Hvad har du spillet i dag? November 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2017

Post by Frouvne »

I aftes havde vi gæster til middag og efterfølgende skulle der spil på bordet. Det endte med, at vi spillede Crokinole hele aftenen - så bli'r det ikke meget bedre! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2017

Post by Frouvne »

I går var jeg med min søn på familie-besøg og sandelig om ikke værterne havde tænkt, at der skulle spilles brætspil. Formula Dé kom på bordet med seks spillere og det er godt nok mange år siden, jeg har prøvet det. Jeg var så heldig at kunne gennemføre spillet fra front og det er unægteligt en noget mere kontrolleret oplevelse, end hvis man er en af dem, der ligger og roder rundt nede midt i eller endnu værre bagest i feltet. Hyggeligt gensyn - men jeg fortryder ikke, at jeg i tidernes morgen skaffede mig af med spillet. Codenames var blandt fødselarens gaver og det skulle naturligvis også prøves. Det blev spillet i flere timer, så det viste sig endnu en gang at være en succes i en gruppe, hvor der er meget forskellige forudsætninger for at spille.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2017

Post by Goblen »

Drengene kom forbi denne weekend og det betød masser af brætspil.

Bl.a. fik vi spillet Red7, Patchwork og Champions of Midgard men de to bedste var et spil Clans of Caledonia og Kingdom Death: Monster.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2017

Post by Gunness »

Har spillet herhjemme og på Ørestad Bibliotek de seneste par dage. Ud over at kæmpe videre med 7th Continent har jeg nu fået spillet Photosynthesis to gange. Damn, det er godt! Ud over at være skideflot er regelsættet enkelt, men beslutningerne svære, og der er masser af spillerinteraktion. Det glæder jeg mig virkelig til at dyrke noget mere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2017

Post by Stony »

Jeg var en tur forbi Spilfestival i dag. Der var ikke så meget for mig, så jeg endte med at tilmelde mig DM i Carcassonne. Noget jeg hidtil er gået laaaaaangt udenom, da de tidligere havde for vane at spille det som fire-spiller spil. Men det er blevet lavet om til knockout format, hvor man spiller en mod en. Det tiltaler mig langt mere. Da jeg ikke havde noget bedre at tage mig til, meldte jeg mig til. Jeg endte med i tredje runde at tabe til ham der senere rendte med titlen. Sølle seks point skilte os ad. *snøft*

Bagefter fik jeg prøvet Indian Summer med Akwlinka, som også var tilstede for at introducere spil. Det blev til to spil. Jeg synes det er et spil der i hvert fald ikke fornærmer nogen. Jeg skal nok få spillet det nogle flere gange, inden det med om nogle måneder med stor sandsynlighed bliver sendt videre.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2017

Post by Frouvne »

Efter nogle uger hvor det har været svært at samle flokken, lykkedes det os i aftes at få afviklet en ordinær spilaften. Vi startede med After The Virus, som jeg ellers kun har prøvet som solo-spil. Det er ikke så mærkeligt, at det fungerer så fint som solo-spil for der er ikke særlig meget interaktion i spillet. Men jeg syntes det fungerer fint også med flere spillere. Det er ikke noget stort spil, men et spil jeg hygger mig fint med og som jeg tror, jeg kommer til at spille en del. Efter nogle spil af det kastede vi os over Indian Summer. Der var ikke noget nyt og revolutionerende i det - men igen et spil, som jeg sagtens kan se mig selv spille igen. Jeg tror dog næppe det er et spil, jeg kommer til at anskaffe mig. Vi sluttede af med Azul, som er et af de spil, jeg har haft høje forventninger til ved årets Spiel. Æstetisk er det en fornøjelse ... og mit førstehåndsindtryk er såmænd også ganske fint. Frygter at der kan være en tendens til at der går AP i den ... men det må fremtidige gennemspilninger afsløre.
frouvne, administrator

Image
Post Reply