Månedens spiloplevelse december 2017

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Månedens spiloplevelse december 2017

Post by Frouvne »

Hvilken spiloplevelse udmærkede sig som månedens spiloplevelse for dig i december måned? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse december 2017

Post by Goblen »

Det blev til 43 spil i december 2017 hvor Nmbr 9 tog førstepladsen for mest spillede spil - Hele 21 gange blev det spillet.

Spiloplevelsen blev:

1. Legacy of Dragonholt - fantastisk historiespil i et fantasyunivers. Ligesom jeg kan lide dem :-)
2. Shadows over Camelot - har ikke prøvet spillet før, men det var skide sjovt. En ældre titel som heldigvis finder vej ind i min samling snart.
3. Terraforming Mars med Venus Next udvidelsen. Spillet holder stadig vand og der er nogle nye fede kort og mekaniker i Venus Next der gør spillet sjovere.

Worthy mentions: Gloomhaven, kom i gang med eventyret sådan for alvor. Nmbr 9, sjovt og simpelt "tile"/number laying. Fantasy Realms, rigtig godt hand management spil.

Månedens skuffelse - Defenders of the Realm. Det fangede mig bare slet ikke.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2017

Post by Jens_Hoppe »

Dette var, hvad det kunne blive til:

Azul 14
Magic: The Gathering 11

The Cousins' War 2
John Company 2
Root 2
Terraforming Mars: Venus Next 2
878: Vikings – Invasions of England 1

Fallout 1
A Game of Thrones: Hand of the King 1
Keyper 1
Lovecraft Letter 1
Queendomino 1
T.I.M.E Stories: Estrella Drive 1
Titan 1

Voodoo Prince 1

De med rødt markerede var de bedste af spillene, og af de nyere af disse var det især Azul, Root-prototypen, 878: Vikings og Estrella Drive der imponerede.

Cousin's War var sådan lidt lille og abstrakt for min smag, men var ikke dårligt. Fallout var heller ikke lige mig (selvom meget af det fungerede rigtigt godt), og bekræftede mig i at computerspil og brætspil tiltrækker mig af helt forskellige årsager...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse december 2017

Post by Gunness »

Af nye spil har jeg kun spillet Photosynthesis og Azul i december. Førstnævnte kommer nok til at lide lidt på langtidsholdbarheden, men her og nu synes jeg, at det er virkelig godt.
Azul har jeg fået spillet fem gange. Det virker godt og solidt, men jeg kan nok ikke helt forstå begejstringen og den høje BGG-rating - for så fantastisk synes jeg heller ikke, at det er.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse december 2017

Post by Larsine »

December endte med 27 spil, og sluttede dermed som den 2. dårligste af månederne i 2017, når man ser på kvantiteten. Men så kan man jo håbe at kvaliteten var i top:

Hanabi x 5
Majesty: For the Realm x 4
Indian Summer x 2
Pinguin-Party x 2
The Red Dragon Inn 6: Villains x 2
SET x 2
Bugs in the Kitchen x 1
Christmas Tree x 1
Flamme Rouge x 1
Det røde HINT x 1
Machi Koro (inkl. Harbour og Millionaire's Row) x 1
Pioneers x 1
Shuffle Ball x 1
Ticket to Ride Map Collection: Volume 3 – The Heart of Africa x 1
Unpublished Prototype (Out of Time) x 1
Village (inkl. Inn, dele af Port, og promoer) x 1

Hanabi havde jeg før spillet uden at være imponeret over det, men nogen af vores venner havde fået det og var helt vilde for at prøve det, så jeg måtte læse regler, forklare og spille med dem, men jeg er stadig ikke imponeret over spillet.

The Red Dragon Inn 6: Villains var min julegave fra den engelske del af familien, og de to spil Larna og jeg nåede var meget fornøjelige. Jeg håber altid at kunne spille mere RDI, men der er desværre et par stykker i min spillegruppe som ikke synes det er så sjovt som jeg synes.

Bugs in the Kitchen er et børnespil, som Lisas nevøs dreng fik i julegave. Vi forsøgte at spille det, men han var mere interesseret i blot at lege med billen. Det lykkedes dog at gennemføre et spil, som jeg vandt. Der er aspekter i spillet som gør det både sjovt og frustrerende, og med de rigtige spillere tror jeg det vil være et fornøjeligt børnespil.

Det røde HINT blev brugt nytårsaften og det var da meget fornøjeligt af et party-spil at være. Bortset fra at pigerne ikke kunen kende forskel på tale, lyde og mime, og jeg er helt sikker på at det ikke var pga. øl og snaps :roll: Hvis man kan lide HINT, så er det næsten bare mere af samme skuffe, og hvis man ikke kan lide HINT er der ikke nok nyt i spillet til at det kommer til at ændre sig.

Shuffle Ball var også et nytårsaftenspil, men der er tale om en variant af tabletop curling, og det fungere nok bedre med mindre alkohol i blodet, men sikkert ikke lige så sjovt.

Så nej, månedens kvalitet var ikke helt i top, selvom The Red Dragon Inn 6: Villains var lige min kop te, og dermed render med titlen som månedens oplevelse.
Post Reply