Månedens spiloplevelse august 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Månedens spiloplevelse august 2018

Post by Frouvne »

Hvad blev månedens spiloplevelse for dig i august 2018?

---

Min måned så således ud:

Brass: Lancashire - 2
Dragon's Breath - 2
Klodsmajor - 2
Palm Island - 2
Spot it! - 2
Illusion - 1
Menara - 1
Mythic Battles: Pantheon - 1
Mythic Battles: Pantheon – Hephaistos - 1

Menara virkede som en fin filler i en genre af spil, som jeg holder meget af ... ikke overraskende når man ser, at jeg også har et par spil Klodsmajor med i oversigten. Palm Island er et originalt bud på et solospil og det faktum, at det kan spilles helt uden brug af bord og at det rent faktisk er interessant, skal nok sikre det at blive pakket ned i kufferten ved flere lejligheder. Fedt igen at få Mythic Battles: Pantheon på bordet. Vi var dog for ambitiøse og spillede nok for kompleks et scenarie i forhold til vores rutine. Brass: Lancashire var månedens oplevelse. Fedt at få det spillet igen. Det er en af mine absolutte favoritter. Nu var det i den nye version og det bliver nok den, der vil komme på bordet fremover. Jeg syntes det har mistet lidt af charmen med den grafiske overhaling, men til gengæld giver pladerne til tiles et bedre overblik og de nye mønter hjælper ligeledes med hurtigt at se, hvor meget de forskellige har brugt af penge.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse august 2018

Post by Goblen »

Blev "kun" til 15 spil i august, og der var et par skuffelser imellem - Der var til gengæld også nogle super gode spil.

Fik mit Bärenpark der så bordet, og det virkede ganske fortrinligt :-) Kom på bordet to gange, og det kommer til at blive spillet meget mere - rigtig godt spil. Fik også spillet Blood Rage som jeg syntes var godt, og Bunny Kingdom er altid sjovt. Både Lords of Waterdeep og Concordia kunne have taget titlen, men månedens oplevelse er uden tvivl Brass: Lancashire. Et mega godt spil jeg morer mig meget med - også selvom jeg ikke er særlig god til det.

Månedens skuffelse kunne have været Thrash'n'Roll, men det skal lige prøves lidt mere - lidt for meget symbolforvirring i første spil. Det er dog Le Havre der var den største skuffelse. Syntes det var OK, men bare lidt kedeligt. Slet ikke på højde med andre af hans spil.

Spillene fordelt sådan her:

Brass: Lancashire - 3
Bärenpark - 2
Catan - 2
Blood Rage - 1
Bunny Kingdom - 1
Concordia - 1
Le Havre - 1
Illusion - 1
Lords of Waterdeep - 1
Sekigahara: The Unification of Japan - 1
Thrash'n Roll - 1
Post Reply