Månedens spiloplevelse maj 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Månedens spiloplevelse maj 2017

Post by Frouvne »

Så vidt jeg kan se, fik jeg aldrig lavet dette obligatoriske opslag, så det er vist på høje tid! :oops:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse maj 2017

Post by Larsine »

Maj måned blev en af dem hvor jeg fik spillet mange spil (71) fordelt på en masse forskellige spil og udvidelser (48).

Det blev til følgende:

Codenames x 6
Flamme Rouge x 5
Match Madness x 5
San Juan (Inkl. The New Buildings & The Events) x 5
Magic Maze x 4
Pickomino x 4
7 Wonders Duel (inkl. Pantheon) x 3
Ave Caesar x 3
The City x 3
Adventure Time Fluxx x 2
Can't Stop x 2
Colt Express (inkl. Marshal & Prisoners) x 2
Limes x 2
Qwixx x 2
Thurn and Taxis x 2
Unpublished Prototype (Stock Bubbles & Ice Pilot) x 2
7 Wonders Duel x 1
7 Wonders (inkl. Leaders) x 2
Boss Monster (inkl. Crash Landing & Tools of Hero-Kind) x 2
Carcassonne: The Castle x 1
Coco Loco x 1
Five Crowns x 1
Lords of Waterdeep (inkl. Scoundrels of Skullport) x 1
Mahjong x 1
Pinguin-Party x 1
Small World (inkl. udvidelser) x 1
Steampunk Rally x 1
Takenoko x 1
Thurn and Taxis: Power and Glory x 1
Ticket to Ride Map Collection: Volume 5 – Pennsylvania x 1
Verräter x 1
Yahtzee x 1
Zooloretto Mini x 1

Som sædvanligt er spil i rødt nye for mig, og der var masser af dem som var gode, men alligevel var der ingen af dem der kom helt op og ringe. Marshal & Prisoners til Colt Express ændre spillet en hel del, men hvis man f.eks. ikke kan lide grundspillet kommer udvidelsen nok ikke til at ændre på det. Det samme gælder for Crash Landing til Boss Monster, og den fungerer kun med 5-6 spillere. Pantheon til 7 Wonders Duel ændre spillet en del, men det er stadig det samme grundspil. Magic Maze var sjovt og anderledes, og helt sikkert noget jeg gerne prøver igen, men det kommer næppe ind i min samling. Match Madness er landet i min samling, men mest fordi jeg ved at der er mange i min familie og omgangskreds der vil synes at det er sjovt. Stock Bubbles og Ice Pilot bar tydeligt præg af at de er under udvikling, men ideerne var sjove. Verräter er næsten 20 år gammelt, men alligevel holder det, og det er hidden role selection i sin fineste form, og det endte med at blive månedens spiloplevelse.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse maj 2017

Post by Frouvne »

For mit vedkommende blev det til sølle 21 spil. Og det bliver såmænd nok endnu mere usselt, når det gælder juni måned. Men den tid den sorg. Spillene har der til gengæld ikke været noget i vejen med.

Archaeology: The Card Game - 7
Pax Renaissance - 3
FUSE - 2
LYNGK - 2
American Rails - 1
FAUNA- 1
The Game: Extreme - 1
Race for the Galaxy - 1
Ricochet Robots - 1
Terraforming Mars - 1
Unlock! - 1

American Rails er et fabelagtigt spil og er en klar kandidat, dog syntes jeg tilfredsstillelsen ved at få Pax Renaissance på bordet yderligerre 3 gange i maj måned overskyggede alt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Månedens spiloplevelse maj 2017

Post by goldbaek »

I maj fik jeg anskaffet mig Terraforming Mars, og det kan ses i tallene:

Terraforming Mars - 18 (solo)
Terraforming Mars - 3
Carcassonne: Gold Rush - 3
Blood Bowl: Team Manager – The Card Game - 1
Carcassonne - 1
Galactic Emperor - 1
Great Western Trail - 1

Jeg fik introduceret både Great Western Trail og Terraforming Mars til spilgruppen, og hvor de fandt førstnævnte for omstændigt med for mange ikoner, der skal huskes, så var sidstnævnte noget mere populært. Og hold nu op, hvor er det et godt solo-spil! Derudover er konen og jeg blevet rigtig glade for at spille Carcassonne - både den "almindelige" version (med et par udvidelser) og de forskellige stand-alone udgaver. Spilgruppen fik også prøvet Galactic Emperor, der er en slags light udgave af TI3, og selvom det efterhånden er en ældre sag, var vi alle godt underholdt.
Image
Post Reply