Spilanbefalinger, tak

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Spilanbefalinger, tak

Post by Pharmand »

Jeg søger spilanbefalinger til korte, tematiske spiloplevelser, der egner sig til beer and pretzel setting. For tiden spiller jeg grundet andre gøremål nemlig mest i hyggesammenhænge, og det er gerne korte spil som Love Letter, For Sale, Guillotine og No Thanks, der viser sig at være til størst fornøjelse for selskabet, så jeg søger forslag til spil, der rammer denne type. Forslag til mekanikker kunne være bidding, dice rolling, set collection, men det kan også være noget helt andet. Spillet må gerne ligge på alt imellem 10-60 minutter, og det vigtige er, at det er sjovt, ikke alt for tænke-tænke og som bonus må det gerne være tematisk.

Jeg har selv tænkt, at spil som Age of War, Sheriff of Nottingham kunne være noget, men jeg håber på at få en masse titler kastet i hovedet – så jeg kan gå på opdagelse. Håber, I kan byde ind med nogle forslag.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by JoelP »

Mit yndlings-beer and pretzel spil for tiden er 'Smile'. Minder lidt om No Thanks og så alligevel ikke. Ikke super tematisk, dog.

https://boardgamegeek.com/boardgame/227893/smile

Og så har jeg i øvrigt ikke spillet almindeligt Love Letter siden jeg fik Lovecraft Letters. Bedre, sjovere, hurtigere.

Og så har jeg haft det pænt sjovt med The Mind
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by Pharmand »

Tak for det, Joel. Dem vil jeg kigge på.
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by goldbaek »

Når det kommer til beer-and-pretzel spil, hedder mine anbefalinger Blood Bowl Team Manager, Smash Up og 7 Wonders. De virker i hvert fald rigtig godt i min spilgruppe.
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by Kanzler »

Kig på Mascarade. Det er sjovt hvis man er mange.
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by Pharmand »

goldbaek wrote:Når det kommer til beer-and-pretzel spil, hedder mine anbefalinger Blood Bowl Team Manager, Smash Up og 7 Wonders. De virker i hvert fald rigtig godt i min spilgruppe.
Vi har spillet rigtig meget Smash Up, og det kan godt være, det skal på bordet igen. Spillene tog til sidst ret lang tid bare med tre ved bordet. 7 Wonders solgte jeg, før jeg overhovedet havde spillet det - pladsmangel :) – og Blood Bowl TM har jeg bare aldrig prøvet, men havde klart det indtryk, at det var lidt mere tænketænke. Vi er superdumme, når vi drikker øl, så det skal helst være så simpelt som muligt uden at være lige så røvsygt som Ludo :).
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by Pharmand »

Kanzler wrote:Kig på Mascarade. Det er sjovt hvis man er mange.
Det vil jeg lige tjekke. Hvor mange er mange? Vi er sjældent mere end 4, og 3 er nok det hyppigste antal.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by digter »

Det er længe siden jeg har spillet Biblios, men det var jeg ret glad for tidligere. Bedst med 3 spillere :)
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Spilanbefalinger, tak

Post by Jonezy »

Andre bud kunne være Bärenpark, hyggelig tile-layer; Splendor, enkel engine builder, men tema tyndt eller Rise of Augustus, bingo mekanik med ingen nedetid og muligheder for coole komboer.

Når jeg er til øl og røverhistorier så hælder jeg dog mere til sådan nogle fjolle spil som King of Tokyo, Toc Toc Woodman og Kung Fu Zoo.
Image
Post Reply