Hvad har du spillet i dag? Marts 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2018

Post by Frouvne »

Vi har nu fået The Game: Face to Face på bordet et par gange. Det adskiller sig fra forgængerne ved at der ikke samarbejdes og at det udelukkende er beregnet for to spillere. Det virker som et solidt bud indenfor genren, som vi nok skal få på bordet en del gange. Så jeg anser det som en god investering, men jeg tænker at det manglende samarbejds-perspektiv nok vil betyde, at det har kortere holdbarhed hos os end det oprindelige spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2018

Post by Neumann »

To løb i Ave Caesar blev det til i dag. Mindeværdige spil, da der var tale om 6-personersløb og både min kone og min søn deltog undtagelsesvis. Konen vandt i øvrigt begge løb, og jeg kom desuden ind som nummer sjok i sidste løb. :shock:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2018

Post by Andrea »

Jeg er kommet lidt bagud her.

I torsdags nåede vi nemlig en omgang Clank sammen med en af vennerne. Et udmærket spil, selvom jeg blev frustreret over, hvor uheldig jeg var med kortudvalget, hver gang jeg skulle købe. Men helt sikkert et spil, der skal flere gange på bordet.

I dag havde vi så fornøjelsen af at have 2 x Gunness på besøg, som var så søde at introducere os for nogle nye spil. Vi kastede os først over Petricour - et meget konfrontativ bas-ass spil, hvor man spiller... skyer!? Lidt spøjs tema men ikke desto mindre ganske godt skruet sammen og et spil, jeg godt kunne finde på at spille igen.

Dernæst blev det til det korte Azul, som vil være en fin lille filler til en brætspilsaften. Et spil, jeg nu overvejer at købe.

Sidst men ikke mindst blev det til Alexandria. Det var til gengæld en noget blandet oplevelse, og jeg var blandt andet ikke vild med, at man kunne stjæle tid (aka actions) fra de andre spillere, hvilket let kan misbruges i spillet.
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2018

Post by zfire »

Skærtorsdag stod det på brætspil med familien(Søster og Kusine).

Vi startede ud med Orleans + Trade. Kunne godt mærke det var første spil af det, da mig og min søster kom til at lade min kusine få alle 3 citizens fra deeds brættet, og et par andre. Hun vandt derfor stort over os andre.

Vi fortsatte herefter med Awkward Guests som jeg skal introducere til Djengis, Da jeg ikke havde spillet det før tænkte jeg at det var en god idé at få på bordet før, og det viste sig at være den rigtige idé. Jeg havde nemlig misforstået en regel som gjorde at man ikke kunne løse sagen, og derfor lidt ødelagde spillet for min kusine, som kunne havde løst sagen inden mig hvis hun havde vidst de rigtige regler. Jeg har sidenhen fundet fejlen så nu burde der ikke være nogen problemer. Udover problemerne med reglerne fungere spillet rigtigt godt, lidt let i forhold til sværhedsgrad, men nu spillede vi også på den letteste ud af 6 sværhedsgrader.

Jeg introducerede herefter Azul, som jeg prøvede første gang på Århus Brætspilsfestival hvor vi spillede det 3 gange i strej. Vi nåede 2 spil og Azul er allerede en af mine yndlings hurtige familiespil. Simple regler, hurtig setup og masser af gode beslutninger.

Mens vi ventede på aftensmaden brugte vi tiden på lidt Concept.

Efter aftensmaden satte vi os for et spil Gaia Project, et andet spil jeg stillede bekendskab med på Århus Brætspilsfestival. Jeg fik aldrig prøvet Terra Mystica, men kunne lide mit første indtryk med Gaia Project nok til selv at anskaffe mig et eksemplar. Jeg spillede Terrans, mens de andre spillede Hadsch Hallas og Itars. Selvom jeg nød spillet, så kunne jeg bedre lide racen jeg spille i mit første spil(Bal T’aks), end Terrans. Bal T’aks gav mere fleksibilitet i spillet end at være påkrævet at fokusere på gaiaforming.

Langfredag stod den på brætspil i trekantsområdet, denne gang med en gruppe som jeg fik kendskab til under Vold-con. Her var der planlagt Eclipse. Oprindeligt var der 9 tilmeldt, men på grund af diverse frafald endte vi med kun at være 4, der blev dog tilkaldt en ekstra mand og vi endte derfor på 5.
Vi spillede med alle de store udvidelser(havde kun spillet grundspillet tidligere), og jeg endte med at vælge en alien fra en af udvidelserne. Racen var ret facinerende da den modsat andre kun har 1 resource, og man derfor selv skal prioritere hvad man bruger til hvad. Jeg spillede næppe racen til fulde, men havde det ret sjovt med at lave dødsstjerner(som er racens anden specielle feature). Spillet endte med at være ret passivt da alle 5 racer var i den passive ende. Jeg endte med en andenplads, hvilket jeg er meget tilfreds med eftersom gruppen forholdsvis tit spiller Eclipse.

Der var stadig tid tilbage af dagen så jeg introducerede Keyflower til dem. Ingen af dem havde spillet det før, men de lød til at lide det. En af de eneste ting jeg ikke kan lide ved spillet er hvor svært det er at forklare reglerne. Jeg ved ikke om det er mig der forklare dårligt, men jeg har altid problemer med at få forklaret hvordan aktivering af tiles foregår, hvor resourcene skal være, og specielt hvordan flytning af resourcer og opgradering fungere. Noget må de da have fanget, for jeg synes aldrig rigtig jeg fik gang i min engine, da nogle af mine vigtige tiles blev blokeret med grønne meeples. Jeg endte dog med at vinde i sidste ende, men med hvad jeg synes var en lidt lav score i forhold til mine tidligere spil.

Søndag stod den på påskefrokost hvor vi fik sniget et par runder Concept ind imellem de forskellige retter.
Post Reply