Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

Jeg havde planer om at skrive lidt oftere i denne tråd, men det blev en dårlig start på 2018...

Fredag d. 5. mødtes vi i præstegården og startede med et spil Scythe. Jeg ved ikke helt hvad jeg gør forkert i dette spil, for jeg kan ikke helt få det til at fungere. Det ender altid med at jeg får kørt mig tør i en af mine valgmuligheder, medens jeg ikke kan udnytte de andre ordentligt. Alligevel lykkedes det for mig at ende på en 2. plads, efter Henrik som vandt for tredje gang i træk (ud af tre spil). Jeg fik dog kun skrabet masser af point ind fordi jeg var sidste spiller og kunne sprede mig over mange områder, hvilket jeg også synes er en af problematikkerne ved spillet.

Bagefter blev det til to hurtige spil Las Vegas, og det er jo altid hyggeligt, også selv jeg slet ikke har lyst til at nævne mine resultater.

Lørdag d. 6. var Lilli og Nana hjemme, så det blev til et spil Pioneers, og jeg synes stadig det er et fremragende familiespil. Af alle de spil jeg har spillet er der ikke et der er blevet vundet på samme måde. Fedt at se at man både kan vinde på at tjene mange penge fra starten, men også at det ikke er en sikker vej til sejr.

Søndag d. 7. var der spilledag hos Kaffebar. Vi endte med at være 27, hvilket ikke er rekord, men så afgjort i det høje ende, og tæt på hvad der er plads til. Når man tænker på at vi var 8 spillere første gang i Oktober 2016, så synes jeg det en kæmpe succes. Jeg fik sat gang i en del forskellige spil, men nåede også selv at spille Love Letter, Hey, That's My Fish!, Betrayal at House on the Hill og Ticket to Ride: Old West. Jeg vandt de tre første, men desværre var scenariet i Betrayal ikke et af de bedste, og det afskrækkede nok to af spillerne fra at spille det igen. T2R vandt Pernille som ejer Kaffebar, og nu kan man også finde det i hende spilsamling.

Mandag d. 8. skulle jeg hjælpe Larne med at overføre data fra hendes gamle PC til en ny, og medens data blev flyttet fik vi spillet Noch mal!, som er et terningspil lidt i stil med Qwixx. det var meget hyggeligt, og at jeg vandt skader ingen steder.

Onsdag d. 10. startede Michael, Larna og jeg med spille Red Dragon Inn 6: Villains, så Michael kunne blive introduceret til de fire nye personer, og så Larna kunne få lidt mere fortrolighed med spillet. Larna vandt første spil, da Michael og jeg havde travlt med at bekæmpe hinanden. Men i andet spil var det helt klart Michael der spillede bedst og vandt.

Jens ankom og så tog vi 3 spil Kingdomino, hvor der slet ikke var noget der lykkedes for mig.

Lørdag d. 13. havde Lisa taget mig til Odense på en af vores Dirty Weekends, og vi endte om eftermiddagen på Papas Papbar, hvor jeg bl.a. fik hilst på Jens, og mindede ham om at han snart skulle til at få personalt på plads så han kan deltage i Djengis Con. Vi fik spillet to spil Patchwork, hvor jeg tværede Lisa fuldstændigt ud. Derfor tog vi et spil Lost Cities, og så var det igen min tur til at tabe. Jeg har kun vundet en gang i LC over Lisa, og det på trods af at jeg spiller det næsten dagligt på yourturnmyturn, og har en fornuftig vinderstatistik der.

Besøget på Papas var rigtig dejligt, og jeg må indrømme at det var hyggeligere end på Bastard Café. Hvis man er i Odense så bør man besøge Papas og hilse på Jens.

Søndag d. 14. var vi på vej hjem og kørte forbi Lilli på Oure. Efter cvi havde spist kage, drukket te og set på at de unge mennesker godt kan rydde op og gøre rent, foreslog Lilli og Nana at vi skulle spille Partners. Lisa og Nana spillede sammen mod Lilli og mig. Vi fik en rigtig dårlig start, og de første 4 omgange fik vi slet ikke nogen brikker i spil. Men det ændrede sig, og så havde vi rige muligheder for at spærre for de andre, og selvom de var langt foran, indhentede vi dem stødt og roligt, og lige på målstregen satte vi den sidste brik ind, i trække før Lisa ville have gjort det samme.

Om aftenen var Larna på besøg, og vi spillede to spil Kingdomino. Det første spil vandt jeg lige på et hængende hår, medens Larna vandt overlegent i andet spil. Lisa konstatered at hun slet ikke synes at det er et godt spil. Rent faktisk synes hun det er et tarveligt spil hvor man hele tiden tager de brikker de andre har brug for, og hvis man endelig får en god brik så skal man vælge sidst næste omgang. Efter tre spil har hun hermed besluttet at det gider hun ikke bruge mere tid på.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Gunness »

Larsine wrote:Scythe. ..Jeg fik dog kun skrabet masser af point ind fordi jeg var sidste spiller og kunne sprede mig over mange områder, hvilket jeg også synes er en af problematikkerne ved spillet.
Det kan vel bl.a. løses ved, at de øvrige spillere spreder arbejdere rundt omkring, så det koster sidste spiller popularitet at gå ind i de områder? Jeg har ikke oplevet det som noget problem.

Jeg brugte en pæn del af min weekend på at sortere og organisere mit Mythic Battles: Pantheon, og fik så prøvet et enkelt spil i går. Det smager helt klart efter mere. Vi spillede kun med de simple regler, men der var stadig rigeligt at holde øje med i første omgang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by chr88 »

Gunness wrote:
Larsine wrote:Scythe. ..Jeg fik dog kun skrabet masser af point ind fordi jeg var sidste spiller og kunne sprede mig over mange områder, hvilket jeg også synes er en af problematikkerne ved spillet.
Det kan vel bl.a. løses ved, at de øvrige spillere spreder arbejdere rundt omkring, så det koster sidste spiller popularitet at gå ind i de områder? Jeg har ikke oplevet det som noget problem.
Lars: alle spillere får ikke en sidste tur. Spillet slutter med det samme, en spiller får sin 6. stjerne. Det kan godt være, I spillede det rigtigt, men det lyder ikke sådan.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by JoelP »

Man kan vel også højest sprede sig til 3 nye områder på en enkelt tur?
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by JoelP »

JoelP wrote:Man kan vel også højest sprede sig til 3 nye områder på en enkelt tur?
Ok, man kan selvfølgelig droppe nogen arbejdere af med nogen mechs, men så har de andre spillere virkelig også klokket i det, hvis boardet er så åbent i sidste tur
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Stony »

Jeg fik lejlighed til at blive introduceret for Mythic Battles: Pantheon. Jeg tænker at start-scenariet muligvis ikke giver et helt retfærdigt billede af spillet som helhed. Mit førstehåndsindtryk lod i hvert fald noget at ønske. Tematisk fantastisk. Komponenterne er lækre. Selve spillet synes jeg lod en del at ønske. Men nu har jeg aldrig været voldsomt begejstret for spil, hvor man forsøger at planlægge en masse, og udfaldet til sidst skal afgøres med terninger. Det skal nok ved lejlighed have et forsøg mere med de fulde regler. Jeg undlader derfor at give en førstehånds-indtryk-karakter.

Bagefter nåede vi et spil Gaia Project. Derved er min 10x10 challenge også kommet godt fra land, da det var femte gang i år. Det er rart at have fået spillet dette nogle gange i træk, så man bare kan kaste sig over et spil som dette, uden behov for forudgående regelgennemgang m.m. Så er de også forholdsvis hurtigt spillet. (i hvert fald med kun to spillere.) Jeg ved ikke om det helt sparker Terra Mystica ud af min samling. Men af det to, er dette nu blevet mit foretrukne. Jeg er nu også oppe på at have prøvet ni af de fjorten racer. En del af dem har jeg dog "kun" spillet i et par prøvespil, hvor jeg selv spillede begge racer, så de skal naturligvis prøves igen med rigtige modstandere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Jonezy »

chr88 wrote:
Gunness wrote:
Larsine wrote:Scythe. ..Jeg fik dog kun skrabet masser af point ind fordi jeg var sidste spiller og kunne sprede mig over mange områder, hvilket jeg også synes er en af problematikkerne ved spillet.
Det kan vel bl.a. løses ved, at de øvrige spillere spreder arbejdere rundt omkring, så det koster sidste spiller popularitet at gå ind i de områder? Jeg har ikke oplevet det som noget problem.
Lars: alle spillere får ikke en sidste tur. Spillet slutter med det samme, en spiller får sin 6. stjerne. Det kan godt være, I spillede det rigtigt, men det lyder ikke sådan.
Lang tid siden, at jeg har spillet Scythe, men hvis man nu ved, at man lukker i sin tur kan man vel sætte sig selv op til et solidt spread lige inden man lukker.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Gunness »

... men ofte vil der jo være flere, der er tætte på at få 6. stjerne samtidig, så a) de andre kan jo også nå at sprede sig og b) hvis man venter på det helt rette tidspunkt til at slå til med at sprede sine arbejdere, kan det være, at man kommer for sent.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by JoelP »

Altså nu skriver han selv, at han ikke vandt, så mere OP har det heller ikke været, uagtet hvordan de har spillet slutningen og om modstanderne har turtlet nok til at han kunne sprede sig uhindret
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

Ja det var da helt klart en fejl, og som jeg husker det spillede vi det faktisk rigtigt de første to gange, nemlig med at spillet sluttede ved første 6. stjerne.

Hvorfor vi spillede det med at turen blev spillet færdig ved jeg ikke. Og det er fuldstændigt rigtigt at jeg kun kunne flytte 3 enheder, og kunne droppe en enkelt worker af på vejen. Men det gav stadig 4 felter, som jeg retfærdigvis ikke burde have haft. Det betød 16 point mindre og så var jeg næppe endt på en 2. plads.

Til gengæld er jeg sikker på at det nu er en regel som jeg aldrig glemmer :oops:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Frouvne »

Som Stony allerede har omtalt, spillede vi endnu en gang Gaia Project, da vi mødtes til den ugentlige spilaften. Gaia Project leverer i høj grad varen for mig og er formentlig det spil, jeg har mest lyst til at spille for tiden. Det kan godt være, at spillet er en smule mere kompliceret end Terra Mystica, men af en eller anden grund virker det langt mere intuitivt og tematisk på mig. Så det er der forhåbentlig mange spil i endnu.

Vi nåede også et enkelt spil Mythic Battles: Pantheon, som jeg i øvrigt også havde spillet et solo-spil af dagen før, for at sikre mig, at jeg havde nogenlunde styr på reglerne. Vi spillede med de regler, der findes i regelhæftet Getting Started og det giver selvfølgelig ikke det fulde udbytte. Til gengæld giver det mulighed for at man kan prøve kræfter med spillets grundmekanismer uden at det drukner i regelopslag og drafting af figurer hvis effekter man alligevel ikke kan overskue i første omgang. Det giver selvfølgelig en reduceret oplevelse - men til gengæld kommer man hurtigt i gang med at kaste håndfulde af terninger. Og det er vi jo nogle der syntes, kan være ganske underholdende! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Cosworth »

Fik spillet Conan i går hos Christian og blev igen overrasket fordi underholdningsværdien er stor når man overgiver sig til temaet og de letpåklædte mænd og kvinder (der må være meget varmt i Conan-land).
Selvom det er et terninge combat spil, så føles det som om der er meningsfyldte beslutninger at træffe og at en forkert beslutning kan ændre slagets gang markant. Termen "Eurotrash" er meget passende for dette spil.
Vi talte derfor om ikke det var en kandidat til Djengis Con, så det bliver måske mit bidrag til underholdningen i år.
Sidst spillet
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Goblen »

Så stod den på brætspil med gode venner i dag. Vi startede tidligt og sluttede sent :-)

Startede med en gang Betrayal at House on the Hill. Ingen af dem er erfarne brætspillere så jeg byggede det op som en B-horror movie med at vi var fanget i huset og nu skulle finde ud. Ganske underholdende :-)

Så spillede vi et par spil One Night Ultimate Werewolf - det er stadig sjovt og underholdende, og selvom de ikke havde spillet før blev der diskuteret og beskyldt på tværs af bordet - helt som det skal være.

Hovedspillet blev Battlestar Galactica. Det er svært at komme i gang med hvis du ikke har prøvet det før og der er mange små ting. Efter vi kom i gang blev det sjovt og vi (jeg var ikke toaster) tabte til sidst. Morer mig meget over det spil.

En af vennerne tog hjem og de to der var tilbage er dem vi (konen og jeg) skal Pandemic Legacy S2 med, så vi fik prøvet prologen. Spillet er markant anderledes med fire spillere i stedet for "kun" to - ikke til det værre, snarere tværtom.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

Onsdag startede med afbud fra Eik og Michael, til gengæld dukkede Laban og Larna op.

Først skulle min nyeste version af Chateaux Temps afprøves. Grundmekanismen med at samle ressourcer fungerer. Byg dit slot fungerer. Så nu skulle sidebygningerne testes. Efter et par omgange mente Laban at han havde fundet en måde at bryde spillet på, og det forsøgte han at bevise. Jeg er ikke sikker på at det er en vinderstrategi, men det er i hvert fald en strategi der gør spillet kedelig. Så det er i hvert fald noget der skal ændres. Tilbage til tegnebrættet.

Bagefter tog vi et spil Pioneers, som igen blev meget anderledes end de forrige spil jeg har spillet. Jeg kan rigtig godt lide at der er mange forskellige måder at vinde spillet på, og det gang på gang har vist sig at bare fordi man har mange penge/hestevogne/veje/whatever, er det lang fra sikkert at man vinder. Jeg vandt spillet på en god blanding af det hele.

Lige da vi skulle til at tage andet spil Pioneers ankom Jens, og vi vendte straks pladen om så vi kunne spille 4 spillere. Denne gang var det tydeligt at Laban forsøgte sig med en helt anden strategi, og det var fedt at se at det næste lykkedes, lige bortset fra at Larna snød os alle sammen og vandt med et enkelt point over Jens og Laban, og vi behøver slet ikke snakke om hvor jeg stod på pointskalaen.

Laban tog hjem, og vi sluttede med at spil San Juan (inkl. udvidelser). det blev et spil hvor jeg hurtigt helt opgave at producere, for til gengæld at satse på bygninger der stort set hjalp mig i alle andre faser af spillet, hvilket var rigeligt til at vinde.

Da jeg kom hjem fredag, var Lilli og hendes kæreste Nana kommet hjem fra kostskolen, og de foreslog at vi skulle spille Pioneers, hvilket jeg synes var en god ide. Jeg fik bygget et kæmpe netværk, men det fik de andre desværre også sidst i spillet, så jeg scorede kun 4 point mere end dem på netværk, og da de lå mere end 4 point foran mig måtte jeg indse at den strategi i hvert fald ikke holdt. Jeg forsøgte ellers at udsætte afslutningen af spillet med at par ture, og det betød også at jeg fik indhentet dem lidt, men ikke nok til at det betød noget.

Lørdag tog Larna og jeg til spiltest på Bastard Café. Vi startede med at teste Asgers Shaky Supervillains, som er et samarbejdsspil, hvor man skal ryste, kaste og gribe brikker der forestiller superskurke, minions, radioaktivt materiale, superhelte og sidekicks. Vi skulle angribe superheltenes base på månen, og det lykkedes for os at nedbryde en af murene, og nedkæmpe Turtleman. Muhahahah... død over superheltene.

Næste spil vare Chateaux Temps, hvor jeg havde lavet lidt småjusteringer siden onsdag. Det blev også bedre, men fungerede alligevel ikke helt. Asger og Bastian gav nogle godt tips til hvad jeg kunne forbedre, hvilket nok resultere i at jeg går helt tilbage til det der fungere rigtig godt (ressourceindsamlingen) og starter forfra der. Det er simpelthen det jeg elsker ved at lave spiltest med andre spiludviklere, det giver bare så meget mere end at spille med "almindelige" mennesker.

Bastian satte West Coast Travlers på bordet. Et partner spil om at sejle ud far vestkysten og forsøge at fange de fisk som fiskehandleren efterspørger. Spillet bruger bl.a. Push-Your-Luck, men mest imod den storm der tydeligvis er ved at opbygge ude på havet. Desværre var der kun en enkelt gang hvor den kom til at betyde noget, og det betyder at det næsten er overflødigt. Der var også lidt problemer med at man slet ikke kunne planlægge hvad fiskehandleren ville efterspørge, og det derfor blev lidt tilfældigt hvad man fangede og at man blot håbede at det var det rigtige. Der var dog forslag til hvordan begge dele kunne forbedres.

Bastian satte Firework Factory, et samarbejdsspil hvor man skal forsøge at producere og sælge fyrværkeri, uden af der sker ulykker på fabrikken, for (næsten) ligegyldigt hvad man gør kører samlebåndet. Vi var ret presset i starten af spillet, og vi ville have tabe hurtigt, men Bastian satte sværhedsgraden ned og så så det ud til at fungere, hvilket i hvert fald betød at vi nåede at sende en lastbil af sted med fyrværkeri. Men det var kun en stakket frist for ikke lang tid efter gik det alligevel galt og fabrikken sprang i luften. Sjovt spil hvor der var masser af diskussion om hvad vi skulle gøre, og hvordan vi kunne redde vores egen røv. I evalueringen var der stor enighed om at man skulle starte med lidt mindre pres på, og så heller opbygge presset løbende, hvilket Bastian allerede havde indsat, men det nåede vi bare aldrig til pga. det store pres i begyndelsen.

Vi sluttede af med endnu en gang Shaky Supervillains. Vi spillede scenariet før det vi tidligere havde spillet. Denne gang skulle vi bygge raketten der skulle bringe os til månen, samtidig med at vi skulle forhindre superheltene og deres sidekicks i at nedbryde vores tilholdssted. Det gik forbavsende godt, og vi fik bygge raketten, men i sidste øjeblik lykkedes det for Dynamite Boy og hans sidekicks at gennemtrænge en af vores mure, og vi måtte flygte med uforrettet sag. Øv... snydt igen.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Gunness »

Fredag var jeg på besøg hos en gammel ven, som jeg havde pushet et KS-eksemplar af Tao Long: The Way of the Dragon. Et abstrakt spil om to drager, der skal prøve at udradere hinanden. Vi prøvede det to gange - den ene gang grundspillet, som er relativt simpelt, og den anden gang med en variantregel, så der dukker portaler op på brættet. Det gjorde spillet noget mere udfordrende, og det skal jeg nok få spillet en del gange. Som den gode guide jeg var, tabte jeg pænt begge gange.

I dag havde jeg så en kollega på besøg til Mythic Battles: Pantheon. Først prøvede vi indlæringsscenariet to gange, og derefter et andet, hvor Hades og Ares har rottet sig sammen mod Zeus. Her var det med de fulde regler med terræn, retaliation og andet. Som den gode guide jeg var, vandt jeg pænt alle tre gange, men i samtlige tilfælde var det et virkeligt tæt og nervepirrende opgør. Det er klart min bedste Kickstarter-investering i lang tid :) Den mytologiske baggrund giver figurerne og deres handlinger en helt anden dimension, end hvis det var generisk fantasy eller science fiction, der er tydeligvis bunker af taktiske muligheder i at sammensætte sit "team" på forskellig vis, og så er det skideflot. Jeg er stor fan!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply