Månedens spiloplevelse februar 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Månedens spiloplevelse februar 2018

Post by Frouvne »

Hvilken spiloplevelse udmærkede sig for dig som månedens spiloplevelse i februar 2018?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse februar 2018

Post by Frouvne »

Min samlede liste over spillede spil i februar så således ud:

Gaia Project - 3
Mythic Battles: Pantheon - 3
Spooky Stairs - 2
Dr. Eureka - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
SET - 1

Renser man listen for spil, jeg har spillet med børn ser den således ud:

Gaia Project - 3
Mythic Battles: Pantheon - 3
The Ravens of Thri Sahashri - 1

Det er mildt sagt ikke en imponerende liste. Men til gengæld dækker den over super-gode spiloplevelser - så jeg skal ikke klage! Hvad der var den bedste spiloplevelse er ikke så let endda. Gaia Project er uden tvivl det spil, jeg har mest lyst til at spille med jeg tror alligevel jeg vil lade æren tilfalde Mythic Battles: Pantheon, som heldigvis viste sig at være nøjagtig så sjovt, som jeg havde håbet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse februar 2018

Post by Goblen »

Februar bragte 22 spil, og de var stort set alle sammen større spil. Fed måned der bragte flere gode oplevelser med sig. Bl.a. blev det til 4 spil Pandemic Legacy Season 2. Fik prøvet Bunny Kingdom som er super godt og fik spillet både mit Nusfjord og Rise to Nobility - begge titler jeg er rigtig glad for.

Månedens vinder bliver alligevel Rising Sun. Det spil er bare fantastisk. Har ikke prøvet Blood Rage, men skal finde et sted at prøve det for er det lige så godt så er det et must have.

Månedens skuffelse må være Sid Meier's Civilization: A New Dawn. Det spil var OK, og ikke et jeg behøver spille igen. Nogle fede mekanikker, men stort set ingen interaktion eller konfrontation. Valgene der træffes er næsten givet på forhånd.

Spillene er fordelt som følger:

Pandemic Legacy: Season 2 4
Rising Sun 3
Pandemic: The Cure 2
Rhino Hero: Super Battle 2
Automobiles 1
Bunny Kingdom 1
Dominion 1
Francis Drake 1
Hit Z Road 1
NMBR 9 1
Nusfjord 1
The Red Dragon Inn 1
Rise to Nobility 1
Sid Meier's Civilization: A New Dawn 1
Tumblin-Dice 1
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2018

Post by Jens_Hoppe »

Jeg fortsætter lidt ensidigt:

Azul x25
Terraforming Mars: Venus Next x2
Dungeon Degenerates: Hand of Doom x1
John Company x1
Legacy of Dragonholt x1
Race for the Galaxy x1

Azul og Terraforming Mars er begge selvfølgelig superfede. John Company er OK, mens både Dungeon Degenerates og Legacy of Dragonholt skuffede lidt.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2018

Post by Jonezy »

Månedens spil:

Valeria: Card Kingdoms x5
- Elsker spil, hvor man også er 'på' i de andres ture, hvilket man er i denne Machi Koro klon (som er meget bedre end Machi Koro). Fornøjeligt hyggespil, som nok er i min top5 af gateway spil.

Powerships x3
- Et re-skin af Powerboats. Ganske hyggeligt, men vi spillede kun 3 spillere og tror det bliver noget bedre med flere.

Haspelknect x2
- Fin euro, hvor man er landmand i den meget tidlige kul industri. Lyder top kedeligt, men der er tech-træ, benhårde beslutninger og en interessant mekanik omkring valg af actions.

Rum & Bones 2nd Tide x2
- Mit yndlings terninge fjolle spil for tiden. Månedens MVP (most valued pirate!) må blive Pinocchio, som er en mercenary gunner som fik grillet utallige orker med sin flammekaster, da Blutrausch orkerne fik store prygl af mit Wellsport Brotherhood bestående af mercenary helte.

Blueprints x1
- Fint lille spil, men nok ikke så gateway-venligt som man kunne håbe. Gode ideer, men manglede lige det sidste.

Citrus x1
- Fik spillet dette igen efter det blev genopdaget i januar. Stadig en ret elegant tile layer/area control hybrid.

First Class x1
- Synes det er et noget underratet spil. Det er en virkelig fin euro med masser af replayability og relativ kort spilletid. Er blevet et go to spil i min ene spillegruppe.

Gaia Project x1
- Var ikke fan af Terra Mystica og er ikke glad for power kalaha, men efter at have tåget rundt i dette prøve spil er jeg blevet nysgerrig på mere, selvom det så absolut ikke er et Jon spil.

Zombicide: Green Horde x1
- Mere terninge fjol med det nye Zombicide. Elskede trebuchet og horde mekanikken, men det er lidt mere fiddly end normal Zombicide: Black Plague. Underholdende og rimelig udfordrende. Hvis man er til Zombicide, så er man også underholdt her, men hvis man ikke er til Zombicide så skal man holde sig væk.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse februar 2018

Post by Larsine »

38 spil blev det til februar. Topscoren blev Unpublished Prototype, som dækker over Otto Ps Antasia, Johannes Følsgaards Kronborg Mystery, Daniels The Barmuda Triangle, og så mine egne Chateaux Temps og Out of Time.

De resterende nyheder er som sædvanligt markeret med rødt.

Unpublished Prototype x 9
Bohnanza x 4
The City x 4
Würfel Bohnanza x 4
Cottage Garden x 3
Secret Hitler x 3
Metro x 2
Sushizock im Gockelwok x 2
30 Seconds x 1
7 Wonders x 1
Carcassonne x 1
Gingerdead House x 1
Die holde Isolde x 1
Noch mal! x 1
Scythe x 1

Af nyhederne var jeg specielt begejstret for Antasia, og Secret Hitler. Secret Hitler var et af de bedste social deduction spil som jeg har spillet, det slår Avalon og The Resistance med mange længder. Antasia var også rigtig godt, og jeg bliver forbavset hvis ikke det får en nominering til Fastaval.
Post Reply