Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by digter »

Larsine wrote:
Lørdag d. 13. havde Lisa taget mig til Odense på en af vores Dirty Weekends, og vi endte om eftermiddagen på Papas Papbar, hvor jeg bl.a. fik hilst på Jens, og mindede ham om at han snart skulle til at få personalt på plads så han kan deltage i Djengis Con. Vi fik spillet to spil Patchwork, hvor jeg tværede Lisa fuldstændigt ud. Derfor tog vi et spil Lost Cities, og så var det igen min tur til at tabe. Jeg har kun vundet en gang i LC over Lisa, og det på trods af at jeg spiller det næsten dagligt på yourturnmyturn, og har en fornuftig vinderstatistik der.

Besøget på Papas var rigtig dejligt, og jeg må indrømme at det var hyggeligere end på Bastard Café. Hvis man er i Odense så bør man besøge Papas og hilse på Jens.
Tak for besøget! Var hyggeligt at hilse på jer! Vi forsøger rigtig nok at gøre meget ud af hyggen på Papas, så det er fedt at der er nogen der lægger mærke til det :)

Jeg vil meget gerne med på DC igen (har ikke været afsted 2 år i træk), og håber det lykkes i år, men det er pt svært at hive en hel weekend ud af kalderen, når man i forvejen ikke ser nok til sin familie :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

digter wrote:
Larsine wrote:
Lørdag d. 13. havde Lisa taget mig til Odense på en af vores Dirty Weekends, og vi endte om eftermiddagen på Papas Papbar, hvor jeg bl.a. fik hilst på Jens, og mindede ham om at han snart skulle til at få personalt på plads så han kan deltage i Djengis Con. Vi fik spillet to spil Patchwork, hvor jeg tværede Lisa fuldstændigt ud. Derfor tog vi et spil Lost Cities, og så var det igen min tur til at tabe. Jeg har kun vundet en gang i LC over Lisa, og det på trods af at jeg spiller det næsten dagligt på yourturnmyturn, og har en fornuftig vinderstatistik der.

Besøget på Papas var rigtig dejligt, og jeg må indrømme at det var hyggeligere end på Bastard Café. Hvis man er i Odense så bør man besøge Papas og hilse på Jens.
Tak for besøget! Var hyggeligt at hilse på jer! Vi forsøger rigtig nok at gøre meget ud af hyggen på Papas, så det er fedt at der er nogen der lægger mærke til det :)
Snakkede med Asger Harding Granerud i lørdags, og han sagde nøjagtigt det samme, så der må være noget om snakken :-)
Jeg vil meget gerne med på DC igen (har ikke været afsted 2 år i træk), og håber det lykkes i år, men det er pt svært at hive en hel weekend ud af kalderen, når man i forvejen ikke ser nok til sin familie :)
Pjat, hvis du kan tage til Essen, så kan du også tage til Lerbjerg Centeret. Vi ses naturligvis :D
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

Mandag aften gik Lisa spontant ned i kælderen og kom op med et af Kosmos 2-spiller spil. Hun ville have spillet Lost Cities, som stadig er et af hendes ynglingsspil, men det er lånt ud til Lillis kærestes bror, og derfor blev det i sted for Flowerpower. I første spil fik jeg overtaget et stort blomsterbed som lå i begge haver, men mest i min. Det scorede jeg 4 point på, og det var de 4 point jeg vandt spillet med.

Andet spil var der langt mere kamp om alt, og det blev også langt tættere, og blev kun afgjort med et enkelt point. Desværre var det til Lisas fordel, men det var velfortjent.

Da børnene var helt små spillede vi masser af 2-personers spil når de var lagt i seng om aftenen, og vi blev enige om at det måtte vi genoptage, når nu vi nærmest er børnefri igen.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Stony »

Jeg tror jeg har sat ny personlig bedste, i forhold til tiden mellem jeg modtager et større spil og til jeg faktisk får det på bordet første gang. 3 dage. Det var nok ikke så overraskende, når spillet var Gloomhaven. Jeg har haft det på bordet to gange nu. Begge gange som solospil. Første gang med et party på to. Jeg gik desværre kold i det sidste rum, og var derfor nødt til at prøve igen. Jeg lavede endnu et medlem til mit lille party og denne gang kom jeg helt igennem. Dog hjulpet lidt af, at et monster undervejs begik selvmord på nogle fælder monstrene selv havde lagt ud lige inden.

Førstehåndsindtryk 8/10, men det kan sagtens komme til at gå op.
Last edited by Stony on Wed Jan 24, 2018 12:51 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Jens_Hoppe »

I går fik jeg sammen med tre andre prøvet kræfter med Exit: The Game – The Pharaoh's Tomb. Vi havde overraskende mange problemer med de første par puzzles, men derefter gik det bedre. Knap 2 timer, og 4 hint-kort gav en score på 5/10 stjerner. Spillet var sjovt, og eneste anke var et par gåder, hvor usability'en af komponenterne lod en del tilbage at ønske (f.eks. nogle trykte bogstaver der var nærmest umulige at se - heldigvis var der yngre og bedre øjne med end mine!)

Det blev også lige til at hurtige klassikere; Ra og Race for the Galaxy.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
tongon
Posts: 2
Joined: Wed Jan 24, 2018 9:51 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by tongon »

Tegn og gæt!
Last edited by tongon on Tue Apr 23, 2019 12:55 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Stony »

Iiiiihhh. Man skal jo bare lige nå et scenarie mere i Gloomhaven, nu hvor det allerede er pakket ud, og BUM, så blev klokken over midnat. Igen. Godt det kun er tredje dag i træk jeg laver den, og at uret først ringer kl.06.00 :lol:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Andrea »

Jeg ville så gerne like Stonys indlæg herover! :D

I går spillede jeg Gloomhaven sammen med spilgruppen. Vi fik et svært scenarie, da én var nået til level 3, mens vi andre stadig var på level 2. Desværre blev sværhedsgraden skruet op, selvom der kun var én, der var steget, så vi fik prygl. Men hey, det var hyggeligt alligevel, og nu stiger to af os til næste gang - så må vi prøve igen :)
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Neumann »

Så blev det endelig til årets først gang Agricola, hvor rustenheden i rutinerne var udtalt, og kortguderne var grusomme :(

Jeg tabte forsmædeligt 21-36 til min datter :oops:

... men stadig et fantastisk spil, som det (næsten) er en fornøjelse at tabe i.
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by goldbaek »

I går kom Gloomhaven på bordet og vi nåede hele 3 scenarier. Det kan dog ikke anbefales at spille GH efter midnat når man både er træt og har indtaget alkohol... Det gjorde, at vi I det sidste scenarie traf nogle mindre optimale beslutninger, der endte med at en af os blev exhausted og måtte sidde ude i mere end halvdelen af det spil, hvilket han ikke var 100% tilfreds med (og det kan jeg godt forstå). Men ellers er alle enige om, at det er et fantastisk spil og vi glæder os til at komme videre med kampagnen.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Stony »

goldbaek wrote:I går kom Gloomhaven på bordet og vi nåede hele 3 scenarier. Det kan dog ikke anbefales at spille GH efter midnat når man både er træt og har indtaget alkohol... Det gjorde, at vi I det sidste scenarie traf nogle mindre optimale beslutninger, der endte med at en af os blev exhausted og måtte sidde ude i mere end halvdelen af det spil, hvilket han ikke var 100% tilfreds med (og det kan jeg godt forstå). Men ellers er alle enige om, at det er et fantastisk spil og vi glæder os til at komme videre med kampagnen.
Lesson (hopefully) learned : Lad være med at brænde alle dine kort af på superfede one-time use evner.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Gunness »

I løbet af de seneste dage er det blevet til to gange Forbidden Island med børnene - fik lyst til at male skattene, og så måtte det jo på bordet igen :)

Desuden fire spil Tao Long: The Way of the Dragon, som stille og roligt er ved at blive en af mine favoritter blandt de abstrakte. Lørdag var vi til en fødselsdag, hvor jeg for første gang prøvede Gifttrap. Det var ok som selskabsleg, men der var væsentligt mindre spil i det, end jeg havde regnet med. Men så er det prøvet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by goldbaek »

Stony wrote:
goldbaek wrote:I går kom Gloomhaven på bordet og vi nåede hele 3 scenarier. Det kan dog ikke anbefales at spille GH efter midnat når man både er træt og har indtaget alkohol... Det gjorde, at vi I det sidste scenarie traf nogle mindre optimale beslutninger, der endte med at en af os blev exhausted og måtte sidde ude i mere end halvdelen af det spil, hvilket han ikke var 100% tilfreds med (og det kan jeg godt forstå). Men ellers er alle enige om, at det er et fantastisk spil og vi glæder os til at komme videre med kampagnen.
Lesson (hopefully) learned : Lad være med at brænde alle dine kort af på superfede one-time use evner.
Nej, det er en dum ting. Men lige i dette tilfælde var det miskommunikation, der gjorde at hans Scoundrel endte alene i et rum med 10+ monstre, der alle havde initiativ efter ham - og så var han færdig.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Stony »

goldbaek wrote:Nej, det er en dum ting. Men lige i dette tilfælde var det miskommunikation, der gjorde at hans Scoundrel endte alene i et rum med 10+ monstre, der alle havde initiativ efter ham - og så var han færdig.
Han løb selv ind i et nyt rum? Så er initiativ vel underordnet? Hvis de har initiativ før ham, aktiveres de i det øjeblik han åbner døren. (Offtopic, I know...)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2018

Post by Larsine »

Onsdag havde jeg besøg af Laban, Christina, Eik, Michael og Larna. De fire første startede med at teste min nyeste version af Chateaux Temps. Men efter ganske få minutter kunne jeg se at der var meget der ikke fungerede som forventet. Efter 10 minutter bad jeg dem om at stoppe og pakkede spillet væk igen. Tilbage til tegnebrættet... :oops:

Da jeg havde brugt dele fra Settlers til testen, blev vi enige om at spillen en gang helt almindelig 6-personers Settlers fra Catan. Jeg satte først, og dermed også sidst, og havde forventet at få en dårlig position, men endte med at være helt tilfreds. Christina formåede at afskære ca. 1/4 del af brættet med sine veje, og havde der rig mulighed for at udvikle sine byer. Laban havde forskanset sig i et hjørne, og forsøgte sig med opgraderinger til byer og køb af udviklingskort. Larna blev spærret inde, og endte med ikke at få udviklet ret meget. Michael og Eik lå midt på brættet og forsøgte sig med lidt af hvert. Jeg selv lå ved siden af Christina, men kunne ikke formå at afbryde hendes vej, eller bygge en længere end hende. Det endte derfor med at Christina trak det længste står, og kom først til de 10 point.

Derefter blev det til to spil Ave Caesar. Første et spil på den almindelige 5-6 personers bane, og bagefter et spil på 3-4 personers bane men med 6 spillere. Det blev som sædvanligt to yderest onde spil, hvor vi tvang hinanden uden om Kejsergade og ud på alt for mange omveje. I begge spil var der en der ikke nåede i mål, og en der ikke nåede at hilse pænt på Caeasar. Som sædvanligt skide sjovt.

Eik, Michael og jeg sluttede af med to spil The City, hvor jeg vandt det ene med en bilstrategi, hvilket normalt aldrig lykkes. Til gengæld måtte jeg nøjes med en 2. plads i det sidste spil.
Post Reply