Hvad har du spillet i dag? August 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Frouvne »

Hvad har du spillet i dag? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Neumann »

Det blev bare til en gang Agricola - 2-spillerversion med elendige kort hele vejen rundt, men en nogenlunde komfortabel (halvsløj) sejr til mig med scoren 38-29.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Gunness »

To gange Legendary Encounters: Alien med min kone. Første gang var det ren massakre (på os!), mens vi vandt andet spil på et hængende hår. Det var sgu sjovt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

I går var vi samlet i brætspilsgruppen, og jeg havde fået lov til at vælge spillet. Jeg valgte Xia: Legends of a Drift System.

Det er et spil jeg rigtig godt kan lide, med terninger, exploration, handel og konflikt. Desværre er jeg den eneste i gruppen der kan lide den slags spil med masser af terningrul :-) Hyggede mig selvom jeg blev smadret.

Sluttede af med et spil Red7. Et rigtig fedt simpelt spil :-)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

Har fået mit Lords of Waterdeep, og som en "gammel" AD&D-geek er det lige et spil for mig. Synes det er morsomt at man ikke er eventyren men derimod ham/hende der trækker i trådende. 2 spil er det blevet til :-)

Fik også mit Red7, og det blev familien så begejstret for så det har været på bordet 8 gange i denne weekend.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Andrea »

Vi var til 10-års fødselsdag i dag, hvor vi gav fødselaren Flick 'Em Up. Det ville han straks prøve, og vi meldte os som prøvekaniner. Jeg er ikke vanvittig god til dexspil, så det gik også derefter, men det er en meget fin idé til et spil :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Andrea »

I går fik vi afprøvet vores nyindkøbte 51st State. Nu var det ikke mig, der læste reglerne inden, men jeg forstod på Jens, at de var ret dårligt skrevet (hvilket jeg også havde hørt inden). Det er muligt, at vi fik lavet et par fejl undervejs, da der opstod et par tvivlstilfælde, men bortset fra det var det et ganske interessant spil. Måske en anelse for langt i forhold til, hvad det kan byde på, men bestemt et spil, jeg skal spille igen.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

Det blev bare til et enkelt spil da tre fra gruppen var samlet i går. Vi spillede The Gallerist, og selvom vi kom lidt kaotisk fra start synes jeg stadig spillet er rigtig godt. Der er mange valg og muligheder så det handler hele tiden om at fravælge noget.

Vi talte om bagefter at vi ikke er særligt aggressive over for hinanden (man kan bruge sine billetter til at hive besøgende ud af de andre spilleres lobbyer og tilbage på hovedpladsen for at forhindre dem i at besøge modspillerens galleri), men det er dyrt at gøre og det virker til at værdien af billetterne er bedre brugt på selv at tiltrække besøgende.

Selvom det i går blev slået fast - jeg kommer ikke til at styre et galleri på Manhatten - så var det sjovt.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Frouvne »

Forrige tirsdag havde Stony og jeg en spilaften, hvor det kun var os to. Jeg startede med at introducere til Century: Spice Road og herefter til Hanamikoji. Derefter tilbød jeg at introducere til The Ravens of Thri Sahashri, som jeg vidste Stony for nyligt havde erhvervet sig. Det var lidt af en aha-oplevelse at gennemgå reglerne. Reglerne er ikke svære, men der er ingen tvivl om, at de er mere 'krøllede' end de fleste andre regler. Asymmetrien og det at man ikke må kommunikere om spillet undervejs gør det ikke lettere, da der er rigtig mange fine nuancer i spillet. Vi overholdt naturligvis ikke reglen om ikke at kommunikere og jeg syntes vi havde et rigtig hæderligt spil, hvor vi nåede i mål på trods af at der i sidste runde kun var en farve, hvilket bestemt kan være en udfordring. Vi sluttede aftenen af med at introducere Helle til Kingdomino, som vi tog tre spil af.

De to næste aftener havde Helle og jeg The Ravens of Thri Sahashri på bordet og for første gang lykkedes det os i et spil at gætte alle kort.

I den forgangne uge har vi såmænd også haft The Ravens of Thri Sahashri på bordet - det er en klar favorit herhjemme! Og så kom Solarius Mission igen på bordet til en spilaften. Det er svært at komme med en hård kritik af spillet, for det fungerer fint og jeg kan faktisk godt lide det. Men det er super-abstrakt og der vil jeg så nok foretrække at få Eclipse eller Xia: Legends of a Drift System på bordet, hvis vi skal ud at flyve i rummet en aften.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Frouvne »

I aftes fik vi støvet en gammel klassiker af: Innovation. Det er meget lang tid siden, at det har været fremme og hvor er det dog en skam. Er der et spil med masser af kaos - som man selvfølgelig kan kæmpe for at forsøge at tæmme en lille smule - der fungerer, så er det Innovation!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

Vi havde inviteret venner på besøg til lidt brætspil i går. De er ikke normalt boardgamere, men vi tænkte at lidt Mansions of Madness, 2nd edition ville være et godt valg.

Havde ret :-) De blev voldsomt grebet af spillet, og efter tre scenarier måtte de konstatere at det skulle vi gøre igen snart.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Stony »

Jeg var på Rubicon i den forgangne weekend, og det blev naturligvis til en del papspil.

Jeg fik ikke prøvet ret meget nyt i år, men jeg stod for at introducere en del spil. Og det giver mig selvfølgelig en vis kontrol over hvad der skal på bordet, så derfor fik jeg spillet en del af de spil jeg holder så meget af, at de fortsat er en del af min spilsamling.

Så det blev til Solarius Mission, Terraforming Mars, RoboRally og Tokaido. Det var med - med RoboRally som eneste undtagelse - en altovervæltende deltagelse af folk der ikke havde prøvet spillene før. Ved RoboRally var en del folk, som havde prøvet de tidligere udgaver af spillet, men gerne ville prøve den nyeste. Så der var i høj grad tale om introduktionsspil, men det kan også være godt. Især når spillene bliver godt modtaget.

Derudover blev der også tid til nogle fillers mellem modulerne. Bärenpark, Kingdomino og så blev jeg introduceret til Twenty One, som er et lille terningspil i den helt lette ende. Det gjorde absolut ikke noget for mig, og bestemt ikke noget jeg behøver at eje. Det var årets to-spiller spil, hvor der var lavet en lille knock-out turnering. Jeg vandt den første runde, og da jeg var en af dem resten af turneringen ventede på at skulle få spillet, og jeg ikke kunne finde tiden til at få gjort noget ved det, trak jeg mig og lod min modstander gå videre. Det må være det man kalder win-win.

Alt i alt en god weekend i godt selskab.
Sidst spillet:
Image
solajin
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Mon Apr 03, 2017 9:08 am
Favoritspil: Blood Rage, Adrenaline, Zombicide - Black Plague, Firefly

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by solajin »

Var nede at besøge en gruppe venner i tyskland i weekenden så der blev til en håndfuld forskellige spil:

Massive darkness
Mansion of madness
Betrayal at House on the Hill
Sentinels of the multiverse
Flick em up
Deception
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Jens_Hoppe »

I går fik vi spillet T.I.M.E Stories: Lumen Fidei. Vi klarede det (til sidst), og det var et supergodt eventyr, måske det bedste endnu! Masser af nye mekanismer, svære dilemmaer, gåder, og en virkelig god historie.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Stony »

Tirsdagsgruppen var samlet tre mand høj i går. Det blev til et par spil i den lidt lettere ende.

Først blev det til en omgang Tokaido, som Frouvne gerne ville reintroduceres til. Vistnok i håb om at kunne få hans eget Collectors Edition på bordet derhjemme. Det er et af de spil jeg ret konsekvent klarer mig pivdårligt i. Men i dagens anledning sneg jeg mig helt op på en næst-sidste plads, lige foran Kanzleren, så det var ikke så tosset... :D

Bagefter fik vi prøvet mit eksemplar af Exit: The Game. Det bestilte jeg da jeg så, at det var blevet tildelt Spiel des Jahres. Der findes flere titler i serien. Jeg kiggede på BGG, og så at The Abandoned Cabin havde den bedste rating, så det blev den jeg købte. Det var først da jeg modtog spillet, at det gik op for mig, at spillet faktisk kun kan spilles en gang, da man undervejs har brug for at destruere en del af komponenterne. Det pissede mig egentlig lidt af, da spillet havde kostet knapt 200 kroner. Jeg er helt klar over at man i det store udland kan få det billigere, men alligevel... Så jeg havde været på BGG, for at finde ud af hvilke komponenter der forventligt ville blive foldet, klippet, tegnet på osv. og så lavede jeg nogle kopier ved at tage et billede af komponenterne og printe en farvekopi. Det fungerede faktisk hæderligt, så jeg er stadig i besiddelse af et ikke-ødelagt spil, som jeg så kan sælge eller forære væk.
Selve spillet var egentlig fin underholdning. Men måske lidt sværere end vi havde regnet med. Vi var i hvert fald noget mindre kække EFTER spillet, end vi var forinden. Vi scorede fem stjerner ud af ti mulige.
Sidst spillet:
Image
Post Reply