Exit-spillene

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Exit-spillene

Post by Gunness »

Jeg har endnu til gode at prøve et af Exit-spillene (eller nogen escape room-spil i det hele taget). Men efter at have pløjet os gennem en pæn del af Journal 29-bogen har jeg fået smag efter lidt mere. Og nu sælger Bastard Cafe dem så til en pæn pris. Er der nogen af spillene, der stikker særligt ud, på den god eller dårlige måde? Eller skal man bare vælge efter temapræferencer?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Exit-spillene

Post by JoelP »

Jeg ville starte med Abandoned Cabin. God introduktion til serien og stadig et af favoritterne
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Exit-spillene

Post by Gunness »

Ok, tak!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Exit-spillene

Post by chr88 »

Jeg er også ret pjattet med Journal29 og er KÆMPE fan af EXIT-spillene - de er så afgjort de fedeste escape rooms, og jeg har prøvet dem alle :) Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg synes bare, at gåderne er langt mere interessante i EXIT end i mange af de andre.
Jeg synes selv, at Pharaoh's Tomb og det nye Dead Man on the Orient Express har været de bedste (i sidstnævnte skal man rent faktisk finde morderen, hvilket jeg synes, var super fedt!), men næsten alle har været rigtig gode oplevelser. Abandoned Cabin er også det, jeg ville anbefale andre at starte med - det er ikke så svært, og der er nogle fine puzzles!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Exit-spillene

Post by Gunness »

Cool, tak!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply