke til at spille igen - selvom spillet er OK.

Vi sluttede med Red7. Simpelt kortspil der er mega sjovt. Endnu engang skulle vi hele tiden ændre regler. Det spil holder.

I dag fik vi så endelig taget hul på The Red Dragon Inn. Ganske fed humor i spillet, og jeg tror det bliver sjovere hvis man rent faktisk sidder og drikker samtidig. Det skal ihvertfald prøves på et tidspunkt.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2017

Post by Larsine »

Fredag endte vi med kun at være tre til spil, Rune, Morten og mig.

Vi startede med en lille test af mit Real-Time-Worker-ovement-spil, og fik igen konstateret at grundmekanismen fungerer rigtig godt, så nu må jeg bare får mig taget samme til at lave resten af spillet.

Bagefter introducerede jeg Flamme Rouge, hvor vi startede med den flade etape, som jeg vandt overbevisende med mine ryttere som nummer et og to. Derefter blev det til to etaper med bjerge, og der viste jeg at selvom man kender spillet, kan man sagtens spille som en pose nødder. Til sidste to vi en Grand Tour bestående af 3 etaper, og igen viste jeg at erfaring i spillet ikke nødvendigvis er en fordel, for jeg tabte både holdkørslen, og kom ind som nummer 4 og 5 i den individuelle kørsel. Et spil som jeg bliver mere og mere glad for jo mere jeg spiller det.
Post Reply