Månedens spiloplevelse november 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse november 2017

Post by Frouvne »

Så er det på høje tid at høre lidt om månedens spiloplevelser! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse november 2017

Post by Frouvne »

Azul og Indian Summer blev begge prøvet en enkelt gang og gav begge et godt førstegangsindtryk. Særligt Azul ser jeg frem til at prøve noget mere. Få ting kan dog måle sig med Crokinole for mig og en helt aften med det var dømt til succes. Jeg lader dog alligevel æren som månedens spiloplevelse tilkomme et for mig helt nyt spil, der blev spillet 11 gange hvoraf de fleste var solo-spil: After The Virus. Det var en super-hyggelig oplevelse. Ikke en kæmpe spil-oplevelse, men et spil der giver stor lyst til at vende tilbage, hvilket hele 11 spil også vidner om.


After The Virus - 11
Crokinole - 8
Codenames - 6
Memory - 3
Klumpeduns - 2
Stop Tyven - 2
Animal Upon Animal - 1
Azul - 1
Finders keepers! - 1
First Orchard - 1
Formula Dé - 1
Indian Summer - 1
Können Schweine fliegen? - 1
Socken zocken - 1
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2017

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har faktisk ikke spillet så meget i november:

Azul x11
Terraforming Mars: Venus Next x3
Fast Forward: FLEE x2
Endeavor x1
Iberian Rails x1
Indian Summer x1

Af nyhederne i denne måned (sådan cirka) er det især Azul og TM: Venus Next der har gjort indtryk.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse november 2017

Post by Goblen »

34 spil i november - ganske OK måned.

Honorable mentions må være:

Champions of Midgard - lettere eurogame med fedt tema og spændende valg.
Nmbr 9 - stable tal, sjovere end det lyder.
Clans of Caledonia - tæt på at vinde for det er et ret så fedt spil.

Vinderen for mig er uden tvivl: Kingdom Death: Monster. Gennemført coop dungeon crawl med udvikling af sit settlement og fed storyline. Samtidig har det gjort jeg er begyndt at male figurer igen.

Fedeste oplevelse var endnu engang at spille brætspil med Kræftens Bekæmpelse, selvom arrangementet med Fællesskab NU også var godt.

Ingen dårlige oplevelser i november :-)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2017

Post by Jonezy »

Det blev til lidt i november... Nye oplevelser i orange.

Rajas of the Ganges x3
Orléans: Invasion x2
Sheep & Thief x2
Altiplano x1
City of Iron x1
Clank!: A Deck-Building Adventure x1
Clans of Caledonia x1
Dice Forge x1
Dokmus x1
Star Realms x1
Yamataï x1


Dice Forge var en ok letvægter, men nok for fiddly for hvad det egentlig er. Kunne bedre lide Sheep & Thief i den familie-venlige ende; det var et cool lille spil med drafting og tile-laying. Yamataï skal jeg nok lige prøve igen, men første indtrykket var, at der næsten var gang i for mange ting og med et al for stort potentiale for AP og nederen nedetid. City of Iron var ganske hæderligt, men tror at det lækre artwork forfører mig lidt og gjorde oplevelsen bedre end jeg nok egentlig synes den var. Altiplano skal også prøves igen; umiddelbart vil jeg hellere spille Orléans end denne opti opti bag-builder version dog. Rajas of the Ganges blev binge spillet 3 gange i træk og efterlod et indtryk af en ganske solid euro med et par gode ideer, som dog nok bliver lidt for samey lidt for hurtigt.

Månedens nye oplevelse må være Clans of Caledonia, som overraskede mig med relativt simpelt gameplay med masser af solide prioritetsbeslutninger. Men ellers lige et shout-out til Dokmus, som jeg synes er totalt underratet og Orléans: Invasion, som er blandt mine favorit co-ops.

Alt i alt en hæderlig måned uden den helt store whauw-oplevelse.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse november 2017

Post by Larsine »

46 spillede spil blev det til i november, fordelt på følgende:

Majesty: For the Realm x 7
Magic Maze x 5
The City x 3
Ave Caesar x 2
Flamme Rouge: Peloton x 2
Indian Summer x 2
Pioneers x 2
Portal of Heroes x 2
Scythe x 2
Simsala Hopp x 2
Tsuro x 2
7 Days x1
Roskis x 1
Christmas Tree x 1
Circle Monster x1
Flamme Rouge x 1
Jumping Frog Jr. x 1
Kingdom Builder x 1
Mahjong x 1
Monster Factory x 1
Stratego x 1
Ticket to Ride: Europe x 1
Ticket to Ride: Rails & Sails (Great Lakes) x 1
Zooloretto (inkl. Exotic, Boss, Kiwi og andre småudvidelser) x 1

Som sædvanligt er titler i rødt nye, og dem var der en del flere af en sædvanligt pga. Nordisk Spil Dag. Af de nye spil var jeg mest begejstret for Pioneers. Jeg havde ikke selv spillet det i Essen, men havde set et halvt spil blive spillet, og det levede op til mine forventninger.
Flamme Rouge: Peloton er også en rigtig god udvidelse til Flamme Rouge. Hvis man ikke synes at FR er godt, er det ikke Peloton der ændre på den opfattelse, emn hvis man synes FR er godt og gerne vil have mere (f.eks. mulighed for op til 6 spillere, eller endda 12) er Peloton nok lige det man havde brug for.
Scythe er et stort og flot spil, og der er masser af ting i spillet som jeg godt kan lide, men der er desværre også noget jeg ikke er så vild med: Spiltiden er en af dem, konfliktdelen er et andet af dem. Jeg synes til gengæld muligheden for at opbygge produktion og udnyttelse af dette er interessant, og jeg kommer helt sikkert til at spille det igen.
Indian Summer er meget interessant, men der er et eller andet omkring afslutningen af spillet som jeg ikke bryder mig om. Skal sikkert spilles igen, da jeg jo har givet det i gave til Eik, som nu er blevet min nabo.
Simsala Hopp fik jeg spillet til Nordisk Spil Dag, og det vil jeg helt klart anbefale til dem der spiller med børn. Meget mere interessant end det umiddelbart lød til, og rigtig god underholdning.
7 Days er et terning draft spil til Fastaval 2018. Det kan godt ende med at blive godt, men lige nu mangler det noget.
Circle Monster er et nyt spil Fra Kasper Lapp, hvor man skal få sit monster til at løbe to omgange i en arena, uden at blive slået ud af de andre. Tydeligvis et spil under udvikling.
Jumping Frog Jr. er min kommende børneudgave af Jumping Frog, men det fungerer desværre ikke så godt endnu.
Post Reply