Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by Goblen »

Frouvne wrote:I tirsdags fandt vi endnu en gang Gaia Project frem. Indtil nu har det været en fornøjelse hver gang og for tiden er der ingen tvivl om, at det er mit foretrukne spil at få trukket til bordet.
Fedt - så må jeg se om jeg kan komme med i en gruppe der smider det på bordet til DC :-)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by Gunness »

Vi har nået to omgange The 7th Continent de seneste aftener - jeg har på fornemmelsen, at vi er ved at være tæt på at løse den første forbandelse, og hvis ikke er vi i alt fald mere afklarede omkring de kommende forbandelser :) Jeg morer mig stadig fortrinligt og glæder mig til at modtage udvidelsen senere på året.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by Neumann »

To spil Hive blev det til i dag, nu med en nyindkøbt brik, Bænkebideren, tillagt. Det var en god investering. Normalt får jeg rutinemæssigt skridtprygl i Hive, men med hjælp af Bænkebideren lykkedes det mig at forvirre min datter tilstrækkeligt til, at jeg i det mindste vandt det ene af spillene.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by Goblen »

Samlet til brætspil i går hvor vi skulle starte kl. 18.00. Den ene person var dog blevet forsinket på arbejdet, så vi andre fire nåede et spil Tumbil'Dice. Har ikke lige prøvet det før, og selvom det er super simpelt så morede jeg mig meget med at "kaste" med terninger for at score point.

Efter det spillede vi et spil Automobiles. Et bag-building race game. Ganske underholdende, og selvom jeg tabte stort, så følte jeg mig meget godt underholdt.

Sluttede af med Francis Drake. Har kigget på det et stykke tid, og kan godt lide mekanismen med at placere dine arbejdere langs en streng, og hele tiden tænke på hvad gør modstanderne, hvor mange ressourcer kan jeg få, kanoner osv. Dog synes jeg spillet aldrig kom over OK. Selskabet var hyggeligt, men der er så mange andre spil jeg hellere vil spille.
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by goldbaek »

Forleden blev det til et par spil Ticket to Ride Nordic Countries med konen. Det har lige den grad af toughness og cut-throat, som passer til os. Vi følte, at Europe-kortet var for stort - uden, at man for alvor kunne irritere hinanden - men Nordic Countries har vist lige det, vi har brug for.

Og så kom vi videre med Pandemic Legacy Season 2. Det blev til to spil for at komme igennem maj måned, og jeg tror måske vi fik unlocked noget, vi burde have ventet med, men sådan kan det jo gå. Selve Pandemic-delen er jeg stadig ikke så vild med, men Legacy-delen bliver tilgengæld bare bedre og bedre som vi får spillet. Der sker mange fede undervejs!
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by Gunness »

Lørdag var Maibritt og jeg forbi et par venner for at spille Sherlock Holmes: Consulting Detective. Vi tog scenarie 8, The Thames Murders, hvor fem personer er fundet myrdet inden for kort tid i området ved Themsen. Den seneste historie vi spillede (om en mumie) var lidt for kort og virkede som en on-rails oplevelse, så jeg havde brug for noget med lidt flere udfordringer i. Og tak spids, det fik jeg så også :D

Det er absolut den mest omfattende og kringlede af de seks historier, vi har prøvet endnu, og da vi kom ind i spillets 5. time, var jeg komplet ør i hovedet. Men det var sjovt, og vi fik styr på langt de fleste af motiverne etc. Fantastisk spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by Goblen »

I går var vi fem samlet til endnu en gang at kæmpe om kontrollen i Japan i Rising Sun. Det spil er i øjeblikket mit favoritspil - det er bare gennemført. Keder mig ikke på noget tidspunkt, og man skal hele tiden være på. Det så jeg i sidste omgang da min modstander der stod mellem mig og den femte unikke provins ikke havde tænkt at beskytte sin drage så jeg kunne tage den som gidsel. Det betød at alle hans ronins ikke kunne hamle op med min hær og stærke Daimyo. Lotus-klanen sejrede gennem gode alliancer og sneaky spil :-)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2018

Post by Gunness »

^Jeg ser virkelig frem til at få prøvet mit Rising Sun, så tak for at give mig endnu mere blod på tanden :)

I går mødtes jeg med Anders fra GG på Bastard Cafe for at bytte spil. Ved samme lejlighed fik han meget pædagogisk introduceret mig til Great Western Trail. Ved første øjekast virkede det lidt overvældende, men vi havde det sjovt, og samtidig var der tydeligvis masser af perspektiver i det, så jeg glæder mig til endelig at få prøvet mit eget eksemplar.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply