War of the Ring - Mit forslag til en modifikation med træbrikker og design

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Martinras
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Fri Dec 19, 2014 11:04 pm
Favoritspil: COIN-serien, TS, Bonaparte at Marengo, ASL, Diplomacy, Empires in Arms

War of the Ring - Mit forslag til en modifikation med træbrikker og design

Post by Martinras »

Hej alle

Jeg har for nyligt købt War of The Ring (2nd ed) og gik vel ligesom alle andre med overvejelser om, hvorvidt figurerne skulle males og hvordan man kunne udnytte dette glimrende spil bedre rent visuelt. Jeg faldt i den forbindelse over Mark Hatch lækre hjemmelavede design, som både giver mere plads i de enkelte felter og gør kortet meget flottere. (Kortet findes her https://boardgamegeek.com/thread/179729 ... mat/page/4 ). Mark har været så venlig at stille sit kort til fri afbenyttelse og jeg har fået det lagt ned på en battlemat i 119x84cm, så det ser megalækkert ud og lige er til at rulle ud på mit spillebord (dvs. når konen ser den anden vej!).

I stedet for at male de mange figurer, hvis kvalitet ikke er fremragende og delvis overskygger spillebrættet har jeg derfor valgt at lave et kompromis, hvor jeg har malet og bibeholdt nøglefigurerne (Ringselskabet og "superskurkene"), mens jeg har erstattet alle de almindelige tropper med træbrikker. Jeg syntes, at kombinationen giver et look, som på mange måder giver WATR et mere krigsspilsmæssigt udseende, samtidigt med at det episke i fortællingen bibeholdes med nøglefigurerne. Samtidigt har jeg på træbrikkerne markeret eliteenhederne på den ene side af brikken, men ikke synligt overfor modstanderen. Der er derved også et lille fog-of-war element lagt ind i spillet, hvor man f.eks. med brug af en palantir-terning kan kigge i modstanderens hær, men ellers ikke har mulighed for dette. Jeg vedlægger et par billeder nedenfor (hvis jeg kan få filerne til at passe i størrelsen). Hvad syntes I derude om dette? Kommentarer er velkomne.
Last edited by Martinras on Wed Sep 05, 2018 7:34 pm, edited 5 times in total.
Martinras
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Fri Dec 19, 2014 11:04 pm
Favoritspil: COIN-serien, TS, Bonaparte at Marengo, ASL, Diplomacy, Empires in Arms

Re: War of the Ring - Mit forslag til en modifikation med træbrikker og design

Post by Martinras »

Hov....filerne er for store og komprimering til zip hjælper ikke. Ikke så proft...Sender lige en pm til administratoren, men er der nogen som kan hjælpe her, så jeg kan vedhæfte billederne?
Last edited by Martinras on Wed Sep 05, 2018 8:49 pm, edited 1 time in total.
Martinras
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Fri Dec 19, 2014 11:04 pm
Favoritspil: COIN-serien, TS, Bonaparte at Marengo, ASL, Diplomacy, Empires in Arms

Re: War of the Ring - Mit forslag til en modifikation med træbrikker og design

Post by Martinras »

Indtil jeg finder ud af at uploade her, så se mine oploads til Geeken på : https://boardgamegeek.com/article/29933073#29933073
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: War of the Ring - Mit forslag til en modifikation med træbrikker og design

Post by Stony »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Martinras
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Fri Dec 19, 2014 11:04 pm
Favoritspil: COIN-serien, TS, Bonaparte at Marengo, ASL, Diplomacy, Empires in Arms

Re: War of the Ring - Mit forslag til en modifikation med træbrikker og design

Post by Martinras »

Hej Stony
Tak skal du have for hjælpen!
Hilsen
Martin
Post Reply