Hvad har du spillet i dag? Oktober 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2018

Post by Goblen »

Mens andre er på Spiel '18 er vi nogle stykker der sidder herhjemme og gamer lidt hyggeligt brætspil.

I fredags blev det til en gang 1960: The Making of the President om kampen mellem Nixon og Kennedy. Det var et ret så godt spil :-) Og selv om vi fik lavet en ret stor opsætningsfejl i starten så morede vi os over spillet. Skal helt klart prøves igen.

I går var jeg inviteret med til en heldagsseance, og her stod den på City of Kings - et coop spil hvor du bruger "workers" til at aktivere enten din helt eller worker på pladen. Du skal så rundt og løse missioner, lave våben, armor osv. Spillede den gamle elver dronning - der havde et "sæt" powers, og de andre tre havde nogle andre. Ret godt spil, og ikke et spil jeg behøver købe for det ville aldrig komme på bordet herhjemme.

Vi sluttede med et spil Lord of the Rings the card game. Første gang for mig, men de var nået ret langt, så det var en sværhedsgrad 7 - vi fik monster klø, men jeg fik spillet et spil jeg rigtig gerne har ville spille længe.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2018

Post by Frouvne »

Den sidste uge i måneden har været præget af børnespil og i særdeleshed Rory's Story Cubes i mange forskellige afskygninger. Der blev dog spillet et enkelt voksenspil på den ugentlige spilaften, Coimbra, og det var såmænd et helt hæderligt spil. Jeg var godt underholdt og syntes brugen af terninger var fin og med små originale twists. Umiddelbart var der rigtig mange veje til point og det gav derfor lidt fornemmelsen af point-salat. Vi endte meget tæt på trods af de mange ting, der blev talt point op i. Min fornemmelse er dog, at det godt kunne have været meget anderledes. Det fortjener klart en gennemspilning mere og så må vi se hvad bedømmelsen bliver.
frouvne, administrator

Image
Post Reply