Månedens spiloplevelse august 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse august 2017

Post by Frouvne »

Så er det igen blevet tid til at gøre status over den forgangne måneds brætspilsoplevelser! Jeg ser meget frem til at høre jeres beretninger! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse august 2017

Post by Goblen »

Hanamikoji - 21
Red7 - 12
Bears vs Babies - 5
Karuba - 3
Haspelknecht - 1
Lords of Waterdeep - 2
Mansions of Madness: Second Edition - 2
Mansions of Madness: Second Edition – Beyond the Threshold - 2
Wasteland Express Delivery Service - 2
Fury of Dracula (third edition) - 1
The Gallerist - 1
El Grande - 1
Xia: Legends of a Drift System - 1

Ikke et eneste dårligt spil i august, og de har alle uden undtagelse gjort sig fortjent til månedens oplevelse. Det er faktisk ikke nemt at finde en der var bedre end alle de andre, men skal vælge.

Min oplevelse er Hanamikoji. Det skyldes at min yngste datter og jeg har spillet det spil enormt meget, og vi hygger os enormt med dette spil.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse august 2017

Post by Frouvne »

The Ravens of Thri Sahashri - 7
Kingdomino - 3
A Game of Thrones: Hand of the King - 2
Klumpeduns - 2
Quips - 2
Tribes: Early Civilization - 2
The 7th Continent - 1
Century: Spice Road - 1
Exit: The Game – The Abandoned Cabin - 1
Hanamikoji - 1
Innovation - 1
SET - 1
Solarius Mission - 1
Spirit Island - 1
Tokaido Collector's Edition - 1



August var en måned fyldt med gode spiloplevelser. Herligt at favorit-spil som The Ravens of Thri Sahashri og Innovation igen kom frem og rigtig fine gensyn med mindre men også underholdende spil som A Game of Thrones: Hand of the King og SET.

Blandt månedens højdepunkter var første spil af både The 7th Continent og Spirit Island. The 7th Continent forventer jeg mest at komme til at spille solo. Første forsøg lover godt for fremtiden. Min største tvivl til spillets holdbarhed handler om hvorvidt det er interessant nok at spille spillet gentagne gange, da man jo formentlig kommer til at skulle gennem de samme kort nogle gange før man får besejret en curse. Men udover det levede spillet i første omgang op til mine høje forventninger. Spirit Island kendte jeg ikke i forvejen til. Det var en gamer-udgave af et coop spil. Absolut interessant. Her kan jeg primært være bange for at kompleksiteten stiger voldsomt for hver spiller, der tilføjes og dermed også sandsynligheden for at nedetiden eksploderer. På den anden side tænker jeg også at en del af spillets charme er at man skal kombinere spillernes forskellige forcer, hvorfor jeg tror det er mere interessant med et vist antal spillere.

Endvidere var der to spil i den lettere genre - næsten nede at snuse til at være halvlange filler-spil. Tokaido Collector's Edition er meget abstrakt men samtidig hyper-æstetisk. Fedt spil. Månedens spil tildeler jeg dog Tribes: Early Civilization, som giver fornemmelsen af at spille et rigtigt spil men stadig er så simpelt og skarpt, at man føler, man spiller et fuldt spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse august 2017

Post by Larsine »

39 spil blev det til i august. Vi holdt ferie, og det plejer at betyde masser af spil, men på Club La Santa Sport er det altså svært ikke at få tiden til at gå med at være aktiv, og så fylder spillene ikke så meget. Nyheder er som sædvanligt i rødt.

Unpublished Prototype x10
San Juan (inkl. The New Buildings & The Events) x6
The Red Dragon Inn (inkl. diverse udvidelser) x5
Bohnanza (inkl. Erweiterungs-Set) x3
The City x3
Dominion x3
Avanti x2
Acquire x1
Guilds x1
Kingdomino x1
Lords of Waterdeep x1
Om Nom Nom x1
The Quest for El Dorado x1
Würfel Bohnanza x1

Det 10 prototypespil bestod af:
Snake x2
Real-time-worker-movement-spil x1
Domemory x4
Askes sapmi x1
Sebastians Finding Yeti x1
Polis fra 999 games x1

Månedens oplevelse bliver svær denne gang. Avanti var nuttet, og jeg synes spillet var godt, men jeg var ikke sønderligt god til det, og der er plads til forbedring. The Quest for El Dorado var rigtig godt, og jeg følte at jeg havde styr på spillet og at mine muligheder var meningsfyldte. Helt klart et godt spil. Af prototyperne var jeg klart glades for Snake og Domemory som er mine egne kreationer, de skal nok komme til at fungere en dag. Sampi kan sikkert også komme til at fungere, men lige nu synes jeg det mangler et eller andet.

Men mit endelige valg falder på The Quest for El Dorado.
Post Reply