Five and Dimes 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Five and Dimes 2017

Post by Larsine »

Neumann wrote:
Jonezy + Larsine wrote: Ave Caesar
Hvad er det for en fisk? Taler I om det gamle væddeløbsspil fra 1989 eller noget nyere?
Selvfølgelig er det den gamle Ravensburger udgave. Den nyere udgave fungere ikke halvt så godt.

Det er en klassiker som stadig holder den dag i dag. Bare kom til Viking-Con og se hvor manger der er med i den årlige turnering.
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Five and Dimes 2017

Post by Cosworth »

BlueSwan wrote:
Cosworth wrote: Massive Darkness 12
Hvad er din vurdering af Massive Darkness?
Ubalanceret i kampagne mode (alt for let for spillerne) og lidt for simpelt taktisk til min smag. Ikke fornøjeligt uden "massive" house rules.
Som oneshot light dungeon crawl er det dog ok.
Figurerne er dog i mange tilfælde fine og gav mig lyst til at male dem.
Sidst spillet
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Five and Dimes 2017

Post by Neumann »

Jonezy wrote:
Neumann wrote:
Jonezy + Larsine wrote: Ave Caesar
Hvad er det for en fisk? Taler I om det gamle væddeløbsspil fra 1989 eller noget nyere?
Jeps, og det skal også helst være den gamle Ravensburger udgave. Super godt dril hinanden spil, som ikke tager så lang tid.
Kan man så godt få Ave Caesar til at fungere med 2 ? Der er noget med, at man spiller med 2 kareter hver. Hvad med de semi-officielle Consim-husregler ?

Min husstand består af 2 spilelskere, én spilhader, én spilskeptiker (som jeg overvejer at gøre arveløs af samme grund) - og en hund :D

Jeg har hårdt brug for, at mine spil kan fungere med 2, og jeg overvejer at få én af de gamle udgaver af Ave Caesar købt hjem.
Post Reply