Hvad har du spillet i dag? August 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by chr88 »

Stony wrote:Bagefter fik vi prøvet mit eksemplar af Exit: The Game. Det bestilte jeg da jeg så, at det var blevet tildelt Spiel des Jahres. Der findes flere titler i serien. Jeg kiggede på BGG, og så at The Abandoned Cabin havde den bedste rating, så det blev den jeg købte. Det var først da jeg modtog spillet, at det gik op for mig, at spillet faktisk kun kan spilles en gang, da man undervejs har brug for at destruere en del af komponenterne. Det pissede mig egentlig lidt af, da spillet havde kostet knapt 200 kroner. Jeg er helt klar over at man i det store udland kan få det billigere, men alligevel... Så jeg havde været på BGG, for at finde ud af hvilke komponenter der forventligt ville blive foldet, klippet, tegnet på osv. og så lavede jeg nogle kopier ved at tage et billede af komponenterne og printe en farvekopi. Det fungerede faktisk hæderligt, så jeg er stadig i besiddelse af et ikke-ødelagt spil, som jeg så kan sælge eller forære væk.
Selve spillet var egentlig fin underholdning. Men måske lidt sværere end vi havde regnet med. Vi var i hvert fald noget mindre kække EFTER spillet, end vi var forinden. Vi scorede fem stjerner ud af ti mulige.
I så fald skal I nok ikke prøve de andre Exit-spil, som er væsentligt sværere.
Kan derimod varmt anbefale de to "Escape The Room"-spil, der både er ganske nemme (well, ikke "nemme", men en del nemmere end Exit-spillene), har en klart bedre storyline end alle de andre escape room-spil, og som ikke bliver destrueret efter brug! Det gør "Unlock" og "Deckscape" heller ikke; sidstnævnte er nok det nemmeste, jeg har prøvet, mens især det sidste scenarie i Unlock (som i øvrigt SKAL spilles i hold) er ret svært.
Så hvis du/I synes, at de her escape room-spil er sjove, så er det stort set kun Exit-spillene, man ødelægger (Lab og Cabin kan man reeelativt nemt spille uden at ødelægge noget, men Tomb bliver nok ødelagt, medmindre man er meget omhyggelig/tålmodig). :)

Tjek evt. denne liste for info om alle escape rooms:
https://boardgamegeek.com/geeklist/2246 ... boardgames
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Frouvne »

chr88 wrote:
Stony wrote:Bagefter fik vi prøvet mit eksemplar af Exit: The Game. Det bestilte jeg da jeg så, at det var blevet tildelt Spiel des Jahres. Der findes flere titler i serien. Jeg kiggede på BGG, og så at The Abandoned Cabin havde den bedste rating, så det blev den jeg købte. Det var først da jeg modtog spillet, at det gik op for mig, at spillet faktisk kun kan spilles en gang, da man undervejs har brug for at destruere en del af komponenterne. Det pissede mig egentlig lidt af, da spillet havde kostet knapt 200 kroner. Jeg er helt klar over at man i det store udland kan få det billigere, men alligevel... Så jeg havde været på BGG, for at finde ud af hvilke komponenter der forventligt ville blive foldet, klippet, tegnet på osv. og så lavede jeg nogle kopier ved at tage et billede af komponenterne og printe en farvekopi. Det fungerede faktisk hæderligt, så jeg er stadig i besiddelse af et ikke-ødelagt spil, som jeg så kan sælge eller forære væk.
Selve spillet var egentlig fin underholdning. Men måske lidt sværere end vi havde regnet med. Vi var i hvert fald noget mindre kække EFTER spillet, end vi var forinden. Vi scorede fem stjerner ud af ti mulige.
I så fald skal I nok ikke prøve de andre Exit-spil, som er væsentligt sværere.
Kan derimod varmt anbefale de to "Escape The Room"-spil, der både er ganske nemme (well, ikke "nemme", men en del nemmere end Exit-spillene), har en klart bedre storyline end alle de andre escape room-spil, og som ikke bliver destrueret efter brug! Det gør "Unlock" og "Deckscape" heller ikke; sidstnævnte er nok det nemmeste, jeg har prøvet, mens især det sidste scenarie i Unlock (som i øvrigt SKAL spilles i hold) er ret svært.
Så hvis du/I synes, at de her escape room-spil er sjove, så er det stort set kun Exit-spillene, man ødelægger (Lab og Cabin kan man reeelativt nemt spille uden at ødelægge noget, men Tomb bliver nok ødelagt, medmindre man er meget omhyggelig/tålmodig). :)

Tjek evt. denne liste for info om alle escape rooms:
https://boardgamegeek.com/geeklist/2246 ... boardgames

Tak for referencen. Jeg har spillet begge "Escape The Room"-spillene og de virkede mere intuitive. Måske de flere komponenter også gør det lidt mere konkret, hvilket klæder genren. Under alle omstændigheder tror jeg, vi kom skævt ind på dette "Exit"-spil, så jeg har stadig mod på at prøve et mere. Jeg købte spillene til den halve pris af den Stony måtte af med og vidste på forhånd, at de bliver destrueret undervejs. Derfor har jeg det lidt mere roligt med, at det er en del af konceptet. 100,- for en god spiloplevelse syntes jeg lyder helt rimeligt. Jeg ville nok også have det noget mere stramt med at have givet 200,- for det ... og har man ikke været opmærksom på det, da man købte det, ville jeg nok også føle mig lidt snydt. Glæder mig meget til The Werewolf Experiment, der skulle være lige på trapperne og som jeg tror vil være endnu mere funderet i konkrete fysiske elementer end vi hidtil har set.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

Købte for kort tid siden to spil af LuluChia.

De har begge været på bordet flere gange denne fredag.

1. Karuba. Et simpelt bingoskattejægertilelayingspil. Ganske sjovt og underholdende.
2. Hanamikoji. Et ret fedt to personers kortspil hvor man via gaver skal tiltrække de dygtigste geishas.

Udover det tabte jeg selvfølgelig som altid i Red7.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Stony »

Jeg fik prøvet intro-scenariet til Spirit Island her til aften. Bare som solospil.

Det er et lidt anderledes samarbejdsspil, i det man i stedet for det vanlige scenarie med at skulle kolonisere et land, i stedet skal forhindre landet i at blive koloniseret. En fremmed magt er ankommet, og begyndt at opføre byer. Som øens ånder tager man kampen op sammen med øens indfødte. Der findes 8 forskellige ånder man kan vælge imellem, og de er ret forskellige. Nogle er gode til angreb, andre til forsvar osv. Halvdelen af ånderne er angivet til at have en "lav" kompleksitet, mens de fire resterende er "moderat" eller "høj" kompleksitet, og bør derfor nok undgås i de første par spil.

Kolonimagten vil hver tur sende spejdere ud til områder der støder op til de områder de allerede befinder sig i. Den næste tur vil der blive sendt flere spejdere ud, og dem der blev sendt ud runden forinden vil - hvis de stadig er der - grundlægge en landsby. Alle områder hvor kolonisterne desuden allerede har mindst en landsby eller by, vil der også blive bygget. Og områder hvor de allerede forinden var etableret, vil kolonisterne udnytte landet og nedkæmpe de indfødte.

Hver af de aktive ånder, vil hver tur vælge nogle handlinger. Der er en smule deckbuilding over det. Du starter med fire kort i dit "deck", og du har alle kortene på hånden. Når du har spillet nogle kort, er der en handling der gør at du må tage alle kortene op på hånden igen. Dertil har du mulighed for at trække flere kort/powers op. Hvis du tilegner dig en "minor power" bliver den blot tilføjet din hånd. Men tilegner du dig en "major power" er du nødt til at give afkald på et af de kort du allerede har. På den måde bliver dit deck/hånd langsomt udbygget.

Det er et spil hvor man i høj grad er nødt til at samarbejde. For der er visse ting, som nogle ånder ikke er ret gode til. Og med lidt koordinering, kan man hjælpes ad med at få sat nogle gode kombinationer op, som hvis f.eks. en spiller har et kort man har hårdt brug for at få spillet, og en anden spiller tilmed kan lade en anden ånd spille et enkelt kort mere end en gang i den tur.

Sejrsbetingelserne skifter lidt i løbet af spillet. Til at starte med skal alle kolonister være fjernet. Senere bliver det reduceret til at blot alle bygninger skal være fjernet. Senere igen kan man nøjes med at have fjernet alle byer. Sejrsbetingelserne bliver gradvist lettere efterhånden som man får spredt frygt blandt kolonisterne. Hver gang man har tildelt XX frygt, trækker man et kort fra et fear-deck, og afvikler kortet. For hver tre kort man når igennem, bliver sejrbetingelserne lidt lettere. Og når man helt igennem decket, vinder man øjeblikkeligt.

Man kan tabe på forskellig vis. Når kolonisterne udnytter landet, kan der komme Blight. Hvis man overskrider en bestemt mængde blight på kortet, taber man øjeblikkeligt. Og det at holde mængden af blight nede, er en egenskab en del ånder ikke er født med fra start. Så hvis man vælger en sammensætning af meget offentsivt indstillede ånder, kan man hurtigt blive udfordret på mængden af blight. Dertil kan man tabe, hvis bare en enkelt af ånderne/spillerne bliver elimineret fra spillet/kortet. Og endelig er der et deck som kolonimagten trækker fra hver tur, og hvis man når helt igennem det deck, taber man øjeblikkeligt.

Jeg hyggede mig med det. Jeg valgte at spille det som et to-spiller spil, hvor jeg selv styrede begge ånder. Det var bare intro-scenariet. Det lykkedes mig faktisk at vinde, selv om The Dice Tower angav at det måtte forventes at være svært, og man nok skulle regne med at tabe de første gange. Der er et par tiltag, der skal gøre spillet en anelse mere tilgivende for nye spillere, så jeg skal nok prøve det igen uden disse støtte-regler, inden jeg bliver alt for kæk. :)

Jeg er forsigtigt positiv. Det er et fint kooperativt spil. De meget forskellige ånder og en række forskellige scenarier vil jeg forvente giver spillet en høj replayability, og det vil desuden gøre det sværere for enkeltstående spillere at kunne agere "Quarterback", og sidde og dirigere hvad alle andre spillere bør gøre. Det vil absolut være muligt, men det vil kræve en del gennemspilninger, før man vil kunne nå dertil. Hvordan det faktisk fungerer med eksempelvis tre-fire spillere finder jeg nok ud af en af de nærmeste uger.

Det skulle være et forholdsvis "komplekst" samarbejdsspil, men da jeg først var kommet igang, synes jeg egentlig ikke det var så galt. Det kan føles en anelse fiddly, men jeg synes det er indenfor det acceptable.

Førstehåndsindtryk : 8/10
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by JoelP »

Jeg synes virkelig også Spirit Island er eksemplarisk i sin måde at introducere nye spillere til spillet, hvor alle gameplayelemtenterne er med, men hvor kompleksiteten i de enkelte dele er skruet ned, uden at det føles som en stækket oplevelse. Og så er der variationer til stort set alle spillets delelementer, selv uden at tilføje udvidelsen. Det har klart været ventetiden værd
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Andrea »

Vi introducerede et vennepar for Red 7 i går. En rigtig fin lille filler, som vi tog fire omgange af.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Jonezy »

Spillede Rum & Bones Second Tide i fredags. Det er klassisk CMoN med masser af terninger og masser af plastic, og det var virkelig virkelig sjovt.

Man er et pirat crew hver, som skal smadre hinanden og hvis man er mere en to spillere, spiller man i hold. Man har en masse almindelige crew folk, som bare fungerer som en slags hjernedøde minions, som styrer sig selv og nærmest bare er i vejen. Det sjove er så, at man fra start vælger 3 helte hver fra 5 forskellige klasser, som hver har special abilities som man kan opgradere. Det gør hver helt unik og gør at man skal tage nogle beslutninger om, hvilke skills som man skal opgradere først.

Min makker havde et crew, som spillede risk/reward med Kraken (som kan komme på banen og gøre livet surt for alle) og han spillede så mest risk med den overdimensioneret sprutte, hvilket gav mig et par billige point (man får point når modstanderens helte bliver KO'ed eller man smadrer noget af hans skib), som han aldrig fik indhentet selvom vi begge spillede helt gung-ho tosset og smadrede ind i hinanden når vi havde chancen. :D

Jeg var stærkt underholdt, men jeg er også blevet noget mere thrashy de sidste par år og det er absolut heller ikke spillet som omvender folk, der ikke rigtigt gider masser af terninger og random kaos. Men hvis man har lyst til en omgang terninge hack'n'slash på pirat manér kan det altså varmt anbefales.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Stony »

Vi var kun to mand til den ugentlige bræt-samling. Jeg havde jo fået prøvet Island Spirit, så jeg havde stukket det under armen, for at give en introduktion. Det ende med at blive den første sejr med scenarie. Men det holdt hårdt. Invasions-decket var næsten tømt, og de havde maaaange enheder på brættet. Vi var dog kommet pænt op i omdrejninger, og fjernede også en masse hver tur. Men vi endte med at spotte en mulighed for at trække fear-decket helt tomt. Ved at kombinere lidt, og sørge for at få spillet de rette elementer, smækkede vi i den sidste tur knapt 30 fear i hovedet på fjenden, hvilket var nok til at alle de resterende kort blev trukket.

Vi spillede mod Preussen på første niveau, og kørte uden blightkort, så der vil være rig mulighed for at skrue sværhedsgraden op næste gang. Jeg tænker at det skal vi nok få spillet igen. Efter at have fået spillet grundspillet lidt, har jeg også bestilt udvidelsen. Det bliver man jo nødt til, selv om jeg næppe får spillet grundspillet i alle de mulige varianter.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

Torsdagsgruppen var samlet i går til en hyggelig gang brætspil. Valget var faldet på Haspelknecht, og det jeg lige nåede at forberede gjorde jeg var lidt lunken.

Ændrede hurtigt mening, for spillet var rigtig godt. Hver spiller er en bonde der har opdaget kul på sin jord lige i den tidsalder hvor kulminer i Ruhr begyndte at skyde op. Man vil selvfølgelig gerne med på den mode. Du skal så gennem et ret sindigt system til valg arbejdere træffe en række valg til hvordan du vil gøre det; mine, udvikle nye techs, eller supplere din farm med ekstra bygninger. Samtidig bliver minen fyldt med vand hvis ikke du passer på.

Som altid en fornøjelig aften, og denne gang med et super godt spil.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

Fik spillet mit Wasteland Express Delivery Service i dag. Pick-up-and-deliver med dynamisk kort, missioner der ikke er de samme, raiders der angriber dig og diverse outposts rundt omkring du handler med.

Spillet er rigtig godt. Vi var fire personer der spillede det, og indtrykket er at første spil bliver lidt fidlly og langsomt. Det håber jeg ændrer sig når man får spillet det noget mere. Det faldt ikke helt i min yngste datter og kones smag.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Jens_Hoppe »

Jeg fik spillet The 7th Continent i går, og det var faktisk meget sjovt. Vi var to spillere, og da min makker allerede havde brugt tid på det anbefalede første scenarie (curse), "The Voracious Goddess", kastede vi os i stedet over, øhm, "An Offering to the Gods", tror jeg det hed.

Det kom til at tage hele aftenen, og vi kom ikke i mål. Men vi var (måske) tæt på - det havde vi i hvert fald en mistanke om.

Spillet gav et sjovt, blandet indtryk: Overraskende nok synes jeg ikke, der var vildt meget historie i det. Det meste af vores udforskning foregik jo på et generisk kort, som også deles med andre scenarier, og jeg tror jeg kan tælle på én hånd, hvor mange scenariespecifikke kort vi stødte på hele aftenen. Det meste af "handlingen" var så i stedet bestemt af hændelser på landkortet, og de mange, mange random events som spillets "explorations cards" introducerer. Men det var så også meget sjovt - det var bare ikke en helstøbt fortælling som man f.eks. får i T.I.M.E Stories. The 7th Continent mindede mig mere om Robinson Crusoe, som også er karakteriseret ved at være sådan en historie-ved-hjælp-af-random-events oplevelse.

Men med 7th havde man alligevel hele tiden en fornemmelse af, at det rigtige eventyr og overraskelserne lå og lurede lige om hjørnet. Det kan godt være det meste af tiden gik med at crafte vandrestave-med-indbygget-blækspruttedåsemad og spise uanede mængder krabbekød, men *lige pludselig!* kunne der så alligevel ske noget fantastisk og uventet. Og det var sjovt.

Jeg må dog sige, at spillet virkede mere end en anelse fiddly, og når man sidst på aftenen så ud over et stort bord helt dækket af kort, kunne man godt tabe overblikket lidt. Der blev fisket virkeligt, virkeligt mange kort frem fra kortholderne i løbet af aftenen, og jeg misunder ikke min makker hans efterfølgende oprydningsarbejde.

Hvor meget spil der er i 7th må tiden vise, men indtil videre er jeg hooked på mere. Men hvor irriterende bliver det at skulle genspille fejlede scenarier (samme geografi, blot nu med nye random events)? Og er spillet tematisk for begrænset (skal vi virkelig altid "tilbage til øen for at hæve forbandelsen"?)

Første indtryk: 7.5/10.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Gunness »

Tak for omtalen og ikke mindst lidt tiltrængt forventningsafstemning - vi kaster os ud i første spil (2p) i aften :)
Lidt ærgerligt, at historiedelen ikke står stærkere, men det er vel svært at opnå, når området skal bruges til alle tilgængelige forbandelser.

Jeg er også meget spændt på, hvor megen reelt variation nye forbandelser giver. Jeg har seks stk., men hvis spillet viser sig at være helt fantastisk og skidesjovt, er der jo en ny kampagne i slutningen af september.

Mht. uoverskueligheden sidst på aftenen er det formodentlig grunden til, at de anbefaler, at man spiller spillet i doser á 1-2 timer og så gemmer for at rydde bordet.

EDIT: I det mindste må man anerkende, at det i hvert fald er en anderledes type spil, de har kastet sig ud i. Det må virkelig kræve overblik at få alle kortene til at spille sammen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Tak for omtalen og ikke mindst lidt tiltrængt forventningsafstemning - vi kaster os ud i første spil (2p) i aften :)
Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om det, så. ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Gunness »

Hø, det gør jeg også. Der var ellers linet op i god tid, men så gik der (til en afveksling) børneroderi- og afbrydelser i den, så da vi endelig var klar, var klokken 21.15. Så vi endte med to spil tænderskærende, småknurrende And Then, We Held Hands :D Ikke just en værdig afløser, men vi prøver igen i weekende. Så giver jeg en rapport dér.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2017

Post by Goblen »

Torsdagsgruppen var samlet 4 personer i går.

Introducerede Wasteland Express Delivery Service, og andet spil var for mig betydeligt bedre end det første. Det var som om flere ting sank på plads, og vi var tre personer der alle var et træk fra sejren. Hele setuppet og temaet virker gennemført, og der er flere valg at træffe end man måske lige umiddelbart tror i et "simpelt" pick-up-and-deliver spil.

Det bliver ikke et spil jeg prøver med fem spillere. Det vil give for meget nedetid tror jeg.

Vi sluttede med El Grande. Har kun spillet det en gang før, og spillet er af ældre dato. Det holder stadig. Sjovt og simpelt area control.
Post Reply