Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by goldbaek »

Stony wrote:
goldbaek wrote:Nej, det er en dum ting. Men lige i dette tilfælde var det miskommunikation, der gjorde at hans Scoundrel endte alene i et rum med 10+ monstre, der alle havde initiativ efter ham - og så var han færdig.
Han løb selv ind i et nyt rum? Så er initiativ vel underordnet? Hvis de har initiativ før ham, aktiveres de i det øjeblik han åbner døren. (Offtopic, I know...)
Nope. Rummet var blevet åbnet i runden før, tror jeg. Vi sad og talte om, hvordan vi skulle gribe det an, og han tolkede vores snak som at vi alle ville løbe ind i rummet og slå løs. Men det gjorde vi så ikke...
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Jens_Hoppe »

Som sædvanligt spillede vi et par spil Terraforming Mars i KBK, og med fem spillere kunne vi klemme 2 spil ind på ca. 3½ time.

Denne gang spillede vi også med de tre corporations fra BGG user-created corporation pack. De er anderledes og sjove, men også lidt mystiske, og ingen af dem virkede særligt stærke.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

I weekenden var jeg til Brætspilsfestival i Ølstykke. Det er 4. gang de afholder arrangementet, og det bliver langsomt men sikker større år for år. I år var vi 165 deltagere fordelt på de tre dage.

Fredag aften skulle jeg afholder turnering i Flamme Rouge. Der var kun 4 deltagere inkl. mig. Vi startede med en opvarmningsbane på den flade bane, og derefter spillede vi turneringsspillet som bestod af en Grand Tour med tre tilfældige etaper. Vinderen var ejeren af den enkelte rytter der klarede sig bedste. Efter første etape lå jeg foran med 30 sekunder, men over de to næste etaper blev jeg langsomt indhentet og overhalet, og Hubbi endte med både at vinde med den ene rytter, have den anden rytter på en 2. plads, og vinde holdkørslen. Rigtig godt kørt af en der aldrig havde prøvet spilet før.

Om natten spillede jeg Stone Age med Annemette og Ann, da jeg skulle kunne forklare regler næste morgen.

Næste morgen var der 4 deltager til Stone Age ud over mig, så jeg trak mig fra turneringen og fik sat de andre i gang. Da de havde spillet 2 rundere opdagede jeg at det ene spil indeholdte udvidelsen, som bl.a. gør at man kan spille 5 spillere, men jeg lod dem spille færdig.

Efter frokost kom jeg lige forbi opstillingen til børnehjørnet, og fik banket Morten i en gang Totem Zen. Et spil hvor man skal bygge totempæle at forskellige træbrikker (klodser, kugler, plader, pyramider oma.) ved hjælp af spisepinde. Der var ikke meget Zen over det for det var aldeles frustrerende, men også skide sjovt.

Om eftermiddagen var der 8 deltagere til Small World. Det blev til 2 borde hvor de to bedste gik videre i finalen. Jeg kom i finalen som vinder af vores bord. Men i finalen gik det slet ikke så godt, Der var en spiller som startede med Commando Ratmen, og scorede masser af point allerede i første runde, declinede i anden runde, og så fik vi aldrig rigtig nedkæmpet hende. Hun spillede godt og vandt en komfortabel sejr.

Om aftenen var der 12 spillere til 7 Wonders. 2 borde af 6 spillere, hvor de 3 bedste på hvert bord gik i finalen. Selvom jeg spillede godt, endte jeg desværre med at sidde efter en spiller som kendte spillet og derfor formåede at begrave alle de stentavler som jeg skulle have brugt, og jeg endte med ikke en gang at komme i finalen. Finalen blev desuden vundet af en spiller som aldrig havde prøvet 7 Wonders før disse to spil.

Endnu senere om aftenen fik jeg introduceret Metro til Ann og to andre voksne spillere. DUI havde købt den sidste udgave af Metro, og den indeholdte desuden 4 små udvidelser, men til gengæld er træbrikkerne blevet erstattet af papbrikker. Grundspillet er dog det samme, og fungere fint med papbrikker. Det blev til to spil.

Derefter overtog jeg et spil Can't Stop far Lisa som var nødt til at gå i seng. Jeg sagde til de andre at så kunne de lige så godt give op for jeg havde tænkt mig at vinde, og det gjorde jeg så.

Søndag morgen var der 8 spillere til Ticket to Ride, så igen to borde af 4 spillere, og de to bedste i finalen. Jeg vandt mit bord, og formåede også at vinde finalen, og fik en af de eftertragtede sandblæste Brætspilsfestival glas med logo, laurbær og terninger på.

Søndag aften var Nana og Lilli hjemme, og de foreslog at vi skulle spille, og vi endte på Ticket to Ride: Pennsylvania som er en af mine personlige favoritter i T2R serien. Jeg klarede det rigtig godt, og da vi var ca. 2/3 inde i spillet tog jeg nye billetter. En af dem havde jeg allerede lavet, en af dem manglede jeg kun to små ruter for at lave, og de sidste to skulle jeg kun bygge en 4-rute for at lave begge billetter, så jeg endte med at beholde alle 4 billetter. Da det blev Lillis tur byggede hun den 4-rute som jeg skulle bruge, og jeg havde ikke nok togvogne til at bygge en alternativ rute... minus 20 point. Da vi talte op, endte jeg med at føre med 1 point over Lisa da jeg stadig havde to billetter tilbage, men det var desværre de to som tilsammen gav minus 20 point, og jeg tabte derfor med 19 point takket være Lilli. Men det var stadig et godt spil hvor man både skal tænke på ruter, billetter og aktier.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

Onsdag meldte Jens og Laban at de første kom kl. 22, og Michael meldte at han første kom kl. 20.30, så Larna, Eik og jeg startede med en test af mit Chateaux Temps, denne gang dog uden timeglas, og bare med meeples som workers. jeg har jo fået testet at brugen af timeglas som workers fungere som den skal, nu skal der fokus på bygningerne. jeg havde skåret det helt ind til benet og man kan nu kun bygge en mur, et hus, opgrader huset til en by, og opgradere byen til et slot. Det hele fungerede fint, selvom spillet blev lidt for langt med de vinderkriterier jeg havde lavet. Det bedste var dog at det fungere umådeligt meget bedre en det jeg udsatte spilleren for i sidste uge. Back on track igen.

Da Michael var kommet spillede vi et spil Die holde Isolde, eller Medieval Academy som det også hedder. det var første gang for os alle, og det betød at vi famlede os lidt frem, men det var nu meget sjovt alligevel. Der er kortdrafting, og kort som kan spilles på 7 forskellige områder, hvoraf nogen scorer hver runder, nogen scorer to gange i løbet af spillet og nogen kun scorer til sidst. Så der er både mulighed for en langsigtet strategi, eller at gå efter de små sejre.

Jens og Laban var ankommet og så blev det til to spil 7 Wonders. Det blev to sjove spil som var vidt forskellige, og hvor der blev afprøvet vidt forskellige strategier. Desværre var der ingen af mine der fungerede rigtig godt.
Post Reply